tuumis

Maaliskuu

Maaliskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.03.2014 08:23

Katsokaa
1 Joh 3:1 kehoittaa meitä katsomaan Isän rakkauteen. Kannattaa lukea koko luku näin kuukauden aluksi tai vaikka tämän kuukauden aikaan jos on aikaa........

Päivä vain ja kuukausi kerrallaan vai oliko se hetki......, nyt ainakin täällä foorumissa helmikuu sulkeutunut ja maaliskuun jutut aloitettu. Voimme aloittaa puhtaalta pöydältä ja toivoisi että uusienkin olisi helppo hypätä mukaan kun entinen on mennyt ja uusi sijaan tullut.

Huomenna jHs olen yläilmoissa tähän aikaan ........en varmaan ylöstempauksessa kai ...mutta matkalla kohti maata jota Jumala sanoo silmäteräkseen. Arvaakohan kukaan minne :lol:
Oikeesti en tahdo kehuskella sillä tiedän moni haluaisi matkustaa eikä ole mahdollisuuksia, olen syvästi kiitollinen että olen saanut mahdollisuuksia reissata ja tahdon jakaa kirjoituksin sitä hyvää teillekkin ja kertoa mitä näen sekä koen. Moni tietää ettei tämä elämäni ole ollut ruusunlehdillä sipsuttelua vaan syviä piikkejä uponnut elämän polulla ihan syvälle sisimpään tuskaa tuoden, mutta Jumalan rakkaus joka ymmärrystä ylempi on hoivannut, auttanut ja mikä parasta kantanut .....
Taas se tapahtui kun saisi nukkua niin eipä vaan uni tule, heräsin vähän yli 5 ja tässä nyt aikani kuluksi kanssanne rupattelen.
Matkakaverikin soitteli ja lähdössä ovat, hänkin ollut kaksi viikkoa sairaana mutta nyt tauti voitettu, toinen tytöistä ollut keskiviikkona kuumeessa mut onneksi on lähtökunnossa, äitinsä lääkäri niin kunnon rohdot saanut. Ihmettelimme miten meihin kaikkiin tauti iski ja onneksi olemme nyt viime tietojen mukaan kaikki matkustuskunnossa. Koskaanhan ei tiedä mitä sattuu, itseäni hirvitti tämä liukkaus ja moni kaatunut murtaen jalkansa tai kätensä. Voin sanoa että rukous on maistanut liikkuessa teillä ja pyytänyt erikois vartiota etten jalkaani loukkaisi. Tietenkin pitää itsekkin tehdä oma osuutensa ja olla varovainen.........ihan yleensäkkin.

Ollaan varovaisia mutta kuitenkin rohkeita ja etenkin innokkaita todistajia Jeesuksesta Kristuksesta kertoen hänen töistään . Avataan tänäänkin silmämme katsoaksemme rakkautta Jumalan ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
meju
Ylläpitäjä

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja marja84 » 01.03.2014 10:45

Huomenta maaliskuun ensimmäiseen päivään. :)
Liitteet
1964835_653883104648785_1414190179_n.jpg
1964835_653883104648785_1414190179_n.jpg (123.43 KiB) Katsottu 748 kertaa
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja riitu » 01.03.2014 15:37

Siunausta alkavalle uudelle kuukaudelle.
Tosin hieman huolestuttaa tuo Ukrainan tilanne miksi se muuttuu. Toivottavasti siellä kykenevät tilanteen rauhanomaisesti ratkaisemaan, ettei enempi verenvuodatusta syntyisi.

Suomessa taas, kuinkas muuten painiskellaan tasa-arvoisen avioliittolain kimpussa. Aivan kuin laki ei jo nyt olisi tasa-arvoinen naisen ja miehen kesken.

Viime kuun lopulla on ollut puhetta Jehovantodistajista. Itse sain tuta heistä silloin kun serkkuni liittyi siihen liikkeeseen. Nyt tosin on jo eronnut sieltä, mutta sen kyllä tulin tietämään, ettei se ainakaan mitään kristinuskoa ole. Serkkuni lyttäsi oman uskoni täysin.

Tosin olen minä ihan kirkon piirissäkin kokenut syrjintää. Työkaverini oli lestadiolainen. Juuri uskoontulleena halusin lähteä hänen mukaansa Rauhanyhdistykseen, mutta kun hän kuuli etten ole lestadiolainen, alkoi hirveä tenttaaminen, että mitenkä minä uskosta sen ja sen asian käsitän. No ainakin se tuli selväksi, etten ainakaan voi olla oikeassa uskossa ellen ole lestadiolainen.
Ja minä kun luulin, että hän on iloinen kun olen tullut uskoon.

Nämä on niitä raja-aitoja mitä me uskovat haluamme toistemme välille tehdä. Aivan kuin uskova ei saisi kasvaa Pyhän Hengen opetuksessa ja ohjauksessa omaan tahtiinsa.

Tietenkin jos on eksynyt aivan pois sieltä Kristuksen viitoittamalta tieltä, silloin on paikallaan hyväntahtoisesti ohjata oikealle tielle. Silla ainoastaan Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.

http://www.youtube.com/watch?v=KVZYBYFyOo4
Viimeksi muokannut riitu päivämäärä 01.03.2014 22:09, muokattu yhteensä 1 kerran
riitu

ViestiKirjoittaja rine » 01.03.2014 18:12

Uskon että monet meistä ovat vilpittömästi liikkeellä varoittaessaan Jehovan todistajista.
Toisten uskovien taholta, lienee jokainen meistä koulunsa käynyt ja luokallekin jäänyt.
Annetaan anteeksi ja jatketaan matkaa, katse Jeesuksessa.
Raamattu puhuu elävästä eli pelastavasta uskosta vastakohtana kuolleelle, älylliselle uskolle.
Elävä usko uskoo todeksi Jeesuksen ilmoituksen, hyväksyy Jeesuksen Herraksi henkilökohtaisesti
ja panee kaiken toivonsa häneen tahtoen seurata häntä.
Tärkeintä ei ole uskon määrä, vaan se mihin uskot.

Mejulle vielä kerran siunattua matkaa, samoin matkakaverillesi
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.03.2014 18:44

On minullakin joitakin kokemuksia lestadiolaisista. Eräs ystäväni on jotakin pikkuesikoisia, memimme hanen kanssan heidan kokokseensa toisen ystavani kanssa. Meilla ei ollut huivia päässä, joten tunnistivat muukalaisiksi. Väliajalla meille pidettiin puhuttelu. mutta Herra olkoon heidän kanssaan. On monia siellakin, jotka näkevät Jeesuksen muuallakin.
Panisin erilleen ne ns, kirkkokunnat tai lahkot, jotka poikkeavat pois krisitnuskon perustottuksista, Jeesuksesta täytenä Ju,malana ja täytenä ihmisenä, hänen lunastustyöstään ristillä, ylösnousemuksestaan.
Pilven, tulenpatsaitasi
vielä näytä sanastasi
pidä niiden tuntumassa
elämässä kuolemassa.
Ukarainan tilanne puhuttaa tälläkin, siellä on ollut eri aikoina antisemitismi. juutalaisvastaisuutta, eikä se ole poissa nytkään. DSiellä asuu kai n. 20 000 juutalaista. Juutalaiset Palestiinaan huudettiin ennen, nyt huudetaan juutalaiset pois Palestiinasta! Menkää sinne mistä tulittekin! No, loppujen loouksi tulivat tästä maankolkasta missä nyt on Israelin valtio.
Tuota pientä pistettä kartalla pitää ajaa ulos kaikin voimin....
Anteeksi nyt, jos tulin sohaisseeksi johonkin muurahaispesään.
Täällä eletään päivä kerrallaan monien ongelmien keskellä. Eikä taidetaa Suomessakaan olla
tällä hetkellä täysin ilman ongelmia. Olen kuunnellut netistä ohjelmaa Suomi rukoilee. Koko maan, kansan, esivallan, talouden ym. puolesta. Samalla meikäläinen voi siihen liittää tämän nykyisen asuinmaan.
Missä muuten Aralia ja monet muut, ei ole kuulunut mitään aikoihin. Kaipaan monia, antakaa kuulua itsestänne, kiitos! :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Aralia » 01.03.2014 21:05

Huomio, Aralia vastaa Tiinan kutsuun, täällä ollaan oltu jatkuvasti. Tiinalla varmaan jäi eilinen lukematta, kun se oli helmikuun puolta.
Aralia

ViestiKirjoittaja rine » 01.03.2014 21:32

Tiina
Aralia oli kirjoittanut tuonne helmikuun puolelle eilen.

http://yle.fi/uutiset/

Ukrainan tilanne on saanut huolestuneisuuden ilmapiirin tänne meidänkin huusholliin.
Rukousrintamassa ja muurinaukossa tarvitaan jokainen, lakkaamatta.

Herran siunaus käskettiin lausua israelilaisten ylle; Herra puhui Moosekselle:
"Sano Aaronille ja hänen pojilleen: Näin teidän tulee siunata israelilaisia.
Sanokaa heille: 'Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,
Herra valaiskoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen,
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
' Näin he laskevat minun nimeni israelilaisten ylle, ja minä siunaan heitä."
4.Moos.6:22-27
rine

ViestiKirjoittaja Vehnä » 01.03.2014 21:57

Olen minäkin täällä. Kun täällä on mainittu viime aikoina Jehovan todistajia ja lestadiolaisia, kerron, minkä kirjan olen lukenut. Kirjan on kirjoittanut Johanna Rauhala ja se on nimeltään Taivaslaulu. Pidin siitä kirjasta. Se on jotenkin kaunis kirja lukea, vaikka ei olekaan varsinaisesti hengellinen. Se kertoo nuorestaparista, jonka juuret ovat lestadiolaisuudessa ja joka joutuu omakohtaisesti miettimään näkemyksiään arjen paineessa.

Kenelle kirja sopii ja kenelle ei, sitä jokainen miettiköön. Tiinalle voisi sopia, kun hän lukee muutenkin paljon.

Siunausta viikonloppuunne ja hyvää matkaa Mejulle!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja marja84 » 01.03.2014 22:30

Mejulle mukavaa matkaa ja ennen kaikkea turvallista <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 02.03.2014 10:06

Piti tulla ja huhuilla, onko Mejulla lentotoiminto päällä tabletissa.
Siellä yläilmoissa taitavat nyt olla. Toivotaan hyvää matkaa.
Me sitten kuukauden kuluttua matkaamme sinne.

"Sinä olet aamuni valo,
Sinä päiväni kirkkaaksi teet.
Olet kuulas ja lempeä valo,
portti aamuun jo alkavaan."
A-M Kaskinen
Nyt ylös ja kirkkoon. On Laskiaissunnuntai ja meillä tehtäviä monella.
Levollista ja antoisaa Herran päivää!! :)
eva

Seuraava

Paluu Tuumailuja