tuumis

Lokakuu

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.10.2018 12:31

Tiina täällä edelleen. Paikallaan kun pysyttelee, niin tätä aikaa on,lueskella, katsella. Ja kivoja asioita näinkin tapahtuu. Kirja, joka oli ollut kierrossa ystävillä, sitten joutunut Tel Aviviin Kirjakaktukseen, tuli mulle takaisin.Olavi Ronkaisen Sanon enkä perruuta!
Alkukappale puhuu omastatunnosta. Joku irvileuka joskus sanoi, että hänell' on hyvä omatunto. Ei ole koskaan sitä käyttänyt.
Mutta Ronkainen puhui siitä, että jos voisi toimia niin, että olisi aina hyvä omatunto........MUtta usein toimimme väärin, ja todella silloin auttaa vain Jeesuksen verellä puhdistettu omatunto. Kunpa siten voisikin jättää ne asiat taakse, joita on pyytänyt anteeksi, eikä kaivelisi niitä ja monia erehdyksiä ja laiminlyöntejä.!
Edelleen elämme armosta armoon.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 18.10.2018 09:51

"Raivatkaa itsellenne uudispeltoa" Hoos. 10:12. Tämä Raamatun jae on ollut pitkään mietintämyssyssäni hautomossa ollut, mietin mihin raivaisin ja miten se tapahtuu kun en oikein osaa tämän kaltaisia "maatöitä", olis niin hyvä kylvää valmiisiin peltoihin ja mitä vähemmällä työllä sen parempi. Jotain opetellut olen näissä opetusmatkoilla jotka koen eri kerhot sekä retket ns.maailman ihmisten parissa, enpä hyvin paljon ole srk. penkkejä kuluttanut mut tietenkin yhteys pidetty ja tarvii sitä siementä mitä kylvää.

Olen koukuttunut lasten nettipelin joka on farmipeli Hay Day joka uskomaton koukku. Mummotettavani sanoi että hoida sinä sitä farmia kun hän on poissa, meikä ei muista kanoja ruokkia, lehmät huutaa nälissään, vilja ei riitä ruokkimiseen, puut kerätty sadosta tyhjiksi ja ne kuolleena seisoa jököttävät. Raamatun opetukset kirkastuneet monesti tätä farmia hoitaessa :lol: :D. Enpä olis ikinään uskonut että farmari minustakin tuli.

Maalla olen nyt ja mummotettavani tyttönen on mukana. Sanoin että olet mummon oma ihana prinssessa, johon hän vastasi "niin olenkin". Lapset ovat hyviä opettajia, miten caikea olis itse vastata samoin jos joku sanoisi "olet ihana", aletta varmaan väheksymään itseämme ehkä sanoisin enkä ole itse oot.
Muista sinä ja minä olemme kuninkaallista sukua ihan oikeita prinssesoja sekä prinssejä. Niin olemmekin!!!!!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.10.2018 10:45

No ei se kirja ollut Ronkaisen vaan Olavi Rimpiläisen. Olavi Rnkainen kuoli askettain, oli Uusi Tie lehdessä, siksi kai aotkin.....yksi pää kesät talvet ja sekin tosi vanha.....
HYvää harmaata pwrjantaita piti toivottamani. Nyt se aurinko kuitenkin on taas nousussa. Niitä sateita on jo kummasti ollut Kuolleen meren liepeillä. että jopa tulvia. Näitä Juudean vuoria ovat vielä karttaneet, mutta rukoilemme edelleen runsaita sateita. Tietysti pyytäen, ettei tuhoja samalla tapahtuisi.
Tällä viikolla ei ole ollut mummojen tapaamisia. Eikä paljon muittenkaan. Tiistaina olin aikonut mennä ottamaan flunssarokotuksen, mutta en mennytkään, ja ihan hyvä. IP alkoi nuha ja lämmönnousu, mutta pahinta vaihetta kesti vain muutaman päivän. Jospa jättäisi koko rpkotuksen nyt sitten ostamatta.
Vihdoin luovuin vanhasta laatikkotelkkaristani, vaikka olin aikonut pitää sen niin kuan kuin se toimii. ;) Mutta nyt on korvani tehnyt temppujaan, ja tämä vanhempi kuulokoje, jota en itse vpi rukata, on suurimman osan aikaa niin kovalla, että kuulen liian nyvin, kaukkaakin tulevat äänet. Ja telkun taustahurina oli niin häiritsevä. :o Parempi kojeeni on korjattavana, voi viedä vielä viikon.
FB, whats up ja Meseenger ovat taas kunnossa. Joten joku kuva messengerin kautta jollekulle saattaa taas tulla, tämä Tuumis mulla vain tietokoneessa, joten en osaa tänne kuvia laittaa.
Tässä maassa on hiljakseen oppinut ottamaan myös kehut vastaan, jos joskus sellaista tulee.Anja_Hanna oli kerran saanut kauniin lahjan ja kiitteli sen kauneutta. Antaja vastasi vaatimattomasti, minulla on hyvä maku :) :)
Kun taas kiitetään, mistäei tiedä ansainneensa, tuntuu hölmöltä :roll:
Mutta suuren Kuninkaan lapsia olemme :o Kiitos Hänelle siitä.
Antoisaa viikonloppua, tavalla tai toisella teille kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 19.10.2018 21:13

"Tehopakkauksilla" riittää virtaa Messengereihin ym. nykyajan viestimiin. Mulle tuntuu riittävän tämä läppärikapistus.
Alkusyksyllä hankin kyllä älykkään puhelimen mutta jotain minulta kai puuttuu, kun en osaa sitä käyttää. :idea: Tytär kyllä laittoi siihen tuon Whats apin, tai mikä se nyt sitten onkaan, kun jotkut yhteydenkipeät sanoi sitä tarvittavan.
Messengeriin petyin, kun huomasin samoilla hetkillä olevani sekä Kuopiossa että Kouvolassa kirjautuneena. Kuitenkin oletin olleeni ihan tukevasti omassa kodissani, joten paras sulkea moinen tietotoimisto tai pian itsekin uskon olevani kaikkivoipa / kaikkialla läsnäoleva.
Paljon en ole jaksanut täällä olla esillä. Kai ne on nää eläkeläisen lyhyet päivät, jotka sujahtaa niin nopeasti, että ei kerkiä kuin jääkaappireissut toteuttaa. Yksi eläkeläisryhmä antaa virikkeitä viikottain ja pieni raamattupiiri työllistää myöskin.
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 21.10.2018 12:56

Pappa kirjoitti "Messengeriin petyin, kun huomasin samoilla hetkillä olevani sekä Kuopiossa että Kouvolassa kirjautuneena"

Jos laitteen sijainti on pois päältä, käyttäessä olevat sivut olettavat sijainnin.
Jos laite katoaa tai varastetaan sitä on vaikea löytää, toisaalta sijainti paljastaa sivuille missä liikut.
Itse en käytä ollenkaan koneessa sijaintia.
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 22.10.2018 08:01

Huomenta kahden maan kansalaiset. Papan tuumiskelu herätti aatoksien kuinka nimemme on kahdessa paikassa, täällä ajassa ja nimi on varmasti kirjattuna taivaankirjaankin, näin uskon lujasti sillä muutenhan olisimme tuuliajolla, elkäämme epäilkö ollenkaan vaan ollaan lujassa luottamuksessa. Elä pappakaan epäile saati pety sillä ei mitään pelkoa kuten Lasse opastikin.
Viritetään verkkoja täällä netti meressä joka verkkojen paikka tässä ajassa, kyllä sielujemvihollinen on tämän tajunnut ajat sitten yrittäen saada pelkoa lietsoa ettemme levittäisi tärkeää sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pappa » 22.10.2018 22:38

Mie vaan tuon "mesen" oon jättäny ommaan arvoonsa, vaikka s-postissa "kirkonkelloja" vilkkuukin muistutukseksi, että joku kommentoi mun kirjoittamisiani tuolla nuamakirjassa.
Hittaana hämäläisenä koitan vähän rajoittaa s(u)omettumista, kun muutenkin tullee joskus höpistyä sellaista, mikä sais jäädä sanomatta.
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 23.10.2018 01:45

Kuva
Lasse

ViestiKirjoittaja amanda » 23.10.2018 09:44

Hyvää tätä päivää tuumislaiset, :) kirjoituksia satelee hiljakseen. mukava lukea. :P Pappa kertoi nenoistaan, minulla on samanlaiset nämä talvikauden ohjelmat. Lasten lapsia kyllä sitten hoitelen muutamia tunteja viikossa. Eilen koulun ja iltapäiväkerhon jälkeen hain kaksi iloista lasta ja lettu kestit syntyivät tuossa tuokiossa, pikku kakkonen katsottiin ja sitten kipin kapin kotiin.

Tänään onkin Raamattu piirin vuoro, ihania uusiakin ihmisiä on tullut, siellä voi jakaa myös elämän taakkoja. Roomalaiskirjettä olemme lukeneet. Perusteellisesti Paavali uskomme parustukset siinä selvittää. :idea:

Ostin virkkuukoukun ja villalankaa piti tehdä ilman ohjeita itselleni baskeeri, mutta siitä tuli vain myssy, :o yritän uudelleen. en ole virkannut kuin lapsena. Tiina kertoi mummo piiristä, kaikki me vanhenemme, kerro terveisiä kun taas tapaatte. Päivät pimenevät, lehdet putoavat, linnut lähtevät, tämä pohjoisen maan Vuoden ajat eivät ole yksitoikkoisia, aina siitä riittää puhumista ;) näkemistä ja kokemista.

USKOTAAN ETTÄ MEISTÄ PIDETÄÄN HUOLTA.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.10.2018 08:51

Minä kaipaisin raamattupiiriä.pieni rukosupiiri on ja tietysti sapattikokous.
Meikä saa Messegerillä yhteyden muutamiin ystäviin ja heidän välityksellään tietoa jostakusta ystävästä, joka eienää itse pysty yhteyksiä pitämään....ja kaukana toisistamme kun ollaan, eikä paljoa jaksa täälläkään liikkua. Kukin ottakoon sen, mkä on avuksi, ei rasituksesksi. ;)
Käteeni sattui kirja Lapin herätyksestä kun etsin jotain muuta kirjaa, jonkun kyselemää....kysyi onko suomnekielistä Kristityn vaellusta...en hyllystäni löytänyt...
Mutta siis tuo Lapin herätys. Katselin sitö ja löytyi tuttu nimi, Laura Lehtola, Inarin katekeetta,, kai Suomen viimeisin katekeetta.Siksi se nimi tarttui, kun olen tavannut hänet asuessanoi Oulunkyläss Hesassa. Hän oli samasa omakotitalossa yöpymässä, ja tottunut luontoon kun oli....ajeli Lapissa poroilla ja oli joskus luonnon armoilla....ei tottunut mukavuuksiin, Oulunkylässäkin meni räystään alle suihkuun, kun vettä satoi. Alastomana tietyst. Me vilkuiltiin näkevätkö naapurit!!!!!! Hän oli oma persoonansa. Herran työssä uskollisesti toiminut.
Eilen meillä kova myrsky,tuuli ulvoi ja avasi isot ikkunani....kiireesti sulkemaan. Ja sadetta odottamaan. Ehkä satoi muualla, meillä ei vielä Ehkä huomenna täälläkin.Pöly ilmastakin laskeituisi. Sitäpä toivotaan..
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja