tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja pappa » 12.06.2018 22:06

Eipä osunut Rinen kukkaveikkaus kohdalleen. Tuossa mulla on pitkä kukkaperä, vähän samantyylinen kuin Mäkitervakossa mutta ei ole tervaisen tarttuva. Tuota Rinen käyttämää opasta en osannut hyödyntää. Useana vuonna olen kukkaa ihmetellyt ja kasvupaikan kasvaessa umpeen isompia, olen siirtänyt ihmekasviani toiseen paikkaan, että säilyisi. Oletan sen olevan villinä kasvava, kun kukinto ei säily kuin muutaman päivän.

Lisää ehdotuksia saa antaa :D
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.06.2018 10:57

Kovasti ymmärrän meneväisiä, ja olen kiitollienn ajoista jolloin saattoi mennä Kaikella on aikansa.
Ja hyvä niin. Useat ystävät ja naapuritkin, matkustavat kesällä, moni juuri Suomeen.Ei oikeastan tunnu haikealta,kun olin jo päättänyt, etten tänä kesänä edes ajattele matkaa. Me Annukan kanssa istutaa paikallamme kuin tatit vaan.No, Annukka kulkee kaupungissa kyllä, joskus minäkin.
Mutta kun saa pieniä iloja.
Rapulta on nyt kaktukset nostettu alas, ihana siivoojani sen teki. Huomenna tulee puutarhuri pesemään ne raput tieharjalla.
SEuraavaksi jossain vaiheessa kaksi siivoojaani tulevat maalaamaan sen maton. Toinen heistä oikein taiteellinen, vesiliukoisista maaleista saa helposti uussiaa vivahteita. Oikein jännittää jo millaista tuleee :roll: :roll:
Yksi asia johtaa toiseen, lähipaikkoja pitää siistiä.....terssiakin katsella uusin silmin, ettei pilaa maisemaa :lol:
Jospa söisi jo aamiaisen, ettei se siirtyisi lounasaikaan.......
Kiitos Herralle ravinnosta, luonnosta, uusista asioista, ja vanhoistakin. :) Ja kaikille siunausta, voimia.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 16.06.2018 12:02

Kesäkuu puolivälissä, kukkia on riittänyt. Lämmin alku kesä on jouduttanut kasveja, loppu kesälle ei riitä enää kukkaloistoa, muuta kuin ruukuissa. Nyt nautitaan ja pysähdytään ihailemaan, kiireet ja huolet heitetään pois,koska murehtiminen ei edistä asioiden muuttumista paremmiksi. Meillä on suuri auttaja, joka on luvannut kantaa murheemme.

Ystävän kanssa vierailimme tutussa kodissa, joimme ulkona kahvit, kuuntelimme lintujen visertelyjä. Me kaikki olimme Eteläpohjalaisia ymmärrämme toisiamme "remssee" elämän tapa. Usko Jumalan armoon kantavana voimana. Vanhoja olimme kaikki kipuja,ja raihnaisuutta mutta ihanaa olla yhdessä. :D

Tällä viikolla kävin lääkärissä, veri näytteet olivat tyydyttävät, veren paine lääkkeet sain nyt ensi kertaa. Seurataan mitä ne saavat aikaan. Muutaman päivän jälkeen tuntuu jotenkin olo kevemmältä. Pihalla riittää puuhastelua, valtavasti puita joista putoaa siitepölyä, siemeniä, oksia ym. Iso koivukin kaatui pihalle kadun varrelta, se oli kaupungin alueella, joten he tulivat sen korjaamaan. Koivu kaatuessaan melkein tuhosi sireeni pensaan. Joten tälläistä tänään.
;) :o :lol: kirjoitellaan ..........
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 18.06.2018 23:10

Sieppaa1806.JPG
Sieppaa1806.JPG (36.64 KiB) Katsottu 60 kertaa
Amandalla kaatui koivu. Niin kaatui meilläkin peräti kaksi, tosin avustettuna pihamaalle. Siinä on muusalle pilkkomistyötä, jota tuntui kaipaavan.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.06.2018 11:42

Papab Muusa tuntuu tykkäävän puiden pilkkomisesta. Niin minäkin nuorena, vaihdoin isän kanssa hommia, hän tiskasi, minä hakkasin puita, haloin.....ja vesurin kanssa olen tykännyt metsässä katkoa mitä on lupa,,,,velenpoikani mökillä en vesureineni saanut mennä tonti itäpuoelle ollenkaan. Se piti jättää luonnontilaan.
Nyt on Tiinalla aika hyvin pullat uunissa, ansaisematonta rakkautta :) ....siivoojano ovat hommissa. Toinen alkaa maalata riepumattoa rappusille, mistä jo kerroinkoin. Toinen tyhjensi jo eilen terassini, hioi sen lautalattian, ja öljysi sen. Lattia jää odottamaan uutta maalia syksyyn asti, että öljy imeytyy, muita puuisia hän nyt maalaa.
Ja kesken kaiken taiteilijan piti tulla apuun, kun jokin mainos ilmaantui ruutuun,enkä saanut sitä pois.....nyt on mainosesto....inhoan niitä, joissa ei ole poistoekxää :roll:
Itse tein jp jotain puutarhassa, mutta eisitä jaksa kauaa, ja kuumakin tuli, on taas plus 31 ja aurinko paistaa.
Iloista mieltä, lämmössä tai viileydessä :) :D :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 20.06.2018 16:54

Tuuliset ja aurinkoiset terveiset teille, pihamaa on taas oksia täynnä, tämä on tuulen tapa
karsia kuivat oksat ja kävyt, joita on jo useamman kerran saanut haravoida pois.
Aamulla näkyi teiden varsille kaatuneita puita tai revenneitä oksia.
Kuukausi sitten tilasimme meillekin ammatti puun kaatajan, 2 puuta tarkoitus aluksi kaataa,
suolainen on hinta puulle-> kaato, haketus oksille, sahaus määrämittaan ja kannon jyrsintä 300€.
Koivuja joille pitäisi kaatotuomio antaa on 5.
Kotitalousvähennyksen saa verotukseen 100 omavastuu ja loppusummasta puolet.
Kaatajaa ei ole näkynyt,,sitä odotellessa. :D
Meillä on vanhempi tytär käymässä on vielä pari viikkoa, mukavasti aika kulunut,
Loma on elokuulla joten kesän paiskin töitä, omissa haasteissa siellä.
Jumalan kämmenellä, Jeesukseen luottaen matka jatkuu, olkaa siunattuja ihan jokainen
rine

ViestiKirjoittaja rine » 23.06.2018 12:01

https://www.youtube.com/watch?v=YI9wjavJxuM
Juhannus jatkuu tuulisessa merkeissä, minulla meni kotosalla.
Oliko meju konferensissa, tv7 sieltä tulee lähetyksiä, jota aamulla katsoin.
Siunattua tätä päivää, levosta käsin.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 24.06.2018 16:09

Terveiset Keuruulta konferenssista. Oikein Rine arveli että siellä olen, tosin vaan päivän retki bussilla joka lähti eilenaamu 6 ja tuli takas tänä aamuna yhden maissa. Hinta eestaas 20€, eli ihan ok kukkarolle. Hyvä kun järjestävät näitä kyytejä sillä muuten jäis monella kokematta juhlat.

Hyvä oli tunnelma, tosin en kaikista puhujista "tykkää" tai sanoisko äänen käytöstä, tekis mieli sanoa niinkuin lapis mies että mittee sie huijot eli huuat :D Tarjontaa on joka puolelka paljon ja voimne valita omat juttumme myös näissä hengellisissä kokouksissa. Kuitenkaan mitätöimättä sanomaa joka tulee kovemmallakin volyymilla :D

Tällöistä reissaamista eloni ollut viime aikoina mutta ei pitkiä reissuja. Huolireppu vaan ihmeellisesti ilmestyy usein tuohon oven pieleen ja vaikka tietää ei pitäs ottaa sitä mukaan mut tunnustan raahaan taakkoja päivittäin sittenkin kun ei vaan nökyväisesti kevenystä näy.
Reissussa kuitenkin saa ilonpisaroita ja voimaantuu jaksaen taas.....

Maalla olen nyt, nauttien koiruleitten terapiasta. Katsoessa tuota karvaturria joka tuli vuosi sitten meille ihmeellisesti, koen että oli Jumalan lahja oikea terapiakoira meille. Nyt on luonnekkin muuttunut rauhalliseksi ja on niin kauniskin minun silmissä Oikeesti on sellainen turjake :) :? Tämä koira on opettanut paljon siitä kuinka katsomme ulkomuotoon sekä käytökseen ensi kohtaamisella, kuitenkin rakkaus jota koiruli on saanut kokea on muuttanut sitö paljon, aikaahan muutokseen menee meillö ihmisilläkin.
Tässäpä tätä höpinää tulikin. Muistetaan Jumala rakastaa meitä kaikkia ja sen kokiessamme muutumme rauhallisemmaksi, ei mitäön hätiä.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 25.06.2018 23:47

Juhannus meni, olin niin iloinen kun tuli kaunis ilma Lauantaina, rohkenin lähteä ajamaan Karmel-yhdistyksen leirikeskukseen. Siellä tapasin niin sanottuja " kibutnikkejä". Vanhat asiat kun alkavat nousta pintaan niitä on hyvä yhdessä muistella. Jumalan Sanaa jakoi kaksikin pappia. Hyvä oli yhdessä olla.

Tänään alkoi taas arki, isä haki pojan (7v.) tarhasta, hän tuli luokseni oottamaan äidin paluuta työstä. Pyysi: "mamma tee minulle laskuja", hyvin hän niistä selvisi. Kohta tuli tyttökin, äidin mukana kotiin ja mamman luokse oli kiire. Lettu taikina yhdessä tehtiin ja syötiin Tyttö on nopea liikkeinen, hän ehti panna nuket kylpyyn, tanssia huivit ympärillään, etsiä kaapistani jotain muuta hyvää syötävää. ym. Kaksi tuntia siinä vierähti, sitten kotiin äiti jo lähetti viestiä. Tälläistä ihanaa on elämässäni... :D sitten on taas hiljaista.... yksin oloa. :)

Tällä viikolla veljen poika tulee auttamaan lämpö kompostorin tyhjentämisessä. Oksia on myös kerääntynyt piha alueelle niitä pitäisi koneen avulla hakettaa. Sitten taas katsellaan lintujen touhuja, kukkasten kauneutta, nautitaan kesästä. :P :D

Murheet viedään Herralla tiettäväksi. TV7.ssa Ketola kehoitti kaikkia murheellisia lukemaan JES:54.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 26.06.2018 19:49

Psalmi 54, katsoin ohjelman Ketola kehoittii lukemaan sen päivittäin ja silloin sen sisäistää ja oppii luottamaan sanomaan.

1 Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
2 Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.
3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, leskeytesi pilkkaa et ole enää muistava.
5 Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
6 Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen vaimon on Herra sinut kutsunut-nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
8 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
9 Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.
10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
12 minä teen sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
13 Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.
14 Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty.
15 Jos sinun kimppuusi karataan, ei se ole minusta; joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.
16 Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.
17 Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja