tuumis

Toukokuu

Toukokuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.05.2018 07:55

Kesä tuoksuu jo, linnut pitävät konserttia aamusta äänekkäästi visertäen tästä ilosanomasta. Entäs me? Millä fiiliksellä aamumme, uuden kuukauden aloitamme, onko se huolten taakoittama niin ettei vähääkään kiinosta kesän tulo saati vielä tässä visertämään ilosanomaa hmmm

Vähän tälläisin alavireisin sävelin heräilin mielialoin "eipä mikään innosta saati kiinosta" turhuuksien turhuutta kaikki on vaan tää tuumiskin :? Kuitenkin joku tuolla sisimmässä kuiskaa, innostaa, lohdutta sekä muistuttaa minkä vuoksi olemme ajassa tässä.. Meidät on kutsuttu tärkeään tehtävään "sirkuttamaan" lintusen lailla kesän lähestyvän joka tarkoittaa hengellisesti suuria muutoksia jokaisen elämään.

Muista sinä olet tärkeässä tehtävässä sekä se hyvä muistaa työmme ei lopu ennenkuin saavutamme ylityksen tämän ajan rajan. Ei edes vanhuus, sairaus yms ole syy kertomatta Jeesuksesta tai rukoilijasirkkaana voi aina olla. Liian moni jää lannistuneena, masentuneena kuuntelemaan sitä ääntä joka valheita kuiskaa"ei sinusta ole, et pysty, saati jaksa"." Turhaan tänne tuumikseenkaan kirjoitat", tätä en uskonut vaan tuloksen näette ja tulemme näkemään kirjoituksemme ei ole turhaa.
Ei väellä eikä voimalla vaan Herran Hengen innoittamina jatkamme visertelyä täällä some maailmassakin.
Olkaa siunattuja sekä innokkaita Herran työssä.
meju
Ylläpitäjä

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja rine » 01.05.2018 17:39

Taas on kuukausi eletty, kesää kohden odotukset korkealla, valo ja luonnon äänet saavat ihmeitä aikaan ihmisessä.
Herään nykyisin 4 aikoihin koiralla on tarve ulos, ja vapaapäivinä koiran syötettyäni jatkan unia niinkuin tänäänkin
meni yli yhdeksään. Äidin hoitajaa ei näkynyt ja kävin siellä auttamassa päivän käyntiin.
Pojan pojan 1v synttärit vietimme ja siellä oli kerrassaan, (kuin Lassen kahvilassa tarjoilut), suolaiset ja makeat
aivan kerrassaan suussa sulavat herkut.
Nuorempi tytär on käymässä viipyy reilun viikon, katselevat asuntoa, olisivat muuttamassa takaisin kotikonnuille.
Näin tämä vappu meillä mennyt, tavallinen päivä muilta osin, ei sen erikoisempaa juhlaa.

«Autuaita ovat ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano; heidät ravitaan.» Matt. 5: 6

https://www.youtube.com/watch?v=6ka0vbn_aWE
Siunausta teidän elämäänne
Isä meidän rukous, ajatuksen kanssa
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 03.05.2018 21:54

Ex-tempore juttuna tuli lähdettyä eläkeikäisille suunnattuun elämänkaariryhmään. Neljän kerran kokoontuminen ja tänään oli ensimmäinen. Mielenkiintoiselta vaikuttaa alku, kun lapsuudesta keskusteltiin ja jaettiin. Lapseksihan tässä on jo kai tultu ja hyvä ottaa vauhtia sieltä viiskytluvulta.
Runsas viikko tuli taas piipahdettua keskisessä Suomessa ja Keskisen kaupassakin lounaalla.
Muuten aika kuluu omia nurkkia katsellessa (ja tekemättömiä töitä).
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 05.05.2018 08:39

Eliina :
Rakas lähettäjäni!
Ihan ensiksi haluan kiittää kaikista kirjeistä, mitä teiltä lähettäjiltä olen viime aikoina saanut. Kiitän
siitä, että moni teistä on kertonut elämänsä kivuista ja hyvin aroista asioista, joita ei ole ennen rohjennut
puhua kenellekään. Ne kaikki on nyt kannettu taivaanIsälle ja sinä saat uskoa ja ehdottomasti luottaa siihen,
että sinä ja kaikki sinun kertomasi asiat, myös rippisalaisuudet,ovat Herran tiedossa ja hoidossa ja saat
uskoa kaikki syntisi anteeksiannetuiksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Edelleen odotan ilolla kirjeitä.
Jumala sinua siunatkoon, että saamme tehdä yhdessä tehdä tätä työtä ja jatkaa matkaa iloiten!
Ja todellakin, tuo yllä ilmoittamani Satamakatu on minun kotiosoitteeni, johon voit kirjeen lähettää.
Viime kirjeen jälkeen on tapahtunut hyvin suuri ja haikea asia. Halttusen Ulla, jonka puolesta monessa
kirjeessä pyysin esirukousta, on muuttanut taivaan kotiin. Yhtenä aamuna minulla soi puhelin ja näin,
että puhelu tulee Ulla-tytön puhelimesta. Ulla jo nuorena ilmoittautui meidän lapseksi, minut hän otti
äidikseen ja Tasin isäkseen. Ja meidän tyttöhän hän siitä asti on ollut. Vastasin puhelimeen: Hei, äiti on
täällä. Sieltä soittikin Hannu, Ullan puoliso. Hän kertoi, että Ulla on vähän yli klo 4 yöllä lähtenyt
kotiin. Hannu puhui siitä asiasta äärettömän kauniisti. Tuntui hyvälle kuulla siitä, että Ulla on päässyt pois
kivusta ja tuskasta ja on nyt täysin terve. Hannu tarvitsee nyt paljon esirukousta, jotta hän jaksaisi
eteenpäin surunsa keskellä. Jumala häntä siunatkoon! Kyyneleet vuotivat silmistä puhelun aikana ja kun se
loppui, sanoin Tasille, että Ulla on nyt Jeesuksen luona ja hän on jo kertonut Jeesukselle minun
terveiseni, mitä lähetin Ullan mukana. Aina kun joku läheinen ihminen on lähtemässä, olen laittanut
menemään samat terveiset Jeesukselle. Olen pyytänyt, että Jeesus ottaisi minut voimakkaammin
käyttöönsä. Joka kerran jälkeen minulle on yleensä tullut vaikeita sairauksia, mutta kuitenkin
aina niitten aikana on tapahtunut myös jotakin uutta: syvemmän uskon löytämistä ja vielä suurempaa
ymmärrystä siitä, miten ääretön on Jumalan rakkaus ja armo meitä kaikkia ihmisiä kohtaan. Kun Ulla
lähti taivaan kotiin ja vei terveiset, huomasinkin, että välttämättä nyt ei tarvitsekaan tulla vaikeata sairautta.
Vaan nyt tapahtuu se, mitä Jumala on valmistanut, ei vain 40 vuotta, mitä olen ollut uskossa, vaan koko
elämän alusta asti. Kaikella elämässäni kokeneilla vaikeilla ja raskailla asioilla, ja myös ihanilla ja
hyvillä asioilla, on tarkoitus. Nyt on alkanut se aika, johon Jumala on minua valmistanut. Olen täysin
varma siitä, kuten Paavali omalla kohdallaan, että jo äidin kohdussa minut on valittu julistamaan
evankeliumia Kristuksen suuresta rakkaudesta ja armosta ja anteeksi antamisesta, johon me aina
saamme turvata, vaikka kuinka moneen kertaan likaisimme itsemme. Aina me saamme elämämme
loppuun asti – vaikka kuinka häpeäisimme ja tuomitsisimme omat syntimme – nostaa katseen
Jeesukseen ja aina saamme kuulla ne samat sanat: Sinun syntisi on sovitettu, sinä olet minulle rakas ja
kallisarvoinen. Älä pelkää, usko ainoastaan! Ullan viemien terveisten jälkeen on tapahtunut hyvin
paljon ihania asioita. Olin Mahdollisuus muutokseen -tilaisuuksissa Pohjanmaalla;
Alahärmässä, Kuortaneella ja Seinäjoella. Olin itse mielessäni ajatellut puhua psalmista 32, ja
kaikissa samaan puheen.  Näinhän minä aina ajattelen. Mutta Jumala on asioista aina ihan toista
mieltä. Alahärmässä sain luettua kaksi jaetta tuosta psalmista. Jumala pani koko muun puheen täysin
uusiksi.Kuortaneella ja Seinäjoella en saanut puhuttua tuosta psalmista sanaakaan. Kuitenkin joka paikassa näin
ihmisistä ja koin heidän katseistaan ja kyynelistään ja naurustaan ja rakkaudestaan, että Herra on hyvin lähellä.
Nyt se työ, mihin Herran on minut valmistanut, on viimeinkin alkanut.
Seinäjoella ennen tilaisuutta olin hyvin ahdistunut sanasta, minkä Herra oli minulle antanut. Mietin,
miten minä voin puhua sen, kun siinä ei ole yhtään armoa eikä rakkautta. Sitten Vapaakirkon papilta,
Arilta tuli minulle tekstiviesti: ”Herran henki on SINUN päälläsi ja hän on voidellut SINUT julistamaan
evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt SINUT saarnaamaan vangituille vapautusta ja
sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta”,
Luuk. 4:18-19.Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen. Se sana
vapautti minut täysin. Juuri sama Raamatun sana, jonka Jeesus sanoo itsestään, että Herran henki on
minun päälläni ja hän on voidellut minut… Sain siihen vain sinä-sanan. Herran kehotuksesta luin sitä
psalmia moneen kertaan jo ennen Pohjanmaallelähtöä. Jo silloin tuntui siltä, että tästä se minun työni
on varsinaisesti alkamassa. En kuitenkaan oikein rohjennut omistaa sitä kohtaa itselleni. Mutta sitten tuli
Arin kautta tämä sama sana minulle, että se tarkoittaajuuri minua. Sain vahvistuksen, että nyt olen valmis
siihen tehtävään, johon Herra on minua kouluttanutkoko elämäni ajan.
Tämän kaiken jälkeen oli hyvin helppo ja suuri ilo lähteä puhumaan heille, jotka olivat tulleet kirkkoon.
Kaikki pelko oli poissa. Jälkeen päin tuli ihmisiä,jotka sanoivat, miten täynnä armoa ja rakkautta se
puhe oli. Huumoriakaan ei puuttunut.Herätys alkaa siitä, että ensin uskovat heräävät ja
ottavat oman paikkansa herätyksessä.Lopussa sain Herralta kehotuksen, että kaikki he,
jotka haluavat olla Hänen käytössään, nouskoot seisomaan. Ensin ajattelin, että nouseekohan
yksikään. Yhtäkkiä nousi muutama ihminen, sitten useampi ja lopulta arvioni mukaan n. 200
ihmistä. Vain kourallinen jäi istumaan. Ja minä itkin ja siunasin heidät Herran työhön. Sydämessäni siunasin
myös heidät, jotka eivät rohjenneet nousta seisomaan.Eilen illalla olin yhteiskristillisessä tilaisuudessa
Joensuussa. Siellä oli koko illan valtava PyhänHengen läsnäolon tuntu. Nyt minut halutaankin
uudestaan kaikkiin näihin seurakuntiin, joista olentässä kirjeessäni puhunut. Sydämelleni tulee
Jeesuksen sana: "Aika on täyttynyt, ja Jumalanvaltakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja
uskokaa evankeliumi", Mark. 1:15.Herätys on hyvin lähellä, Jumala antaa sen
varmasti. Mutta yksi iso este siinä voi olla! Jeesus kertoo siitä jäähyväispuheessaan. Hän puhuu siinä
ehkä tärkeimmät asiansa, Joh. 17: 21: ”…että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa
ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.”
Jotta meillä olisi ylitse kaikkien rajojen keskinäinenrakkaus. Että meitä ei tunneta jostakin oppiriidoista,
vaan siitä, joka meillä on kaikilla sama ja yhteinen,täysin sama Jeesus. Se liittää meidät toinen toisiimme.
RUKOILLAAN tulevien asioiden puolesta:
Loppukuulle on tulossa töitä Pohjanmaalta useammallepaikkakunnalle, mutta seurakunnista ja päivistä ei vielä ole
tarkkaa tietoa.Rakas lähettäjäni! Kiitos, että seisot rinnallani!Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo,
Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus
olkoon sinun ja rakkaittesi kanssa nyt ja aina!
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.05.2018 11:37

Luen Elinan kirjeen myöhemmin, nyt vain lyhyt tervehdys ennen kokoukseen lähtöä.
:o :lol: Kävin kuvaamassa jo jukkapalmua, kukat melkein auki,, kuvasin perunapensastani, salkoruusuja, grnaattiomenapuun kukkia ja vierlä jtqain muuta.Lähetän joillekuille messengeriin, sen kun osaa jo :mrgreen:
Kiitän Herraa uudesta aamusta, viileydestä, vain plus 25 astetta. Yöksi sain ison ikkunan aukia ja vähän ristivetoa, illalla vielä kolmissakymmenissä asteet.
:mrgreen: ;) Käteni vielä aika toivoton, arka, särkevä, mutta muistutan itselleni, mitö kaikkea muuta voisi vielä olla.
Kiitos siitä., mikä on. Siis kaikesta hyvästä ja positiivisesta.
:) :)
Ja muistakaa rukoilla rauhan puolesta juuri tänä kuukautena, on paljon mahdollisuuskia mennä huonoon suuntaan,
Eilen katsoin taas uudelleen Entebbe filmin, juutalaisten pelsatamisen sieltä ihmeen kaupalla.....tekojänniys,kun tiesi hyvän lopun. Ja se vahvisti taas uusiin mahdottomilta tuntuviin hyviin ratkaisuihin, kun Jumala on kaikessa mukana.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 05.05.2018 12:11

Tiina oli tuonut tärkeän muistutuksen, rauhan rukous koko maailman, Israelin ja Suomen puolesta
Päättäjien puolesta, Herra kosketa myös Tiinan kipeää kättä että kipu häviäisi ja toimintakyky palautuisi.
1.
Jumala, meille armossa
suo rauha aikoinamme.
Ei kukaan toinen turvata
voi rauhaa maailmamme.
Sen teet vain sinä, Herra.

2.
Varjele valtakuntamme
sodasta verisestä,
rakkaasta isänmaastamme
vahingot, vaarat estä.
Armosi anna kestää.

3.
Johdata, Kaikkivaltias,
myös esivaltaa maamme
ja auta, että suojassas
rauhassa elää saamme,
pysyä sanassasi.
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 06.05.2018 08:24

Kiva että on taas kirjoituksia,Tiinan päivitystä jo kaipasinkin. Nyt oli Elinan päivitys niin pitkä että täytyy jättää toiseen kertaan. Jadin tapahtuma OLI HYVÄ AIJELETIN puhe KIINNOSTAVA.

Minä olen yrittänyt tehdä kevät siivousta pihamaalla. selkäni vihoittelee, vähän väliä pitää levätä, mutta hiljaa hyvä tulee kestää kauemmin siivoukset, pojan vaimokin tuli illan suussa auttelemaan. :D

Tänään olen lähdössä Aate veljen syntymäpäiville.(90v.) Ajelen Hämeenlinnaan HEIKKI veljeni kotiin, Enosta on tullut Eeva-sisko, sieltä sitten keväisen maiseman läpi Järvenpään lähelle.Asuvat paritalossa tytär toisessa päässä ja oma poika hoitelee heidän asioitaan. Uskovia ovat Ja kiitollisia hyvästä vanhuudesta. Kevät kukkia ja lintuja ilolla katselemme. Kauniita päiviä on luvattu. Olen taas voinut istua lasten kanssa keinussa muutaman kerran :D :)
Siunausta jokaiselle. Kevät terveisin :D
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.05.2018 12:08

voi että Googelissa saan vain hepreaa tällä hetkellä, enkä osaa sitä korjata. Tänne sain omat kirjaimet muuttamalla sen englannin suomeksi, mutta ei tekstä edes näy googelissa ja sähköpostissa.
Nyt saintilatuksi ajan kämmenten sähköiseen :mrgreen: :o tutkimukseen. Viikon päästä olisi.
Ja siitä olen kiitollinen että oikean kämmenen turvotus vähän vähentynyt, arkuus jäljellä kyllä. Astioita pitää tiskata, pyöritellö ja kolistella....... :lol:
Täällä muuten ukkonen jyrisee, melko myöhään siis, kun täällä kesällä ei ole ukkosia. Ne on täällä talvella.
Ja myrskyä oli yöllä, matot rappusilla lenteli, ja komeat kaktuksen kukat olivat levällään, kuten jotkut näkivät messengerissä. Ja nyt sataa niin että kova ropina käy. Tulevat kaikkki pölyt alas, ja osa kukista kestää tuon sateenkin, ja ehkä jopa virkistyvät.
Siunauksen sateita, toivon mukaan.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 09.05.2018 20:34

Tiina täällä jälleen. Pika pika kävin Jerusalemissa, kun kuulokoje lakkasi toimimasta, teknikko sai sen jälleen toimimaan.
Olen kiitollinen näistä laitteista. :)
Älylaiteista roboteista luin tai kuulin jostakin, että niitä olisi käytössä suomenkielen opiskeluun maahanmuuttajille ja jos opiskelika sanoo väärin, niin robotti sanoo täh?
Ottaisin mielelläni avuksi kotihommiin robotin, vaikka se joskus sanoisi täh kun ei ymmärrä pyyntöä. :lol:
Täällä kun eiät näy Mejun ja monien lempparisarjat, niin tulee kasotuksi a studiota, aamuteeveetä ja jotakin muutakin.
Tarjolla olisi ollut Euroviisujen puolivälijuttua, mutta en katsonut, kun en oikein ymmärrä Israelin viisun arvoa enkä oikein Suomenkaan......sitä showta on enemmän kuin kunnon viisua eli laulua. No mun mielipiteeni tämä. :mrgreen:
Tuli siellä Jerusalemissa torillakin käydyksi, mutt ostin vain puoli kiloa kirsikoota, kun en halunnut kantaa....olisi ollut uutena taas aprikoosejakin, monen muun lisksi. Ja viimeisiä mansikoita halvalla. :o
Jalkahoitajaa pitäisi etsiä, alkavat varpaankynnet olla nin pitkiä, enkä ole ketään kehannu pyytää leikkaamaan.ma sormi kun ei toimi, niin koko
Kaupungissa käydessäni kotonani kävi siivoojarouvani, mutta pani vain hirren päällen pullon kyyhkysiä vastaan ja ompeli pitken housujen löyhtyneen kuminauhan lyhemmäksi.....nämä asiat pyynnöstäni. Muutama sormi kun ei toimi niin koko käsi ei toimi, koko ruumis kärsii.
Näinhän seurakunnassakin pitäisi olla :)
Lämmintä loppuviikkoa teille, meillä huomenna luvassa plus 27.
Isän hoitoon ja johtoon!
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.05.2018 13:15

Itsellens' täällä Tiina näköjään vastailee.....vähän tautinen olo, joten paikoillaan oltu, ehkä vain nuhaa...
Mutta tuli katselluksi nojatuolikirkko.
Kaksi hepreankielistä sanaa siellä.
Halleluja toistui lauluissa usein. Eillen huomasin myös, että Raamattu kansalle käännöksessä 5 viimeisessä psalmissa ensimmäinen ja viimeinen sana jätetty hpreaksi, siis halleluja. Nyt kuitenkin tarkistin, että myäs 38 käännöksessä on näin.Siitä on siis tullut ikäänkuin suomea jo.Ylistäkää Herraa.
Toinen sana amen, tuli vain rukouksen lopussa. Siis jooskus vain ajattelee, että se meinää nyt loppui rukoukseni tai toisen rukous.Unohtuu sen oikea merkitys....totisesti näin on tai näin tapahtukoon.
Totisesti olkoon ylistyksemme aitoa, yksinkertaista kiitosta kaikesta, mitä Jumala on tehnyt ja tekee, myös meidän itsekunkin kohdalla.
Tiina

Seuraava

Paluu Tuumailuja