tuumis

Marraskuu

Re: Marraskuu

ViestiKirjoittaja amanda » 18.11.2018 13:46

Tiinalla ongelmia, toivottavasti löytyy edelleen auttajia. Lähi idässä on ollut kovia sateita toivottavasti Israelkin on saanut niistä osansa, ja luonto kukoistaa :?: Lepopäivää vietän, ystävän kanssa käyn äänestämässä. Olemme saaneet pitkästä aikaa nauttia auringosta, lyhyistä päivistä huolimatta.

Kiittäen ihmettelen Jumalan suurta armoa ja laupeutta, jota meille tarjotaan Jeesuksen pelastus työn ansiosta. :) Maanantaina on iki-nuorten kk. kokous Tiistaina Raamattu piiri ihanaa tavata taas ystäviä. Ystäväni Saarakin tuli Tanskasta jossa oli tyttärensä luona 4.viikkoa Sai taas nähdä lasten lastaan. Minulla on ilo nähdä heitä usein.
Syksyn päiviin iloa ja voimia!.!.!. ;)
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 20.11.2018 20:58

Täällä vetinen keli vaihtui kovin tuulien myötä pakkaseksi, jota näyttää olevan lähipäivät. Lehden lööpistä luin, että tavallista lämpimämpää olisi helmikuulle asti. Pieni pakkanen tuntuu sinänsä hyvältä, jospa vielä muutama sentti lunta, niin valkenisi tuo kaamos.
On ollut melkoista juoksua viime päivät pitkin ja poikin. Nyt vaikuttaa rauhoittuvan nuo menemiset, vaikka muusa haluaiskin jo yhteisille sukulointi- ym. reissuille ja kauas pois täältä Karjalasta piipahtamaan.
Herra on pitänyt kulkuristaan huolen, näin koen. Nyt hetki aikaa olla oman seurakunnan keskellä pikku askareissa.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.11.2018 11:54

Joo edelleen toimimattomia ovat Messenger ja fb. Joku perusongelma. ;) ;)
Eilisaamuna soitin hammasläärille ja sain ihme kyllä ajan samaksi päiväksi. Juuriongelmia. Ei kannata enää yrittää hoitaa, tehty jo hampaan kautta ja suoraan ikenen kautta, Eli poisotto. Ja tuotakoon nyt ilmi, että tekohampaisiin lisättävä se.......Ja välillä oltava hampaaton mummo, mutta väliäkös sillä nyt tässä iässä ;) Ensi viikolla se poistatus. ja lisähommat.
Muutamia päiviä ollut kaunista, tänään pilvistä, yöllä jo luvassa sadetta. Tänään ei taida tulla istutksi terassilla joten toin pois muutaman päivänä siellä olleet tyynyt, etteivät jää kastumaan. Ruoho vihertää ja jossain kuulemma jo näkynyt syklaameja, itse en vielä ole nähnyt. Puutarhassa ei tällä hetkellä kannata tehdä oikein mitään, se suolahein taas nousee ja sitten se kukkiin komean keltaisena koko alueella peittäen kaiken muun alleen.
Seurakunnassamme pidetään jonkinlainen paasto ja rukousviikko 25.11. alkaen. Saas nähdä, mitä tuo tullessaan.
Ja totta että Jeesus rukoilee puolestamme koko ajan myös.
Ja huomioikaa rukousosion pyyntö pidätettyjen evankeliumia julistaneiden puolesta , Malesiassa.Lis'ys, ett' tutkintavankeus jatkuu paivaa/
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.11.2018 15:27

Tiinapa täällä harmaana päivänä kirjoittelee. Terveisiä sapattikokouksestamme. Käsitterlyssä oli Matt.6 luvun alku, sopi hyvin alkavaan rukosu ja paastoviikkoomme. Ei kai juuri yhteisiä kokoontumisia, vaan whatsupissa saimme annettuja aiheita eri päiville jaettuina.
Ja kiitoksen aiheita saimme jo puheen aikana kun sadettakin ropsautti kuuluvast, myös eilisiltana sitä saatiin.
Paljon oli väkeä poissa, sillä nuorila sinkuilla oli seminaari, uusi alku opettaa heitä puolison ja avioliiton asioissa. Esikurssi siis tavallaan tulevaan jo enen puolison löytämistä. Myös teini ikäiset koululaiset olivat omassa opdetusviikonlopussa hekin, sekin jotain uutta. Uusia ohjaajia tarvittaisiin.
Esirukousaiheita oli sairaiden omaisten puolesta, uskonsa puolesta vainttujen puolesta, myös niiden Malesiaas pidatettyjen suomalaisten puolesta.
Ja muisutettiin kiitosta siitä, että täällä saamme vapaasti kokoontua yhteen, rakentumaan yhteisestä uskosta.
Niinpä. Kiitoksen aiheita löytyy harmaan päivänkin keskellä. :roll: :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 24.11.2018 19:04

Meillä on nyt sadellut lunta, pientä pakkasta, mikä ihaninta valoa tullut lisää lumen ansiosta.
Pojan porukka kävi viikolla, toivat tullessaan kuhan joka on jo selvitelty. Pikku poika tulee tomerasti
mummolaan "akkokone" kädessään(kaivinkone).
Hiljaista luopumista työelämästä ja nykyiset haasteet, uudet tuulet, koventuneet menetelmät ja
kunnioituksen puute, saavat ihon kananlihalle.
Hyöty, verkostoitumien ja smol tolk, tavoitteena verkostoitua sellaisten ihmisten kanssa joista on itselle hyötyä.
Tämä on määrätietoista nähtyä touhua.(narsismi) ajan henki on tämä.
Rukoilkaa puolestani että saisin voimia viisautta ja taitoa käsitellä näitä ihmisiä,
Jotka toivoisivat että lähtisin jo lipettiin mutta vielä on minullakin sanottavaa ja en tahdo ratkaista
tätä sillä että pakenen. Meitä on muutama henkilö joita tämä nykyinen toiminta puhututtaa,
myös he tarvitsevat rukoustukea, minun etu on että olen vanhin, pääsen muutaman kuukauden jälkeen
vaihtamaan vapaalle, he joutuvat vielä painimaan asian kanssa.
Ihana viikonloppu, vapaata, sauna ja takan lämpö, kiitollisuus Herran hyvyydestä Hänen sanastaan
ja uskollisuudesta ahdingon ja erämaataipaleen aikana.
Siunausta elämäänne!
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 24.11.2018 23:10

Omahyväisyys saa vallan ja silloin oikeamielisen ääntä ei kuunnella. Näin olen myös aistimassa maailman menoa Rinen kanssa. Alakynnessä kai useinkin kristittyinä täällä ollaan ja sanoohan oppikirjammekin, että tämän maailman lapset ovat ovelampia ajallisissa asioissa kuin valkeuden lapset. Heillä on osansa tässä näkyvässä maailmassa ja tulevaisuutta ei lainkaan. Vaikka harmitus kuinka iskee toisten etuilua seuratessa, muistetaan Psalmin sana Ps.73:26-28 "Minun onneni on olla Jumalaa lähellä".
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 26.11.2018 13:28

Tervehdys kotiväki :D Kivikylässä ollaan, tänään on edessämme kulttuurimatka koko päiväksi :D
Kerron jälestä minne ja miksi ;)
Muistakaa rukouksin ysitie on kaikkein vaarallisin ajettava liikenteessä.
Viimeksi kun ajoimme siinä,kaaharit oli liikenteessä. Läheltä piti ohituksia,vaikka väistin jne,.

Elämme jumalisesti taattujen lupausten rikkaudesta.
Ps.106:4-5.

Siunausta kaikille :D

-
Liitteet
61147-1.jpg
61147-1.jpg (92.46 KiB) Katsottu 43 kertaa
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Lasse » 27.11.2018 17:06

Kiitos, rukous muistamisesta!
Talviset huurteiset terveiset Jyväskylästä, lumipyry saavutti meidät Himoksen kohdalla.
Ysitie oli rauhallinen ajaa Jkl:än päin, takasin tullessa yksi rekka ahdisteli alamäessä.
Turvauduin ajamalla Orituvalle, tällä tavoin teen usein liikenteessä, kuitenkin pyrin pysähtymään bysäkille
turvallisesti, suuntavilkku ajoissa päälle.

Olimme Slaavilaisen illan konsertissa, jossa Tommi Metsäkedon puheenvuorosta ja laulusta
jäi mieleen Ihmisen elämän tie, elämästä ei voi jäädä eläkkeelle, jokaiselle meistä on annettu
oma matka kuljettavaksi. Ihmisen kokoinen matka, on mutkia matkassa.
Monenlaista pysähdystä, mutta on kuljettava eteenpäin.

Soi iltakellot ja Olen kuullut on kaupunki tuolla, laulu oli yhdistetty soinukkaasti yhteen sikermällä.

Olen aina sanonut että kulttuuri avartaa ihmisen mieltä ja antaa näkyä
ympärillä olevaan maailmaan jossa me kaikki elämme.
Musiikin sävelellä hoidetaan nykyisin muistisairaita ihmisiä, musiikki koskettaa sydäntä.
--
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.11.2018 21:47

Katselin parhaillaan juttua muslimista kristinuskoon kääntyneestä juttua. Hän oli huomannut ettei islamin Jumala vastaa . Samoihin aikoihin whatsuppiini tuli tieto, että Malesiassa pidatetyt suomalaiset ja Singaporessa jumiin jääneet olivatkin jo hotellissa odottamassa lentoa Lontoon kautta Suomeen. Kiitos, että meillä on Jumala joka kuulee ja vastaa, joskus näinkin nopeasti.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 28.11.2018 12:12

Lainasin kirjan. Kijoittaja: TOMMY HELLSTEN. Syvällisiä ajatuksia täynnä.

Kun tänään taas katson kaikkea sitä, mitä minulla on,
enkä sitä, mitä minulla ei ole,
täytyn kiitollisuudella, enkä katkeruudella.

Jatketaan kaamos aikaa, minä hiljaisuudella sinä omalla tavallasi.
amanda

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja