tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja amanda » 14.02.2019 14:35

Hyvää ystävän päivää tuumislaiset. :D ILOA kokee kun voi tällä tavalla olla ystäviä. Sain eilen kukkia naapurin rouva oli tehnyt paperista ihan neilikan näköisiä kukkia, tuossa ne nyt kukoistavat maljakossa.

Olin tiistaina kaupassa otin pankki korttia lompakosta, eikä sitä löytynyt, onneksi löysin rahana sen maksun. Kotona sitten etsimään syytä moiseen. Olin saanut hiljattain uuden pankki kortin, jonka piti olla lompakossa. Oliko se jäänyt pöydälle ja lapset ihastuneet siihen ja vieneet leikkipaikkaansa laveri sänkyyn, sinne en päässyt katsomaa . Soitto pojan tytölle he asuvat alakerrassa. tyttö tuli katsoi laverin ei korttia päätimme sitten soittaa pankkiin, mutta tyttö katsoi vielä kerran lompakkooni jonka olin moneen kertaan tarkistanut, hän löysi kortin sieltä. Koska kortti oli nyt erivärinen en nopealla selauksella sitä löytänyt. :cry: :roll: :lol:

Seuraavaksi kerron teille kissa tarinan. Puolitoista vuotta sitten pojan perhe toi minulla kissansa. Piki musta, siisti kaunis kiiltävä karvainen, olen vähän sille allerginen, limaa kurkussa ja silmiä kirveltää. ja onhan siitä monenlaista ylimääräistä hommaa, ruokaa pitää aina olla, hiekka-astia hoitaa ja siivousta lisää. Pyysi tätä pojan tyttöä jos hän panisi ilmoituksen nettiin hienosta kissasta. Hän teki niin ja jo Tiistaina eilen oli halukkaat ja sopivat kissan ottajat tarjolla. HELPOTTI :D :D Nyt vain siivoamaan :!:
Nyt on aikomus mennä kuntoilemaan. Heippa :!:
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 17.02.2019 13:56

A malttoi luopua kisulista. Minulta ei varmaan onnistuisi pois antaminen, vaikka olisi ongelmiakin. Muutama vuosi sitten jouduimme luopumaan kissoistamme ja vieläkin unissa kaipailen. Puoliso oli jo kauan odottanut ketun, ilveksen tai haukan liikkumista lisää pihallemme päästäkseen eroon mulle rakkaista lemmikeistä.
Nyt ollaan ilman mirrejä ja on syvä kaipaus kyhnyteltävään, jolle vois leperrellä.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.02.2019 10:49

Ymmärrän kaikkia, joille kissat ja koirat olleet ja ovat rakkaita. Nähnyt monta tapausta, ystävämme Hanna eli Anja itkikovasti kun koiransa kuoli, ei pystynyt opastamaan muutamaan päivään.
Muistutu Anjasta tuli, kun löysin vanhan paperin. Siinä oli sanoja Konsta Jylhän Vaienneeseen vieluun, epävirallisia.
Kolme eka säkeistöä oli kirjoittanut eräs mies, ja Anjasta siinä ei ollut tarpeeksi toivoa. Hän kirjoitti vielä 4 säkeistöä, epävirallisia tietysti nekin. Muistiin kirjoitti ystäväni sieltä Jyväskyläsät, jolta Eeva joskus lähetti terveisiä.

Oi Jeeus mestari taas vaivun eteesi tuon sulle vuoteni tuhlatut nu. Kiitos kun vielä saan aloittaa uudestaanja mas olla nyt valmistuukokonaan.Riemuiten laulaa sinusta vaan.

Jumalan rakkaus, totuuden kirkkaus ja kätes kosketus mursivat mun. Siruista astian, käsissä Valajan, elämä uusi jo muovautuu, sijaksi Henkes sun valmistuu.
Enää en muistele, menneitä aattelre, ne Jeesus pyyhkinyt on verellään. Jeesus on toivoni, Jeesus on voimani,sinutkin tahtoo hän pelastaa, sinua juuri hän rakastaa.
Ei taivu koeleni,,ei löydä mieleni sanoja kylliksi sua ylistää. Vaan eessä istuimen, Isämme taivaisen Paremmon kiittä sinua saa, Karitsaa, Ylkää, Vapahtajaa.
Eilisiltana kuuntelin Radio Patmoksen Taivaan ja maan välistä ohjelmaa. Eräs mies, jonka jo äänestä tunnen, on jo moneen kertaan puhunut sitä hänen mielestään väärää oppia vastaan, että uskova voisi olla samalla kertaa vanhurskautettu että syntinen.Itse ajattelin Isä meidän rukousta, jonka Jeesus opetti opetuslapsilleen.....ja nna meille anteeksi meidän syntimme.....Joka kerran kun tämän rukoilen myös myönnän, että sitä syntiä on, mutta saan jatkaa vaellusta Hänen voimassaan ja anteeksiantamuksessaan.
Täällä ikuisen kesän maassa on nyt kylmä, alle plus 10 päivällä. Sisäilma ylempänä liki 20 mutta lattian rajassa ei ole mittaria, sieltä huokuu kylmää......
Mutta kevättä odotetaan...ja kiitetään siitä että sadetta jo tullut tähän asti sen verran kuin odotus, ja vielä on oikaa jäljellä saada lisää sadetta.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 22.02.2019 12:47

Kissan uusi koti löytyi Nokialta. Perhe oli vähän aikaa sitten menettänyt kissan, lapset kovasti kaivanneet sitä. Kun näkivät ilmoituksemme netissä oitis ottivat yhteyttä ja perjantaina sekä isä että äiti tulivat hakemaan. Kissa heti teki tuttavuutta, he sanoivat ihan samanlainen kissa kuin entinenkin. Herkku palojen avulla kissa meni kuljetus häkkiin. Minun luokse kun se tuotiin, se oli viikon shokissa, heillä heti sopeutui. Minulla täällä oli koiran hajuja, siellä kissan hajuja.
Olimme kaikki niin iloisia että tämä ikävä asia sujui näin hienosti. :) :D :P

Aurinko heleästi paistelee kirkkaalta taivaalta, kevät aika kutkuttelee.... mieliala nousee. :) Liukkaus haittaa elämää mutta täytyy olla varovainen ja panna kengän pohjiin liukuesteet ja käteen kävely sauvat.
Israelissa on satanut runsaasti, kiitos Tiina siitä tiedosta. siunausta sinulle ja koko yhteisölle, terveisiä Jerusalemin ystäville. Toivottavasti voimia riittää ensi kesän Suomen matkaan.
Raamattu piirissämme luemme Rom. kirjettä pysähdyin ROM 12:3, Ei tule ajatella itsestään enempää kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen USKON MÄÄRÄN MUKAAN, MINKÄ JUMALA ON KULLEKKIN SUONUT. Usko voi tietenkin kasvaa, usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan SANAN kautta.

ISÄN HALTUUN. :!:
amanda

ViestiKirjoittaja Eeva » 24.02.2019 09:52

Tervehdys aamustani! :)
Haen vanhan läppärin keittiöstä ja sillä pääsen TUUMIKSEEN.
Kiitos kuulumisista. Elämää on, iloja, suruja, jäähyväisiä ja monenlaista puuhastelua.
Tiinan ystävän hoitokoti puretaan ja ystävälle etsitään toinen. Kesäkuun loppuun on aikaa etsiä uusi koti. Paloturvallisuus on huono ja ei kannata korjata. Ystävä on virkeä mieleltään, mutta liikkuminen on huonontunut roimasti.
:) Meidän nuoret ottivat kissan. Sitä ei vielä tuoda meille, että kotiutuu ensin yhteen paikkaan. Ottavat nyt mukaankin, kun tekevät pienen talvilomamatkan kotimaassa.
Eilen söimme kuuden hengen porukalla yhdessä lounaan alennuskupongeilla. Saimme istua kokoustilassa ja oli rauhallinen, hyvä keskustelu ja eipä tarvinnut laittaa ruokaa, kun peukalonpää vihottelee.
Pojan tyttökaveri lähti Rukalle rippikoululaisten kanssa. Hän opettaa, miten Raamatusta haetaan, pitää iltaohjelmia ja on huoltajana. Onhan lukiolaiselle puuhaa. Sanoin, että minulla olisi jotain materiaalia sinulle. Oli niin innokas ja halukas oppimaan. Sanoinkin; sinusta tulee Diplomaatti. Mikä se on tyttö kysyi. Poika ikävissään käy nyt lomaviikolla hotellissa töissä. Oppii ainakin sängyn petaamaan, sanoi tyttökaveri.
Agabe-kahvilassa oli messiaaninen juutalainen puhumassa. Hän puhui uskollisuudesta mieleenpainuvasti.
Tänään lähden kirkkoon avustamaa. Siellä on vammainen pappi ja minua vähän jännittää, miten menee.
:) "Minun ajatukseni eivät ole
teidän ajatuksianne...." Jes. 55:6-
Ja Apt.16: Lyydiasta, Jumalaa pelkäävästä naisesta, on teksteinä . Saarna Jumalan kylvötyöstä. Näissä taas oppimista.
Iloa ja Isän parahinta läsnäoloa teille kaikille!
:) :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja rine » 26.02.2019 08:10

SUUREMPI KUIN SYDÄMENI JUMALAN ON RAKKAUS
www.tv7.fi/vod/player/66154/

Siunausta teidän jokaisen päivän askareisiin
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.02.2019 12:06

;) :mrgreen: :) Hyppivat nuo saat taalla.....oli paiva pari satamatta, nyt taas pari paivaa sadetta, yksi paiva vahemman sadetta, taas lisaa...Kiitosta vaikka kamalan kylmaa onkin. Tanaan ja huomenna voisi pitaa pyjamapaivan, mutta kun ei tarkene silleen siallakaan.....
Laatikollinen kirjoja oli tulossa valkattavaksi, etta mita sailytetaan ja mita heitetaan paperikeraykseen......asia kavi helpoksi, osa kastui niin pahasti etta vietava pois, kunhan sade lakkaa......
Eivat kissatkaan terassillani ole, kun kaikki siella kastunut...
Onneksi naapurin kanssa todella jo eilen kavimme ruokakaupassa ostoksilla.....
Harmaa on paiva, mutta toivossa eletaan, jospa ensi viikolla jo aurinko taas paistaisi. On tama ollut erikoisempi talvi, kylmyyyden ja sateiden osalta, mutta sade kylla siunaukseksi, ettei Gennesaretin pinta ole ollut laskussa vaan nousussa. Kaikki vaikuttaa jopa juomaveteen. :o
Tapaamisia Jerusalemn tytarten eli suomalaisten naiselaisten kanssa talla viikolla ei toteudu. Radiosta tulee melkein koko ajan vaalijuttua, onneksi eei meikalainen saa aanestaa knessetin vaaleissa. Olisi vaikea tietaa mita aanestaa, kun taalla aanestetaan puoluetta ei henkiloa. Liittykaa rukousrintamaan, etta Jumala antaisi oikeat henkilot johtoon.....vaikka Jumala voi kayttaa kaikkia tuloksia suunnitelmiensa toteuttamiseen, ja tuloksenkin han sallii...Ja muuttaa ihmisten ja hallitsijoiden sydamet....
Teillekin tulossa kylmempaa, koettakaa kestaa :) :)
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja