tuumis

Lokakuu

Lokakuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.10.2018 15:03

Tervetuloa uudet jutut :D Kuukaudet hujahtaa niin nopsaan että meinas unohtua vaihtaa tänne uusi sivu.Kirjoitan myöhemmin enemmän tarinaa, nyt olen linjurissa niin ei hyvä paikka kirjoitteluun.
meju
Ylläpitäjä

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.10.2018 11:20

Hei. Uuusi huomio tänään. Pari perunantainta on noussut kaktuksen vierelle. Panin jossain vaiheessa huvikseni maahan muutaman itäneen perunan. Saa nähdä aökavatko joskus kukkia!!!!!!!!!!
Hyvää uutta kuukautta ja viikkoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 02.10.2018 16:44

Katson ikkunasta ulos syksyn merkit näkyvät kaikkialla, keltaiset lehdet puissa ja maassa,
hanhet auroina taivaalla muuttavat ja sataa kuuroina kohisten.
Takka ja kynttilät antavat lämpöä. Pitää pukeutua lämpimästi.
Vesijumpassa eilen kävin tekee polvelle hyvää, tosin se oikuttelee aina jumpan jälkeen.
Mies sai ensimmäisen eläkkeensä ja minulla työkohde siirtyi 20 km päähän. Onneksi hän kuskaa
ja sitten kovilla pakkasilla bussilla kunnes toukokuu koittaa.
Nuoriso on auttanut meitä näissä omakotiasujan askareissa,
Loman jälkeinen aika on ollut raskas, kiitos rukouksistanne ja Jumala on auttanut.
Siunattua lokakuuta jokaiselle Jeesus kosketa meitä jokaista lohduttaen ja rohkaisten
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 03.10.2018 12:24

;) Samanlainen syksyn tunnelma avautuu ikkunastani, rine sitä kuvaili. On alkanut jälleen lehtien keruu talkoot. Meillä niitä on ihan liikaa, poikanikin jo lupasi että kaadetaan keväällä joitakin puita. Viikon loppuna juhlittiin kuusivuotiasta eskari prinsessaa, oli tätiä, serkkua. setää, kummia,mummia ja mamma. kodikasta oli. Nyt on alkanut uusi kuukausi uusi viikko, lapset ovat alkuviikosta hoidossani illan suussa jonku aikaa.

Rinenkin työ kuvioissa muutoksia, eläkeelle pääsy jo häämöttää se antaa voimia jaksaa. Dina on laittanut perunoita maahan, emme tainneet koskaan kokeilla vaikka monenlaista muuta maahan kylvimme ja istutimmekin. Täytyy nyt lopettaa koska en saa ajatuksiani liikkeelle. Voimia ja runsasta Jumalan siunausta.
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 04.10.2018 22:23

Tuntuu talvi olevan tulollaan, niin on koleaa. Auton laseja sai aamulla raapia auki ja uunin lämmitys tuo suloisen lämmön tupaan. Taitaa olla muuttolintujen lähtöika, ainakin hanhiparvet pitävät omaa kirkunaansa ja jousenperheet pysähtelevät aterioimaan. Omakin mieli haikailee muuttoa talveksi katuvalojen alueelle.
Sisimmässä jotenkin olo rauhoittumassa viikkojen ahdistavien asioitten pikkuhiljaa alkaessa purkautua. Kiitos siitä kuuluu tuonne ylös, ettei koko kuorma kerralla kaatunut niskaan, kuten vähän palkäsin. Paikkansa pitää vakuuttava Sana, ettei Herra anna enempää kuormaa, kuin kantaa jaksaa.
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 05.10.2018 11:36

Tervetuloa Lokakuu....Kuva (Klikkaa kuva isommaksi )

Tervehdys kotiväki, täällä kivikylän rotvallin reunalla ollaan. Joka toinen päivää sataa vettä niin ei puukylän leiri kiinnosta.
Mummon ja papan kammari muuttaa uudelle piirille siinä syntyy melkoinen murros.
Pois jääntiä ja uusien kasvojen tulemista, toivottavasti taluttajat pitävät samat yhteydet.

Syyskuussa oli möksällä puusavotta kolme mäntyä metsuri sahasi kumoon ja klapikone jauhasi korkean keon,
se tietää meille työleiriä pitkäksi aikaa. Kirpparilta olen hankkinut lastenkärryt ja riisunu kuomun pois, niilläpä
on kiva raijata halkoja tuleviin motteihin.
Viikonvaihteessa matkustetaan itään semmoinen kulttuurimatka, en kerro mihin kauppalaan, perille päästyä laitan foton tulemaan.

Ilman ajoittaista etäisyyttä tämän päivän kysymyksiin,
ei kukaan voi ajan mittaan elää.
( Peter Hahne)

Jatkuva pohtiminen ja ruotiminen voi viedä voimat, siis ettäisyyttä tarvitaan.
sapattia tai lomaa.

Tänään on Inkerin nimipäivä, siis lämpöinen onnittelu!

Siunausta kaikille Lokakuuhun ja nähdään kahvilassa!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 05.10.2018 21:01

Elina Heinonen:
Kiitos taas rukouksista, ihan kaikista, joita olet rukoillut minun ja perheeni puolesta edellisen kuukauden aikana. Tieto siitä, että ihmiset rukoilevat, on niin vahva ja voimakas, että se kantaa äärettömän paljon. Muistat varmaan, kun aikaisemmin keväällä kirjoitin meidän Ulla-tytöstä, joka kuoli. Ullan mukana lähetin terveiset Jeesukselle, että Herra ottaisi minut vielä voimakkaammin käyttöönsä. Olen tiennyt odottaa jotain, koska aina kun niin olen pyytänyt, on tullut vaikeuksia. Olen tiennyt odottaa, että jostakin päin taas räjähtää. Nyt meidän perheellä koko ajan löytyy uusia sairauksia ja tosi kovia kipuja. Heti tämän kirjeen sanelun jälkeen olen menossa lääkärille näitten omien kipujeni ja särkyjeni vuoksi, jos niihin löytyisi jotain apua. Tasilla on ilmennyt muistiongelmaa ja selkävaivoja, joiden takia hänkin on menossa lääkäriin. Juhan työasioitten puolesta pyydän ihan erityistä rukousta! Itse asiassa me kaikki tarvitsemme paljon voimia ja paljon rukousta. Joka tapauksessa pyydän rukoilemaan kaikkien meidän puolestamme nimenomaan Jumalan tahdon tapahtumista. Meillä kaikilla on voimakas halu viedä evankeliumia eteenpäin ja Saatana yrittää sitä kaikin voimin estää. Mutta Jumala on voittaja! Olen täysin varma siitä, että kaikki se, mitä Jumala meille antaa – myös näitä vaikeita asioita – tulee olemaan pelkästään siunauksena. Minulla on pari kuukautta pyörinyt jatkuvasti päässä sanoja raamatunkohdasta Ef. 3:20: Jumala voi antaa enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme. Uskon, että Jumala on tämän sanan antanut sydämeeni. Sen takia uskon, että kaikissa näissä asioissa tapahtuu juuri se, että Jumala antaa vielä enemmän kuin osaamme edes aavistaa. Kaikki me rukoilemme sitä, että mahdollisimman moni löytäisi tiensä taivaaseen. Ja haluamme olla siinä omalla paikallamme, jonka Jumala on meille valmistanut. Kaikki kuuluu Jumalan hyvään suunnitelmaan evankeliumin eteenpäin viemiseksi. Näissä ajatuksissa on Maaria Leinosen runo noussut monta kertaa päivisin ajatuksiini ja rukouksiini. Siinä sanotaan: On iloittava niin kauan kuin kipua riittää. Kun se loppuu, olet kuollut.
Ainakin tiedän, että olen hyvin vahvasti elossa. Kuten me muutkin. Jatketaanpas sitten työasioihin. On ollut aivan mahtavia työreissuja, joista olen taivaan Isälle äärettömän kiitollinen. Erityinen ilo jäi syyskuun 1. päivänä olleesta majataloillasta Neulamäen kirkossa, jossa Simojoen Pekka oli mukana. Sinne tuli paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät koskaan ole olleet majataloillassa. Koko ajan siellä oli hyvin välitön, iloinen ja lämpöinen tunnelma. Siitä suurkiitos taivaan Isälle! Seuraavana aamuna eli 2.9. me Tasin kanssa sekä bändi lähdimme Pyhäselkään. Ennen tilaisuutta olimme Tasin kanssa kuuntelemassa messua. Odottaessani milloin minun vuoroni on mennä ehtoolliselle, Jumala antoi minulle taas kerran uuden puheen. Tuntui, että koskaan ennen ei ehtoollinen ole ollut niin voimakas kuin silloin. Siitä minä kerroin sitten omassa puheessani. Sain Jumalalta aika paljon asioita, jotka liittyivät ajatuksiini ehtoollispöytään odottaessani. Bändi soitti minun puheeni jälkeen. Pidin vielä toisenkin puheen bändin esiintymisen jälkeen. Erityinen ilo minulle tuli siitä, että Turusen Ella, entinen työkaverini, oli tullut mukaan. Hän suorastaan säteili lämpöä ja valoa. Juttelimme hänen kanssaan kahvipöydässä. Ella kertoi, että hänen kohdallaan oli ehdottomasti paras ratkaisu jäädä eläkkeelle juuri silloin, kun hän jäi. Mutta nyt minun täytyy lähteä sinne lääkäriin. Kiitos, että olet rinnallamme! Siunausta sinulle, rakas lähettäjäni, koko tulevan kuukauden ajan! Rakkaudella RUKOUSAIHEITA:  Aarno-serkun ja Maijan puolesta – Aarnolla leikkaus päässä olevan kasvaimen takia.  Perheemme  Työasiat
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 09.10.2018 20:54

:) Heipä hei!
On vielä hymy huulilla.
Tuossa paistoin perunarieskat ja kohta uni maittaa.
Päätyö nyt melkein on uinti. Käyn 2-3x vko ja se tuntuu omalta.
Meillä on jatkunut raamattupiiri, jossa käsittelemme Psalmeja. On mielenkiintoista ja syvällistä. Keskustelemme paljon.
Miehen veli viettää synttäreitä ja kait sinne on lähdettävä. Taitaa olla paljon puheita, kun on politiikosta kyse.
Teille lämmin hali melk ulkojäseneltä. Olkaa siunatut. Kaikki on "korkeemmas käres."
Eeva

ViestiKirjoittaja amanda » 10.10.2018 13:19

Eeva piipahtanut tuumiksen sivuilla, kiva :!: Edelleen saan katsella värikkäitä puiden latvoja täältä toisesta kerroksesta, taivas on pilvetön ja aurinko valaisee kaiken. Lehtiä kyllä on ihan liikaa, onneksi lupasivat kauniita ilmoja voin haravoida niitä hiljakseen. Vielä saamme kerätä voimia syksyn pimeään aikaan. Juureskeitot ja uunijuurekset ovat parhainta herkkua nyt.

Eilen kokoontui Raamattu-piirimme Rom: aivan ihana viides luku oli vuorossa. Siihen yritimme paneutua, saamme iloita täydellisestä pelastuksesta. Ja kerskata ahdistuksista, sillä sen hedelmänä on kärsivällisyys ja kärsivällisyys joka kasvaa auttaa kestämään uuden koetuksen, se synnyttää toivoa, toivo ei saata häpeään. Sanan pohjalta on hyvä elää tätä elämää kaikkine ongelmineen muuta tietä ei ole.

Koska me siis olemme Uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme JeesuksenKristuksen kanssa
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.10.2018 15:11

Olipa kiva lukea kirjoituksianne. Minulla on Messenger ja fb jo toista kertaa lukittu, kun muka kummallisesta osoitteesta yritetty sinne, muka. Eva Inkerille lähettämäni toisen kuvan jälkeen tuli stoppi, siis toinen kerta, edellinen kuva kyllö veljenpojalleni, mutta silloinkin, ettö oletko sinö jne. Muka korjattiin, mutta sama taas. nyt on kyllä kaksi auttajaa maisemisa, että ehkä ensi viilolla taas toimii......
Srenioreiden sihinat et lehden mukaan olivat 9.10. Kouvplassa . Olisinpa ollut siellä.
Mekäläisen suhina oli vähän erilaista. En ole pitkään aikaan käynyt roskierrpksella. Tänään läksin. Jom kippurina eli suurena sovintopäivänä joku nukkui bussipysäkke penkillä kai, tai sitten siinö oli vain vaatemytty. Nyt ne vaatteet olivat pysäkin ulkopuolella, ja muutakin roskaa.....Useimmat ajavat pikkuautoilla, eivät noista tiedä, joten otin ostoskärryn, kertahanskat käteeb, roskanlkeruukeppi myös mukaan. Täyteen tuki kärry.
Ja löytyi myös muutama tälkki, rahanarvoinen, joten levättyäni menin pakamaan pulloja ja tälkkejä taloni alle ja samalla pojin niitä ruttuun. Siinäpä ne sapatinaaton suhinat ja väsymyskin tuli.
Sadetta täällä kaivataan, pohjoisessa kuulemma tippoja tullut, meillä vain aurinko paistaa, onneksi tänään viileää, siis vain 24 varjossa, eli syklsy se tännekin on tulossa.
Teille toivon kaunista ruskaa, sadetta sopivasti,t änne paljon.
Perunantaimet ovat kukkapenkissä, ei niistä satoa tule. olisi taas joku itänyt peruna, mutta taidan panna kompostiin.
Armoa armon päälle itsekullekin. :) :)
Tiina

Seuraava

Paluu Tuumailuja