tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja marja84 » 07.01.2014 14:06

Tervehdys. :)

Koko viikonlopun on nukkuminen ollut levotonta ja muutenkin huonolaatuista, eikä viimeyökään mennyt sen paremmin... Hereillä ollaan, silmät seisoo päässä ja näkee kyllä joka suuntaan, mutta ajatuksellinen reaktio/ reagoiminen on sitten jotain aivan muuta. Mielessä ei paina mikään eikä stressiäkään tietoisesti oo... Mut vietävä väsymys vie kaikki voimat niin ettei jaksa juuri edes puhua kellekään, kyllä asiakaspalvelutyössä tottakai tervehtinyt oon työtovereita ja niin pois päin... Mut muuten aikas vaisu olo...

En sit tiedä kuuluuko se tähän ku ikää tulee lisää... :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.01.2014 17:26

Enkeleitä, onko heitä???? On, on, sainkin 4 vierasta kolmen sijasta, ja mielestäni olivat vierailevia enkeleitä!!!!!!!!!!! Tämä norjalainen naiselainen. Kirsten, on todella vaikeasti nivelreumainen, kävelee huonosti, kahden sauvan avulla ja vielä koko ruumis vinossa. Mutta ei hän luovuta helposti, piti välillä istua lepäämään, mutta sitten mentiin, etanan vauhtia kyllä, muttamäkeäkin ylös ja portaitakin. Kiittäkää joka tilassa, sitä hän teki :) Ja siinä me muutkin saimme intoa lisää elämäämme, ja sitä ettei saa vähällä luovuttaa. E i me kovin ihmeellisiä puhuttu, hurskaita ajatuksia, ja kuitenkin saimme rohkaisua toistemme uskosta.
Voi ei, ei minulla ole lumilapiota, rikkalapiolla ollaan yleensä pärjätty, mutta joka lumitalvena se on kyllä rikki mennyt. Ei sentään enää niin paljoa ole lunta, että asumispaikoilla voisi lumilyhdyn tehdä. No, tämän tienoon ainoat ns. jouluvalot ovat minun rappujeni kaiteessa, ja ne ovat tosi kauniit. Ilahduttavat varmaan muitakin kuin minua.
Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu :idea:
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 07.01.2014 19:00

marja84 kirjoitti:Tervehdys. :)

Koko viikonlopun on nukkuminen ollut levotonta ja muutenkin huonolaatuista, eikä viimeyökään mennyt sen paremmin... Hereillä ollaan, silmät seisoo päässä ja näkee kyllä joka suuntaan, mutta ajatuksellinen reaktio/ reagoiminen on sitten jotain aivan muuta. Mielessä ei paina mikään eikä stressiäkään tietoisesti oo... Mut vietävä väsymys vie kaikki voimat niin ettei jaksa juuri edes puhua kellekään, kyllä asiakaspalvelutyössä tottakai tervehtinyt oon työtovereita ja niin pois päin... Mut muuten aikas vaisu olo...

En sit tiedä kuuluuko se tähän ku ikää tulee lisää... :)

Kun väsymys painaa, vaikka on päivä ja pitäisi jaksaa, ehkä vitamiiniporetabletti olisi joskus paikallaan. Minulle lääkäri suositteli, kun verenpainelääke kuluttaa kehoni varastoja tavallista enemmän. Pyrin myös syömään monipuolisesti ja terveellisesti.

Jaksamista sinulle, Marja hyvä, et ole vanha mutta työsi on raskasta ja säät ovat olleet poikkeuksellisen masentavat.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 07.01.2014 19:14

meju kirjoitti:Älä luovuta

Ajatus syntyi kuin hanna oli kirjoittanut että ei vaan onnistu tänne kirjoittaminen kun on kirjoittanut niin tuumis heittää ulos ja pyytää kirjautumista yms. Tämä on tuttujuttu minullekkin että olen kirjoittanut kirjautuneena ja kun lähettämään rupean niin herjaa että pitäisi kirjautua jne....mutta olen mennyt nuolella taakse päin ja löytänyt kirjoituksen ja uudelleen vaan klikannut, mutta olen kyllä hävittänytkin juttuja. Nyt tässä mietin miten kirjoittaisin hannalle rohkaisukirjeen niin ettei hän luovuta vaikka ei onnistuiskaan sillä tosi ihana että rekistöröiminen onnistunut niin kyllä vielä muutkin jutut avautuu. Varmaan amanda neuvoo kun käy hannan luona kun tämä etäopetus on niin hankalaa ja kun tämä ope (näyttää itseään ) ei itsekkään vielä hallitse näitä tämän foorumin ihmeellisyyksiä, muttei luovuteta eihäää

Jos luet, Hanna, tätä, niin annan pienen ohjeen. Kirjoita viestiin vain ihan vähän ja lähetä se sitten. Jos lähettäminen onnistuu, mene viestiä katsomaan ja klikkaa oikeasta yläkulmasta Muokkaa viestiä. Silloin voit jatkaa kirjoittamista. Taas voit lähettää välillä ja vieläkin ottaa Muokkaa-toiminnon ja jatkaa...ja lähettää.

Näin ei tule niin paljon turhaa työtä.

Taisi minullakin olla tuota ongelmaa alussa, mutta ei enää.

Hannalle siunaavin terveisin...mutta saavat tämän muutkin lukea.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Aralia » 07.01.2014 21:32

Vehnä
"Minä olet sinut nimeltä kutsunut"

Lapsenlapseni kastejuhlassaan kutsuttiin nimeltä eli hänestä tuli Toni Elias. Aralia-mummon pitäessä sylissään tätä poikaa ja todetessa, että tämänkin sain nähdä, tuli itku siinä kaikkien nähden. Tosin juhlaväki lähes kaikki tiesi, että sairastan parantumatonta syöpää ja minun päiväni on Herran kädessä. Vähän tuo minua harmitti, mutta kaipa se kuului Jumalan suunnitelmiin. Muuten jaksoin kohtalaisesti tuon n. 400 km ajomatkan päivän aikana. Uusi lääke väsyttää ja masentaa, en tahdo jaksaa kovin paljon kirjoitella.
Siunausta teidän kaikkien ja rakkaittenne elämään!
Aralia

ViestiKirjoittaja rine » 07.01.2014 22:58

Aralian kirjoitus kosketti, Herramme sinua lohduttakoon ,

Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä,
laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme,
että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa,
voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 07.01.2014 23:29

Ehtoota! Vielä ehtii kirjoittaa.
Minäkin kostun noista Vehnän neuvoista. Kiitos!
Tuo vitamiinijuttu on kyllä tärkeä. Meillä marjakuuri. Joka päivä yritämme syödä monenlaisia marjoja.
Aralian kanssa saamme iloita, että sait olla noin arvokkaassa ja ihanassa juhlassa.
:( Päivä ei taaskaan valjennut. Jouluvalot annamme olla vielä juuri siksi. Kuusen ja punaiset veimme pois. Tuomaanristit saavat myös olla pitkään. :D
....joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valon.....
Sinä teet runsaaksi riemun,
annat suuren ilon. Jes.9
Tuo on niin ihana lupaus, että eihän me harmautta surra. Liukkauskaan ei haittaa. Toden totta, olen paljon virkeämpi esim Israelissa, jossa aurinkoa :D :D Ei taida malttaa odottaa huhtikuun matkaa. Jo katselimme, pääsisikö aiemmin. Huhtikuun matkaa ei peruta, etumaksu maksettu.
Hurrinki alkoi tänään ja tietysti uiminen sen jälkeen.
Syksyllä kiinnitin huomiota, kun uimahallissa siistijä oli niin tuikean näköinen. Kerran hän työnsi siivouskonetta ja joku rauta piti kovaa ääntä. Huomasin, hän ei kuule. Mietin, mikä häntä ilahduttaisi. Tänään sitten onnistuin antamaan hänelle pienen lahjan. Hän oli tosi yllättynyt ja ilostui.
:lol: :lol: Erikoisannos hyvää mieltä ja maittavia unia!
eva

ViestiKirjoittaja Minnuli » 08.01.2014 08:45

Juon tässä aamutuimaan ystäväni äidin Suomesta lähettämää kahvia, ihana ihminen, kun muistaa minua aina joulukahvilla. Se maistuu erilaiselta kuin täkäläinen. Mietin tässä kaikenlaista muutakin ja luen tässä työhuoneen seinällä olevia lappusia. Yhdessä lukee: "Te olette kalliisti ostetut, älkää olko ihmisten orjia. Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu." Luen sen aina uudestaan ja mietin mitä kaikkea se tarkoittaakaan. Mitä sinun mielestäsi?

Siunausta teille tähän päivään.
Minnuli

ViestiKirjoittaja meju » 08.01.2014 12:24

Hyvyyden voima
Virsi 600 on päivän lauluni jonka varmaan kaikki olette kuulleet. Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan saamme tänäänkin kaikki turvautua ja kätkeytyäkkin kun vaarat vaanii tai ei vaan jaksa.

Minnuli on tuonut pohdittavaa jota pitäisi ajatella joka päivä valintoja tehdessämme. Jeesus on meidät lunastanut veren hinnalla ja se on kallis maksu sinusta ja minusta. Kuitenkin häpeämme tai emme edes koskaan uskalla näyttää väriämme vaan annamme orjuutta itsemme tämän maailman pomojen ja mielipiteitten mukaan. Huomaan omassa elämässä kuinka helpompaa olisi monin osin kulkea toista tietä ja kun ei voi olla samaa mieltä monista asioista uskomattomien omaisten kanssa ja senkin huomaan että lapsetkin häpeävät kun äiti on uskovainen ja monetkohan kerran olen kuullut mieheltänikin että olisit niinkuin toisetkin ........

Kohta puolin lähdettävä kampaajalle ja sieltä suoraan töihin. Maalla ollessa ei huolia hiustenkaan kanssa kun ei muista edes peiliin vilkaista, yhtenä päivänä ohimennen satuin peilin kohdalle ja hoksasin etten ollut koko päivänä kammannut kutriain :lol: Katsoessa vanhoja valokuvia niin maatalon emännillä aina huivit päässä niin sisä kuin ulkokuvissa ja usein silleen solmittu että eteen solmu. Eli kohta huivipäämummona kuljen *wirn* , eipä varmaan silloin niin paljoa peilikuvansa edessä aikaa vietetty ja silti ihan siistejä olivat.
Siistinä pitää asiakaspalvelussa olla niin vielä uhrattava pennosia kampaajalle.

Eva kertoi kuinka hän oli pienellä lahjalaa ilahduttanut uimahallin työntekijää, annetaan hyvän kiertää ja tehdään mekin samoin sellaiselle lähimmäiselle joka vähiten sitä osaa odottaa.

Hyvin teette kun kirjoittelette ja sekin on sitä hyvän jakamista ♡
Huivit päähän ja menoksi.......tai
;)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja marja84 » 09.01.2014 00:02

Heipä hei ystäväiset :)

Kas ajatus katkesi kun seinään...

Hiljaa huokaillen sohvan nurkalla..
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja