tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 25.10.2018 15:25

Tervehdys kotiväelle rotvallin reunalta :) Kivikylässä ollaan viimeisellä lokakuun viikolla,täällä on koneellisempaa kuin puukylässä. Ympäristö talkoita ja hermolepoa tuosta työleiristä.
Voihan sitä olla kolmistaan raamattupiirissä pyhyyden kanssa jos ei löydy maan päältä kaksjalkasija kulkijoita.
Tiinalle joka tuumaili...

Viileitä ilmoja pitelee,joskin aurinkoisia.

Siunausta kaikille! Ja nähdään kahvilassa!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.10.2018 09:50

Saipa sitä sadetta kauan odottaakin, viime yönä puolenyön jälkeen vasta ,meillä satoi. Taitaa taas olla ohi. Kuolleen meren rantamilla sen sijaan ollut useita tulvia, myös Jordanian puolella.Siellä silta sortui tulvaan ja bussilastillinen oppilaita joutui tulvaan, 18 kai kuoli, 40 loukkaantui. Pyysivät etsintäapua myös Israelin puolelta. Negevissä myös 4 vuotias hukkui tulvaan.Surullista.
Joku päivä sitten mainitsin Lapin herätyksestä kertovan kirjan. Uusi yhteensattuma. Norjan puolella lapisssa oli suomalaisia, heitä evankelioitiin. Yksitärkeä paikka oli Vadsö. Sain kerran nporjalaiselta Kirsteniltä pienen muistolautasen, kappas vaan siinä lukee Vadsö. Tämä Kirsten niitä suomalaisten jälkeläisiä, puhuu hauskaa vanhaa Suomea. Naiset ovat hänelle naiselaiaia......Usko hänelläkin on.
Raamattupiirin sijasta olen viime aikoina katsonut netistä sotafilmejä, toisesta maailmansodasta.Ihmisen pahuus ja raakuus. Aivopesun tuloksena natsismi, juutalaisviha, antisemitismi.Ikävä kyllä juuri samanlaista aivopesua nyt palestiinalaislapsille tapahtuu.
Taistelu on kuitenkin henkivaltoja vastaan, Jumalan ja hänen vastustajansa välinen taistelu. Meidän Herramme on kuitenkin voittaja. Saamme olla Hänen puolellaan.
Avoimella terassillani taisivat nyt kastua istuinten tyynyt....kunhan vielä vähän lämpenee pitää panna aurinkoon kuivumaan. Tänään luvattiin vain 18 astetta, sitten taas jopa 25. ;) :)
Nyt alkaa luonnon tarkkailu, mitä kukkia alkaa ilmestyä. Te saatte kohta tutkia ihmeellisiä lumikiteitä :roll: :o
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 26.10.2018 17:48

Ihmeellisiä ovat nämä maapallon eri ilmansuunnat ja navat sekä päiväntasaaja. Vuoden- ja vuorokaudenajat,
meillä käännetään sunnuntaina, toivottavasti viimeisen kerran viisarit taaksepäin talviaikaan ja tätä viisarien vääntöä on tehty kahdesti vuodessa
vuodesta 1981. Tänään satoi lunta, jonka maa nielaisi, uunit lämpiävät, vaatetus lisääntyy ja Tiinalla alkavat kukat kukkimaan on se ihanaa.
Monessa maassa on satanut kaatamalla ja ihmisiä hukkunut tulvaveteen, apua tarvitsevia on paljon, ihmisillä suuri hätä.
Ihmisten sieluista käydään kovaa taistelua henkivalloissa, kuten Tiina tuumaili, ihmettelen tämän ajan menoa ja kiinnostuksen kohteita.
Kuinka hyvältä tuntui pankissa, kun sain tiliotteen nostosta. Ihmettelin itsekin mikä tässä näin vahvasti koskettaa,
se on siinä että sai sitä palvelua johon on tottunut nuorempana. Kaupassakin kysellään ostokset maksettua haluaako kuitin, minusta omituista
se kuuluisi aina antaa. Maailma ja ihmiset muuttuvat sen mukaan, ehkä tarkkailen ympäristöä erilailla, kun vanhuuseläke häämöttää, tajuaa olevansa
määrätyn ikäinen ja työelämässä siirtymässä taka alalle.
Mitä sen jälkeen? en tiedä elämä jatkuu jos Herra suo.
Ei ole suunnitelmia tekemiseen aika näyttää.
Luottaen Jumalan sanaan:
Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt,
ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.
Siunausta elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja meju » 26.10.2018 21:58

Rine, rohkaisi kirjoituksellasi sillä ihan samaa asiaa olen pari päivää funtsaillut ja saman Raamatunjakeenkin vahvistit Vanhuudessakin Jumala on sama. AMEN
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 28.10.2018 17:36

Tervehdys tuumis-ystävät. :P Tuo Psalmi 71 jossa nuo lohduttavat sanat löytyvät on ollut minulle apuna monta kertaa. Joskus alkaa kauhistamaan vanhuuden ja sairauden päivät, lohdutusta löytyy Jumalan Sanasta.

Heräsin tänään aika myöhään onneksi sain siirtää kelloa takaisin päin. Katsoin ulos ja siellä lapset hyppelehtivät Isän vartoimina. Maassa oli kuuraa ja lapset kaikesta uudesta innoissaan. Valoisa ja kuiva päivä pitkästä aikaa. :)

Eilen olin tilaisuudessa jossa oli Unkari esillä. Vidan edustaja joka miehensä kanssa työskentelee Unkarissa Juutalaisten parissa esitteli työtään siellä. Oli myös Unkarin Juutalainen joka muisteli Isäänsä, jonka on saatellut lapsena junaan, joka vei Isän työleirille, josta ei koskaan palannut. Hän oli surunsa purkanut runoiksi joita siellä tulkin avustuksella luettiin. Jumala antaa meille erilaisia tehtäviä, kulkiessamme täällä tämän elämän kohti ikuisuutta.

Me olemme Lokakuun lopussa. Ihan kiva syksy ollut meillä Suomessa. Mutta todella maailmalla on monia tuhoisia luonnon ja ihmisten aiheuttamaa kärsimystä. Lapsia pitää varjella uutisia katsomasta. Mutta Tänään auttaa Herra :!:
amanda

ViestiKirjoittaja Lasse » 29.10.2018 13:55

Tervehdys kotiväki mansen rotvallinreunalta :D juuri kun olimme sopeutuneet kivikylään..
Autotallin ovessa on lappu: hallin pesu tiistaille, eihän täällä Tammelassa ole lähelläkään autolle ilmaista huilaamis paikkaa.
Joten lähdemme muutamaksi päiväksi evakkoon puukylään, varma työleiri odottaa,
mutta myös paikalliset pihapiirin lemmikit. kommelluksineen.

Täällä mansessa on ollut pakkasta ja tuulista. Onnea ja siunaavaa on olla eläkkeellä.
Hyvä että kellojen siirtelyt loppuu,( kuulemma viimeistään 2021) mutta miten sitten aivot siihen reagoi? koska psyykkeellä on muisti.

Amanda mainitsi ettei lapsille saa näyttää kielteisiä uutisia. Jos näin on lisäksi heille pitää sanoa tosiasiat
ikävän asian kohdatessa, koska hekin kulkevat maailmassa ja ymmärrys lisääntyy mikä aiheuttaa kysymyksiä.

Minun lapsuudessani vanhempani elivät Pelastusarmeijalle ja sille työlle, me lapset jäimme jalkoihin
tai jouduimme pakosta heidän kokouksiin :( Siksi en koskaan tullut valitsemaan upseerin työtä
elämääni, olen tehnyt hengellistä työtä järjestössä mutta tietoisena vaaroista.
On hirmusen tärkeetä omalle sielulle pitäytyä Jumalan sanaan, kuin jonkun srk:n tai järjestön opin sääntöihin.

Iloitsen enemmän siitä että Jumala on suuri ja että hänellä on kaikki hengellisen työn valtit kädessään,
minkä hän osoittaa sen hän voi toteuttaa.

Meiltä ei odoteta pakoa maailmasta
eikä kaipuuta maailmaan,
vaan vastuuta maailmasta.

Sinuun luottavat kaikki, jotka tuntevat
sinut. Sinä Herra, et hylkää ketään,
joka etsii sinulta apua. Ps. 9:11

Kiitos kirjoituksistanne, Jumalan Siunausta, Siunausta, lepoa ja rakkautta elämän asioillesi Meju!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

Edellinen

Paluu Tuumailuja