tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuu

ViestiKirjoittaja rine » 29.01.2014 07:55

meju:
Yritän saada esim. rukousosion piiloon että voi vapaammin aiheita laittaa.

tästä meille on laskettu sama ajatus sydämelle. Monet rukousaiheet ovat sellaisia, että liikutaan herkällä maaperällä.
Saisiko sen lukuosuudenkin salasanan taakse.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 29.01.2014 10:32

Toivo, näkeminen, kärsivällisyys
Mutta jos toivomme sitä mitä emme näe, me odotamme sitä kärsivällisesti. Room 8.25

Huomenta ihanaista kera helpotuksen huokausten, koen suurta kiitoksen aihetta eilisestä oppitunneista jonka sain tämän foorumin kautta. Tuntui välillä olo panikkiselta kun en osannut tehdä mitään mutta te rohkaisitte ja uskon että rukouksin mukana. Eva totesikin kannustavasti yrittävänsä olemaan kärsivällinen :) Ajattelin että Annukkaa varmaan harmittaa kun päivän sana osionkin menin sotkemaan jne....ehkä luin luulojen kirjaa luuli teidän luulevan........., että toivoa on :lol:

Tästä näkemisestä olin toisaalta hätääntynyt kun itse näin kaiken mutta te ette ja tiennyt en mitä näette. Ylläpitäjän tittelillä oli tämä ominaisuus ja sepä sitten sotkikin kun en osannut oikein toimia. Ajattelin tilannetta kuinka selitämme uskon asioitakin heille joilla ei ole hengellistä näkökykyä niin kuinka vaikeaa se onkaan ja emmehän tiedä toisen ihmisen sydämen tilaa mitä "osioita"hän pystyy näkemään. Meille Jeesuksen omille on uskottu erilaisia ylläpidon tehtäviä että voimme pitää yllä Jumalan sanaa joka on elävä ja voimallinen avaamaan lukkiutuneitakin osioita ihmisten sydämistä. Taivaallinen ylläpitäjän tarkassa valvonnassa olemme jokainen. Toivoa on toivottomallakin...
Yritin laittaa tehorukous osion että vain kirjautuneet sen näkevät, onnistuiko?

Pakkanen taas kiristyy täällä suunnalla mutta hiihtämään en ole vielä päässyt kun ei ole latuja tehty ehkä lunta liian vähän latukoneelle. Uimassa käynyt sen 2-3 kertaa viikossa että peruskunto säilyisi. Kiitollinen olen etten flunssassa ole ollut ja uskon että ne tippapullot mitä Hanna ja Annukka antoivat ovat auttaneet. Heti kun tuntuu että taitaa flunssa tulla otan niitä ihmetippoja ja seuraavana päivänä ei mitään taudin merkkiäkään. Tämä on ihan totta .

Nyt meen ottamaan sitä ruskeata nestettä jota tiputellaan kahvipannusta ja aiheuttaa närästystä.......
toivottavasti kirjoitukseni ei aiheuttanut när......kästystä vaan jospa pikkasen sain sinut hymyilemään huomatessasi että onpahan tässä foorumissa tehokas ylläpitäjä niin osaava :o

Kiitos ja kunnia ylimmälle ylläpitäjälle Jeesukselle Kristukselle ♡♥♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 29.01.2014 13:35

Eilen jo yritin tänne kirjoitella,mutta ne hävisi taivaan tuuliin. Kaksi vapaa päivää oli ja ne tuntuivat tosi hyvälle. Nyt menen iltavuoroon.
Tosiaan olen tämän kuun tehnyt ykkös vaipailla ja se alkoi jo tuntua siltä että nyt tarviisin pisemmän vapaan. Viime viikolla tein 55 tuntia ja koko kuukaudessa 181.
Aurinko paistaa niin kirkkaasti ja on ihan kevään odotusta rinnassa.
Olen lukemassa uuttatestamenttia. Kesän kun olin sairaslomalomalla niin kerkesin lukea testamentin 8 kertaa läpi. Pari kertaa luin sen 10 päivässä,mutta enpä juurikaan kerennyt sitten muuta tehdäkkään . Nyt on vauhti hiukan hiljentynyt kun aloitin työt. Joulukuusa kun. aloitin uudentestamentin taas alusta ja vielä olen matteuksen evankeljumissa mutta hiljaa hyvä tulee.
Rauallista ja hyvää keskiviikko päivää teille kaikille
lissu

ViestiKirjoittaja Vehnä » 29.01.2014 16:29

meju kirjoitti:Toivo, näkeminen, kärsivällisyys
Mutta jos toivomme sitä mitä emme näe, me odotamme sitä kärsivällisesti. Room 8.25

Yritin laittaa tehorukous osion että vain kirjautuneet sen näkevät, onnistuiko?

Hyvin onnistui. Taidot ovat lisääntyneet. :)
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 30.01.2014 20:58

Ymmärrys

Voi teitä te ymmärtämättömät......., nyt en ole varma oliko nuo sanat Raamatusta mutta sen selvitän myöhemmin. Nyt ajatuksissani on edelleen Salme Blomsterin kolumni josta jo kirjoitinkin mutta jatkan sitä vähän kun tämä on niin ajankohtaista, lainaan jutusta taas pienen pätkän
Meitä nykyihmisiä tuntuu kiehtovan kaikki yliluonollinen, dramaattinen, nopeasti toimiva ja helppoa elämää tarjoava opetus. Toki Jumala tekee ihmeitä ja antaa siunauksiaan. Ne ovat kuitenkin eriasia kuin narsistinen huume, josta puuttuu pyhyys ja jossa sielullinen tunteileminen tulkitaan Pyhän Hengen läsnäoloksi.
Sen vuoksi apostoli Johannes muistuttaa kirjeessään " Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme , kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. Lapseni pysykää erossa vääristä jumalista ( 1 Joh. 5:20-21

Todellakin ymmärrämmekö mitä luemme, missä ajassa elämme........Herra lisää ymmärrystä meille !

Vehnä taas rohkaisun sanoja toi että taidot lisääntyy, kuitenkin paljon vielä tarvitaan harjoitusta ja sitä kautta ymmärryskin kasvaa . Uskon Jumalankin kouluttavan meitä juuri näin että joudumme joskus sitkeästi monien epäonnistumisienkin kautta opettelemaan ja kun emme lannistu niin meidät palkitaan ymmärryksellä , ehkei aina kaikki onnistu meidän mieleisesti mutta ymmärrämme ja koemmekin että kaikki yhdessä vaikuttaa ikuisuutta ajatellen parhaaksemme.......

Voi mahdotonta Lissun työtuntien määrää, meikä tekee vain 20 tuntia viikossa ja se tuntuu nyt ok. Yritä Lissu opetella sanomaan "ei " sanaa. Tuli ihan hätä etteihän tuollaista kauan jaksa . Hyvä immeinen ihtiäs säästä ♥ , muistetaan Lissua rukouksin ja sitäkin että useammin täälläkin pistäytyisi :P

Huomenna lähden Ilomantsiin kylpyläreissulle mussukan kanssa, hänellä oli 10 vuotis synttärit ja perinteisesti en mitään lahjoja osta mut tälläinen yhdessäolo juttu on kiva. Kyllä tämä aika hujahtaa ja sen huomaa lasten iästä.......muttei omasta jostain ihme numeroista :D

Huomiseen te ymmärtäväiset tuumislaiset ♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 31.01.2014 22:46

Vielä ehtii moikata tammikuussa.
Tammikuu meni kuin siivillä. Hyvä, että meni, kun on pakkaskuu. Ei oikein viitsi lähteä lenkille keuhkoputkia rääkkäämään.
Mutta ihan oli olla kylpylässä kaksi yötä. Tai ihana, kun sai uida. Kahtena päivänä ehdin olla kolmesti vesijumpassa. Kuopion kuppeeseen on lyhyt matkakin ja oli vielä joku tarjous.
Tuntui tosi mukavalta tulla kotiin, kun oli ollut hetken poissa.
Viisautta ja ymmärrystä tässä tarvitaan. Mitä pitäisi tehdä ja mitä jättää tekemättä.
"Hänet Jumala on antanut meille
viisaudeksi....
Tuumaus-mainioille hyvää helmikuuta!
Iloa ja valoa! :D :D :D
eva

Edellinen

Paluu Tuumailuja