tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja marja84 » 16.02.2014 23:05

Heipsan helinä :)

Alan valmistautua viikon taisteluun tuon käteni kanssa että tulis nuo työt tehtyä ennen ku jään viikon lomalle ellei se käsi petä taas ( ei se tuettuna oo kyl vielä pettänyt ) ...

Eipähän täs kai kun nukkumaan
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 17.02.2014 00:18

Vielä ehtii moikata.
Onpa Evalla upea kukka ja väriä on. Kiitos rakkaat, taitavat tuumailijat! :) Minä täällä pyörin, mutta en saa aikaseksi pysähtyä tutkimaan asioita. Nyt hyvä, kun autoitte.
Shalom
Koko päivän olimme Keuruulla ICEJ:n Israelpäivässä. Hyvä, mutta todella pitkä juhla. Eli juhlimme pitkän kaavan kautta. Lasse Riutamaa lauloi useampaan kertaan, aloitte: Jeesus sä ainoa, heikkojen auttaja.
Ulla Järvilehto toi esille asian, että korvausteologia johtuu epäuskosta ja ylpeydestä.
Muita puhujia oli Yrjö Niemi ja Lauri Oinonen.
Israelin Suomen suurlähetystöstä oli edustaja, joka oli huolissaan, kun Suomen kirkon ulkomaan avulla on menossa Yliopistokierros, jossa Palestiinalaisalueille haetaan tarkkailijoita ja tiedotus ei ole tasapuolista eikä totuudenmukaista. Täällä meillä tämä kiertue oli jo ja vielä on Lapissa ja HKI:ssä.

Nyt on pakko lopettaa, muuten tulee höpö höpö enemmänkin.
Laila toov!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 17.02.2014 11:15

Muutos
Voitko sinä olla se muutos jonka haluat nähdä seurakunnassa tai vaikka täällä foorumissa... No kun on niin huono foorumi ettei tähän ainakaan halua osallistua ja kun tuokin kirjoittaa ihan kuin tietäisi jotain eikä edes oikeinkirjoitusta osaa, on niin tylsäkin yhtä ja samaa joka päivä jne....
Seurakunnatkin on niin rakkaudettomia ettei niihin viitsi mennä ja se ainakin ärsyttää kun ovella jo kättelevät, haluan istua ihan yksin. Aina siitä rukoilemisesta puhuvat taitavat olla ihan hengettömiä ja en hyväksy ollenkaan että armolahjoja käytetään tulee turhaa höpinää ......

Terveisiä eilisestä kokouksesta paikallisesta Vapaaseurakunnata ja siellä pitivät hyvän puheen tästä arvostelunhengestä joka meitä jokaista silloin tällöin vaivaa ja ollaan niin kärkkäitä löytämään vikoja joka seurakunnasta ja etenkin heistä jotka toimivat , itse mielummin en tee mitään muuta kuin arvostelen.....Voisinko olla juuri se henkilö jota seurakunta kaipaa muutokseen eli toteuttamassa niitä asioita mikä mieltä vaivaa ja olla se rakkaudellinen lähimmäinen jota ei löydy mistään .......Puhuja listasi pitkän listan mitä me arvostelemme ja lopputulokseen tuli että ei yhtään seurakuntaa löydy täydellistä saati täydellisiä uskovia, hekin ovat vajavaisia ja muutosta tarvitsemme tosi paljon.
No mutta tämä tuumis ei ainakaan ole sellainen kuin.......... :D
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Kuva
http://www.teemavuosi.fi/teema.html
Tästä teemavuodesta puhuttiin myös kokouksessa josta en aikaisemmin ollut kuullutkaan, eli jos en olisi mennyt naapuriin niin tieto ei vielä olisi saavuttanut. Oikeesti tärkeää on käydä eri seurakunnissa ja huomata kuinka rakkaita he ovat sillä olemmehan kaikki sisaria ja veljiä Jeesuksessa Kristuksessa. Milloin viimeksi kävit naapurissa?

Tämmösiä täällä eli eilen tein kävelylenkin kaupungille ja sitten menin klo 16 alkavaan kokoukseen. Tosi hyvä kun tuohon aikaan tilaisuus sillä aamulla en jaksanut aikaisin lähteä liikenteeseen kun olin edellisen päivän töissä ollut. Tänään vapaalla ja illalla vesijumppien jälkeen muutan kolmeksi päiväksi maalle kun töihin tarvitsee vasta perjantaina mennä. Olisin voinut jo lauantai iltana lähteä mutta sanoin miehelleni että elä tule hakemaan sillä haluan käydä kokouksessa ja vesijumpat koska niistä maksanutkin olen niin ja tänään on jalkahoitokin, sain jouluksi lahjakortin ja nyt aioin sen käyttää. Sit pitää käydä silmälasiliikkeessä kun eilen taskuun laitoin silmälasini ja ne pois otin niin huomasin että yksi sanka vaan paikoillaan, toinen irronnut taskunpohjalle. En saanut ruuvia paikalleen joten apua tarvitsen.........ruuvi löystynyt mutta tallessa on :P

Olikohan Tuike Keuruun kokouksessa josta Eva kertoi, olispa kiva jos olisitte kohdanneet.
Hyvä Lissu kun kerroit tuon Jarin jutun, antoi rohkaisua etten ihan mielikuvituksen varassa toimi ja kuvittele asioita. Koin niin valtavaa hätää ja sitä että hän tarvitsee rukousta sillä siinä olisi ase Jumalan työhön viemään oikeaa sanomaa armosta eteenpäin.

Jään odottamaan kirjoituksianne <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tuike » 17.02.2014 12:29

Siunattua alkanutta viikkoa kaikille!
Lämpimästi tervetuloa, Helinä!

Tuosta arvostelemisesta puhui muistaakseni lauantaina Pirkko Vesavaarakin TV 7:n Herätys- ohjelmassa. Sanoi, että joka toista arvostelee, korottaa aina itseänsä :roll: Nuo ohjelmat ovat hyviä, niitä voi katsoa myös arkistosta : http://www.tv7.fi/vod/series/?series=126

Enpä ollut Israel-juhlassa eilen, mutta jos olisin tiennyt Evan olevan siellä, olisin kyllä mennyt :)
Vierastan hiukan nykyisin tilaisuuksia, joissa on paljon väkeä ja jotka kestävät pitkään :|

Tyttäremme synnytyksen laskettuun aikaan on jäljellä kolmisen viikkoa. Olen valmistellut tulevalle pikkuiselle tarvikkeita. Miniä antoi paljon vauvanvaatteita, joita olen pessyt ja silitellyt valmiiksi tulevalle pienokaiselle. On niin mukavaa touhuta pikkuisten vaatekappaleiden kanssa, kun aikoinaan niistä ei ehtinyt nauttia ollenkaan. ;)

Kevättä ja mökkikautta olen jo alkanut odottaa. Vaikka joka kesä se edestakaisin reissaaminen alkaa kyllästyttää, niin silti aina kevään lähestyessä alan taas innostua :D

Kuva
tuike

ViestiKirjoittaja lissu » 17.02.2014 20:15

Eilen oli tulut mun puhelimeen tekstiviesti. Nuorin tyttäreni oli laittanut viesti ja pyysi käymään töistä tulessa. Huomasin viestin kotiin tultuani. Niinpä soitin tyttärelle ja kysäisin mitä asiaa hänellä olisi ollut. TUle käymään tytär sanoi. En millään jaksaisi tulla kun juuri vasta tuli kotiin töistä. Vävy tuli sit puhelimeen ja sanoi,että nyt pitää tulla käymään. Ajatukset vilistivät päässäni ja ajattelin ,että,jotain pahaa on tapahtunut kun niin on kiire heillä,että pitää mennä käymään. Hyppäsin autoon ja hurautin heille 1.5 km. Arvatkaa Mitä MUSTA ON TULOSSA MUMMO. Olipa ihana uutinen. Nuoripari on ollut jo 8.5 vuotta naimisisa ja nyt syksyllä sit saavat esikoisen. Pyydän esirukousta,että raskaus sujuisi hyvin ja lapsi saisi kasvaa ja varttua terveenä.
lissu

ViestiKirjoittaja eva » 17.02.2014 23:12

Hei, täältä pelargonian takaa :) !
On teillä ihania uutisia, kun mussukoita, vauvoja ja vauvoja tulossa. Totta puhuen, kyllä aina sellainen surun kaiho käy hetken sydämessä. Se menee nopeasti ohi ja sitten heti saan yhtyä iloonne. Iloitsen joka lapsesta, kun kävelin lastentarhan ohi, oli hyvä kuvauskohde, kun varmaan noin kolmevuotias oli lumileikeissä, posket punaisena.

Keuruulle lähtö selkeni vasta lauantaina. Emme edes pyytäneet muita matkaan, kun ei niin äkkilähtöisiä tahdo löytyä. Tuike, täällä ollaan ja olet oikein tervetullut tänne meille. Täällä J-kylässä varmaan käytkin.

Olipa puhutteleva, kun Meju oli tuonut tuon RAKAS NAAPURI teeman tänne. Kävellessäni kotiin, näin että kaksi naista keskustelee ja kun tulin lähemmäksi, kysyin, mitä rouville kuuluu? Silloin toinen alkoi haukkua naapuriaan, sitä kolmatta, joka ei ollut paikalla. Oikein seikkaperäisesti ja pahasti. Aikani kuuntelin ja sanoin, voisin luoda nuo lumet, jotka aura oli liittymän kohtaan tuonut. Hän sanoi: ei, hän odottaa poliisia. Että lumien ja nyt näin vähäisten takia on riitaa.
Sanoi, että nyt täytyy rukoilla. Ei kieltänytkään. Vielä lähteissä sanoin, että muistan rukouksin ja siunasin häntä. Hän kiitti.
Olin tosi hämmästynyt ja mietin edelleen, miten häntä voisi auttaa.
Huomenna meillä aiheena: Anteeksiantaminen. Miten voisin viestittää tälle ihmiselle tästä asiasta?
Ole hellä ja uskollinen,
iloinen kaiken päivää.
Ole armollinen ja lempeä,
luottavainen lapsi:
ystävällinen, kohtelias, suloinen.
Ole avulias ja omaa halukkaat jalat,
olkoon rakkaus avain jokaiseen päivään.
Sitä Jumala haluaa sinulta ja minulta.
(Tuntematon)
Hyvää yötä!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 18.02.2014 10:07

saat nähdä lastesi lapset
Ps 128:6
Lissu toi iloisen uutisen joka varmaan rukousvastaus jota monia vuosia odotettu. Ìloitaan iloitsevien kanssa ja odotellaan kuulumisia miten uusi elämäntilanne muuttaakaan elämää. Hyvään aikaan vauva syntyy kun ukillakin enemmän aikaa kai....ja mummi tai mummo eläkkeellä siinä vaiheessa kun lapsenhoitoa enemmän tarvitaan...., sekin hienoa että lähellä asuvat.

Terveiset täältä maalta jossa valoisampaa kuin viimeksi käydessäni. Nimittäin mieheni oli maalannut tumman kammari katon valkoiseksi , moitin lamppua että se on huono mutta nyt se onkin hyvin valaiseva sillä ............., tämä puhutteli kuinka meihin kohdistuva valo ei valaise ympärille jos olemme tummanpuhuvia , tarvitsemme taivaallista valkaisua myös niin että se ulkoisestikkin näkyy.....sama muuttumaton valo paikallaan vain me olemme muutoksen tarpeessa.

Eva on ollut vaikeassa tilanteessa naapureiden epäsovun keskellä, tämä on tuttua työpaikoilla melki joka päivä kun sitä epäsopua on ja tosi vaikea olla puolueeton.
Kuitenkin on rohkeasti oltava oikean puolella ja sanoa mielipiteensäkkin tilanteen mukaan.

Rauha lsraelille! Ps 128:6
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 18.02.2014 14:34

Helmikuu etenee kohisten, maa on sula. On mukavaa kun ei tarvitse liukastella.
Meijun tuoman Psalmin saimme kun seurustelimme mieheni kanssa. Ajattelin silloin josko koskaan mäemme lasten lapsiamme, koska olin silloin jo 38v.
Herran lupaus on pitänyt, minulla on kolme lasten lasta,
Vuosi on kulunut mieheni kuolemasta, muistoja elämän kolhuista ja Jumalan johdatuksesta, ovat näitä kuluneita päiviä täyttäneet.

Hannalla on taas ollut sairaala matka, se oli vain lyhyt, todettiin että nestettä oli kertynyt kehoon, hän sai siihen lääkityksen ja useita kiloja paino putosi, nestettä siis oli paljon.
Nyt elämä tuntuu taas helpommalta. toivotaan että hän jaksaa itse kirjoittaa.
Eilen olin taas kristillisten eläkeläisten kuukausi kokouksessa, siellä oli iloinen ja kiittävä ilmapiiri, Kyytiini otin lähellä asuvan vielä minua vanhemman leski rouvan-
Hän kertoi nähneensä unessa Hannan kasvot iloisina ja kauniina. Illalla kun soittelimme Hannan kanssa, kerroin tämän unen, koin että Jumala vahvistaa häntä kestämään nämä,
ei niin mukavat päivät. Tänään Hanna soitti, että illalla oli tullut hänelle vieras joka kertoi Ruotsissa asuvan, Hannan tuntevan naisen nähneen saman tapaisen unen. Näin Herra vahvistaa
asioita joilla Hän haluaa lohduttaa ja vahvistaa kärsiviä lapsiaan. Kiitos Herralle!!!

Joh:1:1-4. 14 Jeesus on Sana, Hän on voimamme ja viisautemme
Amanda
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.02.2014 18:27

Kaikille tuleville mummeille siunausta jo odotusaikana, ja iloa sitten kun saa niita kunnmolla mummottaa!!!!!!
Lapsetonkin ja iloita toisten onnesta ja ilosta. Velejnpoikani=kummipoikani ja vaimonsa ovat lapseton pari ja kerran kysyinkin vaimoltansa, onko se hanelle kuinka kipea asia. Sanoi, ettei hanelle ollut, ja olen huomannut, miten hanelle sitten tarkeita ne lastentarhan lapset. On naes lastentarhanopettaja, ja han ainakin jaksaa niiden kanssa, kun sitten kotona ei ole omia odottamassa. Kaunis aurinkoinen paiva taas, viikonloppuna satoi jossakin, esim.Nahariassa niin, etta pari katua tulvi yli ayraitten, meilla vain nimeksi. Mutta lisa sadetta saadaan pyytaa. Kunhan ei rakennusprojektia hairitsisi!!!!
Verikokeet aamulla otettiin, pillereita syodaan, etta jos auttaisivat tahan huimaukseen, odotellaan ja katsotaan...ja levataan Jumalan kammenella. Kiitan netista ja kaikista Suomesta saatavista hyvista ohjelmista.
Joka karsii vaivaa, rukoilkoon, joka on hyvilla mielin, veisatkoon kiitosta....tai ainakin sanokoon kiitos, jos ei veisaakaan!!
Tiina

ViestiKirjoittaja Aralia » 18.02.2014 20:40

Rauhan tervehdys rukouskammiostani! Minulla oli aikoinaan kakkosasunto, jota sanoin rukouskammiokseni. Nykyään minulla on vanhamman pojan rantasaunan takkahuone rukouskammiona. On ihanaa istua siellä hiljaisuudessa ja kuunnella, mitä Jumala tahtoo minuulle puhua, ketä hän tuo rukouksiini itseni lisäksi. Sairauteni aiheuttaa sormenpääkipuja, jotka ovat jokapäiväisiä. Niistä oli hyvä kertoa Herralle, myös kaikki rakkaat läheiseni sain tuoda Herralle ja kaikki ystävät ja sukulaiset sekä teidät täältä tuumiksesta nimeltä mainiten ja kiitos aiheena lissun ja olan tulo isovanhemmiksi. Sain siunata teitä kaikkia, lukijoitakin, jotka Herra nimeltään tuntee. Oli paljon asiaa Jumalalle, kunnes mieheni soitti, että oletko mökillä. Olen sanonut pojalleni, että paljon tuotit iloa minulle, kun sait tuon rantasaunan valmiiksi ja siellä on talvellakin peruslämpö, joten pärjää hyvin ulkovaatteissakin.
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. Matt.6:6
Aralia

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja