tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.02.2014 14:30

Sir56 on todella oikeassam hepreassa tuo Jes 40,11 lopussa on että vaihtavat voimaa, eli saamme vaihtaa oman voimamme Jumalan voimaan. Englannin käännös ihan lpusta koksttaa minua, kun he sanovat, että vaeltavat eivätkä pökerry, pyörry. Jos kus joku käännöskin voi meitä lohduttaa. Anteeksi nyt kun taas hyppäsin esille, mutta kun satuin jäämään tänne vielä...... :shock: :?
Tiina

ViestiKirjoittaja marja84 » 27.02.2014 16:44

Meju, kyllä se on juuri työkaverini Jehovan todistaja, mutta me vain luemme, tutkimme ja keskustelemme... Ja työjutut on erikseen... Hän ei ole minua käännyttämässä mihinkään, eikä pakottamassa... :)

Minulla on aina ollut ja tulee edelleen olemaan oma pää siitä miihin lähden ja suostun ja mihin en.

Ymmärrän huolehtivaisuutenne ja niin edelleen <3

Mutta nyt lähden laittaa meille ruokaa, joten siunattua torstai päivää. :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja meju » 28.02.2014 12:52

Eksytykset
Te eksytte jos ette tunne kirjoituksia Raamatussa puhutaan ja myös siitä jos emme tunne Jumalan voimaa emmekä tunnusta Jeesuksen Jumaluutta, se on eksytystä joka väittää ettei Jeesus ole Jumala jne....
http://www.kotipetripaavola.com/Alussa% ... 0Sana.html, tässä hyvin petri selittää tätä yhtä kohtaa joka tuli ensiksi mieleeni. Jos me emme ole tulleet henk.kohtaisesti uskoon Jeesukseen Kristukseen ja saaneet Hänen lupaamaa kotiopettajaa Pyhää Henkeä niin tostisesti olemme kaikkien tuulien viskottavina ja vaikka näin olisikin niin sielunvihollinen on ovela eksyttäjä joka kylvää eri tavoin ajatusmaailmaam "onko Jumala todellakin sanonut näin" selvät asiatkin menevät sekaisin kun alamme ihan viattomasti tutkimaan eri asioita, eihän rotanmyrkyssäkään ole itse myrkkyä kuin pieni prosentti mutta se on tappavaa.
Voin koko sydämestäni sanoa että en Jehovan todistajien kanssa ala tutkimaan heidän käännöksiään enkä lehtisiään sillä ei ole tarvista enään sillä tiedän olen Jumalan lapsi ja perillinen Henkihenkeni kanssa todistaa ABBA ISÄ
Miksi olen nyt näin hätääntynyt kuten kirjoituksista huomaa, minulla hälykellot soineet marjan kommenteista kun hän kertoi tutkivansa Raamattua ja siinä jo oli sellainen että halusin varmistaa kenen kanssa tutkit. Jokaisella meillä on vapaus ja niin tuumikselaisillakin oltiin mitä mieltä asioista tahansa niin niitä pitää tuoda esille ja isksi nyt kirjoitankin että ei minua joskus vaadita tilille etten varoittanut.

Itse olin 18 kesäinen kun koin elämässäni etsintä aikaa ja en tuntenut Raamattua enkä yhtään uskovaa ystävää. Jehovalaiset tulivat ovellemme ja niinpä olin herkkä tyttönen ja valmis tutkimaan ..........., tuloksena oli se että 3kk olin sairaalassa suljetulla osastolla. Siitä voin kertoa enemmänkin ja olen kertonutkin mutta heillä ei ollut sitä evankeliumia joka vapauttaa vaan se sitoi.........., tänään olen kiitollinen kaikista kokemuksistani sillä ymmärrän että Jumala näki etsivän sydämen mutta omat valintani vääriä ja Hän armossaan antoi uusia mahdollisuuksia, olihan niin että yritin riistää henkenikin sillä niin sielunviholline halusi saalista. Kunne 30 vuotiaanaa vihdoinkin sain kokea uskoontulon ja sain uudestisyntyä Jumalan lapseksi ymmärtäen että Jeesus in ainut TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. Paljon olen jutelllut kyseisten todistajien kanssa mutten halua enään mitään oppeja kylvää sisimpääni jotka eksyttävät, kysynyt olen heiltä milloin tulivat uskoon, entä Pyhän Hengen voima elämässänne onko Hän kotiopettajannee, kolminaisuus , pelastuvarmuus jne. Olen yrittänyt kysellä henk.kohtaista todistusta mutta kaikki on sieltä Amerikasta johdettua keskustelua.........
Ihania ihmisiä he ovat ja monen kanssa jutellaan päivittäinkin esim uimahallissa ja rukoilen että hekin saisivat koeka samaa kuin itse.
Seurakunnat ei pelasta vain ja yksin Jeesus Kristus ja Hänen sovitustyönsä keskimmäisellä ristillä , evankeliumimme on veren evankeliumi <3
Marja olet tärkeä minulle ja siksi halua ilmaista mielipiteeni suoraan kun en muuta voi......

Täällä maalla olen ja tuvan pöydän päälle viritin tietsikan isännälleni, hyvin toimii täälläkin tämä läppäri. Viikkoon en tarvitse tuota sim korttia niin samahan se jos isäntä välillä naputtelisi juttuja. Tosin ei taida hyvin innokas olla koneen käyttäjänä mutta jos innostuisi ja kohta tänne naputtelee :lol:

tänään taas olotila etten saa yhtikäsmitään aikaseksi, tarkoitus olisi siivota ja vähän ruokia laitella valmiiksi tänne kun tulee ystäväni mies vierailulle mieheni kaveriksi, tosin osaavat he itsekkin sapuskansa laittaa. Eilen karjalanpaistin uuniin laitoin ja riisipuuron sekä pannukakkua tietenkin. Olen oikeesti innostunut tähän leivinuuniin ja aikuisenoikeesti ajattelin liittyä joskus paikallisiin Marttoihin kunhan töistä pois jään, sit teille alan kertomaan hyviä vinkkejä. Olen kyllä sellainen tumpero näissä kotihommissa niin on martoilla kestämistä .......mut aina on toivoa toivottomimmassakin eikö vaan.

Nyt alan sumpin keittoon ja mietin...sit taas mietin ;)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja marja84 » 28.02.2014 13:59

Joo Meju, ymmärrän että olen sinulle tärkeä <3 ja luulen että Jumalalla on tarkoituksensa tälle asialle siinä määrin että minulla ei käytännössä ole aikaa näitä tutkisteluhetkiä käydä juuri koskaan tai ne on todella pitkissä kantamissa, siksi nyt tällä viikolla kun olin lomalla, yhtenä päivänä kahdesta tunnista käytettiin raamattuun vain korkeintaan puoli tuntia, jos sitäkään... Kaikkea muuta tuli tehtyä ensin... :)

Olen liian kauan kai mennyt siinä luulossa että kaikesta on selvittävä itse, kuten olen tähän asti selvinnyt, tiedän etten olisi tässä tilassa ilman jumalan pelastavaa suojaa kaikkine taustoineni....
Minun kai olisi korkea aika alkaa opetella ottamaan tarjottu apu vastaan, opetella pyytämään sitä tarvittaessa jne...

On vain kun on sisäänrakennettu suojamuuri, ettei tulisi loukatuksi eikä petetyksi uudelleen ja taas sen takia vetäytyisi itseensä.

Tää lomaviikko on mennyt siinä määrin huonosti et väsyttää yhtenään ja nyt taas 2 päivää ollu pää kipeä... Flunssaa liikkeellä, että liekkö sitä sitten, tuollaista on tosin ollut pitkän aikaa ailahdellen, että tiedä sitten.

Mutta nyt lääkärit ohjelma ja makoilun jatkamista, kun ei muutakaan jaksa just nyt.
Siunattua päivänjatkoa ja viikonloppua. :)

marja84

ViestiKirjoittaja rine » 28.02.2014 19:48

Mejun tavoin olen huolissani marjasta, raamatun tutkiminen jehovan todistajien kanssa on haasteellista, täytyy olla tuntemusta raamatusta.
Jehovan todistajilla on oma käännös raamatusta ja pian he sieltä etsivätkin selitykset, he eivät tunnusta kolmiyhteistä Jumalaa. Minusta tämä on harhaoppi.
Minullakin on useita jehovan todistajia työkavereina, tunnistan heidät pian vaikkeivät sitä siinä sanoisikaan. Ovat yleensä hyväkäytöksisiä ja
ystävällisiä. Olet rukouksissani

Jeesus on ainut välimies ihmisten ja Jumalan välillä (1.Tim.2:5).
Jeesus Kristus rakensi verellään sillan Jumalan ja ihmisten väliin.Hän on sillanrakentaja joka rakensi sillan kuolemanlaakson toiselle puolelle.
Voidaan myös sanoa, että Hän on silta, jonka kautta me menemme yli vaarojen ja laaksojen, itse Jumalan tykö.
Kukaan ei tule Jumalan tykö, ilman Jeesusta (Joh.14:6).
Joka hylkää Jeesuksen, hän hylkää Jumalan (Luuk.10:16).
rine

ViestiKirjoittaja Aralia » 28.02.2014 23:34

Minäkin vanhana huolta kannan nuoristamme. Olen samaa mieltä kuin meju ja rine, Kristukseen uskovalla ei ole mitään yhteistä Jehovan todistajan kanssa, paitsi että ollaan lähimmäisiä. Minulla oli aikoinaan työkaverina Jehovan todistaja, mukava ja tunnollinen työntekijä. Me tiedettiin toistemme taustat, siksi emme koskaan juuri puhuneet uskonasioista. Kerran kun hän oli hyvin ahdistunut, sanoin hänelle, että voi kun sinulla ei ole tuossa opissasi armahtajaa, hän vastasi kuten he yleensä, ei se niin ole. En voisi olla raamatunlukuyhteydessä Jehovan todistajan kanssa. Henki sanoo heti, mikä on oikein ja siitä keskustelusta ei tulisi, eikä voisikaan tulla hyödyllistä.
rine
Kukaan ei tule Jumalan tykö, ilman Jeesusta (Joh.14:6).
Joka hylkää Jeesuksen, hän hylkää Jumalan (Luuk.10:16).

Ajattele, Marja, me saamme olla heikkojakin Jeesuksessa Kristuksessa. Hän ymmärtää meitä ja antaa anteeksi. Tässä iäissä Jeesuksen rakkaus ja armo tulevat enistä tärkeämmiksi. Näin hiljatttain unen äidistäni, jolle selitin, että Jeesus riittää, onhan se niin ja äiti myönsi, että niin se on. V. 1991 kuolleen äitini viesti tuli kuin taivaasta unissani.
Aralia

ViestiKirjoittaja eva » 28.02.2014 23:39

Ehtoota ihanat tuumailijat!
Selkeästi toitte esille asian Jehovan todistajista. Minullakin on kokemuksia, miten yrittivät käydä meillä, kun muutimme tänne. Eivät tule enää, kun selkeästi sanoin mihin uskon.
Tänään koin, miten Jumala johdattaa. Aamulla kuuntelin Patmos-radiosta, kun Pasi Turunen ja täkäläinen professori Puolimatka keskustelivat. Menimme kuntosalilla ja uimaan. Minulle tuli tunne, että kohtaan Puolimatkan ja niinpä tulimme vastakkain ja huikkasin, että "Tämä mies on jo täällä ja juuri kuuntelin puhettasi Patmos-radiosta. Hetken juttelimme ja kiitin kuulemastani. Jumalalle ei ole sattumia ja olin tosi onnellinen.

Minä otin jääkaapista rasian. Kannessa luki ARMOKALAA. Mitähän meillä on tarjolla ;) Mies sanoi, se on AAMUKALAA. Eli hyvät on eväät, leipää ja kalaa.

Tänään jäi mietintään, miten Ps. 127:2, uudessa käännöksessä loppuosa: Yhtälailla Herra antaa omilleen vaikka he nukkuisivat. Raamattu kansalle sanoo: Hän kyllä antaa ystävälleen unen.
Tuota hyvän unensaamista tahdon teille kaikille toivottaa! :)
USKO on....
kärsivällisesti Jumalan odottamista,
että hän tekisi minusta enemmän
Jeesuksen Kristuksen kaltaisen.
eva

ViestiKirjoittaja marja84 » 01.03.2014 00:25

Hyvät ystävät sentään!

En ymmärrä miksi minun pitää vakuuttaa teille sitä että olen kastettu evenkelis- luterilaisessa seurakunnassa Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen ja siinä olen yhä ja aion pysyä jatkossakin!

Tämä työkaveri on kiva kokonaisuudessaan ihmisenä, hän on siirtynyt ev.lut. Uskonnosta Jehovan todistajien joukkoon ( oma sanomana) omasta tahdostaan. Minun kanssani hän on ystävystynyt työtoverina, jehovan todistajan jutut hän pitää työn ulkopuolella. Tiistaina kun kävi kahviseuranani niin juteltiin niitä näitä ja ihan yleisiä asioita elämästä ja vasta lopusta ennen kun lähti sovittuun tutkiskelujuttuun niin n. Puol tuntia vähän vajaaki luettiin raamattua ja katsottiin mitä mieltä kumpikin tahollaan on siitä asiasta että miten kumpikin näkee käytännössä tuon raamatun ajatuksen.

En ole siirtymässä jehoviin, yhtään en niitä ole kotiini päästänyt paitsi tämän yhden vain työkaverina!

marja84

Edellinen

Paluu Tuumailuja