tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja meju » 14.01.2014 10:41

Osaatko laskeutua
Huomenta kaikki kiipeilijät ja laskeutujat ♥

Jummitunut oken tänne liukumäkeen, eli vielä tuumailumyssyssä samaa ajatusta pyörittelen kuin viimeksi kirjoitellessa.
Ei kukaan niin alhaala kulje ettei Jeesus siellä ois, tämän laulun sanat kun saisi tänne ja koko laulun niin olisin hyvilläni, tämä soinut myös aatoksissani ja se että Jeesus todellakin laskeutui ja edelleen laskeutuu sellaisiin paikkoihin joihin me emme haluaisi edes vilkaista.
Olen ollut lasten kanssa liukumäessä ja he innolla kiipeävät mäkeen mutta ainakin alussa se alas meno peloittaa ja pitää antaa sellainen pieni tönäisy että hiljalleen laskeutuminrn tapahtuu mutta sitten vaan ylös ja loput muistattekin :D
Mietin tätä laulua ja sitä kuinka tehtävämme on tämä laskeutuminen niin alas että kohtaamme kärsivän, yksinäisen, ja maassa olevan ihmisen joka ei ehkä yksin jaksa kivuta yhtikäs mihinkään. Meille on annettu tehtävä ja tehtävän antaja antoi meille sanoja jotka auttavat , nostavat ja kantavat........
Evan tuoma runo käy tähän ja luenkin sen ääneen " Anna ♡ avara"....., voiskohan tämän runon tallettaa tuohon runo osiolle jonka annukkamme on avannut. Laittasin itse mutten vieläkään oppinut miten tällä tabletilla kopsataan juttuja.

Vapaalla olen edelleen ja pienen koirulin kanssa kahdestaan , mies maalle lähti toisen koiran kanssa. Maanantaisin vesijumpat niin en sen vuoksi pitempään maaseudun maisemissa ollut. Mukava näinkin oleskella ja etenkin kun ei ihsn yksin tarvitse olla kun on tämä kissakoira , oikeesti tämä italianvinttikoira on kuin kissa ja jossain esittelyssä mainittiin kissakoiraksi kun se käyttäytyy kissan lailla, sylissä on pienenä keränä vain kehräys puuttuu ja aina vieressä, nytkin lämmittää ihanasti jalkojani peitteen alla. Kirjoitan tätä pitkälläni ja jos kuuluu krhhhhhh se tarkoittaa että nukahdin :o

Amandakin tormistautunut ja laittanut kuulumisia. Oikeesti muutama sanakin piristää ja haluaa kuulla miten voitte itsekukin. Hannakin soitteli eilen ja hän on aivan uskomaton arkienkeli....ilman siipiä. Kuten tiedätte ei pystt kävelemään ja elämänsä kuviot muuttui yllättäin mutta Herran työssä ahkeroi jakaen puhelimen, netin, ja tietenkin siellä hoitopaikassa niitä sanoja eläviä joita ylhäältä annetaan, tätä sain kokea eilisessäkin puhelussa. Ei Hannan kovalevyä ainakasn tarvitse vaihtaa kyllä kaikki tallessa ja viritetty taivaalliseen yhteyteen.

Jeesus=kanssasi ♥

KrHhhhhhhhhRrrrrrrrrr
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 14.01.2014 13:42

Herra
Mielistyy niihin
jotka Häntä pelkäävät,
jotka panevat toivonsa
Hänen armoonsa. Ps.147;11

Iltavuoroon olen tänään menossa ja huomena olis ykkös vapaa. Yksin tässä olen aamun oleskellut kun Ola on hommisa keskustassa.
Siunattua tiistaita teille kaikille
lissu

ViestiKirjoittaja tuike » 14.01.2014 14:07

Hyvää päivää kaikki ihanat tuumailijat!
On mukava lukea kirjoituksianne, vaikka itse en yleensä saa aikaan mitään tekstiä. :|

Saatiinpa lopulta kunnon talvisää. Lunta täällä ei ole kuin hiukkasen verran, mutta enpä sitä oikeastaan kaipaakaan. Hiihtäminen kun ei kuulu harrastuksiini ollenkaan. Aikoinaan jouduin jättämään sen kipeytyvien olkapäitteni takia.
On ihanaa, kun valon määrä lisääntyy koko ajan ja mennään kevättä kohti.

Käsitöitä tässä harrastelen, vauvalle neuleita yritän saada aikaan. On vain tuo keskittyminen heikentynyt nuoruuden päivistä, kun virheitä tulee ja välillä joutuu purkamaan :?
Kaakkois- Suomessa asuvan tyttären laskettu aika on maaliskuun alkupuolella. Viidettä poikaa tässä mummo ja pappa odottelevat, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Yritän taas kerran pudottaa ainoani, sillä monta kiloa liikaa on kertynyt pikkuhiljaa. Luulen, että jalkakipuni johtuu siitä. Eilen kaivoin esiin vanhat Painonvartijoiden ohjeet ja niillä tässä mennään, saas nähdä kuinka kauan... ;)

Oikein mukavaa ja siunattua alkanutta vuotta teille jokaiselle, Jeesus kanssamme kaikessa !
tuike

ViestiKirjoittaja Vehnä » 14.01.2014 14:39

Niin alhaalla ei kukaan kulje...

http://www.youtube.com/watch?v=b_2S7N5B ... E&index=26

1. Niin alhaalla ei kukaan kulje, / ettei siellä Jeesus ois. / Hän ei ketään luotansa sulje / eikä karkota yhtään pois.

2. Maan alimpiin paikkoihin astui / hän kantaen ristiään. / Ja viittansa verestä kastui, / repi haavoille piikit pään.

3. Ja alemmas vieläkin johti / tuo tuskien raskas tie. / Hän syntistä naista käy kohti, / yhä ryöväri yössä lie.

4. Hän kieltäjän kurjankin kohtaa, / ei väistä vaan luokseen käy. / Vain rakkaus silmistä hohtaa, / eikä kostoa, vihaa näy.

5. Ja vieläkin alemmas tulla / hän tahtoo, jos siellä on / joku tunnolla haavoitetulla, / joku kurja ja mahdoton.

6. Niin alhaalla ei kukaan kulje, / ettei siellä Jeesus ois. / Hän ei ketään luotansa sulje / eikä karkota yhtään pois.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Lasse » 15.01.2014 02:23

Rauhaa ja Halleluja tiimiläiset :D Haastetta taas olette tuoneet kehään.Meju kirjoitti"Osaatko laskeutua"
"Kukaan ei niin alhaalla kulje" kuin Jeesus ja lehrenjakajat, kengänkiillottajat ja siistijät. Tästä näkökulmasta ajateltuna.
Joitakin vuosia sitten lopetin rakkaan harrastuksen Luistelun, josta kehittyi loppuvaiheessa harmittava ilmiö, polvet jäykistyivät ja
kun aloin kaatuilemaan en päässyt enään ylös, oikeaan aikaan ymmärsin lopettaa.
Meju rakastaa hiihtämistä ja elää täysillä siinä mukana :D ilmeisesti on muksahdellut alas, koska osaa hyräillä tuon tunnetun laulun.

Tuike kirjoitti "On mukava lukea kirjoituksianne, vaikka itse en yleensä saa aikaan mitään tekstiä. :|"
Kyllä nyt olet vaatimaton! Mitäs tuo maittava jälkikirjoitus sitten tarkoittaa ? Viides poika tulossa ja sinulla sauhuaa rakas neuletyö harrastus :)

Siunausta ja halit ja paijaukset voimassa <3 ja Kiitos kaikesta muistamisesta !
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 15.01.2014 10:25

Mitä jäljelle jää....

Huomenta tiimiläiset ketkä vielä jäljellä täällä on ♡
Pikkasen synkän aiheen tuon mietintämyssystäni ja se on musta savu...... Eilen kävelylenkin tein hautausmaalle vieden kynttilän äitini haudalle. Hautakumpu on lähellä siunauskappelia jossa sijaitsee myös krematoorio, pois lähtiessäni katseeni kiinittyi savuun joka alkoi nousta kyseisen rakennuksen piipusta se oli paksua ja mustaa, vain tuprahdus ja kaikki ohi. Ymmärsin että siinä savussa oli jonkun ihmisen tarina....vai miten sen kuvaisi. Ehkä olin ainut joka näki tämän loppu savun ja mietinkin kukahan hän oli ja millainen elämänsä ollut. Keskitysleiristä lukemani jutut nousi voimakkaasti ja jotenkin elävämmiksi siinä seisoessani. Jotenki jymähdin paikalleni ja olin aivan kuin puhuttelussa kuinka elämä on lyhyt ja mitä tästä fyysisestä meistä jäljelle jää. Tuossa hetkessä ymmärsin jotain tärkeää ja syvällistä jota en osaa kuvata , myös sen kuinka tärkeää on vaalia sitä mikä jäljelle jää ikuisuuteen ja pitää esillä Jeesuksen sovitustyötä sekä sanomaa joka häneen uskoo ei ikinään kuole. Vaikka tämä ajallinen asumuksemme häviääkin niin meissä on katoamatontakin ....

Olette varmaan kuulleet joku teistä Kaija Koon laulun " mitä jäljelle jää kun menet pois" tämä laulu yhteen aikaan useinkin radiossa, tässä laulussa kerrotaan rakkaudesta ja jos toinen postuu elämästä mitä jäljelle jää. Moni on niin kiinni ihmisessä jopa omassa puolisossaankin että kokee ei tähän Jeesusta tarvita tai jos tarvitaankin niin sitten hätätilassa. Kuitenkin kerran joko savuna tai muuten......mitä jäljelle jää.
Jeesuksella on ikuisen elämän sanat ja ne jäljelle jäi ja voi ihmistä joka ei ymmärrä ottaa vastaan näitä sanoja tai hylkää Jeesuksen jonkun ihmisen takia.

Tytön tyllerö on yökylässä ja nyt juuri heräsi joten juttu jää kesken....mut tästä jatketaan myöhemmin.
Olkaa turvallisella mielellä sillä Jeesus on voittanut omalla verellään meidät omakseen ♥
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 15.01.2014 13:23

Kuva
Ilmankos Lassekin saa selvää niin vireettömästä kiroituksestani :D
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 15.01.2014 19:42

meju "Ilmankos Lassekin saa selvää niin vireettömästä kiroituksestani :D "

Kyllä mä raastan kaikkia timiläisia :)
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja eva » 15.01.2014 21:00

Hei, kaikki ihanat "kirottajat".
Oli niin hauskoja juttuja teillä. Mitähän nyt pukkaa?
Tietysti pitää kertoa, että taas uintipäivä. Saimme hyviltä naapureilta lahjaksi Peurunka päivän ja tänään heille sopi. Niinpä polskimista kolme tuntia ja ihanat ruoat kaiken kukkuraksi. "Kuinka voin kyllin kiittää elämää rikkaudesta...."
Eilen lupasi kovaa pakkasta ja me päätimme sulattaa pakastimet. No, illalla ei tullutkaan pakkasta, kuin 9 astetta ja niinpä meidän piti vielä eilen hoitaa ne takaisin oikeaan pakkastilaan. Voisi pitää oikeat pakastemarjajuhlat. Vielä on niin paljon. :)
Mitä jäljelle jää...
Tämä asia kosketti meitäkin eilen, kun pidimme hiljaisen hetken, kun kollegoista kaksi oli poissa keskuudestamme.
Su lauloimme ystäväni kotiehtoollisella hänen lempivirtensä:
Mä elän laupeudesta ja
armon antimista.
Virsi 275 Tämä on soinut sydämessäni ja se on niin totta.
eva

ViestiKirjoittaja meju » 16.01.2014 10:58

Sela

Töttöröööö tuumis tiimis :D
Nyt on just tälläinen töttöröö olo eikä mikään relaa vaikka kuinka kelaa......., tulin tänne ja yritin jotain saada avainsanaksi ja tuli tuo "sela". Googlettamalla löytyy selityksiä mitä tuo sana tarkoittaa kun se putkahtelee Raamatusta monissa psalmeissa ainakin, sen sanotaan tarkoittavan taukoa tai välisoittoa tai...... . Näitä sela tiloja tulee kyllä nykyisin usein eli ajatuskatkoja ja varmaan hyvä pysähtyäkin miettimään.

Iloitsin että Lissu ja Tuikekin käyneet tuomassa kortensa kekoon vai miten sen sanoisi. Tosi tärkeää on että täällä piipahdellaan niin näin tämä foorumi pysyy pystyssä ja ei jää yhden töttöröön yksinpuheluksi....

Uimassa käväsin eli torstai on se aamuinen ikävä herätys. Sitkeesti olen käynyt jo vuosia kyseisessä jumpassa ja olo on tosi voitokas kun hallilta kotiin tulen. Kohta pyörällä hurautan kaupungille hammaslääkäriin. Sakkokierroksella olen kun luulin ettei tarvi kun vuoden päästä mennä mutta lohkesi takahammas ja nyt yrittävät tehdä vielä siitä jonkinlaisen hampaan tapaisen. Illaksi sitten töihin.....

Muistakaa sela
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja