tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja eva » 13.02.2014 10:19

Kylläpä Lissulla on työurakkaa.
Sinulle vapaillasi oikein rentouttavaa lepoa ja virvoittumista. Pidä huoli itsestäsi! :shock:
Ihana rukousvastaus, kun Hanna on kotiutunut. Soitin eilen Hannan täkäläiselle ystävälle. Hänelle ystävät soittavat ja saa tietoja Hannasta.

Eilen ei tullut pyöräilystä mitään. Sen verran lunta ja sohjoa. Kävin" Aseman pysäkillä". Suurin osa kävijöistä on miehiä, työttömiä. Se on srk:n mummon kammari. Siellä on aina ke rukouspiiri.
Tässä ARVOITUS:
-köyhällä on
-rikas ei tarvitse
-kun syö kuolee
Mikä tämä on?

Tänään meillä SenioriFoorumi ja emeritius piispa tulee puhumaan . Sain myös musiikkiopistosta nuoren pojan soittamaan alkuun trumpettia, joten toivottavasti hyvä alku.

"Minä riemuitsen sinun sanoistasi
niin kuin riemuitaan suuresta saaliista." Ps.119
Myös riemuitsen
jokaisesta teistä,
uudesta päivästä,
armosta ja rakkaudesta! Iloa ja valoa päiväänne :!:
eva

ViestiKirjoittaja Vehnä » 13.02.2014 10:39

eva kirjoitti:Minä niin kaipaisin pelargoniaani avattareksi.

Eva, sinä ahkera kirjoittaja! :D
Nyt on helppo mahdollisuus saada pelargonian kuva avattareksi.
Kun joskus on hiukan aikaa, käy Linkit ja tekniikka -osastossa valitsemassa mieluisin kuva. Sen jälkeen voin antaa helppoja lisäohjeita.
Jos et osaa sittenkään (jos et osaa kopioida ja liittää), Meju varmaankin auttaa.

Hyvää torstaipäivää kaikille!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.02.2014 11:18

Hyvää huomenta vaan kaikille, erikoisesti työn raskaan raatajille, jotka eivät vielä voi olla eläkeläisen elämän mukaan, vaikka olisi sairauttakin!
Evalle vain, että minulla vain valokopio tuosta isälleni ytärkeästä paperista, se oli vanhimmalla sisarellani ja jäi hänen pojalleen, mittä hän sitten sen kanssa tekee?????
Minulla tänään meno omalle lääkärille, kun jo toisen kerran lyhyen ajan sisällä flunssan oireet saivat myös nuo tasapainojuttuni kokonaan pois tolaltaan, eli täyshumala päässä, ja nyt pään liikkeetkin määrätyt tekevät lisää ongelmaa. Taivaan sä johtakoon oikeisiin tietohin ja oikeisin lääkäreihin.
Mutta olen kiitollinen siitä, että eläkeläisenä, ja ilman muita huollettavia saa mennä päivän kerrallaan eteenpäin, siten kuin voi :)
Ikkunastani on kyllä katseltavaa, näkyy mantelipuita täydessä kukassaan, ja rakennsuporjektilla näkyy aina liikettä ja uutta katseltavaa.
Muuten, mikä on selain esim. englanniksi, minulla väärä sellainen, kun radiopatmos ei näy, sain sellaisen ohjeen. Nyt pitää löytää naapuri tai joku joka osaa panna oikean selaimen!!! Minä olen uusavuton näissä asioisa...vielä enemmän nyt kun tunnen istuvani kuin huojuvassa laivassa, myös näköön tämä näköjään vaikuttaa.
Mutta Herramme on Voittaja! :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 13.02.2014 13:07

Kuva
Juoksuvyö
EF 6:14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä

Huomenta kaikki uimakaverit, millaisissa vesissä polskittekaan syvissä tai ihanko jalat maassa hipoen.... Sanoisko ison HUOKS , sillä tämä on jo kolmas kirjoitus jota yritän tänne lähettää ja pari hävisi tai liekkö uponnut sinne jonnekkin syvyyksiin, sanontahan kuulu että nyt ottaa syvältä ja siltä tuntu ja meinasin etten tänään enään kirjoita yhtikäs mitään mut kuiteskin yritän vielä....
Aamulla oli taas se vesijumppa ja sen jälkeen uin kilometrin, siinä uidessa allasta päästä päähän osui silmäni vesijuoksuvöihin joita pitkä rivi tangolla odottamassa käyttäjiään, alla luki "Juoksuvyöt". Viereisellä radalla oli kymmenkunta juoksijaa jotka oli vyötettynä kyseisiin vöihin ja hyvin pystypäisin menivät eteenpäin ja vyö kannatti....
Siinäpä minulle olikin mietintämyssyyn päivänsanaa ja ajattelin kuinka sitä lähteekään usein elämän myrskyihin huonosti varustettuna ja liekkö vyökään kannattava. Itsellä ainakin monesti tullut tilanne että koen nyt painun pohjaan enkä jaksa nousta, tuskin ajatellutkaan että minullahan on vyö jonka pitäisi kannattaa sittenkin. Jumalan Sanassa on meille annettu kaikki varusteet ja silloin kun oma luottamus ja etenkin se turha pyristely lakkaa niin koemme ihmeen emme sittenkään hukkuneet vaan voimme huudahtaa psalmin sanoin Ps. 68:19
Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme.

Jeesus sanoi minä olen TOTUUS, siis totuuteen vyötettynä.......

Fifififififififi :lol: Nyt opin taas uutta eli kirjoittlen fifi yhteyksillä kotona. Olen varmaan kertonut kuinka melki avioero tuli jos näin leikkisästi sanoisi, mutta olen ollut tositosi ärsyyntynyt miehelleni kun hän kesällä meni lankaan puhelimyyjien kanssa ja otti elisa viihteen, kyseinen viihde paketti on siitä asti seisonut tuolla nurkassamme ja mies maksaa isoa kk laskua siitä, syynä on sekin ettemme kumpikaan ymmärrä kyseisestä jutusta yhtikäs mitään. Tarvitsimme vain modeemin tähän tietsikkaan ja ylipuhuivat sitten ja saivat mielikuvan miehelleni että ilmaiseksi tulee tuo viihdejuttu.
Eilen poikani kävi ja hän sanoi että sinullahan on fifi yhteydet , miksi et niitä käytä. Ai mitkä......, noh enhän ymmärrä vielä kaikkea näistä netin hienouksista saati sanastoista, mut yritän oppia en anna periksi :idea: Poika kertoi että voin tabletilla, tai puhelimen netillä kotona surffailla fifillä enkä vältäämättä tarvitse tablettiin omaa korttia, sit hän klikkasi jotain ja fifi toimii. Nyt voi mokkulan ja tietsikan jättää maalle jos haluaa.Poika lupasi vielä sen viihteenkin asentaa kun kuulemma tosi hyvä, kuulemma voi tallentaa ohjelmia ja monia kanavia jne...niitähän just tarvitsemmekin ( vitsi vaan )
Eli voihan mieleni muuttuakkin ja huomaan että taisi miheni tehdä sittenkin hyvät kaupat.....
Twitteristä olen tykännyt tosi paljon ja siitä seuraan uutisia eri lehdistä ja jotain hömppääkin tietenkin.....

Kiitos Sipelle hienosta kirjoituksesta ja siitä että tulit joukkoomme. Kirjoitit niin rakkaudellisesti ja koin että olet todellakin saanut kokea Jeesuksen rakkautta yksinäisinä kivun hetkinäsi. Tämä netti on hyvä paikka piipahtaa silloin kun kokee että on yksinäisitä yksinäisin ja lukiessa juttuja huomaa etten taida olla yksin yksinäisyydessäni sittenkään.

Saatiin pikainen rukousvastaus ja Hanna pääsi pois sairaalasta, varmaan hän saanut viestiä meiltäkin ja terveisemme. Lähetän halirutistuksen lämpimän näin virtuaallisesti, varmaan kokee sen juuri nyt :idea:
Lissun siskoa kannamme edelleen rukouksin, varmaan hyvä laittaa tuonne rukousosiolle sellainen osio jossa näitä rukoiltavia pitkäaikaisia, nimen kun lukasee niin jotenkin se on muistutus. Mietitään mikä olisi hyvä tai paras....

Töihin tänään menen iltavuoroon joten pitänee lopetella tämä kirjoittelu sillä tähän on aikaa mennyt nyt ainakin 3 tuntia narraamatta.....aina vaan uudestaan kun kaikki pieleen menee.

laittakaa vyö tiukasti kiinni ettei löysty syvissäkään vesissä!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 13.02.2014 13:53

Meillä sataa lunta, lämpötila nollassa joten lumi on vetistä ja takertuu vaatteisiin.
Kävin kuntosalilla kun on vapaata, pysyy jotakuinkin kunnossa, polvikin on ollut kivuton,
josta olen niin kiitollinen.
Menen viikonlopuksi töihin, tuntui niin hyvältä, kun Tiina oli pohdiskellut työssäkäyvän osaa,
tuntui kuin kuorma olisi kevennyt puolella. Täytän 59v ja työnkuvaani kuuluu ajoittain myös henkilöstön johtaminen, teen oman
ammattiryhmäni käytännön työtä, ohjaan työtehtävissä ja sijaistan esimiestäni noita kolmea limitellen tarpeen mukaan.
Jumala on minua auttanut, ovia auennut ja vastuuta tullut lisää, jota ei aina olisi halunnut, mutta Herra on uskollinen ja luotan,
että kun ovi sulkeutuu tiedän sen varmasti. Kaiken tarkoitusta ei ymmärrä, sopivasti pidän kyllä työstäni ;) , olen elänyt aikoja jolloin menetin työpaikkani
tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja ymmärrän niiden ihmisten tuskan joilla ei ole työtä ja toimeentuloa.
Työurani on kuitenkin loppusuoralla ja minulla on vahva tunne, että eläkeläisenä minulle on näiden elämän kokemusten kautta varattuna jotakin,
jonka vain Herra tässä vaiheessa tietää.
Miehen siskoilla oli huimausta ja jopa oksenteluakin, toinen heistä piti niskatukea, niskassa oli kulumaa,
lisäksi oli molemmilla diagnoosina menierin tauti. En osaa neuvoa tiinaa yhteysongelmissa, muistan sinua Herran edessä terveysongelmissa ja osaavia
henkilöitä laittamaan yhteysongelmat kuntoon, täytyyhän meidän kuulla ja nähdä mitä ikkunastasi näkyykään. mantelipuun kukat lähes tuoksuvat täällä,
ja katsoessani ikkunastani näen kuusia, joilla on raskas lumivaippa kannettavanaan.
On myös kiva kun riitu tuo ajatuksiaan, niissä on aina jotakin puhuttelevaa, olen kuulunut Hilja Aaltosen faneihin hänellä oli paljon samankaltaisia sanoja kuin olin
lapsuudessani kuullut, ja hänen sielunmaisemassaan oli jotakin samanlaista kuin omassani, hän osasi pukea ne sanoiksi ja onneksi nina laulaa ne sanat säveliin.
Eva oli laittanut arvoituksen jota en osannut ratkaista. :o
Kiitos myös Amandalle terveisistä, joita aina myös odotan, toisten lailla Hanna jää rukouksiin, halaan virtuaalisesti, rukous suomen herätyksen puolesta on aina ajankohtainen, voimia lissulle
sekä kaikille teille Pyhän Hengen läsnäoloa
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 13.02.2014 22:05

Torstai on toivoa täynnä, tiistaista alkoi sairasloma ja jälleen säännöllinen lääkekuuri 1 tabletti 3 kertaa päivässä ja 7 päivän ajan, vähän alkaa tuntumaan että minun ei haluta olevan tuontyyppisessä asiakaspalvelutyössä... Mutta minä taistelen sisukkaasti. Siinä kuitenkin yhdistyy se kokonaisuus, minkälaisessa ympäristössä viihdyn työssä eli se on itsenäistä, siellä kohtaan erilaisia ihmisiä eri ikäryhmissä.. Ketun ranne vahvemmassa kädessäni vaan tunnu kestävän liikuttamista niinku yhtään. Paitsi kun minulla on siinä sellainen tukside ranteenlämmittimen alla niin kärsii jotain tehdä ilman että käy kipeäksi.

Sairaslomaa on vielä huominen ja viikonloppuja en edes tee tällä hetkellä joten saan sitä lepytellä, mistä lie suuttunut :( sit ois ensi viikko tunnusteltava töissä ja sit talviloma...

Mut siunattua loppuiltaa ja tervetuloa te viimeksi mukaan tulleet kirjoittajat...:) <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 13.02.2014 22:56

Köyhällä ei ole,
rikas ei tarvitse,
kun syö kuolee.
Vastaus= EI MITÄÄN ;) Kiitos, Rine, kun "lotkautit korviasi."

Meillä tänään kuunneltiin suurella joukolla emeritiuspiispan puhetta "moraalista". Olis pitänny meidän lisäksi olla maan päättäjiä kuulolla.
Pyysin täällä ensimmäistä vuotta opiskelevaa trumpetinsoittajaa musisoimaan. Oli upea alku, poika soitti upeasti ja oli onnellinen, kun hänet otettiin niin hyvin vastaan. Kyllä nuoret ovat ihania.
Ihana yllätys oli, kun kävelin kotiin, entinen tukipoikamme soitti ja kertoi olevansa tulossa meille. Poika oli saanut töitä, kolmen kuukauden koeajalle ja oli niin innoissaan kertoessaan työstään, muutosta ja kaikista kuntoilueduistaan. Minä nielin onnenkyyneleitä, että hänen tilanteensa on noin hyvä.

Silmäisi eteen Jeesus tuon
sydämeni syyllisen ja paljastan
sen kurjuuden,
silmäisi eteen Jeesus. Virsi 288 Tätäkin lauloimme tänään.

Hyvää yötä, Jeesus myötä!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 14.02.2014 09:27

" Lämmin sydän jakaa omastaan, saa Luojaltansa voimaa rakastaa. Kätkeydy ei itsekkyyteen, kiireisiin, tahtoo hyvää muille, tulee näkyviin
( Laulusta Lämpimäiset )

Yksikin ystävä auttaa jaksamaan, kiitän teitä kaikkia jotka olette tulleet esiin täällä tuumiksessa ja tahdotte olla ystäviä tällä tavalla. Ystäviä on erilaisia ja ystävyyttä, on niitä hetken kestäviä ja sitten tulee pettymys kun jommin kummin petytään toiseen ja se siitä......,voiko ystävyyttä oppia.
Jeesus sanoi opetuslapsilleen että he ovat ystäviään ja myös hän sanoi "oppikaa minusta ".
Miten Jeesus käyttäytyi ystäviään kohtaan. Hän vietti ystävänpäivää joka päivä ja on meillekkin kaikkein rakkain ystävä ♡

Taas heräsin viiden maissa ja uni kaikkosi ties minne. Joskus on pitkät nämä aamutunnit kun olotila sellainen että ei jaksa lukea saati telkkaria katsoa, noh kirjoittaminen sujuu ja samalla heräilyä tapahtuu tuolla pääkopassakin kai.....
Toivotaan että Tiina saa helpotusta tuohon ikävään vaivaansa, uskon että näin käy ja lääkäri avun tuo.
Mantelipuu kukkii siellä Israelissa muistuttaen meitä Jumalan lupauksista että Hän valvoo sanaansa.

Eva toi niin vaikean arvoituksen että en ymmärrä sitä vaikka vastauksenkin kertoi. :) Tulen myöhäisjunassa näissä jutuissa ja saatan päivien päästä nauraa vasta aikaisemmin kuullulle vitseillekkin eli viivettä on .....
Marjalle pikaista toipumista ♥
Rinekin tainut aloittaa viikonloppu työnsä, olispa hänellä enempi vapaata niin saisi lukea juttujaan useammin.

" Herra rakastaa ja parantaa sinun kauttasi, Herra rohkaisee ja lohduttaa , hoitaa kauttasi ( laulusta Sinun kauttasi )
- Minä ja sinä voimme olla rukousvastaus jollekkin hänen elämäntilanteessaan. Jeesuksen seuraajana olemme osa hänen ruumiistaan täällä maan päällä, ja hän haluaa toimia - siis meidän - välityksellä . Tässä piilee myös suuri elämän mielekkyys.

Kopsasin viimeisestä Ristin Voitto lehden jutusta jossa kerrotaan tästä Nina Åströmin uu
desta äänitteestä joka tehty Hilja Aaltosen runoista, nuo laulun sanat on kyseisestä levystä.

Ajattele ystäväni sinun kirjoitustenkin kautta Jeesus lohduttaa, auttaa jne.......

Halirutiiiiiiiiiiistuuuuuuuuuus ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja riitu » 14.02.2014 10:29

"Vaan ystäviksi minä sanon teitä."

Ystävyydestä puhutaan ainakin näin ystävänpäivänä ja lähetellään ystävänpäivä tervehdyksiä.
Mutta ajattelin niin, että olenko minä ollut jollekin se todellinen ystävä? Sanotaan että "hädässä ystävä tunnetaan". Olenko ollut ystävä hädässä? Jään miettimään.

"Mistä tunnet sä ystävän
Onko oikea sulle hän
Ajat ankeimmat selvittää
Kuka viereesi jää
Kun on sinulla vaikeaa
Ja kun tarvitset auttajaa
Silloin ystävyys punnitaan
Menee muut menojaan
Siitä tunnet sä ystävän
Kun on vierelläs vielä hän
Turhat tuttavat luotas ois
Hävinneet pian pois."

Hyvää Ystävänpäivää!

"Ystävyys on kuin yksi sielu kahdessa ruumiissa."
-Asistoteles
riitu

ViestiKirjoittaja marja84 » 14.02.2014 11:19

Hyvää ystävänpäivää teille kaikille. <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja