tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.01.2014 16:30

Noh niin, Tiinakin täällä iloitsee melkein tippa silmässä, siitä että Hannan oma kirjoitus tänne löytyi...hän kyllä äskettäin löysi minut skypessä, minä näin hänetä hän ei minua. kun ei mulle kameraa läppärissä....nin ja toinen kiitosaihe, kun pääsin tänne sisälle taas....
ja sekin.,että Raamatunkääntäjät saivat viisuminsa..ja oli vielä joku asia jossa panin kädet kyynärpäitä myöten ristiin kun onnistui mutkien jälkeen.
Täällä kyllä eletään erikoisia aikoja, oltiinpa Ariel Saronista mitä mieltä tahansa, niin pari päivää täällä minulla näkyvät TVohjelmat olivat vain hautajaisia tai Sharonin elämää, siinä sitä piti istua ja katsoa, elkäläinen kun voi olla miten haluaa....Eikä yksitoikkoista ole tässä maassa, aina joku juttu tai skandaali nousee uutisiin....joten rukoiltavaa riittää.
Yksi perhe Sudanista oli tässä maassa pakolaisstatuksella, mutta Butrus, Petrus, perheenisä halusi palata vapaaehtoisesti, tehdäkseen evankelioimistyötä siellä. Elossa sentään ovat, kuulimme, mutta tarvitsevat rukouksiamme, ja muissakin tässä ympäristömaissa elävät kristityt, varjelusta ja todistusvoimaa.....tällaisin miettei
Tiina
Tiina

ViestiKirjoittaja tuike » 18.01.2014 16:37

rine kirjoitti:kahvilassa äiti intoutuu yleensä puhumaan koulu ja lapsuusajoistaan, tarinoita joita en ole ennen kuullut.

Meillä on pakkaskeli lunta sihnehtii hiljalleen, koiran tassuja paleli,
takki puettiin päälle mutta tossut jäivät laatikkoon.
Takapihalla puput ilakoivat ja nukkumapoteroita on puiden juurilla,
koiralla riittää nuuhkimista ja joskus kun onnistaa, saa juosta pupun perästä. ;)

Rine, onpa hyvä, kun saat kuulla äidiltäsi menneisyyden asioista. Itse olen huomannut, miten paljon minulta jäi kyselemättä mm. omasta lapsuudestani.
Olipa hauska ilmaisu tuo sihnehtii , en ole ikinä aikaisemmin sitä kuullut enkä lukenut. Näin sitä aina uutta oppii vanhanakin ;)
Vein äsken linnuille ruokaa ja huomasin lintulaudan alla pupun papanoita. Joten kyllä niitä meilläkin käy, mutta taitavat liikkua hämärässä, kun emme valitettavasti ole niitä huomanneet. Oravia aina välillä näkyy, mutta nyt taitavat olla taas naapurin pihalla. Ilmeisesti siellä tarjotaan parempia herkkuja kuin meillä :)

Mies katsoo urheilua telkkarista ja minä puuhailen mitä mieleen juolahtaa :mrgreen:
Kuva

Onpa kiva tämä uusi foorumi, kun ilmoittaa tekstistä, joka on tullut sillä aikaa, kun kirjoitan omaani !
Eli nyt Tiina on käynyt kirjoittamassa. :)
tuike

ViestiKirjoittaja eva » 19.01.2014 10:08

:) Salom
On sunnuntaipäivä ja Herran pyhäpäivä.
Shalom, toivotamme mekin usein. Näin on hyvä. Kirjoitan tähän, kun silmiini osui, mitä kaikkea se sana tarkoittaa. Kertaus ei liene pahitteeksi ja näitä sanoja jäin tutkailemaan.
Shalom=
-tervehdyssana
-rauhaa
-turvaa
-tyyneyttä
-eheyttä
-terveyttä
-kokonaisuutta
-menestystä
-täyteyttä
-lepoa
-sopusointua
-koko ihmissuvun etsimää eheyttä
Tätä kaikkea nyt toivottelen ihanat tuumailijat :D :D

Eilinen oli mielenkiintoinen päivä. Olin vakuuttunut, etten mene Tanssin päivään. Mutta siellä minä kuitenkin olin :shock: Wim van Kooiji opetti
Oli tansseja eri maista, mutta ei mitään "ripaskoita" vaan meditatiivisia, Minun rukoukseni ja vastaavia. Muutamassa saimme oikein kädet kohotettuina ylistää. Olin tosi kiitollinen, että "Joku vyötti minut ja vei." Tulihan myös aivovoimistelu ja liikunnallinen päivä.
Tänään on lähikirkossa "jatkot" eli Messussa Jubilate Deo tanssii. Minä jään kylläkin laulurinkipuolelle. ;)
Poika täyttää viikonpäästä 14 v ja kotitalousläksyt tehtiin illalla. Tuli maukasta ja runsasmarjaista kiisseliä ja pitsaa. Kyllä se puhelin oli joka välissä kädessä ja lopputyöt jäi kyllä kiitettävää vaille. Kyllä me kiitimme ja kannustimme. Huomenna taas pelit hänellä. Hyvä näin, kun yläasteen aikaan on niitä houkutuksia.
" Käteni ovat tyhjät.
Auta minua tarttumaan oikeisiin asioihin
puhalla käsiini sinun Henkesi,
jotta se mitä teen
voisi puhjeta kukkaan."
eva

ViestiKirjoittaja meju » 19.01.2014 10:34

Psalmi 23
Sinä voitelet pääni öljyllä.....jae 5

Huomenta kaikki sihnehtijät ♡ Monenlaista ääntä kuuluu tuumis lampaittenkin joukosta mutta ääni on sellaista eteenpäin menemistä paimenen johdattamana . Oikein Hanna tuumaili että öljy juttu jäi pyörimään mietinyämyssyyni ja lukenut monia kohtia jossa öljyllä voitelua kuvataan Raamatussa. Ajattelin hannan elämää ja kuinka tämä psalmi 23 käynyt toteen. Vaikka joudumme yllättäin kuolemanvarjon laaksoon niin sielläkin Paimenemme on eikä tarvitse pelätä mitään pahaa. Joudumme tässä ajassa kokemaan sairauksia yms ja fyysinen kehomme rapistuu mutta sisäinen uudistuu sanan mukaan. Hannankin pää on öljyllä voideltu ja kokea saa että sula hyvyys ja armo seuraa häntä kuten psalmi 23 niin selvästi sen kertoo.
Halleluja mieli tuli minullekkin kun huomasin että Hanna on päässyt tänne kirjoittamaan, on vaatinut paljon työtä ja etenkin tahtoa oppia uutta ja ei jäädä entisen muistoihin vaan tarttua kiinni nyt hetken mahdollisuuksiin.

Tuikellakin huomaa onnistumisen ilon ja hyvä huomio että tässä foorumissa on paljon parempaakin mitä mahdollisuuksia ei entisessä ollut. Ollaan innostajia sillä lannistajia kyllä löytyy liikaakin .....

Tein ilta aamuvuoron perätysten ja niinpä eilen kun tulin töistä kotiin en kertakaikkiaan jaksanut yhtikäs mitään vaan nukahtelin yhtenään, yritin lukea ja tännekkin kirjoittaa mut töttöröö olo valtasi ja silloin on parempi levätä.
Pikku koiran kanssa käy tämä nukkuminen hyvin, hauveli ei oikein muuta teekkään kuin nukkuu ja ihanasti kerällä jalkojeni taipeissa lämmittäen. Tämä on 8 vuotias joten vanhus alkaa olla ja ei näin talvella tarkene kuin pika käynnit ulkona. Koen karvakuonnon ihmeellisenä lahjana sillä se on just meikäläisen tyyppinen koiruli. Tänään tulee maalta toinen parivaljakko eli isäntä ja toinen koira :D , ehkä viihtyvät yön tai pari täällä seuramme muttei sen pitempään kun on lämmitykset ja verkot ja........Tosi leppoisasti menee aika näinkin ja kumpikin olemme tyytyväisiä oloihimme.

Suunitteilla että kohtpuolin lähtisin uimahallilla käymään ja sitten klo 14 kirkkoon Kallea kuuntelemaan. Aika hujahtaa niin nopsaan että tehtävä näitä suunitelmia ja pyrittävä joteskin aikataulussakin.

Jeesus on paimenemme ei meiltä mitään puutu ♡♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 19.01.2014 15:31

Hyvää sunnutai päivää kaikille. Ykkös vapaata vietän. Mulla piti olla 5 vapaata,mutta se typistyi tähän yhteen päivään. Seuraava vapaa on ensi lauantaina ja se onkin taas ykkös vapaa.
Eilen olin aamuvuorossa nuoren sairaanhoitajan kanssa joka on juuri tullut uutena taloon. Kahdestaan hoidettiin osasto. Olipa se aika kiitämistä koko päivä. Hoitsu ei juurikaan vielä tuntenut asiakkaita ja meikä kerkesi nostaa lähes kaikki asiakkaat aamupalalle kun uusi tulokas kerkesi auttaa 2 asiakasta. osastolla on 16 asukasta joista yli puolet on syötettäviä.
Nyt olen viettänyt pujama päivää kun olen niin väsynyt,että ei kertakaikkiaan jaksa tehdä yhtikäs mitään.
Onneksi pakastimesta löytyi hernekeittoa joten ruokaa ei tarvinnut tehdä. Ensi perjantaina teen 2 vuoroa peräkkäin 7-21.
Vaikka on väsynyt niin sydämmessä on suuri rauha ja varmuus siitä,että Jeesus on joka tilanteessa läsnä ja antaa väsyneelle voimaa. Niin on voimasi niinkuin päiväsi, näin meille luvataan ja se on lohdullista.
lissu

ViestiKirjoittaja meju » 20.01.2014 09:50

Shalom ♥
"Koko ihmiskunnan etsimää eheyttä"....tätä eheyttä toivotan sinulle ja myös itselleni.
Eva toi luettelon mitä kaikkea shalom tervehdys tarkoittaa ja ei voi parempaa tervehdystä ollakkaan.

Terveisiä eilisestä tilaisuudesta jossa oli Kalle Virta laulamassa ja puhumassa, myös Aune Inkeri piti hyvän puheen. Kaikkein parhaan puheen piti ystäväni joka soitti sairaalasta kiittäen että olin johdatuksessa.......
Pyrin välittämään näin tietsikan, puhelimen kautta tekstaten joskus tilaisuuksia ja joskus psalmin tai jonkun sanasen mitä sydämelleni saan. Tietenkin varovaisesti ettei tule häirinnän makua.....
Kyseinen ystävä ei ole ottanut yhteyksiä pitkiin aikoihin ja laitoin hälle tuon ps 23:5 jakeen ja kirjoitin meneväni Kalle Virtaa kuuntelemaan. Ei sen kummempaa......Puhelimesta kuului riemullinen halleluja huuto ja kysymys ettö et arvaakkaan millainen taivaallinen tilaisuus täällä sairaalassa ollut ja hän jatkoi että Kalle oli laulamassa käynyt ja pitänyt rukoukset . Olin ymmällä sillä en tienyt ystäväni sairaalassa olosta ja siitä ett yli 15 tunnin leikkauksessa ollut ja taistelut rankat, hän ei ole halunnut ketään käymään saati tietävänkään mutta tekstiviestini oli laittanut hänet tekstaamaan Kallelle ja loput tiedättekin. Kuinka nöyrä palvelija Kalle onkaan, hänellä ei paljoa aikaa ollut kokouksen välillä mutta oli rientänyt oikean lähimmäisen tavoin sitomaan haavoitettua.......tämä puhelu puhutteli ja kuinka Jumala toimii kauttamme. Siinä potilashuoneessa oli taivashetki . Muistetaan ystävääni rukouksin ja Kallea että hän saisi edelleen olla yhtä nöyrä tehtävässään joka hänelle uskottu. Tätä nöyryyttä tarvitsemme itsekukin.

-24 oli pakkasta oli äsken, pikkasen nipristi poskipäitä kun kävin lehden hakemassa pihan periltä. Nyt olis hyvä viedä peti vaatteet ulos ja pakastin sulattaa , tuskin saan aikaseksi mut hyvät on aatokset :)
Lissulla on taas työputki meneillään, voi kun ei ihan uupuisi tuollaisen työtaakan alla. Paljon sitä jaksaa silloin kun työ on sellaista kutsumustyötä jonka koen Lissulla olevan. Kiva kun kirjoittelet kuulumisia ja kerrohan Olalle terveisiä ♡

" Varjelusta ja todistusvoimaa!
Tiinan loppulause puhututti ja etenkin se kuinka voimattomia todistajia olemme, jos yhdenkin vastalauseen tai haukut saamme niin heti pillit pussiin ja se siitä......olen vaan tälläinen hiljainen uskova eikä sit. tarvi toisille toitottaa niinkuin jotkut hihhulit......Eilen luin avainmediasta nettisivuilta veljestä jolle hirttotuomio julistettii uskon julistuksen tähden ja kuinka selvisi siitäkin mutta julistamista ei ole jättänyt, hänelle on todistusvoimaa vaan lisätty. Toiskohan joku taas sen linkin tänne niin tietäisitte mistä tuumailen, löytyy varmaan kun googlettaa "avainmedia ry" ja sieltä uutisten kohdalla on tämä juttu.

Voimauttamista sinulle ja minulle ♡♥♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 20.01.2014 10:15

Edellä olevassa viestissään Meju tarkoitti varmaan tätä kirjoitusta:

http://www.avainmedia.org/ajankohtaista ... jen_kautta
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.01.2014 11:42

On se ihanaa, että joskus Jumala vastaa nopeasti huokauksiin, illalla vieraana itku ja ahdistus ainakin, ja aamulla oli ilo tällä kertaa, kiitos Herralle.
Toinen huolenaiheeni nyt on osin dementoitunut ystäväni, joka eilen soitti, että tule käymään kun kaikki on niin sekavaa....sanoin olevani vähän kaukana.....
Hän on palvelutalossa, jossa ei vahdita lähteekö yöllä jopa ulos kun ei löydä vessaan....Eli tuntuu vähän siltä kuin yksinäiset vanhukset jätettäisiin osin heitteille, kun vähennetään vanhaninkotipaikkoja, ja kodissa käydään vain vilkaisemassa. Seurakunnat oisivat ehkä ottaa aktiivisemman osan omien vanhustensa tarkkailuun ja apuun, mutta mites suurissa kaupungeissa, suuret seurakunnat, kuka siellä tietää mitään seurakuntalaisista, ja ne jotka eivät edes kuulu mihinkään seirakuntaa?????? Suuria ovat ongelmat, ja jokainen ihminen arvokas. Herra, auta näissäkin asioissa käytännön hyviin ratkaisuihin!!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 20.01.2014 14:26

Tiina, onko se Israelissakin noin. Vai puhuitko Suomen vanhuksista.

Minä eilen Messun jälkeen menin 98 v ystäväni luo ja hän hartaasti rukoilee pääsyä Isän luo.
Sitten menin saattohoidossa olevan luo. No, se meni melkein nauruksi, kun vaimonsa oli siellä ja meillä on aina naurukanavat auki, kun tapaamme. Potilaskin oli virkeä. Ystäväni sanoi :alapa virkistyä, kun Eva kutsuu kylään.

Nyt pitäisi lähteä kerhoon. Illalla onkin sitten 8 v-synttärit laulun merkeissä.
Eilen lauloimme :Mun kanteleeni kauniimmin. Ihana laulu ja unholassa ollut.

Isän hyvyyttä tuumailijoille! :D :D
eva

ViestiKirjoittaja rine » 20.01.2014 21:08

Tiina.
Seurakunnat voisivat ehkä ottaa aktiivisemman osan omien vanhustensa tarkkailuun ja apuun,

Tätä minäkin huokailen, että lähimmäinen huomattaisiin ja ennenkaikkea vanhukset, kuinka arvokasta työtä he ovat tehneet,
vaatimattomissa olosuhteissa, että meillä on tämä elintaso ja rauha.....ja kuinka lähellä onkaan se että tämä kaikki menetetään,
koska maailmassa ei koskaan tule olemaan rauhaa, kuin nimellisesti ja hetkellisesti...
En tiedä minkalainen sen puheen tulisi olla, jossa ihmiset menisivät itseensä ja näkisivät kärsivän ihmisen......
Työpaikalla huomaan alati vanhenevan työntekijän aliarvioimisen, se on lisääntynyt, vanhemmat kiertoon etteivät uudistusten jarruna ole,,
eipä katse kauas yllä kohta sanoja on itse vuorossa se vanhin....
Tuttavallani on todettu rintasyöpä, etäpesäkkeitä keuhokoissa ,rukoillaan

Ja minä näin taivaan auenneena.
Ja katso: valkoinen hevonen,
ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen,
ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.

https://www.youtube.com/watch?v=DvcvpjRWp4o
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja