tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.12.2018 10:51

Hyvää sapattiaamua rakkaat tuumislaiset. Taitaa olla jo uusi kuukausi, sillä radiosta kuului sävelmä Riemuitse tytär Siionin......täkäläisestä radiosta, sillä täällä puhuta adventista, vaan Hanukkajuhlasta joka alkaa tällä viikolla. Ja tuohon samaan säveleeseen on laulu voitosta kreikkalaisista......
Huomena lauletaan kirkoissa Suomessa Hoosianna laulu. Me saime laulaa sen torstana kun luterilainen pappi oli järjestänyt tilaisuuden Puutarhahaudalle, Ehtoolisineen, kun meidän joukossamme on sellaisia, joilla ei ole omaa seurakuntaa. Muutamia turistejakin oli mukana, mutta yllätys kuitenkin, että meitä oli parikymmentä suomalaista koolla, yhden täkäläinen mieskin kyllä mukana.
Joten siunattua adventtiaikaa teillen kaikillen. :) :)
Tiina

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja rine » 01.12.2018 15:39

Kiitos Tiinalle,
meillä maisema luminen mutta jäinen, nyt luita rikkoutuu jos sattuu kaatumaan.
Työyhteisö palavereissa istuttu ja pohdittu kuinka tästä eteenpäin, mutta yksi
on joka ei näe itsessään mitään korjattavaa muiden on peiliin katsottava.
Haastavaa, minä odotan toukokuuta mutta onneksi olen kauempana tästä ydinporukasta.
Rukousta tarvitaan nykyiseen työelämään muutos ja kehittäminen, joka tarkoittaa pienemmällä tekijämäärällä
enemmän aikaansaannoksia.
Eritoten uskovat työntekijät ovat todellisissa haasteissa, kun arvomaailma ei kohtaa, tämä näkyy jo vahvana tämän
päivän työpaikoilla.
Ajattelin kun saimme lestadiolaisen esimiehen niin on helpompi keskustella, mutta olen tullut aivan toisiin ajatuksiin.
Jos ei ole uudestisyntynyt, niin ulkoinen olemus, määrätynlainen pukeutumistyyli ja suuri lapsikatras ei tee ihmisestä
uskovaa. Valtavat puhujan lahjat ja teot ovat jäätäviä. On vaikea työskennellä jos ei kestä kielteistä palautetta.
Jeesus on kuitenkin voittaja ja hänen sanansa on rohkaissut päivittäin psalmien kautta.
Mutta henkisesti nämä ovat raskaita päiviä.
Vanhempi tytär tuli käymään tänään jo kaupoilla kävimme.
Siunausta elämäänne
rine

Edellinen

Paluu Tuumailuja