tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja amanda » 10.05.2018 14:15

Olemme nyt saaneet nauttia lämmöstä, taidamme olla( shokissa) koko Suomi. :o Kirjoittelijat nauttivat..... hiirenkorvat kasvavat silmissä lehdiksi. :P Kaikki kevät kukat nousevat ilahduttamaan. Pieni sininen kaihonkukka on levinnyt sinne ja tänne lemmikit leviää siemenestä kukkivat joka kolossa. Kevään lisäksi lastenlapset ovat nyt elämääni ilahduttamassa. :lol: :) :D

Tiina on kirjoitellut Taivaan Isä antakoon ystäviä auttamaan silloin kun on tarve. Olemme nyt kesälaitumilla, kiitollisella mielellä. :D
amanda

ViestiKirjoittaja Lasse » 11.05.2018 13:48

Aurinkoiset terveiset työleirin Puukylästä :D
+ 24 astetta on nyt mittarissa, tosi asiassa lämpö huippu on klo 11 - 17.
Ympäristö talkoot ylettyvät ilta ehtoolle asti.

Tullessamme mökille meitä tervehti linnut ja paikallinen kyy.
Käärmeethän asuvat rakennuksien kivijaloissa. Selvitystilaan joutuessa
osoittautui melkoisen isoksi vonkaleeksi.

Mainitsin viimeksi Raunin hautajaisista,emme päässeet sinne asti, issias ja Maikan tapaturma
jalan nyrjähdys esti matkan teon. Maikka on niitä immeisiä jotka ei hakeudu
Lääkäriin,koska kipukynnys on kaks metriä.
Meillä oli lääkekaapissa yleis antibiootti kuuri jota nyt syö.

9.90 eur äitienpäivä kermakakkua syyään pitkin viikkoa. Sunnuntaina on kannelmäki talossa konsertti
Jonne hinataan ittemme kuulijaksi.
Suomi on nyt Euroopan kuumin paikka :D :D joskus näinkin päin, ei tartte soittaa kirkonkelloja.
Tietysti jotakin jäi sanomatta...
Herra on hyvä ja kuulolla koko aika.hän rakastaa täydellä mitalla. Ja pyrkii ohjaamaan isolla ratilla.

Siunausta Amanda, Tiina, Rine, Meju, Pappa, ynnä lukijat!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.05.2018 18:28

Ihanaa kun teillä hellettä, meillä normaalia viileämpää ja sateista, huomennakin. Sapattikkouksemmekin aikana yhtäkkiä olimme sumussa, pilvessä, ikkunsta näkyi vain harmaata.....joku varasti maiseman Tuulivuorelle :mrgreen:
Oli vauhdikas saarna pelosta ja peloista, sitä vauhditti lapsuuden muisto, jossa pelko kouriintuntuva. Pelon selättäminen tuli lopussa, sekin.
Oikein hyvää äitienpäivää kaikille äideille. Toivon lasten ja lastenlasten käyntejä :)
Täällä huomenn Jerusalempäivä, Herra armahtakoon mielenosoituksilta.
Maanantai myös jännitttävä päivä, USAn lähetystön siirto Jerusalemiin. Edelleen Herra armahtakoon ja varjelkoon.
Itselläni myös vähän jännitystä, maanantaina edessä sähkötuoli, eli kämmenten joku sähköinen tutkimus, että onko ongelmani carpal tunnel syndrooma!!!!!!! ;) Tulehdus ja turvotus vähentynyt, joten jotenkin, johonkin voi vähän tarttua, mutta apua on yleeensä saanut, kun on ollut pakko pyytää :roll:
Kaunista helluntaita teille, sattuu nyt täkäläinenkin helluntai eli viikkojuhla samaksi päiväksi.
Unohdinpa mainita, että samalla viikolla eli 16.5. alkaa myös musliminen paastokuukausi ramadan, joka ei helpota tilannetta, Israelin kannalta.
Siis rukousta tarvitaan,
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 12.05.2018 22:11

Kävinpä lukasemassa viikon kirjoitukset.
Tässä mietin majiksen aikaista veljeä Turusta, nimeä en muista. Mejulta se varmaan löytyis, kun hän veljeä Karkussa joskus haasatti, joku Mäntynen muistaakseni. Tämä veli oli kivimies ja sellaisessa hommassa minäkin tänään itseni uuvutin. Verannan eteen luonnonkivistä, sellaisista liuskaisista, olin tekemässä hellerajalla oleskelupaikkaa. Täällä muuten Ilmatieteenlaitos ilmoittaa tänään 25,1 asteessa lämpötilan käyneen. Ensimmäinen hellepäivä siis.
Naapuri lammen takana on aloittanut kesän polskijaiset, minä vielä emmin, eikä ole portaitakaan vielä laiturin päässä ja tässä ei oikein uimaan muuten pääse, kun on mutapohja.
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 15.05.2018 09:04

Hei ja Moi kotiväki :D Ollaan Maikan kanssa valmistautumassa matkustamaan Puukylään viikoksi elämään :D
Lämmin huussi ja juokseva kraanavesi muuttuu veden kantoon ja keittämiseen.
Vesi haetaan kannuissa kirkonkylästä, s-marketin seinä postista :D Maalaiselämä luonnon keskellä voittaa kivikylän mukavuudet.

Mummon mökin viime postaus on tässä, josta voi halutessa lukasta mitä puuhattiin Maikan kanssa edellisviikolla.
http://laarum.blogspot.fi/2018/05/kevaan-tuulahdus.html

Kun Jumala on antanut lahjaksi mökin, apuvälineet ja kaikki avut, niin hoiettava se on, toisinaan tuntuu kuin olisi
työleirillä. Mulla on nuorempi veli joka viime vuosina on tullut vain kuluttamaan mutta ei halua osallistua
maapaikan talkoisiin käsivoimin, hänen leipätyö on riittävän raskasta.
Hyvä kuitenkin että on kiinnostunut n, yhden viikon vuodesta.

Rauha ei ole sodan poissaoloa,
vaan Jumalan läsnäoloa.

Itse rauhan Herra suokoon teille rauhan,
aina ja kaikin tavoin.
Herra olkoon teidän kaikkien kanssa.
2. Tess.3:16

Tässä on elämisen taitekohta ja ydin jossa saamme olla ja elää täydessä luottamuksessa Herraan.
Saadaan oppia uudestaan ja uudestaan. Eläminen on opiskelua Jumalassa hänen johdossaan kulkemista
ja ajattelemista mikä on Jumalan.

Ollaan jatkuvassa sodassa, ei ihmistä vastaan vaan pahuuden henkivoimia vastaan
jotka viettelevät ja johdattavat tietämättömiä ihmisiä pahuuteen.
Viime elokuun Turun puukotus jutun päätekijä oli kuunnellut ihmisen oppi ääntä
ja nähnyt isisin taistelun ja tehnyt omat päätelmät mikä johti traagiseen tapahtumaan.

"Joka miekkaan tarttuu se miekkaan kaatuu" Matteus 26:52b

Luonto on nyt kohta vaihtumassa keväästä kesään, kevään näkeminen puukylässä jäi lyhyeksi
sairauksien takia jotka on hoiettava. Ollaan kuitenkin kaikesta kiitollisia Herralle.

Kiitetään joka aika niinkuin Raamattu opettaa.

Herra sinä tiedät meidän kaikkien Tuumislaisten elämän tilanteet, anna ymmärrystä ja viisautta suostua yksiin
nähdä sinun hallintasi sittenkin...Kosketa hengelläsi Mejun poikaa johdata tahtosi tielle, jeesuksen yhteyteen.
Kitos Amandasta ja hänen vahvasta uskosta Jumalan suuruuteen, Herra sinä olet itse opettanut.
Kiitos Eevasta ja kaikista hänen askelistaan, näkeminen sinussa.
Kiitos Rinestä, taistelua ja lepoa sinussa Herra. Luottamusta.
Kiitos Tiinasta joka palvelee sinua Herra ja fundeeraa tapahtumia.
Kiitos Papasta joka saa elää siunattua eläkeläispäiviä ja palvella seurakuntia.
Kiitos Lissusta.
Kiitos jokaisesta joka läsnä on Tuumiksessa, Kiitos Annukasta :D
Kiitos veli venäläisestä joka etsii elämän tietä, näytä hänelle totuuden armon tie ja anna hänen kokea :D sinun läsnäoloa
täällä Tuumiksessa!

Jumalan läsnäoloa ja siunausta sinulle lukija!

Kiitos kaikesta muistamisesta ja rukouksesta minulle ja Maikalle!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.05.2018 14:06

Kiitos kaikista tuumislaisista, jokaisesta erikseen. Nyt erikoisesti Papasta ja Lassista, kun ovat ehtineet mukaan, :)
Lassen blogia kävin kulemassa.
Minä olin luullut, että käärmeet ja kyyteivät tuöe sinna missä muurahaqisia, varsinkin pesiä`? Ei taida pitää paikkaana sitten.
Mikä pitäisi maamyyrän poissa pihaltani, se on täynnä kymmeniä maakasoja. Sitä sitten tosin saa helpollä kompostiin kerroksen, mutta silti niitä kasoja pitää saada pois.
Kylän kissoja kiertelee tässä niin paljon, että ne pitänevät hiiret ja rotat poissa, yksi usein tukkuu terassillani, siis joku niistä ;)
Istuin sittentoittapaivänä kai sähkötuolissa. Ei ne sähköiskut käteen eri paikkoihin kovin kivoja olleet, mutta kestihän ne.Tilasin jo uuden ajansamalle ortodeille joka sinne lähetti .OIreita syndroomasta on. Ja viimeksi antoi sellaisen rukkasen pidettäväksi, mutta kun käsi oli turvoksissa, turposiedelleen enkä pitänyt sitä. JOskos nyt voisi, kysyn sitä häneltä.
Tunne olevani kuin Job jolla aina lisää jotakin.Minulla paha korvatulehdus, tippoja sain, mutta korvalääkäri vasta 25pv.
Äsken kävin nakelemassa muovipulloja säkkiin 100 kpl, nyt siinä 180 pulloa.....parahiksi tuli naapuri joiden kanssa hommaa teemme, joten hän sulki sen ja yhden toisen valmiin säkin. Lasipulloja saatiin myös jo viides säkki, joten hän voi kutsua hakijat. :mrgreen: :mrgreen:
Muuten olen osin kyllästynyt tähän digiaikaan......kun muistuttavat tilatusta jasta, haluavat vastauksen, tuleeeko vai ei...ja tässä mun seniorisivussani ei heti tiedä, mitä löytyy numerot tai kirjaimet....mummo on siinö sitten äimän käkenäettä peruuttaako ne nyt ajat, jotka vaivoin saatu. :) :o
Herra armahtakoon meitä vanhoja!
Hetke kerrallaan kumminkin toivossa eletään.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 16.05.2018 23:34

Kiitos Lassesta, joka muistaa meitä poloisia monenkiemuraisessa elämässämme :!:
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 19.05.2018 11:53

Aurinkoinen tervehdys kotiväki :D Ollaan taas palattu eilen 18.5 kivikylään, sattuneesta syystä tarkoitus oli viipyä ensi viikolla.
Siitepöly allergia uhriksi luulin joutuneeni jota mulla ei ole koskaan ollut. Vaivat paheni hengenahdistus ja karmea yskä kehittyi 3:n pvn aikana.
Eilen pääsin lääkäriin ja sain kuulla sairastavani Keuhkoputken tulehdusta viruksena. Hoitona yskänlääke: Codesan.
Kun marssin verikokeeseen labraan sairaanhoitajan luokse, samaan pieneen koppiin tuli kanssani enkelini, tiedostin sen heti :D
Mietin äkkiseltään ettei hän mahdu pieneen koppiin, eipä tarvikkaan koska on henki olento :lol:

Maikka tuumasi "Miksi kaikki vaikeudet kasaantuvat sulle?" Siksi kun tiedostan itseni olevan täällä ajassa kuolevaisessa ruumiissa.
Jokaisesta päivän alusta kiitän Jumalaa, tässä on tarkoitus olla maan päällä jatkaa tehtävissä.

Uskon luotettavaan Jumalaan joka antoi ja johdatti katontekijän mökille ja siinä firmassa oli lainapaketti useaksi vuodeksi.
Autostammekin on vielä 3 vuoden maksut kuukausittain.
Tällä iällä sitä ajattelee sairauksien tullessa pääsevänsä pois kitumasta. Mutta Jumalalla on viimeinen sana sanottavana.

Kun Jumala on antanut sanansa,
hän ei ole vielä koskaan
syönyt sanaansa.
sanoi Peter

Herran sana on tosi ja varma.
Hän on uskollinen ja osoittaa sen teoissaan.
Ps.33:4

Huomatkaa "Sanansa" siinä on myös kerroksina Raamatun sanan lisäksi johdatuksen,kuiskauksen,ajatuksen,ilmestyksen,näyn... Sana.
Jumala on armorikas ilmaisemaan rakkautta monella eri tavalla meille ihmisille.
Hän käyttää tunnettuja sanoja joita itse viljelemme puheissamme saadaksemme täyden ymmärryksen ja ettei kukaan muu voi tietää
sisäistä maailmaa kuin Jumala.

Tänään olen vapaa perunateatterista :) Maikka on kyökissä Marttana.
Tämmöistä kuuluu Lasselle - Kiitos Herralle! saan olla nyt juuri kivikylässä

Kiitos teistä jokaisesta jotka palvelette Jumalaa tavalla toisella, pieni joukko Jumalassa voi paljon hänen tahtonsa mukaan :D
Ollaan ylläpidossa... Jumalan huoneessa.

Kuva
Lasse

ViestiKirjoittaja amanda » 19.05.2018 17:23

Lasse sinulla on lahjoja kirjoittaa kauniisti, viisaasti ja lohduttavasti. Ikävää että jouduitte lähtemään puukylästä, itsehoitona höyry henditystä suosittelen.
Tänään puhelimen välityksellä keskustelu Forssan lähelle, yksinäinen ystäväni oli mökillään luontoa ihailemassa. ruokaa löytää nyt luonnosta. Koivunlehti- tai nokkosteetä, tuoreet horsmat ja voikukat salaattiin, Hyvinvointia suoraan luonnosta. "Jumala on kaikki luonut iloks` ihmisille suonut." :D

Kyllä tämä savimaja monella tapaa hälyyttää, ymmärrän entistä paremmin sanat, jotka työssä ollessani vanhuksilta usein kuulin: PÄIVÄ KERRALLAAN. Laulu; "Kiitos sulle Jumalani ja Päivä vain ja hetki kerrallansa" Olivat heidän lempi- laulujaan. Tutuksi ja rakkaaksi ovat tulleet myös minulle. :P

Tuossa pihamaalla voimieni mukaan olen jotain puuhaillut. Ostanut muutamia orvokin taimia ruukkuihin. Odotan vieläkö vanhat mansikat jaksavat kukkia. Kevätkaihonkukat ovat levinneet pihamaalla ne kukkivat ihanasti. Lemmiki ovat myös levinneet ne alkavat nyt kukkia. Valkovuokkoja on kahdessa paikassa ihan muutamia. Mä taimi olen SUN tarhassas ja varten taivasta luotu.

Siunaavin kesäisin terveisin AMANDA. :D :) :P
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.05.2018 10:36

:) Yhdynpä Amandan sanoihin, kun Lassea kiittelee. Ja Lassen omiin sanoihin yhdyn täysin. On tainnut täälläkin moni ihmetellä ihmetellä, kun mule myös noita vaivoja lisääntyy, eikä aina apua näy lähitulevaisuudessa. Sen raihnaisuutensa saa kokea......onneksi taas kuului laulu muillekin kun armos annat luoksein ennättäy.......Ohi älä käy.
Ei vainaina ole niin helppoa kipujen kanssa. Mutta Hän oli kipujen mies, sairauden tuttava.....Koettelee vaan ei hylkää Herra.
Ja lisäksi voi tätä helluntain hellettä! Parina päivänä oli plus 36, nyt vielä 33 ja nimenomaan vuorilla! Ei tahdo vanha kestää kylmää eikä hellettä. Pitäisi yrittää mennä kokouspaikkaan, ulkoilmaan, siellä messiaanisia kokoontuu koko maasta. Antakoon Herra hyvät tilaisuudet, yhdessäololle, Herran edess.
Mutta otollisella ajalla
minä tuon ajatukseni sinulle,
Herra.
Jumala, vastaa minulle
suuressa armossasi
Pelastavan uskollisuutesi tähden.
Ps 69,14.
:) :o -
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja