tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.03.2014 23:49

Tosi kiva kuulla Mejulta, ett'a hanellla ja ryhmallansa kaikki hyvin....J itsellanikin, kun sairaala, eli Hadassa soitti ja antoi ajan 31.3. Meni epaluottamukseni roskakoppaan, kun ajattelin ettei ne mitaan soita!!!!!
Ja ip lepailin ja katselin netista ent. muslimien uskoontuloja, ja miten paljon ovat maksaneet uskostaan...ja luulin lepaillessani maailman pysahtyvan siksi aikaa toimistaan, mutta eiko mita, Krimilla jatkuu uhka ja vaara, ja Israel sai kiinni laivan, jossa ohjuksia menossa terrorijarjestoille Israelia vastaan, kantomatkaa jopa pari sataa kilometria, eli Gassasta ulottuisi koko Israelin maahan. Toivottavasti Jumala saa kunnian aselastin loytymisesta.Maallisella tiedustelullakin on tietysti osuutensa. Minulta ovat nyt kateissa ne suomen loppukirjaimet, eivat toimi, kuten huomaatte.
han joka Israelia varjelee, ei torku eika nuku. Ja han on myos meidan varjelijamme. Hyvia oita siis teille kaikille !
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.03.2014 22:25

Lyhyestä virsi kaunis, on suomalainen sanonta. Ja todella, tänään lyhyt tapaaminen Mejun ja hänen matkaystävänsä kanssa, silmästä silmään. Oli ilo kuulla, että matka on mennyt todella hyvin, sää on suosinut, vaikka liian kuumalta meikaläisestä tuntuu. Ja varjesluskin on ollut mukana. Joten rakkaat terveiset teille tuumislaisille! Minä kyllä kaipailen monia Majiksessa mukana olleita, toivon heitä ilmaantuvan tänne lisää.
joka tapauksessa nyt hyvää yötä, Jeesus myötä.
Tänään auttaa Herra, ja huomennakin!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 07.03.2014 10:58

Olette tavanneet Tiina ja meju, kiitos terveisistä, matkalaiset kokenevat olevansa kotona, olen kuullut kuka Jerusalemissa käy
tuntee tulevansa kotiin.
Haluaisin minäkin toisten tavoin sinne tulla ;)
Olen töihin lähdössä, meillä on pilvistä tuuli kovenee ja pakkasta pari astetta jokunen lumihiutale leijuu maahan.
olen potenut päänsärkyä eilen alkoi helpottamaan, arvelen sen johtuvan siitä ottamastani rokotteesta.
Amanda vienee lämpimiä terveisiä hannalle.
Eva katsoin myös jälkikäteen kannabis illan ja ihmetellä sopii nämä keskustelunaiheet ja laittoman laillistaminen, kuinka reilusti näistä puhutaan.
Naisopettaja joka jäämässä vuoden sisään eläkkeelle oli vuosikymmeniä käyttänyt kannabista ja tehnyt opettajan työtä samalla.
Voi vain arvella mitä mallia, tätä kautta leviää lapsiemme tietoisuuteen ja hyväksyntään-
Herra armahda maatamme ja kansaamme.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.03.2014 20:48

Enpä osannut etsiä sitä kannabiskeskustelua, kun ei ollut linkkiä, sama tumpelo olen kuin ennekin!
Yritin myös katsoa sitä aselaivajuttua Ylestä ja jostain lehdestä, mutta ei pihaustakaan, vaikka täällä se etusivun juttu, viikon juttu!
Mutta nämä ihanat naiselaiset, Meju plus kumppanit toivat suklaata niin paljon, että ajattelivatko lihottaa tämän laihan :mrgreen: Hyvää on, mutta yhden pussukan jo annoin pois, raaskisin! J taas ihania reissumiesleipiä, enpä tänään sitten tehnyt lämmintä ruokaa ollenkaan.
Ja lisäksi kantoivat monia lehtiä, jotka sitten menevät kiertoon, myös Annukalle. Yhtä Askellehtreä katselin, lueskelin jo. Siinä pysähdyttävä kolumni, Kova todellisuus. Puhuttiin Juhani Rekolan jumaluusopista. Kyllä minä siihen aamenen sanon, sillä ns. menestysteologiaan en ole voinut yhtyä, siinähän melkein sanotaan, että on synti olla sairas tai köyhä!!!!!! Meidän kokouksissa joskus lauletaan laulua, että heikko sanokoon olen vahve, köyhä sanokoon olen rikas!
Niin, se Rekola sanoo aika rajusti, puhuu kuolemantanssista. Kerran on pelottava tanssi alkava, hän sanoo,on lupa kuitenkin uskoa, että kuolemantanssa on vaihtuva Elämäntanssiksi. Tanssia johtaa Jumala. kuoleman isä. Tämä tuo mieleen myös UTlehdessä olleen jutun, jossa Majlis Janatuinen ihmettelee, ettäkö omaisen kuolema tuo kriisin uskovan nuoren elämään. Hän jatkaa, että jo 2000 vuotta ovat omaiset kuolleet uskovilta, tosiasiahan se on. Mutta mihin jää silloin Jeesuksen työ puolestame, hyväksemme. voitto kuolemasta: Vuosia sitten professori Tiililä sanoi, että evankeliumia julistetaan, koska täällä kuollaan!
Sanokaamme, kuten Pietariko se oli Jeesukselle, mihin me menismme, sinulla on ikuisen elämän sanat.
Pyhä Henki vahvistakoon meidän kaikkien uskoa, siunausta viikonloppuusi! :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 07.03.2014 21:35

Tässä linkki sinne kannabis ohjelmaan
http://areena.yle.fi/tv/2166869
rine

ViestiKirjoittaja meju » 08.03.2014 09:53

Terveisiä Jadista, äsken sain halirutistaa Tiinaa ihanaaaa♥
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.03.2014 14:00

Voi,voi,nythän nuo naiselaiset, Mejut ja muut, lienevät jo ylilmoissa, pysykööö vaan kon kauniisti ilmassa ilman ongelmia.
On se jännää, miten piristää, vaikka vain hetkisen tapaa kaukasita ystävää ja sitten voi kirjoitella. Uskon, että saatte paljon asiaa sittten myöhemmin Mejun mietintämyssyn alta, kunhan asiat alakvat asettua paikoilleeN
Itse allan pikkuhiljaa kuunnella parasta tuomista....itse olivat se kaikkein paras...mutta se Ahsrömin uusin cd alkaa nyt varmaan alvariinsa kuulua tässä mökissä. Sanatkin siihen löyytävt joten voi oikien paneutua niihin,
Minun aarteeni on ...
minun voimani on ....
minun toivoni on.....
Päivä kirkastuu kun näitä kuuntelee!
Vasten valtaa surman
Jeesukselta turvan
sydämeeni.
Vaikka vihollinen
väijyy petollien
Jeesus pelastaa.
MYrsky soi ja salamoi,
synnin syvyy, uhkaa ,pauhaa
Jeesus antaa rauhaa.
virsi 303, 2
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 09.03.2014 16:49

Kiitos uusista uutisista! Lasse on ymmärtänyt kirjoitukset :)

Kiitos kaikesta rukousmuistamisesta, tiirikkamiestä ei ole näkynyt Kiitos Herralle !
Uusi työjakso alkoi tänään, hiukan allapäin sillä sairaan olkapään käden sisäkierre sanoi itsensä irti heti työ-vuoron alettua,
koska olin jo mennyt työhön niin päätin että teen jakopiirit kunnialla loppuun asti. Kunnian vuoksi kärsin toisinaan, onkohan se viisasta ?
Käden sisäkierre on työssäni ehdottoman tärkeä väline. Niinkuin nuoriso sanoo "Ei hajuakaan" mistä yhtäkkinen ongelma on saanut alkunsa.
Illalla olen viisaampi päättämään. En ole huolissani sillä tein tiettäväksi Herralle ongelmani.

Siunausta kaikille ja rauhaa Sunnuntaihin. Hallaukset & paijaukset voimassa <3
Meju ei ole piitkään aikaan kertonut koirulien elämän kulusta ??
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 10.03.2014 11:17

Hämmästys
Ja heidät kaikki valtasi hämmästys, ja he ylistivät Jumalaa; ja pelkoa täynnä he sanoivat: "Me olemme tänään nähneet ihmeellisiä".Luuk 5:26

Huomenta kalastajat <3 Oletteko saaneet verkkohinne yhtään kalaa? Jos näin on ettei yhtään sinttiäkään tullut niin elkää lannistuko vaan heittäkää verkot oikealle puolelle.......Tulette hämmästymään!
Olen nyt niin hämmästynyt kaikesta kokemuksestani ja kuten ymmärrätte ei meistä kukaan voi ymmärtää Jumalan ihmeellisiä tekoja elämässämme eikä yleensä tässä maailmassa. Suomenkielinen "pelkoa täynnä" on paremminkin "kunnioitusta täynnä" ..........tätä olen saanut kokea reissullani ja linjurissa sanoimmekin että olemme kuin pienet lapset hämmentyneinä hämmästelemme ja voin sanoa kukaan ei voi käydä niin monta kertaa Israelissa että voisi sanoa kaikki nähty ja opittu. Kuten Raamattuakin lukiessa niin sehän on sellainen kirja että avautuu uusia asioita joita ei edes koskaan nähnytkään tai sanoisko huomannut jotain kohtaa olevankaan Jumalan sanassa pyhässä. Ihailen matkanjohtajiamme Anjaa ja Mailaa jotka niin nöyriä Jumalan juoksutyttöjä että saavat innostumaan aina yhä uudelleen ihmettely matkalle. Anjakin 55 kertaa käynyt ja joka kerta on kuin ensi kerran matkalla ihmettelemässä......

Tulisia hiiliä
Room. 12:20
Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".

Meillä oli tosi huippu opas Marjaan Rissanen, hän osasi niin hyvin selittää kohtia Raamatusta ja historia tuli eläväksi. Koskaan ennen en ole ajatellut tätä Raamatun kohtaa että mitä se oikein merkitseekään, ajattelin että kun rukoillaan niin alkaapa liekit leimuta vihollisen hiuksissa......linjurissa ajellessamme niin Marjaama kertoi että tuosta puusta poltettiin niitä hiiliä joilla ruokaa tehtiin ja kun vieraat lähtivät niin koottiin hiilet ruukkuun ja nostettiin pään päälle kannettavaksi että olisi sitten valmis hiillos kun kotiin menivät ja siellä ne lämmittivät ja voi ruokaakin sillä lämmöllä valmistaa.
Höh.....en koskaan ollut moista kuullutkaan ja tämä kohta Raamatusta alkoi elämään toisella tavalla.
Kuulemma tulisten hiilten kerääminen pään päälle merkitsi sitä, että jos matkalainen oli kylässä hänelle annettiin lähtiessä tuliset hiilet mukaan, joita hän kantoi pään päällä. Näin hän sai helpommin tulen aikaan seuraavan kerran tarvitessaan. Toisen hyvää ajateltiin oikein kaukonäköisestikin. Haaste ei ole tehdä hyviä tekoja jollekin ikäänkuin mielessä, että siitähän saa sitten päänvaivaa , huonoa omaatuntoa tai jotain sellaista. Meidän on rakastettava pyhdassydämisesti. Ja vihattava pahaa!

Tässä nyt eka tuliainen jota mietintämyssyyn jäi, paljon on kerrottavaa kunhan ne saisi täältä *näyttää päätään* jotenkin selkosanaisesti ulos niin että Lassekin ymmärtäisi :lol: sekä silleen lyhkäisesti eikä näin että kirjoitan pitkiä sepustuksia joita ei moni jaksa lukea.
Oli kyllä koskettavaa kohdata Tiina ja hän on niin ihana että olisi halunnut vaan rutistaa mutta siinä vaara että musertuu koska on hauras ja hentoinen mutta hengellisesti vahva ja juuret syvällä Kristuksessa. Hannaa kaipasin kun ei ollut nyt siellä ja Annukan iloinen nauru jäi kuulematta koska emme voineet tällä kerralla tavata mutta ensi vuonna sitten........Olkoon rukouksemme että ensi vuonna Jerusalemiin.

Mieheni on vähän tosikko ;) esimerkiksi tänän annoin hänelle tuliaisen ja se oli deodorantti purkki jonka ostin lentoasemalta, muuta en tuliaisia ostellutkaan en edes lapsille sillä on niin turhauttavaa ostella jotain sellaista joka ei sitten kuitenkaan ole mieleistä jne....Sanoin miehelleni että kun deodorantti loppuu niin lähden heti uutta hakemaan, johon hän vastasi ettei paljoa käytä tätä ja saa hän täältäkin ostettua. Noh, ymmärrän että kalliiksihan dödö tuli kun hän maksoi matkat :D mutta hyvillään saisi olla että hyvälle nyt tuoksuu (tosin se on mieto tuoksuista) Sanoin että käytä vaan reilusti ja lupaan että lähden heti uutta purkkia hakemaan kun tarvitsee ja uskon lujasti että hän siihen sitten matkarahat antaa.
Ollaan lujia uskossamme ja tulemme hämmästymään rukousvastauksista.

Koirulit olivat tosi iloisia kun tulin kotiin ja tämä pienin vaihtoi heti leiriä, eli koko ajan kiinni minussa ja nytkin tuijottaa tuossa viereisellä tuolilla etten vaan ota askeltakaan niin ettei hän ole seuraamassa. Miehestäni ei enään välitä ollenkaan ja se närkästyttää jotakin :P Tosin toinen koiruli on sitten hänen perssään.

Yritän saada kuvia tänne jotenkin laitettua ja kertoilen pikkuhiljaa kokemuksistani tästä matkasta. Olisi hyvä kuulla miten teillä menee ja mitä olette saaneet hämmästellä tänään, eilen, ja yleensäkkin.

Tulkaa kirjoittelemaan rohkeasti !
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 10.03.2014 12:38

Olipa Mejulla iloterveisiä. Pitää vielä vähän malttaa, ennen kuin kone lähtee. Eilen oli tullut kirje matkanvetäjältä. Sekin lisäsi intoa.
Kevät on, vaikka ei niin vallaton. Olen pyöräillyt ja se tuntuu ihanalta, kun ei ole parkkiongelmia. :P
Eilen varsinainen kirkkopäivä. Kahdessa kirkossa olin ja mieleeni muistui, kun Matti Vuolanne sanoi tästä tekstistä ( Matt. 16:21-23), että se on huonosti kuuntelevien teksti. Eli, että opetuslapset kuulivat vain alun ja loppu, eli ylösnousemus jäi kuulematta ja siksi Pietari nuhteli.
"Murtuu kahleet orjuuden,
voiton tietä eteenpäin.
Nouse laulu ihmisen.
Nyt taistellaan
me rinnakkain."

"Siunaten hälle riemuja suo,
ottaa voit, antaa myös.
Meidät loit, hoida työs.
Kuolla saan puolestain.
Pyydän vaan Luojaltain :
meidät luo ja turvaan tuo."
Arvatkaapa mistä musikaalista nämä runot. Olimme oikein toisessa maakunnassa katsomassa tätä kuuluisaa esitystä. Mies kyllä tykkäsi. Onhan se " riipaiseva kuvaus särkyneistä unelmista ja saavuttamattomasta rakkaudesta, intohimosta, uhrauksesta ja katumuksesta." Näin esittelylehtinen Victor Hugon Les Miserables (Kurjat) näytelmästä.

Nyt Ameriikasta ja Saksasta tulleiden konferenssiläisten kanssa yhtenen tapaaminen ja lunaalle saamme myös kummityttömme. Jouluna kävivät, heille ei ole moksiskaan lennellä pitkiä matkoja.
"Uskollisuutesi suuri on, Herra.... "
Siunattua viikkoa ja Herra kanssanne kaikessa! :D :D
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja