tuumis

Joulukuu

Joulukuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 02.12.2018 01:14

Joulukuun terveiset kotiväelle kivikylästä :D Vaihdoin uuteen kuukauteen tabletilla.
Meju taitaa olla tien päällä,kun ei vastaa naamakirjassa.

Rine kertoi työpaikan elämän tilanteesta.Tuo ikävä esimies kokemus puhutti minua.
Minusta yksinkertainen ratkaisu on rukous miehen puolesta, hänet on lähetetty oikeaan paikkaan.
Kannetaan tätä miestä päivittäin Jumalalle.
Eihän elämässä mikään ole sattumaa, kylvämisen ja niittämisen laki on edelleen voimassa.
Yllättäviä ja onnettomia elämän tilanteita joudumme kohtaamaan ne yrittävät vaimentaa meidät.
Herramme on voittaja, hänellä on ratkaisun avaimet.
Muistakaamme Jumalan aikaisempia pelastuksen tekoja :D

Ulkona on pakkasta ja hyvin tuulista, lumi joka satoi toissa päivänä ja katosi, maa on musta.
Lapissakin lumet sulaa, ihmeellistä aikaa eletään.

Siunausta kaikille ja muistetaan toisiamme rukouksin :D
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja amanda » 05.12.2018 10:51

Joulukuuhun olemme tulleet. Jouluvaloja sytytellään. Lasten avulla panimme ikkunaan valonauhan. Joulun tunnelmaa tuomaan. Eilen raamattupiiri, viimeinen tänä vuonna. Jokaisella oli tunne että päiviä on lyhennetty marttyyrien tähden. Puhuimme Ilmestyskirjasta, kuinka elämme sen ennustamien asioitten aikaa. Jeesus sanoi monta kertaa: tämä tapahtui koska niin on kirjoitettu. Nyt näemme taas voimallisesti tupahtumia, joista ovat profeetat kirjoittaneet. Kun näette kaiken tämän tapahtuvan niin nostakaa päänne, näin Jeesus sanoi opetus lapsilleeen,

Valoa ja iloa kaikille lukijoille :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 06.12.2018 16:43

Hyvää Itsenäisyyspäivää teille kaikille missä lienettekin.
Vapaata työstä nuoriso paikalla, kävivät eilen elokuvissa,
Miehen kanssa kävimme haudoilla kynttilät viemässä, miehen isä oli
rintamalla viisi vuotta.
Pian katson Kaisan hiihdon ja illemalla katse linnan juhliin.
Kaikkea hyvää elämäänne, siunausten saattelemina.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.12.2018 11:56

Niin meni itsen'isyyspäivä. Oli hammaslääkärill käynti ja surutalossa piipahtaminen, kun olivat lähekkäin samalla aliueella. Kärsimyksen ongelmaa siellä surutalossa sivuttiin.
Koko matkan ajan sataa tihuutti, kiitin siitä, mutta lisäsin, etten tykännyt olla ulkona silloin. Pakko oli.
Ja sitä vettä on kyllä nyt tullut, ja ikäviä tulvia monin paikoin. Joten turhaan ei pyydetä sit'kään ettei tuhoja samalla tulisi.
Tuli katsotuksi netistä linnan juhlia ja Mikkelin paraatiakin, tuttuja tsiikailin, näkyiskö.
Perjantaina Raamatunkäntäjillä kakkukahveilla käynti. Rukoiltiin viisumeiden puolesta, ja kaikkea muutakin apua heille tietysti. Yksi Raamatunkäänäjä tulee maasta, jossa ihmsillä vain yksi nimi. Sisäministeriö oli tiukannut toista nimeä. Entä jos sitä ei ole???????????
Kiitollisuus täyttää mielen, kun itsenäsyyttä ajattelen. Mutta välillä kun kuuntelee lisää historiastamme,
niin miettii oliko koko jatkosota turhaa...saksalaisten toimesta kuoli valtava määrä leingradilaisia nälkään, tauteihin....Neuvostoliitto oli vihollisemme, mutta yksittäiset ihmiset.....
Joka tietoa lisää se tuskaa lisää. Juutalaisia ajatellen yhteinen sotamme Saksan kanssa....ja varsinkin natsismin liika ihailu ja kannatus.
Herra meitä kaikkia armahtakoo.
Hienoa kun Lasse avasi uuden kuukauden ja poisti viruksen kai.
Itselläni naamakirja edeleen ongelma. Ja tekstikin vaihtui ranskaksi, kone kai ajatteli ettö kun ei englantia ymmärrä niin kokeillaan.
Tumpelo mikä tumpelo näissä tietokoneasioissa..
Siunausta, ilo, valoa alkavaan viikkoonne.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 08.12.2018 20:41

Laitan kaksi linkkiä tv7 ohjelmiin, konservatiiviset uutset kannattaa katsoa,
nyt olivat senkaltaiset aiheet, että järkyttyy minkalaisessa ajassa elämme.
Joelin kirjassa 2 luvussa on ihana lupaus

http://www.tv7.fi/vod/player/64472/

https://www.tv7.fi/vod/player/58793/

Siunausta jokaisen elämään luottaen Jumalan huolenpitoon
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 09.12.2018 12:47

Kiitos rine

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja eeva » 10.12.2018 08:16

Kokeilen lähteekö tämä.
Kiitollisena uudesta päivästä!
eeva

ViestiKirjoittaja Eeva » 10.12.2018 08:50

Nyt yritän. :)
Minä onnistuin äsken kirjautumisessa. Minun nikki-nimi on kadonnut ajat sitten ja tulee numero- ja kirjainsarja, jolla pääsee, jos pääsee. Ovat sellainen älykkyyskoe.
Edellä sanoin kiitollisesta aamusta. Onhan se sitä, kun sai nukutuksi. Eilen olin Tuomasmessussa öljyllä voitelijana. Nykyisin siellä on niin kova musiikki, että korvatulpat olisin tarvinnut. Laulettiin joululauluja ja nuoria oli paljon. Nykyisin lukevat vain yhden UT tekstin ja evankeliumin. Olin niin iloinen, kun pappi luki Hoosean kirjan kohdan saarnassaan. Opettelin sitä edellisenä aamuyönä ulkoa.
Kiitollinen olen, kun saamme viettää joulun yhdessä. Joskun 80-luvulla panin Raamatun väliin Jouluevankeliumin kohdalle lapun, johon kirjoitin:" Kiitos, että saamme viettää vielä tämän Joulun yhdessä." Näitä vuosilukuja siihen on sitten kertynyt. Muutama ulkomailla, Vivamossa ja sukulaisissa, mutta suurin osa kotona. Vielä kaksi viikkoa ja rukous taitaa tulla todeksi.
Yksi ystävä on tulossa kanssamme joulun viettoon. Nuoriso on vanhaan tapaan
:) Yhdet Joulupuurot on jo syöty srk: keittämänä. Tänään menen Kiponniemeen Kr eläkeläisten Joulujuhlaan. Siellä on Timo Hakanen puhumassa. Hän pitää kk ensimmäisenä perjantaina radio Deissä klo 19 saarnaajan puolituntisen. Kuuntelin sen sairaalassa. löytyihän se ystävän kännykästä. Toivoin, että siellä kuuntelisi muitakin hyviä ohjelmia. Tänään on myös viimeinen kerta Psalmi-Raamattupiiriä. Olemme olleet ahkeria ja kovia keskustelijoita. Joka ma olemme kokoontuneet. Perjantain Raamattupiiri loppui jo viime perjantaina. Sinne on uskaltautunut yksi mies mukaan ja onkin innokas. Jos Jumala suo ja voimia antaa jatketaan.
Tänään voimme muistuttaa itseämme, että olemme Jumalan luomia, arvokkaita. Näin tietoisuus Jumalan armosta yllättää meidät ilolla. (Jumalan rakkauteen juurtuneina)
Eeva

ViestiKirjoittaja rine » 10.12.2018 21:33

Ilostuin Eevan käynnistä ja kiitos kuulumisista.
Meillä on jouluruoka keskiviikkona, työnantaja tarjoaa.
Joulukortteja olen kirjoitellut äidinkin puolesta, hän ei saa aikaiseksi.
Joulu on lähellä, siinä se menee omalla painollaan, keitän puuron aattoaamuna
ja kutsun lapset syömään, tämä on pitkään ollut perinne.
Mitä mejulle kuulunee ja muitakaan unohtamatta,
Jääkää siunatuiksi
rine

ViestiKirjoittaja rine » 10.12.2018 22:50

ELIINA HEINONEN:
Tulimme eilen illalla naistenillasta Ylämyllyltä. Kun menin srk-talon ovesta sisään, hämmästyin, että hyvänen aika, ihan kuin kaikki olisivat tuttuja ihmisiä. Kun Ulla-pappikin tuli tervehtimään ja halaamaan, tuntui, että mehän tunnemme toisemme. Ennen tilaisuutta oli kahvitus. Ihmiset juttelivat jo siellä minulle. Ihmettelin sielläkin, että miten ihmeessä nämä voivat olla minun tuttujani, vaikka en muistaakseni ole käynyt Ylämyllyllä aikaisemmin. Siellä oli lämmin ja vapaa tunnelma koko illan ajan. Mietin, mistä se oikein johtui. Sitten tajusin, että hehän ovat minun siskojani. Kun meillä kaikilla on sama Isä. Katsoin, miten mahdottoman nuorta porukkaa kuuntelijoissa oli. Kysyin, että kuka siellä eli sodan aikana. Kolme nosti kättä. Minä olin vajaa 3-vuotias, kun sota loppui ja minulla on sieltä jäljellä pari muistoa. Sitten tajusin, että siellä on tosi nuorta porukkaa, 74-vuotiaita. Eli 3 v. minua nuorempia ja siitä alaspäin. Tasi arveli, että keski-ikä olisi 60-70 v. välillä. Sitten siellä oli yksi ihana, ehkä 2–3 -vuotias pikkumies, joka äitinsä sylissä soitti pianoa. Hän oli niin vinkeän ja suloisen näköinen. Äiti ja poika soittivat pianoa nelikätisesti. Kun ilta loppui ja he lähtivät pois, äiti tuli kysymään, että eivät kai he häirinneet. Vastasin, että ihan varmasti ette häirinneet. Jeesuskin sanoi, että sallikaa lasten tulla minun tyköni. Meillä on paljon oppimista siitä pienestä pojasta. Miten suloinen poika hän oli ja miten ihanasti hän käpertyi äitinsä syliin. Äidin soittaessa pienet sormet olivat myös koskettimella. Kun tilaisuus oli loppunut, pikkumies tuli äitinsä kanssa luokseni, ojensi kätensä ja sanoi: Kiitos! Ajatuksissa oli puhua siellä ihan jotakin muuta asiaa, mutta yhtäkkiä huomasinkin, että puhun siitä, miten särkyneitä ihmiset ovat tänä päivänä. Tuntui ja näkyi, että se sana, mitä puhuin, oli oikeasti sana Herralta. Ihmiset tulivat tosi paljon kiittämään ja sanoivat, että puhe oli ihan hänelle. Saman tien sovimme Ulla-papin kanssa, että menen ensi vuonna Marianpäivänä lähellä olevaan Viinijärven kirkkoon saarnaamaan ja sen jälkeen pidetään päivätilaisuus. Sairaskertomukseeni sen verran lisäystä, että lokakuun lopulla ykskaks minulle nousi tosi korkea kuume. Soitin syöpä-pkl:lle ja pyysin pikaista tutkimusta. Minut otettiin vastaan kiireellisenä. Syöpälääkäri sanoi, että ajoitus oli viime tipassa, tulehdusarvot olivat niin korkealla, että jos en heti olisi saanut voimakasta antibiootti-kuuria, niin kohta tulehdus olisi ollut munuaisessa (siinä ainoassa) ja olisi tullut monen, monen viikon sairaalareissu. Toinen munuainenhan on leikattu munuaissyövän takia. Kun pääsin pois lääkäriltä, menin terveyskeskuslääkärille, jolle olin 2 päivää ennen näyttänyt kaulassani olevaa pattia. Hän laittoi minut kiireellisenä kilpirauhasen ultraäänitutkimukseen. Kutsu tuli eilen. Jos kilpirauhasessa tulee joku leikkaus ja tai jos siellä on syöpä, niin voin kokonaan menettää puhekykyni. Tämä on tosi tärkeä rukousaihe, että jatkossakin sairauksia tulisi mihin muualle tahansa, mutta ei niin, etten pystyisi puhumaan. Tiedän, että totta kai Saatana haluaa lopettaa työhommani, mutta tietenkin Jumala on monta kertaa suurempi kuin Saatana ja sen voimat, että en itse asiassa osaa tästäkään olla huolissani.
Yhtenä tosi tärkeänä asiana on Savosen Päivi, joka on vuosia kirjoittanut lähettäjäkirjeeni. Kyllä minä olen sille puhelimessa kertonut, mitä asioita siellä pitäisi olla, että ei ne kirjeet ihan hänen omasta päästä ole olleet. Ainakaan kokonaan. Olen koko ajan ollut kiitollinen siitä, miten minun näköisiäni kirjeet ovat. Ja miten Päivistä on tullut minulle hyvin läheinen ihminen. Päivin nyt lopettaessa työt, kiitän omasta puolestani häntä hyvin paljon yhteistyöstä ja ystävyydestä. Toivon, että jatkossa sinäkin muistaisit Päiviä rukouksissasi. Kiitos hänelle kaikesta siitä, miten hän on ollut osallisena tässä yhteisessä tehtävässämme ennen kaikkea näitten lähettäjäkirjeiden kanssa. 24.11. minulla on isot juhlat, kun täytän Jumalan lapsena 40 vuotta. 
Joulu tulla jollottaa näköjään pikkuhiljaa. Pimeällä yössä kun kuljemme eri puolilla Suomen maanteillä, huomaa, miten moniin paikkoihin on sytytetty jouluvaloja. Siellä pilkkopimeässä loistavat valot. Muista, että vaikka sinunkin elämässäsi olisi kuinka pimeää, Jumalalle pimeyskin on kirkas. Ja kun sinä itse et näe edessäsi toivoa etkä valonpilkahdustakaan, niin siinä Jumala näkee sinut tarkalleen. Hän tuntee sinut sisintä myöten, vaikka kuinka tuntisit itsesi yksinäiseksi etkä pysty kenellekään tuskaasi kertomaan. Ja vaikka olisi ketään ihmistä, joka ymmärtää. Jouluna syttyy valo. Valo maailman pimeyteen. Sen takia se valo on sama valo, joka loistaa sinne sinunkin pimeyteesi. On yksi, joka sinua ymmärtää ja tuntee sinut läpikotaisin. Hän, jolle mikään ei ole salassa. Ja joka rakastaa sinua. Ja joka on syntynyt kuollakseen sinun puolestasi. Sitä syystä sinulle kuuluu syntien anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä kerran perillä, jossa ei enää ole minkäänlaisia varjoja, ei kipua, ei kyyneleitä. Sen takia toivoisin, että sinäkin nyt tätä joulua odottaessasi muistaisit, että valo on syttynyt maailmaan. Sinulle kuuluu ilosanoma pimeään yöhön: ”Älä pelkää, sinulle on syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus Herra.” Sinun elämääsi kuuluu joka hetki, että valo loistaa pimeydessä. Sinä olet valon lapsi. Taivaan Isä valaiskoon sinun ja rakkaittesi joulun! Muista aina se, että on surusi mikä tahansa, niin Jeesus näkee kaiken, tietää kaiken ja rakastaa ilman ehtoja.
rine

Seuraava

Paluu Tuumailuja