tuumis

Syyskuu

Syyskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.09.2018 07:40

Siunaaman meidät on kutsuttu. Tällä ajatuksella on hyvä uusi kuukausi alkaa muistaen siunata eikä kirota.
Raamattu opettaa siunauksen merkitystä jota en täysin ymmärrä kun tuntuu usein ettei ole s
Itse siunattu.
Olen tällä hetkellä Orolle ja eilen puhuttiin siitä kuinka Jumala on kehoittanut siunaamaan Israelia ja sen kautta saamme itsekkin siunauksen. Tätä ihmetellyt kun tuntuu ja näyttääkin että päinvastoin käy, vihollisellem me on tehtävänä lannistaa, masentaa meidät ettei jaksa muuta kuin siunailla sanan toisessa merkityksessä.
Eilen puhuja väläytti että meitä odottaa siunaukset ikuisuudessa ja vaikka tilanteet näyttäisikin kaaokselta kuten Israeliakin seuratessa näyttä niin silti ja sen vuoksi tulemme näkemään kuinka siunaus on kyseisen maan yllä joka esimerkkinä meille itsekullekkin Jumala on liiton Jumala ja hänen sanansa voi luottaa sillä se on kokonansa totuus. Näytti miltä näytti olet kutsuttu siunaamaan ja olet siunattu.
meju
Ylläpitäjä

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja pappa » 01.09.2018 19:42

Sieppaa.kanttarelli2.JPG
Sieppaa.kanttarelli2.JPG (11.42 KiB) Katsottu 57 kertaa

Uusi kuukausi alkanut ja varmaan uusia haasteitakin ja tehtäviä hellejakson jälkeen. Nyt jaksaa jotain askarrellakin, kun ei heti hiki pinnassa.
Muusan kanssa ensimmäinen yhteinen sienireissu. Vähän harmittaa, että yksin joudun koko pannullisen / saaliin nauttimaan
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 02.09.2018 10:37

Papalla hyvä huumori, kävin kahvilaan ehdottamasta lasselle jotakin suolaisen laittamista kanttarelleista
ja tänne tultuani oli papalla sienet pannulla :D
Mejun kanssa meillä ahdistuksen aikoja, tänäkin aamuna heräsin, huusin Jeesusta avuksi.
Älä ole Jumala minusta kaukana, on meidän huutomme sieltä syvyydestä,ei saa luovuttaa
Ihmisvoimin ei taisteluja käydä, on suurta armoa että saa roikkua Jeesuksen viitan tupsussa,
vähäisen uskon varassa.
Torstaina on haasteita ja rukoustukea pyydän.
Siunausta elämäänne tänäänkin
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 02.09.2018 12:55

Rauhan tervehdys kotiväelle, puukylästä. Pirssi saatiin keskiviikkona korjaamolta.
30 päivän jalkamarssi päättyi kaikkine uusine kokemuksineen.
Kuukauden lopulla laskettiin miinukset ja plussat, plussat voitti.
( Kummitytön häät jäi kokematta ja ostetut uudet vaatteet.)

Suotakoon papalle ainutlaatuinen huumori :D hän haluaa kylpeä kantarellissa.

Siunausta kaikille ja nähdään kahvilassa!
Liitteet
DSC_0519.jpg
DSC_0519.jpg (85.47 KiB) Katsottu 50 kertaa
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.09.2018 13:05

Oikein hyvää huomenta motiväki. Olen iloinen etto juku muukaan ei tykkää sienistä, tosin vain juuri kanterellia syön kun ei se maistu juuri sieneltä. täällä en syö mitään sientä, elleoi ruuassa satu olemaan herkkusiemtä, ei sekään maiatu miltään......Lähetin Evalle messengerrin uvan passsa paketissa olevasta kadestani. johon nyt siis tehtiin pieni leikkaus kammene läjelle rannetta. Aukaisitiin joku tunneli jossa hrmot kulkee ja putsattiin sitö jollain tavalla. Nyt on paketti paikalaan 12.9. asti jolloin mennään otattamaan lkääre pois.
Joten monet hommat ovat vaikeita jokapaiaisessa olossa.
MUtta hetki kerrallaan.
Meillä taas edelleen asteet 30 yläpuolella, mutta enpöhön ulkona vvoisi juuri mitään tehdäkään.
Iloitkaa aina Herrassa.....
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 04.09.2018 09:29

"Etten turhaan elänyt" kuunelkaahan Suvi Teräsniskan :) :) laulu jossa koen olevan sanomaa syvällistä. Eilen olin kerhossa jossa levyraati, jokainen sai toivoa yhden kipaleen jota kuunneltiin jonka jälkeen sai antaa pisteet. Ajattelin etten jaksa kuunnella ns. humppatihumppaa monia kappaleita joita yleensä maailman immeiset rakastaa, virsiähän harva toivoo tälläisessä jutuissa. Yllätyin kuinka monta uutta laulua kuulin joitten sanat sekä sävel puhutteli. Itse toivoin Juha Tapion "Sinun vuorosi loistaa", siitä kehkeytyi keskustelu kuinka Juha on tehnyt paljon evankeliointi matkoja yms. Nyt on hänen vuoronsa loistaa Kristus valoa tällöisillä lavoilla joissa kuuntelijoina paljon etsiviä ihmisiä. Jumala kuljettaa outoja teitä meitä itsekutakin. Kuten meikä kerho mummona :)
Meitä ei pelasta musiikki ei edes se mitä kuunnellaan, ei tupakoimattomuus eikä savumerkkien lähettely, ei alkoholi eikä raivo raittius, ainoastaan Jeesus Kristus on pelastuksemme. Orolla hyvän esimerkin toivat kuinka laitamme esteitä ihmisten teille etteivät he pääse/uskalla tulla Jeesus ovesta sisälle, rupeamme moralisoimaan eri asioista, kyllä Jeesuksen rakkaus vaikuttaa niin ettei enää kaipaa elämäänsä savuisia eikä huuruisia asioita..

Tämmössii tänään, toiskohan Rine tuon Suvin laulun tänne ja toinen linkki ois toivomuksena Olli Seppäsestä Tv 7 isännän pöydässä. Olli oli Orolla ja toi vakavaa sanomaa koskien suomen kansaa.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 04.09.2018 10:42

Syyskuuhun on tultu. :o Täällä on sieniä tarjoiltu. Minä kaipaan rouiskuista tehtyä salaattia. Pohjan maalla niitä oli runsaasti, joten se on lapsuuden maku. Tiinakin on käsi paketista huolimatta kirjoittanut, Mejun värikkäät - Lassen viisaat- Rinan syvälliset ja Kaikkien kirjoitukset ilahduttavat. :P

Eilen oli kiireinen päivä veljen pojan kanssa pihamaan syys-asioita järjestettiin. Kolme lasta tuli hoitoon ruokaa iso pannullinen risottoa, ja meteli nousi lasten myötä!!!..... uupunut olin mutta onnellinen. Tänään uusi päivä rauhaaaa....Iso tiski kyllä odottaa. Astian pesu kone on tauolla. ;) :(
Viikon lopulla on mieluinen tapahtuma, sisko tulee luokseni ja yhdessä menemme juhlimaan nuorinta veljeämme-80v. Sukua ja ystäviä koolla. Viisi vuotta sitten olimme vielä kaikki koolla hänen 75-vuotis juhlissaan, nyt ei enää ole kaikilla voimia lähteä. Elämä on rajallinen lahja :!:
Nautitaan syksyn kirpeistä säistä. :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 04.09.2018 18:52

Ilahduin erikoisesti Tiinan käynnistä olet ollut ajatuksissani usein.
Amanda kirjoittanut kauniisti ja osuvastikin meistä kanssamatkaajista.
Olen ollut henkisesti ahtaalla, työssä tehtiin tehtävä järjestelyjä ja
valvoin ja mietin mikä on oma kohtani, huomenna vastaan tarjoukseen
jonka sain ensi toukokuulle, jolloin jään eläkkeelle.
Työyhteisö on järjestelty tulevaisuuteen sopivaksi.
Tässä vaiheessa olen tyytyväinen
Ovatko oikeat linkit?
https://www.youtube.com/watch?v=xS_xAWVhPaQ
http://www.tv7.fi/vod/player/30943/
rine

ViestiKirjoittaja rine » 04.09.2018 19:07

TÄSSÄ ELIINAN VÄRIKÄS KIRJE
Kiitos sinulle ihan kaikista rukouksista, mitä olet rukoillut minun ja perheeni puolesta! Ihan aluksi sanon, että meidän koko perhe tarvitsee tällä hetkellä paljon rukousta. Uskon, että vielä pitkän aikaa. On asioita, joista minulla ei ole lupa puhua tässä vaiheessa. Kerron sitten, kun on saan luvan. Ei pyydetä mitään muuta kuin Jumalan tahdon tapahtumista minun, Tasin ja poikien perheitten kohdalla. Olen niin kiitollinen asioitten Jumalalle viemisestä, että vielä kerran sydämestäni kiitän sinua rukouksista, joita olet tämän kesän aikana puolestamme rukoillut. Uskon, että ne ovat olleet vaikuttamassa voimakkaasti. Olin Kirkastusjuhlilla sunnuntaina 29.7. pitämässä juhlamessun saarnan. Yllätyin täysin, kun minua pyydettiin siihen. Kun olen jo niin vanha, että alan Kansan Raamattuseuralle olla jo ongelmajäte. Siksi olin täysin yllättynyt. Kun Kalle soitti minut siihen saarnaamaan, kysyin, että mitä minä nyt olen mennyt tekemään. Ajattelin, että taas on tullut tyrittyä. Kalle kysyi, että mitenkä niin. Minä sanoin, että kun siellä on saarnaamassa aina vaan ne tärkeimmät, mm. Lemisen Eki ym. Kalle vastasi, että kun Eki ei ollut saatavissa, niin piti pyytää sinut.  Päivän teksti (Luukas 12:42-48) on niin vaikea, että jotkut papitkin ovat pyytäneet sitä kokonaan poistettavaksi saarnateksteistä. Se puhuu hyvistä ja huonoista huoneenhaltijoista. Kalle kysyi, että mitä minä tykkään tekstistä. Vastasin hänelle, että ei voisi olla parempaa saarnatekstiä! Se teksti oli täysin minun mittojeni mukaan rakennettu. Koin, että koko porukka, kirkkoherraa myöten, otti puheeni lämpimästi vastaan. Kirkkoherra sanoi: Eliina, sinä olet jatkossa aina tervetullut Heinäveden kirkkoon. Olen sen jälkeen pitkän aikaa lillutellut onnesta. TV7:stä on tullut jo ohjelmia, jotka tein sinne 25.6. Ensimmäinen niistä on nimeltään: Viimeinen herätys. Se on tunnin puhe. Siinä on myös bändimme mahdottoman hyvä laulu, joka on videoitu Outokummun kaivoksessa. Voit katsoa näitä ohjelmia TV7:n arkistosta.
Viimeinen herätys -ohjelman jälkeen on minulle ruvennut tulemaan paljon hyvää palautetta. TV7:stä ovat soittaneet minulle, kun he eivät mistään löydä minun sähköpostia, kun ei minulla sellaista ole – eikä tule. Mutta minulle on toimitettu sieltä palautetta. Minttu-keskustyttö on toimittanut palautteet sihteerillemme Siskolle ja Sisko on kirje-kuoressa lähettänyt ne minulle. Ensimmäisten palautteiden jälkeen on kolmelle eri paikka-kunnalle tullut kutsu. Palaute on ollut kerta kaikkiaan uskomatonta. Olen äärettömän kiitollinen Jumalalle, Hän hoiti homman kotiin. Viimeinen herätys -ohjelman jälkeen teimme kolme puolituntista, joissa kerron omaan elämääni liittyvistä asioista. Haluan kertoa niitä sen takia, jos niistä voisi olla apua myös ohjelman katsojille. Nekin siis löytyvät arkistosta nimellä: Mahdottomien tilanteiden Jumala. Niistä ohjelmista varmasti tulee minulle sekä risuja että ruusuja juuri siitä syystä, kun taivaan Isä ei ole katsonut tarpeelliseksi antaa minulle minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. Siksi ihan alusta asti olen puhunut sellaisista asioista, joista kukaan muu ei uskalla puhua. Juuri omista virheistäni ja vioistani, että joku muu voisi saada siitä apua ja lohdutusta yrittää uudelleen - vielä yhden kerran. Oikeasti uskon, että Jumala on tarkoittanut minut tällaiseksi sen takia, että ihmiset saisivat avun vaikeuksissaan. Olen hyvin rehellinen. Rukoilethan minulle yhä lisää töitä, kun minulla on edelleen se älytön into ja halu mennä seurakunnasta seurakuntaan. Tällä kertaa tästä kirjeestä tulee nyt tämän mittainen. Nyt lähden syömään, koska Tasi kutsui. Meidän perheessä on alusta ollut tapana se, että kun sanotaan, että nyt on ruoka-aika, niin mennään heti pöytään. Muuten saattaa jäädä ilman ruokaa.  Rakkaat terveiset sinulle, rakas! Jumala sinua siunatkoon!
rine

ViestiKirjoittaja meju » 06.09.2018 10:41

Tervehdys kuin lämmin tuulahdus on jokainen kirjoitus täällä. Sitä vaan käy joka päivä kurkkaamassa onko uutta juttua tuullut ja usein joutuu pettymään.
Tiinaa ihmettelinkin mitä hän touhuaa kun niin harvoin kirjoituksia näkyy, hyvä että tiedämme missä syy, toki ei hyvä ole että kätesi oireilee.
Rinellä lähtölaskenta alkanut eläkkeelle pääsyyn ja sit ne touhut toisenlaiset täyttävät päivärytmin. Amandaan kirjoittelee että touhua eläkeläisellä riittää.
Iloitsen että Lasse ja Pappa ovat uskollisesti olleet talon miehinä tuumiksessa, tuntuu niin turvalliselta olo kun miehiäkin paikalla.
Rine toi oikeat linkit, just näistä mainitsin. Kiitos taas kerran.
Nyt kiirus linjuri In, maalle lähtö.
meju
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Tuumailuja