tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja rine » 18.02.2014 22:50

Lissulle ja Olalle onnentoivotukset tulevasta isovanhemmuudesta, muistan rukouksin.
Amandalla muistot seurana tänään, Kiitos Jumalalle kaikesta huolenpidosta, sinua kohtaan, jonka voi muistoista löytää.
Kiitos Aralialle kun kannat meitä rukouksin, siellä työn tuoksinassa joutuu ajoittain huokaamaan "Herra auta tässä"
Saamme yhdessä ylistää ja kiittää kaikesta siitä siunauksesta jota Jumala on osaksemme antanut,

http://www.youtube.com/watch?v=sim2R1G4sAs
http://www.youtube.com/watch?v=79BRoXPv6DY
http://www.youtube.com/watch?v=OY3-LaTObfw

"Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme." (Hepr. 5:16.)

hali.jpg
rine

ViestiKirjoittaja meju » 19.02.2014 12:04

Èpäilys...
Jaak.3:17 kannattaa lukea kokonaan sillä siinä opetetaan että ylhäältä tuleva viisaudesta ja siinä ei ole epäilystä.
"Hyvä ystävä tietää elämäntarinasi mutta paras ystävä on kokenut sen kanssasi"
Nämä kaksi ajatusta sain ajatuksiini kun epäilin etten tänään mitään ajatusta saa tänne tuumikseen laitettua , kuitenkin itsestä tuntuu tosi hyvälle kymmenien kurkkausten jälkeen että joku on käynyt kirjoittamassa ja tee toisille niinkuin toivot itsellesi tekevän, eli siksi päivittäin jotain tuumailen .......
Mutta kun ei tule juttua...näin mietin ja mietin vähässä uskollisuutta sekä tuo että kun en epäile niin kyllä juttua tulee sillä paras ystäväni auttaa. Näin kuvan fb ssä jossa kaksi tyttöä olivat vierekkäin niin että heidän hiuksensa oli letitetty yhteen ja kädet kaulakkain. Tuon sen kuvan joskus tänne, siinä alla oli tuo teksti hyvästä ja parhaasta ystävästä.
Saamme olla onnellisia jos meillä tälläisiä ystäviä, mutta etenkin kun tiedämme Jeesus on ystävistä parhain, hän tietää menneisyytemme , elänyt jo silloin kanssamme ja tahtoo meidänkin ymmärtävän että letityksensä on ikuisesti säilyvä jollemme itse toisin päätä......

Aralian kiitollinen mieli on jotain sellaista pyhää.......koen että meille monelle opiksi vaikka vaikea sairaus runtelee niin näkee kiitoksen aihetta monissa asioissa eikä jää sairauden vangiksi. Kiittäkää joka tilassa.....olen ymmärtänyt ettei sairaudesta kiittää tarvitse mutta Jeesus on kiitoksen aiheemme vaikeinakin päivinä ollenkaan epäilemättä hänen ystävyyttään eikä sitä etteikö hänen tiedossaan ole tilanteemme. Ajatella Aralialle rakennettiin oma rukouskammio ja mekin saamme osamme näistä siunauksista, koen että siinä on Herralle pyhitetty paikka. Vielä kuulemme valtavia rukousvastauksia. ÈLÄ EPÄILE ♡♡♡

Flunssa yrittää tulla ja "israelintipat" on käytössä. Tiedä en mitä nämä on ja montako tippaa tiputeltava kun en enään muista ohjeita, mut yhtään epäilemättä niiden vaikutusta olen tähän asti flunssan selättänyt , äskenkin noinn10 tippaa vesilasiin tiputtelin. Tosi tautista aikaa on nyt kaikkia pöpöjä liikkeellä.

Huvitti äsken kun mieheni hiihtoasua ylleen laittoi eka kerran tänä vuonna, hän latua tekee tähän pihapiiriin. Väitti että asu on minun kun ei mene vetoketju takista kunnolla kiinni mahan kohdalta. Meillä on samanlaiset asut ja niinpä tarkistettiin koko numero ja tulos oli se että mies vihdoinkin myönsi että on tainut maha kasvaa........., olen huomauttanut siitä jutusta että se on vaarallista rasvaa. Tosin mikäs huomauttelija meikä on kun katsoo peiliin eikä lasin läpi.......niin hiomista löytyy.
Maalla edelleen ollaan ja voin laulella kohta että tyk tyk tykkään niin että halkeen. Moni varmaan kuullut Juha Tapion kyseisen laulun. Eilen tein kaalilaatikkoa leivinuunissa ja kun kolmatta lautasellista ahmin niin tuo laulu nousi mieleeni :D Eipä ihme jos vaatteet alkaa kiristää.

Aikuisen oikeesti tyk tyk tykkään teistä ♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 19.02.2014 23:22

Tere teille kaikille!
Suolisesti olette kirjoittaneet ja kannustaneet toisiamme. Sanon Lassea lainaten: olen ymmärtänyt.
Nyt taas omiin tuumailuihin, täältä pelargonian takaa. :D
Eilen meidän puhujamme aloitti mielenkiintoisesti. Hän viittasi Suomen ja Ruotsin jääkiekkojoukkueiden tunnuksiin, jotka ovat alun perin Raamatusta. Tästä hän on kirjoittanut Viikkolehteen.
Jospa jollakin olisi lehti ja saisi tänne koko kirjoituksen? Varmaan mielenkiintoinen.
Hän kertoi myös jutun norjalaisesta pyöräilijästä, joka tunnusti käyttäneensä dopingia 10 v sitten ja oli kertonut, että oli huono omatunto. Piina päättyi vaikka menetti työnsä ja maineensa. Näin jatkettiin tärkeästä asiasta, anteeksiannosta. Kertoi myös olleensa kuolevan vuoteen luona ja tämä oli sanonut: Minulla ei ole mitään kannetta ketään vastaan. Lakimies, kun on ymmärsi hyvin asian. Kaikki oli anteeksiannettu.
Tästä virisikin keskustelu, kuinka helposti kaivamme jo anteeksiannettuja asioita taas esille, kun jotain sattuu. :mrgreen:

Eilen oli kuntoilupäivä ja tänään 6793 askelta lenkillä ja muut juoksut päälle. Olin rukouspiirissä ja vielä rukoilimme naistenpäivien lappuja ja tietysti muutakin.
"Jumalalle kaikki on mahdollista."
Aurinko nousee huomenna enne klo 8. Huomiseen ja Taivaan Isän suojelukseen! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 20.02.2014 10:04

kohde = koti
38 minuttia kohteeseen koti.

Tämä ilmoitus tulee esille tabletissani kun etsin jotain googlella, olen taas tehnyt jotain päivityksiä ja uusia juttuja näköjään klikkaillut :D samalla tulee esille paikkakunnan säätiedotus missä olen ja kone tietää tarkan sijaintini. Olen kartalla ja valvonnassa......ajatelkaa kuinka ihmiset on kehittäneet tälläisiä laitteita niin emme tarvitse epäillä yhtään eikö Jumalalla ole hallinnassa kaikki myös meidän lähtöaikamme ja ihan sekunnilleen.
Tänään teen tuon 38 minutin matkan ja olen kaupunkikodissa. Sitä aikaa ei tiedä kuin Isä yksin milloin taivaankodissa olen .

"Ilmapiirin aistii jo ovelta" lueskelin RV lehteä ja siinä juttu turvallisesta ilmapiiristä jumalanpalveluksessa ja sen tulisi olla Kristus-keskeinen ja ihmisläheinen. Mietin että mitä kokevat ensi kerran tänne foorumiin kurkistavat......eivätkö he uskalla tulla useammin saati kirjoitella, kokevatko sitoutuvsnsa johonkin hihhuliporukkaan....." terve yhteisöllisyys luo turvallisuutta sekä antaa tilaa yksilöllisyydelle ja ja erilaisuudelle" "èpäjärjestys tuo turvattomuutta, järjestys turvallisuutta"

Eva on eilen saanut taas hyvät askel lukemat, minun mittari näytti vaan 4006 ja sitä edellinen päivä meni alle 2000. Flunssanen olo on ja sellainen vetämätön .......eilen tein pienen lenkin tuonne jäälle koiran kanssa mut ei oikein innostanut sekään liikunta. Yritän saada itseni kuntoon sillä ensi viikon lopulla on se reissuun lähtö ja kurjaa jos kipeenä.

Olkaa turvallisella mielellä........myös täällä tuumiksessakin ♡★♡★♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 20.02.2014 11:27

Ikkunastani näkyy vähäluminen maisema, tiedän että ulkona on pieni pakkanen ja lunta satelee hiljalleen. potkuri on ollut oiva peli viime aikoina.
Eilinen kiidettiin paikasta toiseen autonrenkaat soikeina, koiran trimmaus oli viimeisenä illasta ja nyt katselee noloissaan kun puolet turkista kadonnut.
Kiitämsien välillä katsoin kisoja, pitkästä aikaa kuulin Porilaisten marssin, on se urheilijalle hieno tunne olla voittajana maalissa. Ajattelin myös Niskasen perhettä jossa
on nyt 2 huippuhiihtäjä, sekä yksi lapsista on menestynyt muotisuunnittelija, varmaankin vanhemmat ovat kiitolllisia.
Kaikilla meillä ei näin ole, saamme käydä taisteluja alati lastemme valintojen puolesta, Rukoustaistelu on todellista.
Minun täytyy nyt keskeyttää mies hoputtaa ...renkaat soikeeksi kirjoittelen myöhemmin..Siunasuta tälle päivälle teille jokaiselle
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.02.2014 11:55

Keväiset terveiset Juudean vuorilta, ikkunani ulkopuolella vihreä rinne, onneksi ruoho lyhyttä, se hyvä siitä kuivuudesta, ja vihreän keskellä kaikenlaisia keltaisia kukkia!
Ja eilen ihanat turistit olivat tuoneet rukiista leipää, ei voita täkäläinen ruisleipä suomalaista!
Eilen sain myös niin paljon aikaa, että sdoin loppupätkän lointa ja kudoin jopa 10 senttiä tästä jäljellä olevasta loimesta. En tiedä, kuka nämä kaksi pätkää huolii, teen pariksi toisen leimuavan punaisen, eli kaksi punaista pätkää sitten on. Ja kuinka ollakaan kutomoparakissa oli Veikko Mannnisen elämäkertakirja, orin sen luettavakseni, ja kylläpä on mielenkiintoinen. Ja herätti itsellekin halun lähemmä Jeesus, lähemmä vaan, kaipaan mä ääntäsi kuuntelemaan.Kylla se kirja hyvä on. ja näin sanoo perusluterilainen...
Joten älkää pelätkö kukaan tulla tänne foorumille, meitä on kaikenlaisia, ja kaikki kuitenkin haluamme olla Jumalan lapsia ja Jeesuksen opetuslapsia!!!!!!
Päivän tunnussanassa oli tänään sana meille vanhoille....Älä hylkää minua vanhaksi ja harmaaksi tultuani....Toiset voivat pyytää voimaa voimaa nuoruuteensa ja toiset keski ikäänsä, joten kaikille aina löytyy syy rukoilla ja panna toivonsa Jumalaan.
Siunausta päiväänne, taistoihinne, kiitosmieleenne.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 20.02.2014 18:56

Täällä on ollut keskustelua kotiseurakunnista ja vierailuista muissakin kodeissa, katsoin eilen allaolevan ohjelman,
jossa oli myös puhuttelevia kannanottoja, rakkaudesta toisia uskonveljiä/siskoja kohtaan.
Opilliset kysymykset menevät ohi Jeesuksen seuraamisen rinnalla, vielä tänäänkin. Apostolinen uskontunnustus nostettiin esiin, jota yhdessä
rukoilemalla, voi koetella mihin ystävä uskoo...
Löysin eilen L-Lehtisen lähettäjäkirjeen viime vuodelta jossa hän muisteli miestään joka sairaana ja hauraana uskoi näkyynsä ja
tavoitteli kristittyjen yhteistä evankelioimissuunnitelmaa eurooppaa ja suomea varten, usein hän tuskaili "Emmekö me oikeasti välitä ihmisistä".
"Me pyöritämme hyvää toimintaa, mutta mikä on meidän tavoitteemme?Pitää ihmiset tyytyväisinä? Lähettää heidät liikkeelle?Tuoda ihmiset kuolemasta elämään?

Vallalla on monensorttista henkisyyttä ja hengellistämistä, humanismia, jonka arvomaailma on ihmisyyteen perustuva.
Pyhä Henki kirkastaa Kristusta ja tämä Henki puuttuu heiltä jotka eivät ole Jeesuksen Kristuksen seuraajia.
Tänään meillä Suomessa keskustellaan sukupuolineutraalista avioliittolaista, niin monessa meitä eksytetään pois totuudesta, saatana ei koskaan väsy,
se syyttää alati ja muistuttaa alamittaisuudesta, epäonnistumisesta lasten kasvatuksessa, uskovana, vaimona.
Herra anna anteeksi sydämen kovuus ja anna meille yhteinen päämäärä, tuoda ihmisiä kuolemasta elämään.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=33705
rine

ViestiKirjoittaja Annukka » 21.02.2014 00:06

Terveisia Hannalta. Sain tanaan iloisen yllatysskypen Hannalta. Suloisen nakoinen oli kuvassaan
ja pirtea puhumaan. 22 minuuttia. Voi paremmin ja oli tanaan ollut suihkussa ja saunassa lammittelemassa.
Meilla on taalla Jerusalemissa ikava hanta ja han kaipaa takaisin myos.
Annukka

ViestiKirjoittaja Lasse » 21.02.2014 03:16

Kiitos Annukka iloisesta uutisesta :)
Siunausta Jerusalemiin !
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.02.2014 10:17

Hyv'ää huomenta rakkaat ystävät. Ihmettelen tässä Jumalan ihmeitä. Illalla näimme uutisissa telkussa zirzurimien tanssia, näin se selitettiiin, Negevin yllä. Se oli muodostelma, joka koko ajan liikkui, muuttui, eikä meikätyttö ymmärtänyt muuta kuin että joku hyönteismuodostelma. Nyt aamulla sitten sanakirjan ja guugelin kautta kävi ilmi, että se oli kottaraisparvi, joka taivalla muodostelmana liikkui. Kovsti oli kaunista. Kauniisti ja kauniiksi hän on kaiken tehnyt aikanansa!
Uusi aamu entista lämpimämpi ja aurinkoinen, muistan kun kerran vuosia sitten sisareni tuli käymään helmikuussa, niin hän lähti Suomesta miinus 25 pakkasesta ja täällä oli plus 25!Vieläkin voidaa pyytää kevätsateita ajallaan, on niitä joskus tullut vielä toukokuussakin.
Päivän tunnussana puhuu toivosta Israelin kansalle kaikkien uhkien keskellä
Herra, sinä olet Israelin toivo
pelastaja ahdingon aikana.
Mutta meillekin sanotaan Sanassa että vaikka olisimme neuvottomat, emme ole toivottomat, tänäänkin on toivoa!
Voimia tai mitä tarvitsettekin viikonloppuunne, sitä toivotan teille kaikille!
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja