tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.09.2018 17:51

Sapattikokouksessa on oltu.Yksi soittajosta, nuorosta, petee, srmeaan, sille pitaiai tejda sama leikkaus ku mulle.mutta hanella ei viela ole aikaa siihen,....sitten on kun kasi tulee muutenkin pahemksi eika kitararansoitto suju ollenkaan.Torstana aiankin tuo isompi kaaree otetaan pois kadesta,.....Tanaan puhuttuun kokoulksessamme vedesta. Tarviyaan tahan maahna ihnan normaalia vetta....satpi yolla jo kuulemma 10 mim. onneksi tressilla tyynyni eivat kastuneet viela. MUtta lisaa tarvitaa. Aloitoittaja jatkoi phumalla janosta, oikeaan veden janosta, jotA tarvitaan, etta se kumpuaiosi lahteena meidan sisaltamme. Sita todell ITSekin kaipaan.
Pihujamme puhu Dnielin irjna luvusta 9, jossa han toivoi heratysta kansalleen., muta ei sanonut he tarvitsevat, vaan ME,me olemme tehneet syntia, ja nain han asetti itsena kansan rinnalle, ei sen ylapuoelle. OIkeaenne meillakin kansamme suhteen. Ja lopussa han otti 5Moos.32 luvusta tosi hienot sanat sateesta ...Jumalan sanasta.....SUomeksi tosi hienot, hepreaksi en eseda kaikke olisi ymmaetanyt
"ateena pisaroikoon opetukseni,kasteena valukooon puheeniniinkuin pisarat ruohikolle,kuin sadekuurot nurmikolle, silla mina juhlista nHerran nimea,.Yistakaa meidan JUmalamme suuruutta."
Hyvat oli siis terveiset kokouksesta.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 09.09.2018 13:10

"Vain elämää", elämänmakuisia ja vois sanoa tuoksuisiakin kirjoituksia saa täältäkin lukea. Tiina tuonut hyviä aatoksia kokouksesta ja näissä jakamissa sanoissa on Elämä ja isolla E llä. Telkkarissa alkanut uusi kausi ohjelmasta nimeltään "vai elämää", minkähän vuoksi valinneet tälläisten nimen, siinä lauluin kerrotaan erilaisten solistien elämänkaaresta. Tykkään seurata sitä sen vuoksi että opin tuntemaan tälleen ihmisiä joista muuten en tiedä mitään, kuten nyt Ellinoora, Eveliina, jne eipä ollut käsitystä keitä he ovat, tietenkään ei kaikki puheet tai musiikki ole suosioossani mutta tää on vai elämää..

Täälläkin tuumiksessa emme ole aikasemmin tunteneet toisiamme mutta kirjoitusten perusteella aivan kuin tutustuttu ja muutamia teistä tavannut livenä ja tutulta heti olette tuntuneet.
Tosi rikkautta on uskaltaa seurata uusiakin juttuja sekä kohdata uusia tuttuja. Joku sanoo että eihän tuollaista ohjelmaa pidä katsoa sehän on niin maallista. Noh, maallinen olenkin, jalat maassa mutta ajatukset sittenkin taivaallisissa. Hmmm tulipahan taas outoja kirjoiteltua :D
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 12.09.2018 15:27

Hei taas kotiväki, ollaan palattu kivikylän juoksevan veden äärelle ja lämpimään huussiin :D
Lähestynyt hurrikaani etelästä pakotti lähtemään ja autoklinikalta soitettiin jotta
uusi rekkari sekä lehmän kannen lukko on tullut ja ne pitää asentaa.
Valovikaviiksi edelleen oikuttelee ja tästä on maristava huoltoon.
Nyt tänään aammupäivän aikana ne kaikki on laitettu takuun piikkiin. Ollaan kiitollisia Herralle ja huollolle.

Tiina on kekannut kotiväestä vastineen motiväki. kyllä naaratti :D :D

"Vain elämää" ohjelma on tuiki tärkeä ohjelma taiteilijoille jotka saavat avautua elämästään ja saada vertaistukea.
Hekin ovat saman riman ihmisiä niinkuin uskikset. Siellä esiintymislavalla ja kulisseissa paineet on korkealla.

Sitten on naarattanut kovasti kuudesluokkalainen Trumppi jota hänen lähi viranomaiset nimittää.
Sitkeesti vaan trumppi yrittää olla aikuinen.

Siunausta kaikille ja nähdään kahvilassa, kaikkia teitä muistaen rukouksessa :D

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja amanda » 15.09.2018 12:16

Ulkona sataa katto ropisee, syksyn tuntua. Puut ovat vielä yleisesti ottaen vihreät. Pihan kukkaset ovat lakastuneet, muutamassa ruukussa vielä jokunen kukka kesä on siis takana. Luumu puussa on vielä syötävää. :)

Sisareni tuli junalla, yhdessä menimme veljeni 80.v juhliin, väkeä oli paljon, hyvää ruokaa tarjolla. Kivaa yhdessä oloa, puutarhassa omenapuut täynnä omenoita, aurinko paistoi, kaikkesta tästä sai iloita. Sisareni oli kaksi yötä puhumista riitti, kaikki muistot lapsuus kodista lähtien pulppusivat mieleen.

Nyt tämä viikko on ollut lasten sairastelua, mammaa on taas tarvittu. hyvä näin. Kaiken tämän keskellä olen yrittänyt lukea kirjastosta hakemaani mielenkiintoista kirjaa JUTALAISSODAN HISTORIA kirjoitettu n. 2000 vuotta sitten. Kirjoittaja; Juutalainen joka soti aluksi Juutalaisten puolella, joutui sitten vangiksi vietiin Roomaan, siellä hän sai kirjoittaa tätä historiaa, mutta vankina joutui kirjoittamaan sen Roomalaisten näkökulmasta käsin. FLAVIUS JOSEFUS on tämä kirjoittaja. Karmel kodilta ostin kirjan: Se on alkanut TAISTELU JERUSALEMISTA. PEKKA SARTOLA. Lukemista siis riittää.

Kiitetään että saamme elää vielä aika rauhallista elämää, maailmassa on paljon ongelmia, niitä ei voi ratkaista kuin Jumalan väkevä voima.
VIRSI 600 ON LOHDUTTAVA RUKOUS.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 15.09.2018 18:48

Sateen ropinaa meilläkin, välissä aurinko kuivattaa lammikot, peipposet muuttavat, jättävät jäähyväisiä
pihapiirissä, haikeaa aikaa minulle.
Haaparouskua sain talven tarpeeksi pojan kanssa kävimme keräämässä, sienet olivat nousemassa
ja niin puhtaita, vaikka arvelin kuuman kesän jälkeen sienisadon menneen.
Paljon on rukousta saanut Herralle viedä, niin paljon tapahtumia työssä.
Herra on auttanut menneet tunnekuohut ja miksi pohdinnat ovat syöneet voimavaroja,
olen nukkunut niitä pois aina kun on tilaisuus ja lepo on oiva lääke.
Tilaan myös amandan mainitseman kirjan, minulla on useita PS kirjoja.
http://www.reijotelaranta.fi/hyvia_kris ... salemista/
Pojan poika on ilomme kiinnostunut kaivinkoneista, katselee pitkiä aikoja kaivuutyömaalla
puuhaavia koneita.
Muistetaan pukea taisteluvarustus päivittäin tämä raamatunpaikka on tullut minule tosi tärkeäksi
jokaiselle päivän matkalle:
5 Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
6 ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
7 hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
8 tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
9 Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21 Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
22 Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23 Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
24 Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta-katoamattomuudessa.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 16.09.2018 09:24

Siunattua sunnuntaita jokaiselle
Herra, valista meihin
kasvosi laupiaat,
kunnes armosi alla
kukkivat roudan maat!
Vaivassa vaeltaneihin,
Herra, valista meihin
kasvosi laupiaat!

https://www.youtube.com/watch?v=UL8mPpWU_Tw
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.09.2018 08:23

Nyt on taas SE päivä...ei siis vain mun nimipäivä tänään....vaan se päivä jolloin täällä ip lakka TV ohjelmat ja rdio hjelmat kuulumasta, eli alkaa suuri sovintopäivä, tästä illasta huomisiltaan.Ihmiset toisilleen hatima tova eli hyvää allekirjoitusta, tarkoittanee heille, että vielä ensi vuoden ovat elävien kirjoissa. Meillä ei siitä ole takeita, mutta vielö paremmassa elään kirjassa olemisesta on meillä Jeesuksessa takeet!
En le kokeillut näkyykö täällä Vain elämää, mutta sain kuulla eäästä edesmenneestä ystävästä lisätietoja, hänen elämästtään tiesimme kukin yhtä ja toista, nyt palapeliä kokosimme. Biologinen äiti vielä elossa, 94 v, kaksi adoptioäittiä ystävämme saattoi hautaan, ykkösen jo 2 vuotiaana. Aune Canth opetti hänelle hepreaa ja synnytti Israelrakkauden......Jumalan teitä, erilaisia meille kullekin.
Tänään menen otattamaan pois tikit kämmenestäni,pitää alkaa verrytellä kättä enemmän....ainakin paremmalta jo tuntuu kuin enen.
Joka aamu on armo uus......Herra kanssanne, koti väki ja motiväki!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 19.09.2018 06:00

Totisesti joka aamu on armo uusi kuten Tiina totesi, hyvä uutinen on se että kätesi
tuntuu paremmalta ja olet saanut avun, käden kuntoutus on hyvin tärkeä toipumisessa.
Aikaisin herään, koira pyytää usein ulos neljän aikoihin, se täytti 13v pitkä ystävyys meillä.
Eilen pikku poika kävi tuomassa meille muskarissa askartelemansa kortin, johon oli sormiväreillä
syksyn värit taiteillut.
Äitinsä palaa työhön tammikuussa, heille uusi vaihe elämässä voi olla vaikeakin pojasta, kun on äidin seuraan tottunut
ja tuskin se äidillekään on helpoimpia hetkiä.
Ihana lapsi juoksee kaikkialle ja perässä on pysymistä :lol:

Teille jokaiselle Jumalan huolenpitoa, Jeesus on aina kanssamme, elämässämme on
kipua ja tuskaa Herra auta meitä että voisimme luovuttaa hätämme sinun kannettavaksesi,
vahvista meistä jokaista Pyhällä Hengelläsi ja vapauta meidät Jumalan lasten vapauteen.

Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

http://www.tv7.fi/vod/player/65166/
rine

ViestiKirjoittaja meju » 19.09.2018 17:14

"Elävä yhteys", kiitos Rinelle l linkistä jonka laitoit Tapio Puolimatkan puheesta kyllä laittoi ajattelemaan missä ajassa oikeasti olemme menossa nyt olisi hyvä katsastaa itsekin peiliin huomata se kuinka arka hiirulainen sieltä kurkistaa,mssä onkaan Jumalan sotaväki joka rohkeasti uskaltaa tuoda sekä seistä totuuden puolesta/puolella.
Täällä satelee ulkona ja niinpä onkin hyvää aikaa syventyä esimerkiksi tähän elävä yhteys ohjelmaan, elävää yhteyttä voimme myös näin kirjoittamalla pitää tosin tämän tekstin teen puhumalla kokeilen tätä Googlen puhe tekstiä vai miksi sitä sanotaan eli puhun ja teksti tulee automaattisesti tänne, kyllä tekniikka on kehittynyt kun vaan rohkeasti opettelimme uusia asioita
Tänään rohkeasti soittelin Elisalle valittaen puhelinlaskuja kautta netti laskuja kun ne vaan ku nousee huomaamatta ystäväni kertoi että hän sai edullisen liittymän alle 15 euroa kun kertoi vaihtavansa toiseen firmaan eli aina kannattaa kilpailla kilpailuttaa Oisko tähän myös sanonta kilpailkaa toinen toistenne kunnioittamisessa varmaan kannattavaa sain myös pienennettyä puhelinlaskua niin yhdellä neuvottelulla, jollei toimi ei voittajana selviä mistään
Kiva kun olette kirjoitelleet, myös Tiinan käsi alkaa toipua kirjoitus kuntoon Hallelujahjospa nyt sanoisi heit, hei hei hei :P
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 21.09.2018 11:21

Meju on huolestunut elisan puhelin laskujen kustannuksista, jos paljon soittelee ja pitkään, kannatta ottaa
puhelinsoitto paketti. Maikalla on elisa soittopaketti mutta ei nettiä, kolmellakympillä soittaa puheluja rajattomasti.

Olimme Keskiviikkona Keravalla Ystävän laulukonsertin ensi-illassa ja sieltä jäi mieleen
sanonta Elämästä ei voi jäädä eläkkeelle.
Monesta elämän sisällön asiasta ,toimesta voi luopua tai laittaa sen jutun syrjään.
Elämä täällä ajassa jatkuu ja "käden jälkemme" ratkaisee ikuisuus kysymyksen.

Syyskuun toisella viikolla vietiin auto klinikalle hoidettavaksi, sinne mä asiakas pöydälle unohdin kännykän ja muistin sen
vasta 1/2 tuntia myöhemmin kun olin asioimassa viereisessä huollossa jossa marisin auton valoviiksestä.
Saatiin auto heti pukille ja viiksi vaihtoon, siis kaksi tärkeetä asiaa tuli kerralla kuntoon.
Kuten tiedätte pimeessä on tärkeetä valot, nähdä ja näkyä.
Intialainen pariskunta löysi kännyn pöydältä ja toimitti tiskille josta oli helpotus saada se takaisin. :D

Itselläni ei ole kännyssä mitään tx/soittopakettia, viihdepalvelut on jäähdytetty, en yleensä soita kenellekkään
Pauli veli elää omassa maailmassaan ja yhteyden pito on satunnaista, Jumala näitä mahdollisia tapaamisia johdattaa.
Puhelinmyyjät on aikansa pommittaneet, mutta en vastaa niille koska eivät anna puhe vuoroa.
Viime aikoina on Maikan puhelimeen tullu soittoja oudoista numeroista ja soittaja sulkee puhelimen
siinä toivossa että heille soitettaisiin. Siinä piilee todellinen oman kukkaron tyhjennys.
Jos haluan jutella ihmisten kanssa niin pysäytän kadulla kasvotusten se on halpaa ja paljon kivempää!
Oppii uusia asioita ja voi samalla evankelioida tai sitten vaan kulkea tuntemattoman rinnalla.

Siunausta kaikille ja nähdään kahvilassa vaikka olettekin jo kylläisiä..
Lasse

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja