tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja meju » 21.01.2014 10:11

Kysy
Kysy kuitenkin ensin mitä Herra sanoo 1Kun 22:5

Huomenta kyselijät armahat ♡
Itsellä paha tapa että saatan soittaa ystävälleni ja jutustelen omat kuulumiseni , puhelun loputtua jään miettimään mitä toiselle kuuluikaan, enkä muista yhtään mitään eli en ole kysynyt.... Avasin tämän tuumiksen ja yleensä olen ensin päivänsana osion ja sieltä tuo Raamatunkohta putkahti ja varmaan ihan aiheesta...

Tiedätkö nimen ja kerrotko sen? Yksi nimi yli kaiken on Jeesus ♡ tämä nimi on tullut rakkaaksi ja joka päivä tahtoisin kertoa hänestä. Kerran on minullekkin se kerrottu ja varmaan useamminkin ennenkuin sen nimen omaavan olen oppinut tuntemaan henk.kohtaisesti. Kuka sen kertoikaan minulle.......en sitä muista mutta sen muistan että nimeltäni hän on kutsunut seuraajakseen. Monenlaista häslinkiä oli ennenkuin olen nyt tässä kertomassa ystävästä......ja ennenkaikkea Hän on Herrani , Vapahtajani, kuten itse sanonut myös ystävämme ja paimemme.

Nimi asia on nyt ajatuksissa kun eilen oli nimiäiset joka oli mieleen jäävä tapahtuma kuten yleensä perhekunnassamme mikään ei mene niin sanottujen sääntöjen mukaan. Kahveella istuissa aloimme vieraat kysellä lapsen nimeä ja vastaus tuli " ai niin.....emme ole vielä kerinneet päättää" :lol: sitten toivat paperilappusen johon olivat laittaneet ehdotuksia kymmeniä ja siinä sitten porina kävikin mikä valitaan. Oli oikeesti lämmin tunnelma ja sellainen joka kosketti kun kaikki olivat mukana auttamassa tärkeässä valinnassa, nimi yli kaikkien nousi " Aape" ja toiseksi nimeksi isän toinen nimi. Tällä nimellä on merkityksensä ja valinta piti olla sellainen että 4 kirjainta ja kaksi ensimmäistä sama koska siskon ja veljenkin nimet alkaa Ii.. ja Oo.. . Pyydänkin teitä kantamaan näitä rakkaitani rukouksin sillä rukouskummeja tarvitaan.

Huomasin nimen TMIV n kirjautuneen ja tuli ilo ilo ♥ een. Olethan sama tmiv joksi ajattelen ? Olisi ihana kuulla kuulumisiasi.

Vaikka emme tiedä nimeäsi niin muista Raamattu todistaa että meillä on sellainen Jumala joka tietää jokaisen meistä nimeltäänkin ja vieläpä uuden nimenkin meille antanut joka paljastetaan sitten siellä taivaallisissa nimiäisissä.......Ilm.2:17

tämmösiä tänään ja nyt tulee se tärkeä kysymys : mitä sinulle kuuluu?
meju
Ylläpitäjä

Talviset terveisetRe: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja amanda » 21.01.2014 15:01

RAUHAA!!!
Kiitos taas teille virkistävistä terveisistä. Päivät kuluvat nopeasti. Ulkona on niin kaunista, kuin satumaassa
Eilen täällä kokoontui kristillisten eläkeläisten joukko, oli taas niin ihana kiitoksen ja ylistyksen mieli ihmisillä.
Vieressäni istui aika nuoren näköinen nainen, tuli kehoitus, tervehdi häntä. Käytiin juttelemaan. hän oli ensi kertaa joukussamme
oli juuri päässyt eläkkeelle, ja etsi paikkaa missä alkaisi toimia. Kun kerroin omasta elämästäni ja Israelissa olostani. Hän innostui kun Hänen ystävänsä haluaisi
Saada yhteyksiä Israel piireihin. Haluaisi opiskella Hebreaa,ja muutenkin kaikki Israeliin liittyvä kiinnostaa. Annoin puhelin numeroni.
Tunsin tämä oli Jumalalta tullut tehtävä. Katsotaan mitä seuraa.
Nyt kun mieheni sairaus ei ole enää voimiani viemässä sitä voi pikkasen riittää uusiin tehtäviin.
Hannaa en ole nyt tässä pimeydessä käynyt katsomassa, mutta puhelimessa ja skypen kautta pidämme yhteyttä. Minulla on aikaa kun selkäkipuni takia
en voi kovin moneen paikkaan mennä. Nyt kuitenkin on taas kuntosalin vuoro.
Eilisellä puhujalla oli Sana Jumalan rakkaudesta, kun me saamme sitä kokea, se vapauttaa meitä taakoista ja peloista. se vapauttaa meissä energiaa ja
ja me lähdemme muitakin auttamaan.
JUMALA ON RAKKAUS. Synti ei enää ole ongelma, siihen on lääke Jeesuksen veri. Armosta me olemme pelastetut. HALLELLUJA! ! !

AMANDA
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 21.01.2014 22:19

Ehtoota mainiot Tuumailijat!
Micel Quist sanoo runossaan:
Anna anteeksi Herra, että puhuin paljon enkä kuunnellut ollenkaan.
...esitin yksinpuhelun
Tyrkytin vain omia ajatuksiani,
en vaihtanut niitä
hänen kanssaan.
Kirjoitan koko runon sinne oikeaan osioon, kun tulee sopiva hetki. Tuo vanha runo, jota joskus kauan sitten esitinkin, on yhä hyvin puhutteleva.
Onhan Jumala antanut meille " kaksi korvaa ja yhden suun." :shock:

Eilen lauloimme ihania perushengellisiä lauluja, joita olen hyräillyt. Turvapaikkani, Kiitos, kun saan tässä olla, Kuningas kerran pellon raivasi, Pieni on äänemme, Herra, Oi, armo suuri ihmeinen.
Tänään oli taas Hurrinki päivä ja eräs puolituttu sanoi: Sinäkin kaunistelet, mutta eihän sinulla ole kuin tuota "marttarasvaa yksi tuupi." :lol: Ei ole monenlaisia purnukoita kaunistelemiseen. Pelkkää kosteusvoidetta. Ollaanhan me Jumalan silmissä kauniita :)

Tänään Aralia on ollut rukouksissamme. Taitaa tovin kestää ennen kuin tänne kirjoittelee.

Uskoon...
luopumista täydellisyyden tavoittelusta,
jonka kanssa kamppailen.
" Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja
olkoon sinulle armollinen."
eva

ViestiKirjoittaja meju » 22.01.2014 10:37

[b]Toivo[b]
Toivo ei saata häpeään......meniköhän se noin, noh tarkistetaan kunhan tämän kirjoitan. Toivorikasta alkanutta päivää ja toivon ettäiltaan mennessä täältä löytyy muittenkin kirjoituksia :D

Menetin toivoni tämän päivän aiheeni suhteen sillä hävitin sen....., kuulin hyvän puheen Jumalan rakkaudesta sunnuntaina kokouksessa ja siellä Aune-Inkeri luki Raamatusta jakeen jota hän sanoi ettei ollut aikaisrmmin huomioinut ja nyt laittanut monille tekstiviestinäkin, siinä on niin selvästi Jumalan muuttumaton rakkaus kuvattu. Ajattelin että tuon kohdan muistan ja laitan tännekkin mutta.......muistini petti ja sitä ainakin tunnin etsinyt ja toivoni tältä päivältä mennyt sen suhteen että löytyisi. Kuitenkin tiedän Jumala rakastaa toivottomiakin ♡

Taas se tapahtui........eli hävitin silmälasini, niitä etsinyt pesukoneestakin ja ulkorappusilta ja...... Aivan uskomatonta että tälläisiä juttuja alkaa tapahtumaan yhäbuseammin eikä mitään muistikuvaa milloin viimeksi lasit päästäni otin pois. Ehkä käynyt niin että ulos mennessä laittanut lasit takin taskuun ja sieltä ne tipahtaneet ties minne. Onneksi on toiset lasit jotka pelastaa päiväni. Eipä sitä ymmärrä tärkeitä asioita ennenkuin ne häviää.....

Amanda kertoi uudesta tuttavasta ja uskon että oli johdatusta kohtaamisenne. Tärkeää on huomata uusi tulokas yhteisissä kokoontumisissa kuten noissa kerhoissa yms. Itse kokenut usein ulkopuolisuutta kun menee uutena johinkin tilaisuuteen ja siellä on niitä jotka vuosikymmeniä käyneet ja omat pienetpiiritpyörii koplansa, vaikeaa mennä samaan pöytään istumaan kun tuntee häiritsevän ja kirkonpenkissäkin nykyisin omat paikkansa. Hienoa olisi jos voitaisiin hienotunteisesti vaikka mennä yksinäisen viereen että hän kokisi tervetulleeksi.Juuri noin kuten Amanda tekikin, hän sai yhteyden.
Samoin tälläisissä foorumeissakin saattaa tulla niitä rinkiä että ei huomioida uusia tai ei koskaan huomioida jonkun kirjoituksia jne, tietenkin tahattomasti näin tapahtuu mutta voi tulla tunne ettei kuulu joukkoon.
Jeesus vertaa meitä lampaisiin useinkin ja varmaan olemme sellaisia laumasieluja emmekä sittenkään halua yksin kyyhöttää.

Vehnä oli tuonut juuri sen oikean linkin uskovasta veljestä joka jotunut paljon kärsimään uskonsa tähden. Kiitos sihteerikkö Vehnälle ♡

Pakkaset jatkuvat ja sain kuin sainkin eilen pakastimen sulatettua ja petivaatteetkin ulkoilivat. Tänään alkaa 4 pv työputki ja sen suhteen päivänohjelma kunnossa. Eilen meinasi tulla pyjamapäivä mutta sai kui sainki uimahallille itseni laahustettua. Oikeesti kun ei ole töihin lähtöä niin minulla meinaa mennä överiksi nämä päiväohjelmat.

Tosi hyvä tuo runo ja laulu osio ja odotan Evan lupaamaa runoakin sinne. Tänäänkin kopsasin sieltä tekstiviesttiin laulun sanat "anna sydän avara" ♡♡♡

Toivo ei saata häpeään.Room 5:5
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 22.01.2014 15:05

Varma Toivo saa näkemään kauas, siitä huolimatta vaikka kadotamme epähuomiossa päivittäisiä apuvälineitä ja tuntuu että ilman kakkuloita kävelystämme tai luvuista tulee mössöä.
Kyllä minulle sattuu jotta toisinaan unohdan rillit kotio kun lähden rotvallinreunaan.
Mutta sitten muistankin että osaan ulkoa kaikki asiakkaani osoitteet :)
Nykyään käytetään pahvikirjojen tilalla sähköistä kirjaa, kännyä joka kastettiin Elliksi jossa on osoitteet, se on minulle vain kuittaus väline poistoihin ja uusiin tilauksiin.
Meju alkaa olemaan samoissa ikäluvuissa kuin minäkin, asioita ja tavaroita unohtuu, eilen laitoin lämpimään pipooni koti avaimen ja sitten kun tarvin sitä en enää muistanut missä se on. Löytyihän se lopulta kun pysähdyin funtsimaan.Avaimessa on patteri ja koodin antaja sitä on pakko pitää lämpimässä koska ei se avaa oven lukkoa kylmänä.
Onkos kenellekkään Jeesuksen ystävistä sattunut ettei enää muista rakkaita Raamatun jakeita.Uskon muistien olevan teräviä jotka valvottavat Herraa kun niitä toistamme hiljaa ja kovvaa :)

Työllistin virkavallan konstaapelit aamuvarhasella liikenteeseen, jakopiirini alueella asuintalon kellariin, Krimin toimintakeskukseen oli murtauduttu näky oli karmea tuumasin jotta huumevempula(t) on käyny rikkomassa ja sotkemassa paikkoja. Olut pämppääjät ovat peruskilttejä ne eivät murtaudu.
Harmittavinta siellä kellari tiloissa oli taloyhtiön yhteisiin tiloihin murtauduttu.
Epätoivo saa ihmisessä sekaannusta aikaa ja hän alkaa hapuilemaan vaikka hänellä olisikin kakkulat nokalla.
Epätoivo yrittää koukuttaa meitä uskoviakin sehän on inhimillisen ihmisen profiilissa ei sitte heti muisteta hihkasta Herralle: Auta !

Meju kirjoitti "Toivo ei saata häpeään...." - sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. ...
PyhäHenki on annettu sinun ja minun sisimpään aivan keskelle, ei mihinkään laitaan vaan KESKELLE sisintä!
Monestiko Jeesus on sanonut epätoivoiselle sielulle "Älä pelkää" ? - ja niin Jumala on minun pelastajani. Jes.12:2b

Maikka ilmoitti toissapäivänä yhtäkkiä oikein kuulutti "Menen aamulla lääkäriin elä sitten pomppaa sängystä ylös. Hänellä on rinnassa joko syöpä tai jokin patti joka on tulehtunut. Kotiin tullessa päivällä sanoi: Lääkäri tutki ja kirjoitti antibiotti viikon kuurin jos ei katoa oire niin sitten uudestaan hänelle ja röngeniin. Onhan tämäkin rukousaihe Herralle.
Neljäs vuosi on nyt kulumassa Maikan elämässä jolloin hän pysyy terveenä pidän muistivihkoa päässäni siitä mistä Herra on puhunut.

Kiitos lukasusta :) ja halit ja paijaukset edelleen voimassa :D :) Tiinalle: Jumala on !
Siunausta ja Herran Armo kanssanne! Tervetuloa uudet ihmiset Tuumailemaan :)
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 23.01.2014 17:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Aralia » 22.01.2014 19:36

Eilen leikattu molemmat silmät, nyt en näe sitäkään vähää, mutta tänään auttaa Herra! Lämpimin terveisin, Aralia
Aralia

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.01.2014 20:07

Aralialle silmien pikaista paranmemista,mina aikanaan huokaisin myös, että onneksi on vain kaksi silmää, kun oli ne kaihit leikattu.
Ja Annukka oli pannut mulle ylne linkin, vaanhustenhoidosta....sinakin piti sanoa Lassen tapaan, Jumala on,vaikka vaikealta näyttääkin. Tuosta ystvästyöni soitin hödissäni toiselle ystävälle, että mene katsomaan. Niinpä hän kävi ja rauhoitteli, ettäihanhyvin sillä hetkellä ainakin asiat, ja tytyväinenkin jopa. Siis kiitos Herralle.
Noita tuumailuja minullakin humalaisen pääni kanssa, ylsi neutologi sanoi, että ei mennä korvatutkimukseen, sen pon niin kamala, samaa sanoi omalääkäri, mutta toinen neurologi kehoitti menemään. Kyll mää kohta ajan tilaan ainakin korvalääkärille, kyusyäkseni niistä tutkimuksista, sillä välin vielä rukoillaan asian puolesta, neuvoa taivaa Isältä
Näin hetki hetkeltä eteenpäin,ja tänään oli sentää uusi aluevaltaus....tein pari tuntia töitä isohkon silppurin ääressä, kun noita kaatuneita ja katkenneita puita niin paljon. Vähän pienempään silppuriin olin kyllä jo Suomessa joskus tutustunut. MUtta uutta täällä minulle. Huomenna jos saisin solmituksi edellisen loimen viimeisen pätkän ja lähiaikoina kudotuksikin...että saisi uuden loimen puihin, mitä muuten en itse osaa tehdä, pitää teettää, onneksi löytyy laittaja.
Niinkuin elämässä, onneksi on Jumala ja Hänen Poikansa Jeesus, ja pyhä Henki, jotka kuitenkin yski Jumala, jolta saa pyytää apua kaikkee!!
Muuten, minä hävitin toisen sormikkaani, säilytin toisen, että jos tulee vielä kylmää, niin se toiseen käteen jaa toinen taskuun, käy se niinkin :D :D
Kiitosw kirjoituksistanne!
Tiina
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 22.01.2014 21:50

:roll: :shock: Hämmästyksen, hämmästys!
Nyt voi mittauttaa syntisyytensä verikokeella! Mies tuli ja kertoi lukeneensa Kotimaa 24-sivuilta. Syntisyysmittari.FI. Ovat kuulemma saaneet EU-tukea ja joku Elinkeino tuenantaja oli toinen. Minä heti ehdottamaan, että mennään. Oltaisko yhtä syntisiä. No, jos Paavali oli syntisistä suurin, niin täällä seuraavia. Ei taida verikoettakaan tarvita, sen kyllä muutenkin tietää. Mutta ei hätää, nehän saa vaihtaa. Tehdä autuaan vaihtokaupan: antaa syntinsä ja Jeesus maksoi ne ja antaa armonsa. Meillä on toivo ja tulevaisuus.

Ilo oli olla rukouspiirissä. Oli uusia, paikkakunnalle muuttaneitakin. Yksi kuuli nimeni ja sanoi ja sanoi odottaneensa, että tavattais. Hänkin oli ollut Israelissa töissä ja nähnyt lehtijutun. Jospa tämäkin auttaa kotoutumisessa uudelle paikkakunnalle.

Kairosmajalle ollaan menossa, jHs toukokuun lopulla. Meitä on taas lähdössä pikkubussillinen onnellisia. Oron kesäkauden avajaiset jää siksi.

Kiitos teille kaikille kirjoituksista! Yhteys tiivistyy.
"Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus." Joh. 8:12
eva

ViestiKirjoittaja rine » 22.01.2014 22:20

Ei työ meitä väsytä, vaan kaikki se mikä vielä on tekemättä.
— Friedrik Wislöff

Olen ollut väsynyt, ei liene uutta, :oops: eilen menin nukkumaan jo yhdeksältä
ja aamulla koiran kanssa ulkona ennen viittä.
Oma arkeni on työtä, tänään tuttuni sanoi että vapaat menevät lasten asioita hoidellessa,
on ajatellut että lepää sitten mummona :lol:
Mukavia olette tuumailleet, meilläkin etsitään alati jotakin..oikein hirvittää, kun kuulee kysymyksen tiedätkö missä....
Luin evan laittaman runon se on hyvä.¨
aralia laittoi viestiä ja luotamme siihen että näkösi kirkastumisestaan kirkastuu, siunausta elämääsi.
Muistan rukouksin, mejun lasten lapsia...rukouskummi,,lassen maikkaa ja halaan virtuaalisesti hannaa olet usein mielessäni.
Heb:6
Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 23.01.2014 11:41

Opeta meitä laskemaan ps 90:12

" Ei olla pitkilleen laskettu vuosia, vaan eletty päiviä"
Rine toi kahvilaan tuon ajatuksen joskus ja se jäi mieleeni. Uskon näin että mitä vanhemmaksi tulemme niin ymmärrämme tuon psalmin opetuksen päivien laskemisesta jota myöten saamme viisaan sydämen. Emme todellakaan kukaan tiedä elinpäiviemme määrää ja laskutoimituksen tulos on NYT hetki. Eletään rohkeasti päivä vain ja hetki kerrallan ja kiitetään jokaisesta plussa päivästä meille monille on tullut monta plussaa ja ikämme kertoo summan......

Minua on alkanut ärsyttää sellainen kun ihmiset eivät halua vanheta normaalisti vaan pitäis olla viiskymppisenä kuin kolmekymppinen ja ikä ainakin salataan. Hoikka tietenkin pitäisi olla ja käydä sen kymmenet jumpat, humpat, tsumpat......sellaista pinnallisuutta. Tärkeää on kunnon ylläpitäminen mutta ymmärrettävä että rapistumme jokainen ja osattava laskea tässäkin suhteessa päivät oikein. Televisiossa lääkäri sanoikin että monet ikävät polvi, olkapää vaivat helpottuisi kun muistettaisiin että vanhat nivelet ei vaan kestä samaa kuin nuorten........mut kun me ollaan niin nuorekkaita ;) niin mikäs minua tässä jutussa ärsyttikään.......en muista enään :lol:

Lassen kertomus avaimesta jonka laittoi villapioon sisään lämpiämään että se avain toimisi oli koskettava ja laittoi mietintämyssyni hyrisemään, kirjoitan siitä jutun myöhemmin kunhan se lämpiää tarpeeksi.

-25 oli pakkasta kun klo kuusi kävelin uimahallille tänään. Lämmintä laitoin ylle niin ei yhtään kylmänyt ja olipa ihana istua saunassa niin aikaisin, herääminen on se ikävin juttu kun ei millään jaksais. Rine kertoi väsymyksestään, enpä yhtään epäile eikö ole raskasta hänen työnsä ja virlä äiti kotona hoidettavana ja monet muut huolet. Vielä hetki......niin helpottaa ♡ Muistan rukouksin.

Aralia on saanut uuden näkökyvyn ja kohta kirkastuu kirkastumistaan. Kiitos kun kävit kertomassa tilanteestasi, monet täällä muistamme rukouksin edelleen.

Pitäisköhän lopettaa tämä tuumiskelu tähän ja aloittaa laskeminen.......
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja