tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja meju » 06.02.2014 12:09

Millä mielellä?
Hyvä mieli on kuin ainaiset pidot. Snl 15:15

Toivotan teille tänäänkin niitä asioita jotka saavat kurjan mielialan poistumaan ja näkemään niitä hyviä asioita. Olen täällä maalla ja "trinssessa" on pari yötä ilonamme. Hän on tosi vauhdikas ja määrätietoinen tyttönen , ajattelin että nukkumaan meno voi olla vaikeaa mutta hän meni petiin kiltisti ja sanoi "hieno peti" ja samassa nukahti. Eihän täällä maalla kummosia nämä petit ole mutta lapsella oli hyvä mieli ja hän viihtyy hyvin täällä. Varmaan nämä koirulitkin sitä viihtyvyyttä lisää kun niitten kansss touhuaa.
Aamulla harmitti kun koirat kävi herättämässä neitosen :D ja vauhti alkoi ......tyttönen hyvillä mielin ja meikä pikkasen nyrpeenä kun olisi vielä hetken voinut petissä mietiskellä.
Tulkaa lasten kaltaisikisi......varmaan tässäkin on opetus tähän tyytyväiseen mielialaan. Lapsi ei kaipaa kalliita moottorisänkyjä hienoineen lakanoiden kera vaan vanha isomummon sänky oli hienoista hienoin :idea:

Ainako sitä samaa vanhaa, nyt on uusi aika ja ei kukaan tuollaiseen ikivanhaan Raamattun usko. Mistään muusta ei voi saada niin hyvää mieltä kuin tätä vanhaa evankeliumia lukiessa ja voimme lapsen lailla täysin painoin levätä tähän sanaan nojautuen ja turvautuen sillä Jeesuksessa Kristuksessa voimme sanoa meillä on HYVÄ OSA, meillä on syytä olla hyvillä mielin.

Aralia on saanut paikalleen kaivatun avattaren jolla koskettava tarinakin. Yhteispelillä tämä kuva juttukin onnistui ja Vehnä niin avuliaasti aina auttamassa. Heti ei kaikki onnistu mutta kun emme lannistu niin kyllä se siitä....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja riitu » 06.02.2014 16:09

"On meillä aarre varraton",,, se aarre on Jumalan sana. Nykyään näyttää, että sitä vastaan hyökätään jatkuvasti.
Ihmiset eivät enää tunne sen sisältöä. Tuli mieleen kun viimeksi Päivi Räsänen perusti mielipiteensä Jumalan sanaan, jo valtakunnan tasolla hyökättiin häntä vastaan. Ihmettelin noinko kauaksiko on vieraannuttu Jumalan sanasta.

Sitä suuremmalla syyllä on kouluissa opetettava uskontoa, kun ovat sitäkin vähentämässä. Jotkut puhuu sen puolesta, että pitäisi kokonaan poistaa uskonnonopetus kouluista. Jotenkin tuntuu, että ihmiset eivät enää ymmärrä syitä, eikä niiden seurauksia. Ajatellaan kun ihminen on täysin vapaa kaikeista auktoriteeteistä, niin se tekee aina oikein ja hyvin, mutta näinhän ei ole. Ihmisissä itsessään kun on se pimeä puolensa. Täysin vapaana herkästi mennään mielivallan puolelle, ja siitä ei hyvää seuraa.

Tämä meni nyt saarnaamiseksi, mutta Hilja Aaltosen jälän jäljissä, entistä enemmän ihmiset tarvitsevat herätystä ja Jumalan sanaa.

http://www.youtube.com/watch?v=eBk5qKiIq9k
riitu

ViestiKirjoittaja Aralia » 06.02.2014 17:48

Riitun kirjoitukseen sanon: Aamen! Sellaista se on tänä päivänä. Meilläkin on vaikeuksia koulun uskonnonopetuksen järjestämisessä ateisti rehtorin takia. Olen hänelle kerran kirjoittanutkin, mutta en saanut vastausta. Joissakin kouluissa on vaikeaa Gideoneitten saada jakaa todistustestamentteja. Yleensä ne jaetaan neljäsluokkalaisille.
Minulla on niitä pieniä sinikantisia, jonka meju ja lissukin saivat Karkussa. Sellaisen laitoin tytöntyllerölle syntymäpäivälahjaksi ja totesin siihen, että kun olet koululainen, voit jo itse lukea tätä. Kirjoitin kirjaan keneltä tyttö on sen saanut ja viimeiselle aukealle laitoin valokuvani. Kun olimme pojan luona Lappiin menomatkalla, huomasin kirjahyllyssä tämän UT:n ja katselin sitä. Se oli jo kovasti kuluneen näköinen ja mummon kuva oli nostettu etuaukeamalle. Kysyin hänen pikkuserkultaan, oliko hänellä tällainen, hän vastasi että ei ole, sanoin, että sinä saat tällaisen kohta, kun olet neljäsluokkalainen. Siihen tytöntyllerö heti toteamaan, että minulla jo on sellainen UT. Ajattelin, että annan serkulleen sen myöhemmin, jos ei koulusta saa.
Pojallani ja xminiälläni ei ole mitään sitä vastaan, että puhun uskonasioista tytöntyllerölle. Meillä on, Herralle kiitos, aivan ihanat välit. Xminiäni vanha auto reistailee ja korjaukset tulee kalliiksi opiskelijalle, joten puhuin pojalleni, että voisin antaa autoni hänen käytttöönsä, kun minun autolla (Punto) on ajettu vasta 63000 km. Ostin sen, kun jäin eläkkeelle uutena. Minä tarvitsen vähän autoa ja voin käyttää kyllä mieheni autoa siihen. Xminiä joutuu kuljettamaan tyttöä ja kauppareissutkin on tehtävä, kun vieressä ei ole kauppaa. Kyllä hän auton tarvitsee sellaiseen kaupunkiajoon, johon Punto on hyvä ja kuluttaa vähän. Poikani ilahtui asiasta ja xminiän vanhemmat ennen kaikkea, kun isänsä on joutunut maksamaan vanhan renun korjauksia paljon. Nuorempi poikani antoi vielä ohjetta, miten teen eli omistan sen, mutta haltija on xminiä. Tällä tavalla minä pyrin eläessäni luopumaan omaisuudestani, että siitä ei tule jälkeenpäin mitään epäilyksiä, mikä oli viimeinen tahtoni esim. auton suhteen.
On kuitenkin nyt kivaa ajella autolla, kun silmät on kunnossa ja näkee paremmin. Ihanaa, kun on jo oppinut iloitsemaan pienistä asioista ja elämään päivän kerrallaan. Kuntoni on niin hyvä, että ensi viikolla aloitan taasen tasapainojumpan, kiitos Herralle!!!
Aralia

ViestiKirjoittaja eva » 06.02.2014 22:39

"Sinä saat elämäni säihkymään!"
Piti vielä katsoa, mitä säihkyä täällä on. Täällä on aina säteitä. Kiitos teille!!
Tuon lauseen sain intialaiselta kummitytöltäni. Hän oli taas kasvanut ja saanut olla koulussa. Kertoi, mitä kaikkea oppinut.

Lähdin tänään jo ennen klo 9 ja kotoa poissa olin tuntia vaille kellonympäryksen. Kerron sitten, mitä tein päivällä. illalla menin palaveriin ja olin onnellinen, että sain mielestäni sanoa selkeästi asiani. Olin kyllä rukoillut asiaa hartaasti.

Hän Henkensä meillekin lahjoittaen myös
tehtävän antoi niin vastuullisen:
"Nyt menkää ja julistakaa jo Sanaani pelastavaa."
Virsi 178:2

Laila toov!
eva

ViestiKirjoittaja rine » 06.02.2014 23:07

Kiitos kirjoituksistanne on kuin kirjeen saisi, hyviä puhuttelevia asioita olette nostaneet esille.
Iloitsen Aralian terveydentilanteesta ja asenteesi elämään on esimerkillistä.
Kuuntelin myös keskusteluja uskonnon opetuksen poistamisesta kouluista, televisiosta.
Kummastelen suuresti näitä muutosehdotuksia mitä kansalaisille tarjoillaan, hienouksina ja vastuuseen kasvattajina.
Minulla oli 1-2 luokilla opettaja, jonka uskontotunnit muistan vieläkin ja nyt tiedän että hän oli uudestisyntynyt Jumalan lapsi.
Hän oli erittäin hyvä piirtäjä ja flanellikuvin toi meidän tietoomme lukuisan joukon raamatunkertomuksia, joita en kotonani koskaan kuullut, ainoastaan hautajaisissa
jokunen raamatunpaikka ja virsi mutta en niitä muista. Koti Uskonto Isänmaa, suosiollako näistä kaikista luovumme?
http://www.ortodoksi.net/index.php/%22T ... arin_satoa
Riitu oli tuonut myös niin ihanan ja minulle rakkaan laulun. 8-)
Meju arvasi kulkupelini, jolla myös tänään ajelin kauppaan, mies tuunasi sen isän vanhasta palvelijasta, maalasi ja oikoi kyllä passaa ajella.
Kerkesin työpäivän päätteeksi myös hiihtolenkille, tuulettamaan työn kyllästämää päätä.
Kelit ovat leudot, takassa tuli paloi ja antaa lämmintä huomiseen ja taas sama toistuu...sitähän elämän arki on
lataus.jpg
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.02.2014 23:35

On tosi ihanaa lukea kirjoiruksianne ja mietteitänne, aina ne antavat jotakin uutta mietittävää, jokaiseen tilanteeseen.
Olen lukemassaedelleen psalmeja, ja välillä menin katsomaan, mitä David Pawson sanoo psalmien kirjasta. On vaikea tehdä jakoa, erilaisiin psalmeihin, hän kirjoitti, mutta eniten on valituspsalmeja, eli ns. ole kiltti psalmeja. Niistähän sitä useimmiten löytää itsensä.....Ja hän jatkaa...jos katsoo vain ensimmäistä osa, vaipuu itsesääliin. Mutta psalmin kirjoittaja päätyy aina lupaukseen ylistää Jumalaa päästyään vapaaksi tilanteestaan. Niinpä, saamme jo yrittää kiittämistä odotellessamme luvattua apua!
Vaikka täällä ikäänkuin maan navassa ollaan, niin tuntuu että teillä on paljon enemmän virikkeitä moneen asiaa siellä Suomessa...vai eikö täällä enää jaksa etsiä niitä. Kohokohtia ystävien tapaamiset, sapattikokoukset ja monia muitakin löytyisi...mutta kaikella on aikansa, myös juoksuilla ja paikallaan olemisella.Tähänkin on hyvä lohdullinen sana Miksi olet masentunut, sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä hänen kasvojensa tuomasta pelastuksesta.
Niin, ja osin läppäri toimii, osin ei, mutta katsotaan. En vielä hanki uutta, tämä on hyvää merkkiä, autona se olisi mersu. Tämä tässä sivumennen.
Tänään kävimme myös tapaamassa vanhaa ystäväämme vahainkodissa, kaksi kävijää meitä oli. Rihvelitauluun kirjoitimme terveisiä tai kysymyksiä ja hän sitten vastaili, hän kun ei kuule. Mutta hyvillä mielin hän oli ja muisti pelaa. Ja ihmetteli vaan, kun Jumala vielä täällä pitää. Niin. Jumala todella tietää päivämme ja aikamme, kiitos hänelle siitäkin.
Nyt hyvää yötä kaikille, Jeesus myötä.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.02.2014 16:47

Kappas vaan ite olen viimeksi tuumiskellut, ja nyt taas. Mietin, että onkohan muillakin niin, että mielialat joskus ailahtelevat laidasta laitaa nopeasti?? Luulin olevani perusmatalalla, mutta näyttää heittävän joskus sinne sun tänne. Onneksi se ei heilauta lapsenasemaamme suhteessa Jumalaan mihinkään, mutta tunnetasolla kyllä. Ja kuinka ollakaan taas sattui vastaan hyvä sana eräästä kirjasta...
Vaikka et kuule mitään,
hän puhuu.
Vaikka et näe mitään,
hän toimii.
Jumalalle mikään ei ole sattumaa.
Jokaisen tapahtuman on tarkoitus lähentää meitä häneen.
Siinä hyviä ajatuksia mietintämyssyn alle, eikö?????? :idea:
Tiina

ViestiKirjoittaja marja84 » 07.02.2014 19:25

Jep kyllä mieli aina vähän heilahtellee minne sattuu...

Tännää on ollunna kaikinpuolin hyvä päivä, oli töissä harjoittelijan arviointipalaveri (olin hänen ohjaajansa), annoin hyvässä hengessä arvosanaksi hyvän hänen työskentelystään, työt muutenkin menny sillai kevyesti sulavasti vaikka on meinanna flunssa hiipiä kimppuuni jo reilun viikon verran... Tukkoisuutta ja nuhhaa yllä pittää... Muuten ok.

Jääkiekon äärel se mennee tääkin viikonloppu :) jälleen kerran. :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja meju » 07.02.2014 19:42

Asetukset
Herran asetukset ovat oikeat . Ps 19:8

Täällä on etsitty asetuksia tabletista kun pieni neitonen vähän sääteli tätä konetta, osan sai isänsä kohdalleen mutta vielä kirjoittaessa kirjaimet pomppii isoina ja suurena teksti muutenkin. Emme vielä asetuksia saaneet oikeiksi mutta onneksi vielä yhteys pelaa......

Raamattu kertoo kuinka kaikki kerran asetetaan kohdalleen, kuten psalmikin kertoo kuinka ilon saa aikaan Jumalan oikeat asetukset. Ihmisinä me vähän säädellään ja leikitäänkin sellaisilla asioilla joihin ei meillä taitoa eikä kieltoja uskota." Minun vika" sanoi pieni mummotettavani ja toi käteeni tämän sekaisin menneen koneen, eipä voinut olla vihainen kun niin tunnustus tuli koko sydämestä. Kyllä tämä kuntoon saadaan lohduttelin syyllistä.

Ajattelin Taivaan Isää sekä hänen rakkauttaan meitä rikkojia / rikottuja kohtaan. Hän on aina valmis asetukset kohdalleen laittamaan jos me ymmärrämme tunnustaa ja valmiita puhdistautumaan kaikista viruksista jotka salakavalasti luikertelevat ohjelmiimme tuhotan oikeita asetuksia.....
Sainpa taas opetuksen lapsen kautta.....

Lapsen vaihto oli päivällä eli poika tuli nyt yöksi maalle ja trinssessa meni kotiin. Ìhmetelty on kuinka lapset tykkää täällä olla ja sauna on ykkösjuttu, joka nytkin lämpiämässä.

Tiina on ollut yhtaikaa kirjoittamassa ja tuonut ajatuksen " Jumalalle mikään ei ole sattumaa" tähän ei voi muuta kuin sanoa ison AMEN.

Herran asetukset ilahuttavat sydämet ♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

Shalom!!! Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja amanda » 08.02.2014 00:49

Vihdoinkin oli niin paljon valoa että minäkin heräsin talviuniltani Ja jaksoin matkata Hämeenlinnaan, Junalla, veljeni asuu siellä ja vei minut Hannan luokse.

Koin suurta iloa kun istuin Hannan sängyn vieressä ja taas kerran muistella Herran apua monissa asioissa elämämme aikana. Oli siunattu olo Pyhä Henki oli läsnä.
Hauraalta Hanna siinä suuressa sängyssä näytti mutta Herrassa voimalliselta, Hän kiittää jokaisesta päivästä jonka näkee taas valkenevan.
Kaikille lämpöiset terveiset ja kiitokset rukouksista. Monet ystävät edelleen käyvät häntä katsomassa.

Minulle oli muutenkin virkistävä matka , veljeni vaimoineen passasivat ja tekivät oloni hyväksi, olin heillä yötä ja niin pääsin vielä tänäkin päivänä Hannaa katsomaan.
Kevät on siis tulossa ja se antaa uutta voimaa.

HERRAN TIET OVAT TUTKIMATTOMAT. HERRAN ARMO ON LOPPUMATON.
AMANDA
amanda

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja