tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja meju » 08.02.2014 11:48

Yksin

Huomenta kaikille nallukoille, toivottavasti et koe yksinäisyyttä seurassamme vaan päinvastoin koet on tämäkin yksi sellainen paikka missä voin vaihtaa ajatuksia tietäen kirjoitusten takana on ihminen joka välittää ja haluaa näin hetkisen piipahtaa elämässäsi tuumailuin erilaisten jaehkä lukiessa huomaat en olekkaan ainut joka on yksinäinen.
Tämä yksinäisyys on nyt usein mediassa puheena ja selvinnyt että ihmiset ovat tosi yksin ja yksinäisyys vaan lisääntyy. Me eristäydymme ja sulkeudumme , avoimuuskin on harvinaisuutta vieraan kohdatessa. Milloin viimeksi juttelin tuntemattoman kanssa tehden tuttavuutta.

Ajattelen että nämä foorumitkin on sellaisia että voi olla ainut paikka missä juttelee vieraitten ihmisten kanssa ja kirjoituksesi voi olla juuri se innottaja joka auttaa ajattelemaan asioita toiselta kantilta.
Viesti Raamatusta on se jota haluan välittää on Jeesuksen sanat ettei Hän meitä jätä koskaan yksin.

"Lammas löytyi, mummmoooo lammas löytyi!" Trinssessalle olen ostanut pieni lammas kirjan jota hän usein katseli ja sain lukea sitä hänelle. "Yksi puuttuu", hätä oli pienellä kun sivun alussa paimen laski lampaat ja oli vai 99 lammasta, en päässyt kun siihen kohtaan ja sivuja piti kääntää siihen kuvaanmissä paime nostanut lampaan hartioilleen ja sit taas riemun kiljahdus ja ilopienen lampaan löytymisestä.
Ukkikin sai monesti etsiä eksynyttä lammasta ja kuulin kun ukkikin kiljahteli tytön kanssa löytymisen ilosta :lol:
Tämä Raamatun vertaus rohkaisee meitä että paimen tietää tarkan luvun omistaan ja hän ei ketään jätä yksin , jos uupunut on jäänyt toisista jälkeen ja kokee kaikkien hyljänneen ja jättäneen, elä hätäile vaa luota aivan pian sinut nostetaan.......

Taas olisi muutopäivä edessä, eli kaupunkiin lähtö.Tosin en ihan kaupungissa asusta vaan sellainen 5 kilometriä keskustaan ja ihan kuin maaseutua sielläkin. Isäntä hyvillään kun lähden että saa keskittyä urheilun katsomiseen rauhassa. No oikeesti tykkäisihän hän että olisin täällä mutta sunnuntaina töihin mentävä ja sit taas monta päivää vapaata. Mitenkähän Lissun työhukit, toivotaan että pitempikin vapaa sattuu kohdalle.

Voi, kun iloitsin että Hanna oli saanut pitää mieleisen vieraan amandan. Kiitos terveisistä ♡

Kiitos jokaiselle kirjoittajalle, tuotte ilonpisaroita elämääni ○○○○○○○○○○○○
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 08.02.2014 12:32

"Nouse, Hän kutsuu sinua."
Tuo iski minuun, kun luin markusta. Hän todella kutsuu meitä seuraansa, olemaan kanssaan. :idea:

Sain puhelinsoiton ja siellä kysyttiin rva Tomerusta. Voi, mikä naurunremakka. En ollut pitkiin aikoihin muistanut tuota lempinimeäni ja jonka antoi minulle Leena lehtinen (hänen runonsa on runo-osiossa) Soittaja oli myös Leena.
Tuo tomeruus on jo mennyttä aikaa. Nyt vain voimien mukaan.

Ihanaa aikaa Mejulla, kun saa noita Raamatunkertomuksia lukea. Muistan äänenpainotkin, kuinka lapset niitä kertoivat sitten ulkomuistista.
Ihania tapaamisia ollut teillä, niin kuin Hannankin kanssa. "Oi, jospa oisin saanut olla mukana. :D

Jumalan lapsena hyvä olla . Joku teistä kirjoittikin siitä.
Jossain oli : Ennen kuin on Jumalan mies /nainen, täytyy olla Jumalan lapsi.

Oli rauhallista kauppakierroksella, kun monet katselivat Olympialaisia. Saimme hyvin ostettua kaikki arpajais- ja muut Naistenpäivien tarpeet.
Nyt sitten koko päiväksi sinne ja illalla vielä Rukous Suomen puolesta.

Tapaamisiiiiin
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.02.2014 15:20

terveisiä sapattikokouksesta! Siellä oli vasta ollut lauluja, alustuspuhe ja rukjousta, kun vieraileva suomalaituristi luuli kokouksen jo olevan lopussa. Mutta sitten olikin vasta sananselityksen vuoro, tällä kertaa Jesaja 53, joka jatkuu vielä....Tän hengellisen ravinnon lisäksi oli yllätys, korealaiset olivat tehneet korealaista ruokaa. Maukasta oli, ja mannalaputkin olivat kirjoitaneet, minulle sattui psalmista 27 eka jae
Herra on minun valoni ja pelastajani,
ketä minä pelkäisin!
Herra on elämäni turva, ketä minä kauhistuisin.
Voisiko olla parempaa sanaa tällaisena ympärillä riehuvien taistelujen aikana, olivatpa ne mitä laatua hyvänsä.
Aanulla kuuntelin radiota, ja siellä ei hävetty sanoa, että pitää rukoilla sadetta, kun on tällainen harvinaisen kuiva talvi. Ja vieläpä pyytää syksyn ja kevään sateita ajallaan, eikä vain kerran talvessa tulevana hyökynä, kuten joulukuussa ne lumipäivät.
Niinpä, hän säät ja ilmat säätää, mutta tosiaan niidenkin puolesta saa rukoilla.
Hyvää sapattia kaikille :D
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 09.02.2014 10:45

Innokkaat
Olkaa aina innokkaat Herran työssä 1Kor 15:58

twiit twiit... arvaatteko mitä nyt viserrän intoa täynnä, noh twiittailen tietenkin. Eilen se tapahtui että opin tämänkin niin paljon puhutun twiittauksen ja rekistöröidyn sinnekkin. Pitkään olen pähkäillyt ja kokeillutkin jos pääsisin jonkin kommentin kirjoittamaan kun usein telkkarissa näkyy osoite ja häslänki vaikä risuaita se eteen latetaan ja sit vaan kommentit eetteriin :D. Tosin en virlä yhtään twiittiä laittanut mutta klikkaillut seurattavia juttuja, siellä on melki kaikki kute seurakuntalainen.fi, radio dei....jotka äsken lisäsin jne....
Mussukka 10v oli tämän valmiiksi koneelle laittanut kun mainitsin etten osannut, "helppo juttu" hän sanoi ja niin näköjään hänelle se olikin...... Olemme oikeesti siirtyneet ihmeelliseen tietokone maailmaan. Eikä kaikki ole pahasta vaan voimme käyttää näitäkin välineitä hyvän palvelukseen ja pysyä ajan tasalla tietäen missä mennään ja mistä lapsenlapsemme puhuvatkaan.....
Meikä on sellainen innostuva ja etenkin kun uutta opin niin innokkaasti sitä toisillekkin jakaisin.
Tosin tiedä kaikki ei innostu vaan päinvastoin tästäkin twiittaus innostani ajattelee joku ettei taida kaikki olla kohdallaan....., mutta ei se mitään ;)
Kaikki kohdallaan on kuitenkin siinä sanomassa joka löytyy Raamatusta ja tahdon olla Jeesuksen Kristuksen seuraajana aina innokas sanoman eteenpäin viejänä tavalla jos toisellakin vaikka joskus twiit twiit....visertäen ♡

Tiina kertoi sapattikokouksesta joka varmaan kestoltaan pitempi kuin meidän kokouksemme. Olen huomannut että tunnin ihmiset jaksaa sanaa kuunella mutta sit jo kelloa vilkuillaan eikö jo pääsisi kotia leppäilemään. Monissa maissahan kun sanan kuuloon tullaan niin ne kokoukset kestää monia tunteja eikä ihmisillä minnekkään kiire vaan päinvastoin. Meillä kirkot tyhjyyttä huokuu .......
Kirkot eikä seurakunnat ketään pelasta mutta ilman uskovien yhteyttä ja joka päiväistä leipää Jumalan Sanaa me näännymme sekä intomme sammuu.......emme jaksa vaan hengellisesti masennumme ja ......eipä enään kiinosta mikään hengellinen juttu saati uskovatkaan...

Voi ei, tänään on lähdettävä töihin ja siinäpä tämän päivän ohjelmani onkin. Toivotan teille mukavaa päivää ja kuunelkaa twiittauksia......uskon että Isämme twiittailee meille kulkiessamme luonnossa tai kotiaskareita suorittaessa sillä Hän puhuu monin eri tavoin. ♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.02.2014 11:11

No. eilinen sapattikokous syömisinee kesti kaksi tuntia, ei sen enempää, kyllä sen jaksaa, jossain vaiheessa oli ilman jälkijuttuja tunnin verran, sitten sitä lissäntyi puoli tuntia, että saivat sanaa jaetuksi vähän enemmän.
Hyvää sunnuntaipäivää teille kaikille, aurinko täällä paistaa ja luonto itkee kuivuuttaan, kun vielä ei ole luvassa sadetta.
Ihanaa, Meju, kun jaksat aina innostua uusista asioista. Se on elämää, se.
Ja Mejun ohjeesta otin vaarin, tilasin ajan korvalääkärille, sain 10 päivän pästä. Ja hän se sitten vasta lähettää eteenpäin tuutkimuksiin, jos hänestä siltä tuntuu. Joten sen näkee sitten. Ja odotetaan Herran apua kaikkeen.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 09.02.2014 13:18

Amanda ja Hanna tavanneet, pitkäaikaiset ystävykset monissa haasteissa yhdessä eläneet,
voi vain aistia Jumalan johdatuksen,eilisessä ja tulevaisuudessa.
Kiitos ystävistä jotka eivät ole unohtaneet ja kiitos jokaisesta elämän hetkestä,
Hannan kirjoituksia meistä moni kaipailee,
saamme rukoilla teidän molempien puolesta.
Tiina ja Annukakin siellä Israelin maaperällä, kokeneet monet Juutalaiset juhlat sapatin, lehtimajanjuhlan, sovituspäivä
nämä nyt äkkiä muistin, harmissani sanon etten ole niissä missään ollut mukana koskaan,
Ymmärrän että ne ovat myös oikeita uskovan Juhlia, tuskin monissakaan seurakunnissa näitä pidetään tai korostetaan.
Meju on innokas, vierivä kivi ei pääse sammaloitumaan. Mies twiittailee politiikkaa ja urheilua ja ties mitä, hyvä kun kommentoi... hästäk#
hän hankki myös tabletin, jonka antoi sitten tytölle, heillä muilla on puhelimet moninaisine toimintoineen, minulla peruskännykkä, jolla olen pärjännyt vuosia.
ilmeisesti facebook on menneen talven lumia, ja nyt puhutaan instagrammista ja twittauksesta. :D
Sitten minäkin , kun jään eläkkeelle......nykyisin kaipaan vain rauhaa ja hiljaisuutta...
Täytyy myöntää etten ole vuosikausiin säännöllisesti osallistunut Jumalanpalveluksiin tai kokouksiin, lähikirkko on talvella pääosin suljettu jos saarnan pitäisi leipäpappi, eipä siitä paljon kostu kuulijakaan, sama kuin työpaikan kahvituvan juttuja kuuntelisi. Minulle on tv7 ollut hyväksi. Laiska olen lähtemään , kesällä pyörällä pääsee, kyytejä olen arka kyselemään.
Meillä satanut lunta ja se on märkää, mies teki raskaat lumityöt. Pian katson Kaisan hiihdon sotsista, siunattua sunnuntaita teille kaikille ja sateita Israeliin.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 09.02.2014 23:14

"Herran kukkaro"
Sain eilen Naistenpäivillä kukkaron. Se oli itse tehty, virkattu ja siinä teksti "Herran kukkaro". Se oli iloinen yllätys. Mihinkähän se minua tahtoo johtaa :shock:
Eilen ja tänään niin monenlaista, että en muista puoliakaan. "Anna sydän avara" oli aiheena.
Täällähän oli la myös Raamattumarssi, johon en päässyt. Sain siitä paljon kuvia. Oli onnistunut ja sujui häiriöttä.
Kirjoitinkin, että Vappuna jatketaan. Silloin ei ole naistenpäiviä.

Uudenvuoden päivänä sanoi, että jos olisin Twitterissä, niin nyt äänestäisin. Vävy sanoi pojalle: Panepa mummo Twitteriin. Poika pani ja sanoi, että siinä pitää olla viisi nimettyä, joita seuraa ensin. Poika sanoi, että hän pani minulle meidän kaupunginjohtajan, maakuntalehden päätoimittajan ja urheiluseuran johtajia. Minä intoonnuin, että: ota heti pois. En ole koskenut sitten koko Twitteriin, vaikka muistuttavat, että pitäisi täydentää. Pitäisiköhän terästäytyä. Mutta, kun en saa aikaseksi edes tätä Tuumailua kunnolla hoidettua.

Valo voittaa, ihan, kun päivä on jo pitkällä. Tänään sain mittariin yli 10000 askelta, kun kävelin toiselta kirkolta ja illemmalla tein juoksulenkin. Verenpaineeni takia on muistettava liikkua.
Anna valon loistaa!
Vanhurskasten valo loistaa iloisesti... Sananlaskut 13:9
Hyvää viikkoa!
eva

ViestiKirjoittaja meju » 10.02.2014 11:35

Laupeus
Oppikaa laupeutta kehoittaa Jeesus.
Luin aamusta ajatuksen jossa kerrottiin että elämä opettaa....., tämähän on totta mutta mitä me opimme jos ole yhteydessä elämän antajaan niin että Pyhä Henki saa olla kirkastamassa Kristusta ja hänen opetuksiaan. Mitä laupeus pitää sisällään ja tietsikan innokkaana käyttäjänä tietenkin googletin, voin rehellisesti sanoa etten kaikkea synomyyneja oppinut ja ymmärrän että tämä sana pitää sisällään niin paljon että koulussa olen loppu elämäni, mutta laupiaammaksi tahdon tulla päivä päivältä.

Huomenta luokkakaverit, samassa koulussa ollaan vaikka ehkä eri luokilla :D. Välitunnilla ainakin kohdataan ja heit ehkä sanotaan. Muistu just omat välitunnit aikoinaan ja kuinka erillään olikaan yläasteella olevat ja osa oli ryhmissään mutta liian moni yksinään seisoi ilman kaveria. Itsellä oli muutama kaveri mutten mitenkään suosiossa ollut että keskipisteenä vaan enemmän siellä taustalla olija. Kuopion ystäväni oli bestis 4 luokalta asti mut yläasteella olimme eri luokilla. Ajatella että olemme olleet luokkatovereita yli 50 vuotta ja mikä ihaninta hänkin teki ratkaisunsa ja tuli JK kouluun eli Jeesuksen Kristuksen seuraajaksi ja Hän on meidän opettajamme ♡

Marja kertoi että hänellä oli työohjattavana ulkomaalainen ja heillä meni hyvin yhteistyö. Ajattelin kuinka lähelle tulee lähetyskentät, Jumala lähettää ihmisiä vierellemme ja kun olemme laupiaita heitä kohtaan niin käytöksemme jo puhuttelee että tuossa ihmisessä on jotain.....

Eva oli kävellyt puolet enemmän kuin meikä, katsoin äsken eilisen askel lukemani ja se oli 5177. Töissä tosin olin mut se on suurin osa paikallaan seisomista. Onneksi olen seisaaltaan työtäni tehnyt vaikka istuakkin olisi mahdollista. Televisiossa oli vasta ohjelma jossa kehoitettiin ihmisiä seisomaan jos suinkin mahdollista työpaikoillaan ja liikkumaan. Pahinta on istuminen joka aiheuttaa monenlaisia selkäongelmia yms. Katsoiko kukaan kyseisen ohjelman?

Rine nallukka on lähtenyt sivakoimaan :lol: sinulle sopii nalle avatar ja kunhan hiihtokeli loppuu niin varmaan löytyy vastaava kesäinen kuva.

Tosi mukava kun Tiina kertoo Israelista ihan näitä arkijuttujakin ja meillehän se on juhlaa kun melki livenä kuulemme onko sadetta ollut, mitä kukkia kukkimassa jne. Hanna oli yksi taiteilija sillä hän sanoin maalasi Israelin merkitystä ja kuvasi niin innoittavasti että........loput tiedättekin kala oli koukussa♡♡♡

Täällä on nyt suvikeli ja harmittaa jos hiihtoladut taas häviää. Kurkin ikkunastani jos näen hiitäjiä niin menen myös mutta jos ei niin lähden askelia keräämään mittariin ja päihitän tänään evan :idea:
Torstaina seuraavan kerran töihin, miehelleni sanlin että elä tule hakemaan maalle vaan me tytöt ollaan kaupungissa, tämä pieni koirani on tyttö ja mieheni kanssa oleva hauveli on poika. Vesijumpat muuten jäisi kokonaan jos aina maalla olisin.......

Heissuliveiiii te armaat armahtavaiset ♥♡♥
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 10.02.2014 19:28

Rauhaa teille ystävät!
Viikonloppu taas meni, Launtaina hoitelin poikani 1ja puolivuotiasta pikkuprinsessaa. Koko ajan liikkeessä oli tämä neitokainen.
Taputteli käsiään omille tempuilleen,aivan uskomaton vauhti ja koko ajan hymyillen kujeili. Is'ä ja äiti eivät olleet uskoaa korviaan,
sillä hän vaatii äidin huomiota kotioloissa jatkuvasti, nyt kun äiti ja isä olivat poissa, hyvä tuuli jatkui. Kun mamma alkoi iltapäivällä
väsyä tuli vanhemman pojan teini tyttö apuun. Sunnuntaina olikin sitten hyvä levätä. Tänään olinkin sitten jo kuntosalilla.

Deistä tulee juuri iki-ihana laulu; "Sä olet Jeesus kallein aarteheni, on suuri armos laupeuteskin", Siinä on se suurin laupeus, josta Meiju kirjoitti.
Hän osoittaa laupeutta meille ja jos otamme vastaan se heijastuu meistä ympärille.
Rine kirjoittaa syvällisiä totuuksia Jumalasta, Kiitos Ihan kaikille, on mukavaa kuulua taas johonkin joukkoon. Minä olen asunut niin monessa paikassa
ja ystävätkin ovat hajallaan ja alkavat laillani väsyä ja vanheta.
Jeesus tulee pian, eräs ystävä muistutti juuri äsken puhelimessa, vihollisuudet Israelin ympärillä jatkavat kasvuaan. Pakotetaan tekemään sellaisia muutoksia
raja-alueilla että se on kuin itsemurha. Turvallisia rajoja ei saada. HERRA AUTA !
amanda

ViestiKirjoittaja Aralia » 11.02.2014 00:37

Kivaa lukea kirjoituksianne ja amandaakin kuulla.
"Sä olet Jeesus kallein aarteheni, on suuri armos laupeuteskin"

Ihanaa, kun amanda ja Hanna ovat saaneet tavata ja me saamme kuulla terveisiä näin amandan kautta. Tämä laulu on todella paljon puhuva Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa. Muistelen, että tämän laulun sanoja Hanna aikoinaan etsiskeli netistä ja silloin hänet johdatettiin majis foorumiin, josta sanat löytyi. Minullekin se on tullut tutuksi vasta majiksessa ja hyvin rakkaaksi lauluksi. Muistan kuinka hyräilin tuota laulua, kun en paljon sanoja vielä ulkoa osannut, kun minut tuotiin heräämöstä huoneeseen TAYS:issa 2011. Se laulu toi silloin paljon lohtua siihen elämäntilanteeseeni ja niin se tuo sitä nytkin.
http://www.youtube.com/watch?v=T0uiwsMH ... re=related

Kyllä meillä kelit ovat menneet taasen ihan kurjiksi talvea ajatellen. Vettä sataa täällä ja Israelissa on kuivaa. Siispä me huudamme Herran puoleen, anna sadetta Israeliin sekä vettä että Hengen sadetta. Anna Hengen sadetta Suomeen, vesi jo kyllä riittäisi, mutta sinä, Herra, joka säät ja ilmat säädät, tiedät parhaiten, mitä me tarvitsemme.
Eva se vain on Herran kukkarossa, mikä ollessa, kun saa levätä kaiken kiireen keskellä. Tuo nimi oli yhden arkkitehdin
ehdotus meidän uudelle seurakuntakodille: "Herran kukkaro". Olisin pitänyt siitä, se oli niin luonnonläheinen, mutta rakennustoimikunta hyväksyi suunnitelman, joka oli nimeltään "Aatos".

Iloa ja rauhaa teidän kaikkien elämään Jeesukselta, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellään. Aamen, halleluja!
Aralia

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja