tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja eva » 16.01.2014 21:04

Shalom
Tänään kävelin tiimipalaverista pois henkilön kanssa, jota en kovin hyvin tunne. Tapasimme vasta syksyllä. Hän alkoi kysellä, miten joillekin henget puhuvat. Oli lukenut jostakin naistenlehdestä sellaista. Meille syntyi keskustelu, joka päättyi siihen, että saamme uskoa Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
Olin yllättynyt, mutta eikö jossain sanota, että olkaa valmiit vastaamaan. Vai oliko se vastaamaan, mihin toivomme perustuu. No, siinähän se toivo on.

Sain sitten uuden liittymän puhelimeeni. Mies kyllä kehui omaansa edullisemmaksi. ;)
Nyt taidan saada lämpimiä voileipä iltapalaksi.

Teille ihanat tiimiläiset lämpöä ja iloa!
eva

ViestiKirjoittaja rine » 17.01.2014 10:07

Tänään on päivän sanassa joh 14 luvusta toinen jae kuin minkä alle laitoin, tuo luku on minulle erittäin rakas,
ollut aina,siinä Jeesus lähti kotiin valmistamaan meille sijaa ja hän lupaa palata takaisin hakemaan meidät, että saisimme olla yhdessä hänen kanssansa taivaan kodissa.
Jeesus kehoitti älkää olko murheellisia, uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Mikä lohdutus tuossa onkaan, tässä elämän arjessa, jossa ihmisten elämään tarkoituksen tuovat, Tv turhakeohjelmat kuten putous,jossa työpaikalla puhutaan kuin odotetusta vieraasta. Olen kummajainen, minua ei tämänkaltainen huumori kiinnosta pätkääkään, enkä voi osallistua kahvipöydän pitkiksi venyneihin keskusteluihin eri hahmoista. Kaikenlainen voimaantuminen ja henkisyys valtaa ihmisten mielet, kirkoissamme on vuosikymmenet työntekijöinä henkilöitä, joilla on maailman henki, he eivät ole saaneet Jeesuksen lupaamaa totuuden henkeä, koska sen saavat armosta vain Jeesuksen omat. Monien heidän puheitaan kuunnellaan virkansa puolesta erilaisissa kirkollisissa tapahtumissa. Kaiken lisäksi heidän sanomisia uskotaan..mutta kuunnellaanko mitä he todella sanovat..kuinka moni pohdiskelee ja kätkee sanotut sanat sydämeensä kuin Maria teki, kuullessaan ilmoituksen enkeliltä Jeesuksen syntymästä:
Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat.
Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä.

Minusta yksi tallainen harha on, että kastettu lapsi on automaattisesti Jumalan lapsi viimeiseen hengenvetoon. Syntymän ja kuoleman välissä on jokaisen tehtävä valinta, valitseeko tien joka taivaaseen vie. Pelkkä kaste ei riitä, vaan olisi selkokielellä kerrottava mitä Jumala odottaa ihmiseltä. Kirkon perustehtävä on kertoa Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan ja puhuttava synnin liasta jonka Jeesuksen veri puhdistaa, ei mikään muu rituaali tai herkät puheet.
"Kaste velvoittaa luottamaan Kristukseen ja elämään hänen esimerkkinsä mukaisesti. Tätä varten ovat kastetapahtumassa ovat erikoisesti kummit, joiden tehtävä on huolehtia kastetun kristillisestä kasvatuksesta"(lehdestä)..höh kuinka moni kummi valitaan näillä perusteilla..
Viittaan lehtijuttuun kirkkotie lehdessä sivulla 4.
http://joensuunevl.sitepaper.fi/sitepaper/view/-/id/343
Äitinikin on jo iäkäs, hänen mieleensä on kaiverrettu oppi-> kastettu, ripillä käynyt, armosta Jumala sitten päättää hyväksyä ihmisen näillä perusteilla, minne unohtui golgatan Jeesus, turhaanko hän kuoli syntiemme tähden?

Ja minä olen rukoileva Isää,
ja hän antaa teille toisen Puolustajan
olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
totuuden Hengen,
jota maailma ei voi ottaa vastaan,
koska se ei näe häntä eikä tunne häntä;
mutta te tunnette hänet,
sillä hän pysyy teidän tykönänne ja
on teissä oleva.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 17.01.2014 13:15

Kuva
Room. 15:7
Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.

Luin aamulla uutta Sana lehteä ja siinä koskettava piirros, harmi kun en sitä saa kuvattua tänne, kelle lehti tulee niin sivulla 8 se löytyy. Tässä on pappi seisomassa maassa makavan ryöstetyn miehen vierellä ja kyltissä jonka alla mies makoilee lukee Jeriko, pappi "Hyvä tavaton mitä on tapahtunut" mies vastaa "rosvot kävi päälle laastari ei olisi pahitteeksi". Pappi katsoo miestä ja vastaa "Kirkkomme tiukentuneen taloustilanteen johdosta erityispalvelut, jotka maksavat seurakunnalle suunnataan pelkästään jäsenille, onko kirkollisvero maksettu?"

Eipä enempää tarvinne selitellä tuota kuvausta, ehkä meille monille on unohtunut että maksettu on kerran keskimmäisellä ristillä nämä laastarit joita lähimmäiset tarvitsevat kysymättä hintaa saati onko verot maksettuna .......
Laitan tuumiksen lääkekaappiin laastaripaketteja, ottakaa mukaanne ............

Hyviä tuumailuja Rine toi ja niihin aamenen sanon. Meillä on maanantaina nimiäiset ja olenkin heittänyt ajatuksen että miten käy lastenlasteni jos......kaste pelastaisi. Vanhin on kastettu mutta nämä kaksi nuorinta jää sitä vaille ja heillä on nimiäiset.
Itse olen käynyt kasteella uskoon tultuani mutta kyllä lapsenakin kasteen saanut kuulemma....en edes tunne kummejani ja tiedä ketä he ovat. Olen siis tuplasti varmisettu jos kaste pelastaisi......
Oikeesti tämä on niin vaikea keskustelua aihe jota joskus yritimme edellisessä foorumissa ja tuli kahtia jako joka ei ole tarkoitus, sillä Kristuksessa olemme yhtä ja vain Hänen sovitustyönsä ansiosta me ollaan pelastettuja jos otamme vastaan tämän lahjan.
Olemme vajavaisia ymmärryksessämme mutta itse tahdon kulkea sitä tietä minkä koen ymmärtäneeni oikeaksi jopa tässä kaste asiassakin.

Meillä on hyvä liittymä "JEESUS liittymä" eikö totta? Eva kertoi että hän oli hankkinut uuden liittymän ja siitä virisi aatos että on ihana kun meillä kaikilla on tämä yhdistävä sama liittymä ja emme voi kukaan kerskailla että minullapa edullisempi....
Minkä puh.liittymän Eva otit?

Kalle Virta tulee Rantakylän kirkkoon lauantai-sunnuntai ihanaaaa <3 shhhhhhh kuiskaan salaisuuden, olen ihastunut Kalleen ja aion mennä sunnuntaina takapenkkiin salaa kuuntelemaan :P . Tässä alla olevassa linkissä on ainakin kuva Kallesta kun en muita tietoja tähän hätiin löytänyt.
http://www.kansanraamattuseura.fi/sinulle
Kansan Raamattuseuran varatoiminnanjohtaja Kalle Virta laulaa sekä puhuu vapaudesta tammikuisena viikonloppuna 18.-19.1. Rantakylän kirkossa

Tämä aamu on mennyt taas .........en viitsi edes kertoa miten mutta te tiedätte varmaan mitä aikaiseksi saanut. Sain kyllä tilattua Pääskynpesään kylpyläreissun kuun lopulla ja vielä tingittyä sopuhintaan jippiiii. Nimittäin pojanpoikani täyttää 10 vuotta ja en mielellään mitään tietsikkapelejä yms ostele koska tiedän että hän on vähän kuin mummonsa ......, sellaisia toivoi mutta väläytin että eikö olisi mukavampi jos ne rahat käytettäisiin kylpyläreissuun ja vietettäisi laatuaikaa yhdessä. Arvaatte ettei tullut vastalausetta kun kerta tilasin huoneen valmiiksi. Kahdestaan menemme linjurilla ja ehkä ukki sitten hakee pois kun sunnuntai linjurikyytien aikataulut hankalia. Olen ikionnellinen että vielä lähtee mummon kanssa.

Nytpä taidan lähtee kahvitteleen ja jospa ryystäisi lautaselta kuten tuossa avattaressa on. Pitääpä oikeesti kokeilla onnistuuko noin :D
Pitäskö tää mietintämyssy vaihtaa menohuiviin.........ja jos vaikka tsemppaisi niin että saisin imuroitua ennen töihin lähtöä.

Heipat teille ja muistakaa laastarit!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja hanna » 17.01.2014 17:50

rine kirjoitti:Kiitokset kaikille kuulumisten kertomisesta.
Meillä on Amandan kanssa samanikäinen lapsi,
pojistani nuorempi on vajaan kuukauden päästä 40v.
Hänellä ei ole lapsia. elää avosuhteessa.
Olen työmaille lähdössä, tytär menee huomenna matkamessuille ja käyvät Tallinnassa,
luokkansa kanssa. Muistanette rukouksin.
Hannalle sydänlämpöinen halaus näin virtuaalisesti.
eva toi tavoitetta tälle päivälle:

Silmille suo valoa,
anna korvat kuulla,
-ihmisissä hiljaa kärsivissä
-ääntä pitävissä
-kaikkein lähimmissä
Sinut näkisin.
ih<n hyvä rukous ainakin minulle. pyörätuoli jää vähän kauas kauas s pöydästä joten kirjaimet saattaa mennä väärään järjestykseen, mutta eihän sillä väliä ainakin tutkimuksen mukaan ja pystyin lukemaaan tekstin ihan vaivatta, olin tänään taas saunassa ihan ylimääräisen kerran, koska hoitajat päätti antaa tukalleni öljyhoitoa, kun tukks oli niin kovin kuiva ja tukka oli sähköinen.se öljyhoitoo sopii moneen asiaan. meju voi keksiä siitäpitkänpitkön tarinan.
hanna

ViestiKirjoittaja tuike » 17.01.2014 20:40

Jippii!!!
Hanna, miten ihanaa onkaan nähdä sinut täällä!

Kuva
tuike

ViestiKirjoittaja eva » 17.01.2014 22:02

Ilo Hannasta! Yhdyn Tuikkeen kuviin ja tervetulotoivotuksiin. :D

Kuuntelin juuri Hannu Alan konsertin Jerusalemista, Kristillisestä kirkosta. Oli taivaallisen ihanaa musiikkia. Pitkiin aikoihin en ole kuullutkaan laulua: Täältä puolehen ylhäisen maan... Kuunnelkaa! Kerran sanoinkin, kun hän soitti, että se musiikki tuli taivaan kautta.

Meju todella osaa tuumailut liittää oikeille liittimille. Ilo lukea kaikkien kirjoituksia! :lol:
Kuvan katsoin Sana-lehdestä. Suru ja joskus ilokin on "tilastamme". Rukoillaan kaikki tulpat pois pullon suulta, että Hengen tuulet pääsisivät puhaltamaan.

Arvaatteko. Tänään ompelin keltaista, punaista ja hieman lilaa kangasta. Tulee kesämekko ja hellekesä ;) Ehtii valmiiksi, kun kesävaatteet ompelee talvella ja talvivaatteet kesällä. Nyt kehuu liikaa. Tosi vähän ompelen. Tuon Marikankaan sain ja pitäähän siitä yrittää kyhätä.

Huomenna olisi kirkolla tanssin päivä. Olen monesti ollut. Nyt taitaa jäädä. On kaksikin syytä. Ei ne oli ylistystansseja vaan pääasiassa kansan tansseja eri maista. Onhan Israelistakin, mutta aina sai kinuta enemmän. Toinen syy, että poika tulee tekemään kotitalouden tehtävät, kun isi nukkuu ( yövuoro) Lupasi tehdä kiisselin ja pitsaa. Joten herkkuhetkiä tiedossa.

Älä pelkää, sinä Jumalalle rakas! Kaikki on hyvin. Vahvistu, ole vahva! Dan.10:19
Ne, jotka Herraa rakastavat,
ovat voitokkaat kuin
nouseva aurinko. Tuom. 5:31
Siu, siu ja Levollista yötä! :D
eva

ViestiKirjoittaja Lasse » 18.01.2014 09:49

Tuike! Hannahan on ollut jo pitkään kanssamme, nyt hän toteutti oman puumerkkinsä paperille!

Hannalle !

Kuva

Siunausta kaikille Lauantaihin <3, minulla on viikonvaihde vapaata :)

Olennaista ei ole
tehdä kiireesti paljon.
Olennaista on pikemminkin
tehdä oikein oikeaan aikaan
ja oikeassa paikassa.

Sinä olet minun Jumalani - opeta minua
täyttämään tahtosi!
Sinun hyvä henkesi johdattakoon
minua tasaista tietä. Ps.143:10
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja tuike » 18.01.2014 12:27

Siunattua lauantaipäivää kaikille!

Lasse kirjoitti:Tuike! Hannahan on ollut jo pitkään kanssamme, nyt hän toteutti oman puumerkkinsä paperille!
Aivan niin, siitähän minä juuri iloitsin, että nyt
huomasin myös Hannan omakätisen kirjoituksen ! :)
tuike

ViestiKirjoittaja marja84 » 18.01.2014 12:50

tänään päivä menee taas jääkiekon merkeissä poikamme maalivahdiksi omassa joukkueessa tän päivän peleissä.

Vähän taas ollu monenmoista menoo ja meininkiä ja liiankin kanssa...

Eiku siunattua lauantaipäivän jatkoa teille kaikille.:)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja rine » 18.01.2014 15:09

Habakukin sanoin: Mutta minä riemuitsen Herrassa, iloitsen autuuteni Jumalassa,
Kyllä Hannan käynti täällä, sai hallelujan tulemaan ja kiitoksen Jumalan puoleen.
Sitä ei voi sanoiksi pukea, kuinka tapahtumalla oli omaan eläämänikin vastaus ja valtava rohkaisu.

Eilen kävimme äidin kanssa parturi ja terv.kesk.asioilla, apteekki, kauppa ja kahvila kuuluvat kuvioihin myös,
kahvilassa äiti intoutuu yleensä puhumaan koulu ja lapsuusajoistaan, tarinoita joita en ole ennen kuullut.

Meillä on pakkaskeli lunta sihnehtii hiljalleen, koiran tassuja paleli,
takki puettiin päälle mutta tossut jäivät laatikkoon.
Takapihalla puput ilakoivat ja nukkumapoteroita on puiden juurilla,
koiralla riittää nuuhkimista ja joskus kun onnistaa, saa juosta pupun perästä. ;)
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja