tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja amanda » 06.06.2018 13:00

Toukokuulla tomahtaa; niin sanoi äiti, totta on ollut tänä vuonna. Ei vieläkään sadetta :cry:
Meju möllöttää maalla, mutta taisi lähteä liikkeelle tänään. Tiina on tavannut Ystäviään Jerusalemissa, teillä on ollut varmaan mukava yhdessä olo. Eeva kirjoitti pitkästä aikaa, kiitos Ullan terveisistä, hienoa että huolenpitoa on tarpeen mukaan. Minäkin tästä lähden etsimään ulkokeinuni istuimiin uusia pehmusteita.
Ulkona puut heiluvat tuulessa. Kiva on katsella puiden latvuksia ja sanoa nyt on kesä.... :) Nyt ei muuta, kaikille ihanaa kesän jatkoa.

Rukousta tarvitaan Suomi Israel koko maailma.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 06.06.2018 20:38

ELIINAN KIRJE anteeksi nyt täytyy lukea tavuviivojen kanssa:
Kiitos kaikille teille, jotka olette minun rin-nallani tukemassa työtäni – rukouksin ja mah-dollisesti myös taloudellisesti. Tunnen, että ilman sinun apuasi ja rukouksiasi en selviä tästä työstä. Jälleen kerran olen huo-mannut itsessäni, että olen hirveän hyvä muni-maan ja söhläilemään. On ollut hyviä, mielen-kiintoisia työreissuja. Viimeksi kaksi reissua Seppäsen Ollin kanssa. Kun olimme Lappeen-rannassa, niin tosi onnistuneesti sotkin taas kaiken. Tämän aamun Savon Sanomissa on etusivulla mainos: Edelläkävijä mokaa eniten. Heti rupesin etsimään juttua. Suora lainaus kirjasta ´Virheiden pelko pois – mahtava mo-kakirja´, Mikko Kuitunen ja Mika Sutinen: ”Kerrotaan, että kun keksijä Thomas Alva Edison yritti kehittää hehkulamppua, hän onnistui ensin löytämään tuhat tapaa, joilla hehkulamppu ei aina-kaan toimi. Edison ei säikähtänyt epäonnistumista eikä kömpinyt loppuelämäkseen tunkiolle ripottele-maan tuhkaa päällensä, vaan jatkoi yrittämistä. Loppu on historiaa. Tämäkin juttu kirjoitettiin huo-neessa, jossa palaa sähkövalot.” Minua rohkaisi valtavasti tämä Savon Sano-mien Jumalan minulle antama lohdutus. Alusta asti olen sotkenut puheitani, ja tulen jatkos-sakin sotkemaan. Välillä tulee hirveä morkkis, kuten nytkin Lappeenrannan jälkeen, että olen taas pilannut kaiken. Mutta sitten onneksi muistan sen älyväläyksen, jonka Jumala antoi minulle jo monta vuotta sitten: Jos luulen, että minä pystyn kaiken Jumalan työn pilaamaan, niin minä luulen itsestäni ihan liian suuria. Vaikka kuinka yrittäisin, niin mi-näkään en siihen pysty. Ari-pappi, joka on hy-vä ystäväni, sanoi minulle, että meidän kir-kossa sinä saat pitää elämäsi huonoimmankin puheen. Se tuntui valtavan ihanalta ajatukselta ja luvalta. Ajattelin rohkaista tällä myös sinua, jos ajattelet, että et ole tarpeeksi hyvä Herran työhön tai et tiedä tarpeeksi tai että sinulla ei ole mitään annettavaa. Jumala valitsi minutkin sillä perusteella, kun Hänellä ei ollut huonompaa. Juuri semmoisena kuin olet sinä saat palvella Herraa koko sydämestäsi ja juuri sinuna Jumala käyttää sinua työtoverinaan. Tämä rohkaisuksi sinulle. Tulevaa rukouksiin: * Lomat ovat kohta alkamassa. Ensi viikolla olen lähdössä vielä Pohjanmaalle ja sitten Kuopiossa olen seuraavan kerran puhumassa Kuopion Pyhän Johanneksen kirkossa juhannuspäivänä (la 23.6.) klo 10 messussa: Savolainen messu, suarnaamassa Eliina Heinonen, liturgina Heikki Hyvärinen, joka on pappina kääntänyt virret ja kaikki tekstit ja liturgiat ym. savon murteelle. Messu on kirkon pihassa, jos ei sada. Tervetuloa mukaan! * Ma 25.6. lähden Tasin kanssa TV7:aan. Ensin puhun tunnin ohjelman aiheena: Viimeinen herätys.
Sitten teemme kolme puolen tunnin ohjelmaa meidän elämästämme ja avioliitosta. Monet edel-leen kysyvät jatko-osaa ensimmäiseen kirjaani Eliina Heinonen, evankelista (kirj. Olli Karhi). Virran Kalle keksi, kun vielä ei ole sopivaa kirjaa tehty, niin minkä takia en menisi itse tekemään sitä TV7:ään. Puhun vain 3 tärkeästä asiasta, mitä elä-mässämme on kirjan kirjoittamisen jälkeen tapah-tunut. Tarvitsen paljon rukousta ohjelmien tekemiseen. Ennen kaikkea siihen ensimmäiseen, jossa puhu-taan herätyksestä. Myös viisautta, että en vaan olisi ketään lyömässä. TV7:stä ne tulevat elokuussa, koska kesän aikana tulee lomien takia uusintoja. * 19.7. olen Tervonsalmella. * 29.7. olen Heinävedellä, saarnaan Kirkastusjuh-lilla sunnuntain juhlamessussa. Tervetuloa mukaan, erityisesti Kirkastusjuhlille!
* Kun meidän Ulla-tyttömme kuoli, lämmitti ko-vasti sydäntä, kun Hannu, Ullan puoliso, kutsui myös meidät mukaan hautajaisiin. Ne olivat hyvin kauniit ja koskettavat. Siunauskappelissa tilaisuus oli äärettömän harras ja lämminhenkinen. Muisto-tilaisuudessa muisteltiin Ullaa – itkettiin ja nauret-tiin. Hannu selvisi mielestäni hienosti niin raskaana päivänä. Rukoillaan Hannun puolesta, erityisesti hänelle paljon voimia, kun Hannun äidinkään kuolemasta ei ole kovin paljon aikaa, ja nyt meni vaimo. Olen Hannun kanssa sopinut, että me jatkamme yh-teydenpitoa. Ulla rupesi aikoinaan tyttäreksemme 18-vuotiaana, joten minä ja Tasi olemme sitten Hannun anoppi ja appiukko. Ja hän on meidän vävymme. Pidetään rukouksin Hannusta huolta, että Jumala antaisi kaikkea sitä, mitä hän tarvitsee. Kun Ulla aina puheluitten lopussa toivotti Herran haltuun, niin nykyisin Hannukin toivottaa samalla lailla. * Rukoillaan myös lastemme ja lastenlastemme asioitten puolesta. Olen miettinyt sanoja: Herran haltuun. Sen parempaa toivotusta ei voi olla. Myös sinut, rakas lähettäjämme, haluamme jättää Herran haltuun koko kesäksi. Heinäkuun kirje tulee sitten Ressulta, toimin-nanjohtajaltamme. P.S.: Kysyin lääkäriltä, että eihän minun tarvitse enää laihduttaa, riittääkö, että paino pysyy tällaisena. Lääkäri sanoi, että riittää. Ja määräsi yhden lääkkeen, joka ai-heuttaa painonnousua. Kun minulla oli lupa, ettei tarvitse laihtua, niin minä ihan itse annoin itselleni luvan syödä kaikkea mahdollista, herkut mukaan luettuna. Kuukausi sitten selälläni ollessa mahan kohdalla oli kuoppa ja nyt siinä on kumpu. Kiitos Herralle joka kilosta. Hallelujaa! Rakas lähettäjämme! Siunattua ja hyvää kesää
rine

ViestiKirjoittaja rine » 07.06.2018 21:08

Ilolla luen kirjoituksianne, monenlaista tapahtuu elämässä ja tässä hetkessäkin voi huokaista Herran puoleen,
että antaa apunsa meidän jokaisen arkeen, kenelle terveyttä, viisautta tapaamisissa ja Evan huokaus kosketti
erikoisesti:anna rakkautta ja voimia. tätä sinulle rukoilen
Saamme rukoilla myös sadetta, viime vuosi oli raskas viljelijöille runsaiden sateiden vuoksi ja kaivatut helteet
ovat toukokuussa tehneet toisen ääripään ja vilja on kärsinyt kuivuudesta, Herra muista maamme viljelijöitä ja
anna sadetta maamme viljapelloille, armahda tätä kansaa, päättäjiä ja johtajia.
Rukous myös Israelin kansalle ja Jerusalemin muureille, rauhaa kansallesi, rauhaa maailmaan, tapahtukoon sinun tahtosi
myös maassa niikuin myös taivaassa.

Meillä on satanut ihan reippaasti, eilen haravoin ja mies puhalteli myrskyn jälkiä pihaltamme, oksia, käpyjä ja puiden siemeniä
oli kaikkialla ja ilolla sai lopuksi katsoa työnsä jälkiä, kaikkialla siistiä.
Takassa paloi tänään tuli, sisätiloissa viileni kunnolla joten nyt hemmotellaan jäseniämme lämmöllä.
Kävin molempiin polviin pistokset jotka laitetaan 1x vuodessa, aiemmin oli kukonhelttauute, nyt on tämä uusi juttu.
Ainakin tällä hetkellä tuntuu hyvältä polvissa.
Pojan pojan nimipäivillä kävimme alkuviikosta, ja siellä saamme iloita kasvusta ja kehityksestä ja vanhempien onnesta
tästä lapsesta.
Kiitän rukouksistanne ja teette hyvin jos vielä taistelette puolestani, olen ollut ahtaalla mutta kokenut voimakkaasti
Jeesuksen läsnäoloa ja että kokemani kääntyy Jumalan kunniaksi
Jumalaan minä turvaan enkä pelkää. Mitä ihminen minulle tekisi?
psalmi 57
Siunausta elämäänne tänäänkin
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 07.06.2018 22:59

pappa kirjoitti:Siunattua kesän (tai kesäkuun) alkua kaikille meille toivotan.
Lasselta meinasin kysyä yhden kukkasen tunnistamisesta mutta ei taida kuvien tuonti tänne onnistua?

Koeta nyt tuoda se kukkanen, tämän sivun alaosassa vasemmalla on Liitetiedosto.
Sitä klikkaa ja toimi ohjeiden mukaan. Jos kuva on liian suuri, pöytäkoneessa/tabletissa/älypuhelimessa
on oma pienennys järjestelmä.

Tervehdys kotiväelle Tammelan rotvallin reunalta.
Tykkäätte siis olla samassa pikkuisessa teltassa,eikä kukaan kaipaa isompaan telttaan.
Pienemmässä teltassa ollaan lähempänä ja tilivälitkin on lyhkäsiä,siksipä Amanda tökkäsi
nuppineulalla ja minäkin veivasin niitä mammuttikauden juttuja joille saa nauraa :lol:

Olen parantunut taas yhdestä taudista.Kiitos Herralle!
Onneksi näin, kun maikalla on pieni kivulias murtuma varpaassa ja liikkuminen hidasta.
Tultiin eilen pois puukylästä kolean ja myrskyisän ilman takia.
Viikonloppuna takaisin koska Mirjan matot on jynsättävä matto rannassa ja vietävä Turkuun.

Kiitos kirjoituksistanne. Siunausta kaikille!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.06.2018 15:50

No Tiinallakin yksi tauti parani,eli korvatulehdus. Kiitos Herralle.
Eräs edesmennyt ystäväni aina sanoi Haltuun, kun erottiin. Se riitti,
Meillä on kylässä nyt samanlaiset roskisjutut kuin Suomessa näin.....eli maahan upotetut, maan päällä tietysti osa ja kannet. Muovijuttujen kannet eivät vielä auenneet, pullokeräus juttu vielä ennallaan. Jos nekin kaikki tulee menemään maan alle, ei voi enää kerätä sieltä pantillisia..... :roll:
Yhden säkillisen sain tänä aamuna täyteen tölkkejä, 330 piti olla. :lol: Kauan on kestänyt saada ne kokoon.Ehkä se keräily kohta loppuukin, kierrätykseen kuitenkin menevät. Siis muovipullot, ei tölkit. :ugee
Yhden perheen 3 pientä tyttöä äiteineen v ein jätskille. Neljäs ei vielä syönyt jätskiä.
Siinäpä tämä päivä. Muutaman tunnin pästä alkaa sapatti. Huominen kokouksemme suuremmassa salissa, on tulossa enemmänkin väkeä. Herra siunatkoon tilaisuuden, tiedetään jo että ns tavallisia juutalaisiakin tulossa kuuntelemaan ja katsomaan.
Sadetta sopivasti teille toivotaan, mutta lämmintä myös.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 09.06.2018 20:19

Sieppaa0906.JPG
Sieppaa0906.JPG (18.24 KiB) Katsottu 42 kertaa

Lassen antaman ohjeen mukaan koitin tuoda kuvaa, joka lopulta pitää olla varsin pieni.

Heure'ka, vai miten se pitää sanoa, että onnistuin :?
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.06.2018 09:18

Hienoa kun Pappa onnsotui.....minä aina luulen, että ymmärrän vain jos vieressäni istuu neuvoja.....
HYvää pyhäaamua vaan kaikille. Minä odotan kutojaa, jonka pitäisi tehdä nyt itselleen lopusta loimesta matto, ennenkuin muuttavat pois tästä kylästä. Tulee kunhan on saanut puolet työistä tarhaan ja jos mies vahtii toista puolta....
Eilne oli tosi hvä kokous. Menossa, siis välillä, muutama erillinen R tunti, nyt toinen osa salaisuudesta, kun Jumala peittää kasvonsa, lähinnä omalta kansaltaa.On siinä mysteeriä. Jatkuu vielä....
Eilen huomasin, että olen muodissa mukana :mrgreen: fb kertoi, että mattojen maalaaminen nyt muodissa, rapuille, parvekkeile jne Suomessa. MUlla jo maalit odottavat......saatava kaksiukset pois rapuilta, pestävä ne kunnolla....apua tähän kaikkeen nyt yksikätisenä tarvitaan.Svaije, svaije, eli arabiaksi hitaasti,,, :D
Kuulemisiin
Ps. Piti kysymäni. että miten Suomessa suhtaudutaan pienten tyttöjen korviksiin........tässä maassa aika pienille laitattavat. Ja onko siellä eroa uskvoien ja ns tavisåerheitten välillä tässä asiassa.
Minä en enää muista, miten munaikanani toimittiin, mulla ei oo vieläkään, laiskuuden vuoksi kai.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 10.06.2018 13:06

:o :lol: Kirjoituksia on ihan kivasti ilmestynyt foorumiimme. KIITOS ! ! ! Toisesta foorumista olen lukenut Mejulla on monenlaista retkeä ja tapahtumaa, saat tutustua ympäristöösi ja nautit kaikesta, iloitsen kanssasi. Vaki kirjoittajista työ elämässä taitaa olla vain Rine, voimia sinulle. Tiina on parantunut korva kivusta ja Lasse ikävästä kesäflunsasta. Nautitaan taas kaikesta mitä meille suodaan.

Eilen olin ystävän kanssa kirpputorilla, löysin mukavan mehukannun ja muuta pientä. Illan suussa kaitsin parituntia lapsia pihamaalla. Kaksivuotias kulki paikasta paikkaan ja minä perässä, illalla olin jo aika uupunut. No, sitten on hyvä levätä kun on saanut olla "tarpeellinen."Tuo kaksivuotias on humoristinen vesseli.
Aurinko paistelee kirkkaalta taivaalta. Kuivuus on todella ikävä asia, Etelä-ja Lounais-suomen maan viljelijät ovat menettämässä paljon sadostaan.

Ihmeellinen on TV7. sillä on studiot Helsingissä Virossa Ukrainassa Jerusalemissa ja nyt avataan Ruotsiin Ubsalaan, kaikki tämä suomalaisten ystävien lahjoituksien varassa. Uskovien sydämet ovat avautuneet, kokevat että mukana on Pyhä Henki kunnia kaikesta annetaan Jumalalle.

Siunausta lukijoille terveisin Manta.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 11.06.2018 22:14

Papan laittama kukka on samantyyppinen kuin sammal leimussa, minulla kasvaa myös toinen pitempivartinen
samantyyppinen kukka luonnontilassa, sen nimeä en tiedä...
googlettamalla tuli tarharistikki
https://laji.fi/taxon/MX.41786?locale=fi
Lasse mahtais tietää, tai kenties muutkin
rine

ViestiKirjoittaja meju » 12.06.2018 19:42

Terveisiä Joensuun keskustasta jossa monta tuntia liirusin, eli kävelin katsellen maiseman muutoksia. Keskusta on niin myllerretty että näyttää siltä ettei tuosta ikinään valmista tule, toriparkkia rakennetaan maan alle. Ihan mukava joskus vaan katsella ilman mitään erikoista asiaakaan. Kävellen tulin kotiin noin 5 kilsaa niin tuli hyötyliikuntaa.

Tänään olotila "ei mikään innosta"mut yritän jos tämä kirjoittaminen virkistäisi :) Ajatella että kohta juhannus ja toiveissa ois juhannuspäivänä päästä konferenssiin, täältä lähtee linjuri klo 6 aamulla ja illalla takasin. Onhan se raskas matka mut niin mieleni tekevi pitkästä aikaa siellä Keuruulla käymään. Ois kiva nähdä Tuikeakin mutta hän taitaa mökkeillä.

Rine, Lasse ja Pappa taitavat olla kiinostuneita kukista, meikä tuntee voikukan ja orvokin :D Tiinalla on upeita kukkia, yhden kaktuksen kuvan näin, ikinään en ole nähnyt sellaista kukkaa. Amandakin taitaa olla puutarhuri.

Nyt en keksi enempää jutunjuurta eli tyhjästä paha nyhjästä. Olotila kuitenkin hiukan kohentu kirjoitellessa.
Kirjoittamisiin!
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja