tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuun tuumailuja.

ViestiKirjoittaja meju » 02.01.2014 14:51

Kuva
http://www.karuse.info/index.php?option ... &Itemid=35
Oli Konsta Kilpikonna
usein mielellä pahalla,
kun ei koivet kopsuttele,
jalat vikkelät vilise.
hidasta on matkan taitto,
kovin verkkaista vaellus.

Kyllä harmitti hitaus,
nolostutti vauhdin puute.
Päätä ei nopeus pakota,
hirvitä ei vauhdin hurma.

Kyynel silmähän kihosi,
nosti harmi kyyneleitä,
ohi toiset kun menivät,
ivasivat kankeutta,
kaikki nauroivät hänelle
verkkaisesti kulkevalle.

Pieni Konsta Kilpikonna,
vaikka parhaansa yritti,
eipä saanut sutjakammin
liikkumahan jalkojansa.
Kilpi mieltäkin kiristi
kova kuori kiukututti.

Mutta kaikilla kamuilla
omat harmit haitalliset,
jokaisella on jotakin,
vaivaa taikka kärsimystä.

Täytyy tyytyä osaansa,
olla niin kuin luonto tahtoi,
olla se mikä pitääkin,
täyttää paikka parhaimmasti.

Kopsasin tuon runon kun se oli niin osuva tähän kuvaan ja yleensä meihin jokaiseen. Monet täällä tuumiksessakin meistä on kilvet tiukasti kiinni, ihan pikkasen avautunut että tunnistaa joku siellä kuoren alla tuhisee, monelaiset syyt että ei uskalla ryömiä esiin saati ihan kilvettömäksi heittäytyä......Tärkeää on jokaisen kokea ja kuulla "olet rakas" ja tärkein tehtävämme on kertoa siitä rakkaudesta jonka Jumala on osaksemme suonut Jeesuksessa Kristuksessa. Meitä ei ole tarkoitettu lymyämään koko elämämme peläten kanssa kulkijoita joka voi kovettaa kilpeäkin niin ettei sen alta enään mahdu pois tulemaankaan, tosin on Jumalan rakkaus joka murtaa kovimmankin kilven. "Pala palalta murtui pois Vain ihmettelin ja itkin En millään murtunut ois Sinä Herra minut murskasit ....
http://www.youtube.com/watch?v=f0M-_-URiUk

Tässäpä tämän aamun tuumailut joka alkoi kilvestä ja päättyi saviruukkuun :)
Tänään olisi työpäivä ja iltavuoroon mentävä, johan tässä viikko huilittukin. Tosin huomenna jo vapaapäivä ettei tämä tahti pitäisi hirveesti uuvuttaa. Olen kyllä ikionnellinen nykyisistä työvuoroista ja jotenkin muutenkin elo on seesteistä tällä hetkellä. Tietenkin murheita aina on mutta kun on levännyt niin jotenkin paremmin jaksaa niitäkin kantaa.....
Lissu varmaan nukkuu vielä tähän aikaan kun yön töissä ollut. varmaan olisi raskasta yötyöt kun ei niitä koskaan ole tehnyt. Lassellekkin tuttua yöllä työtä tehdä silloin kun suurin osa meistä nukkuu......aina joku valvoo. Tämäkin on lohdullista sillä tiedän nämä yövuorolaiset varmaan joskus rukoilevat meidänkin puolesta eli muurinaukossa vartijoita jotka ei nuku....

Nyt ei ajatus juokse tämän enepää joten jatka sinä kirjoittamista......
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 03.01.2014 13:20

Kuva
Huomenta piipertäjät, missä lienee lennättekään kun ei postia ole tullut. Kohteliaita varmaan olette ja ajattelette annetaan mejulle kirjoitustilaa *kiusii*. uskon kuitenkin että kyllä niitä kirjeitä tänne lennätetään kun myötätuuli siiville.....kohta tuumiksen postilaatikko rönsyää.

Usko[b]
Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun poikasi elää". Ja mies uskoi sanan, jonka Jeesus sanoi hänelle, ja meni.Joh 4:50
Usko ei ole tunnetta, ei näkemistä eikä epäilemistä vaan Jumalan Sanan luotettavana pitämistä
(kalenterista)

Luen joka päivä tuota äitini perintönä jäänyttä Virtoja erämaassa kalenteria, tosin tämä onkin huomisen päivän sana vahingossa olen kääntänyt väärän sivun noh jospa se on tarkoitus ......., laitan tämän päivän sanan tuonne päivänsana osiolle joka tosi hyvä juttu ja Annukan ideoima ja ylläpitämä, hän on yksi innoittajani uskollisesta työntekijästä....
Tunneihmisenä on tosi vaikeaa ymmärtää että ei välttämättä tunnemailma kerrokkaan totuutta ja oma mieliaalanihan on tosi vaihteleva ja tuntuu siltä sun tältä, välillä jopa tuntuu että olenkohan uskossa ollenkaan kun on niin vaikeaa ja kompuroivaakin tämä kulkuni vai teenkö aina vääriä valintoja. Tuskin näin on sillä lukiessamme Sanaa niin siellä kyllä kerrotaan että ei ole helppoa tietä valittu eikä ongelmitta selvitä mutta senkin tiedämme että hyvin meidän käy vaikkei näkyjä näy.......Luotetaan Sanaan ja luetaan sitä.. Yksi juttu vaivaa itseäni nimittäin Raamatun lukemisen into on laantunut, vaikka kuinka yritän sitä lukea niin en pääse montakaan riviä eteenpäin. Ajattelin aloittaa uuden testamentin alusta lukemaan näin vuoden alun kunniaksi. Lukutahti on hidasta ja kun otan Raamatun käteeni niin heti joku muu juttu mieleen juolahtaa ja loput arvaattekin. Tiedän kaikkein tärkeintä mitä voimme tehdä ja ravita itseämme hengellisesti on tutkia Jumalan Sanaa niin kuin se on kirjoitettu.
Tuntui miltä tuntui niin päättänyt olen seurata Herraa ja lukea Raamattua tänäkin armon vuonna.

Kello käy.....tietsikan kelloa vilkaisin ja olen taas aikataulussani tosi myöhässä. Yöpaitasillani vielä tähän aikaan ja kirjoitustyöt vasta alussa :D Pikku hauvelin kanssa ollaan kahdestaan, isäntä lähti maalle toisen koirulin kanssa. Tänään vapaapäivä ja imuroida aioin, kävelylenkillä ja uimassakin meinasin pistäytyä. Nämä on niitä suunitelmia jotka ehkä osa toteutuu jos laitan vauhtia tässä "virkkaamisessa" eli tuumailumyssyä virkkailen :idea: Huomenna taas maalle lähden pariksi yöksi, eli pientä vaihtelua ja siirtymisiä sinne sun tänne.

Eilen tuli oromyllyn lehti ja siinä tosi hyviä tapahtumia tälle vuodelle. Ainakin kesäkauden avajaisiin aioin mennä ja lokakuun naistenpäiville, maaliskuulla olis myös hyvät naistenpäivät mutta olen just reissussa silloin ja arvaatte varmaan minne matkani vie. Käväsen moikkaamassa Annukkaa ja Tiinaa :P
http://www.kansanraamattuseura.fi/sinul ... _parikkala
Tässä vähän tietoja Oronmyllystä jos joku ei tiedä mistä paikasta niin usein kirjoittelen, tämä on yksi suosikeistani minne tykkään mennä.

Yritin tuota kuvajuttuakin että saisin tänne laitettua mutta en nyt onnistunut. Eli tätä kautta pitäisi onnistua, ensin lataa kuvan ja sitten kopsaa riviltä sen foorumeille tarkoitun osion....jotenkin niin se meni.
http://postimage.org/

Opetellaan ja jos ei tänään joku juttu onnistu niin huomenna tai ensi kuulla uudelleen. Emme lannistu emmehän... :!:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 03.01.2014 19:18

Ehtoota!
Mies lähti kauppaan ja minä koneelle. ;)
Tällaista työnjakoa meillä on. Hänen huvittelunsa on käydä kaupassa, minun ei. Huomenna tulee pohojalaiset kylään ja kyllä pitää olla muutakin kuin vanhoja jouluruokia pakasteesta. Sen verran "komiaa" on meillä, vaikka sieltä köyhemmältä puolelta pohjanmaata olenkin.
Systeri porukoineen innostui tulemaan, kun soitti useamman kerran ja me aina oltiin uimahallissa. Hänkin haluaa polskimaan.

Eilen työnsin laatikkoa uuniin ja sanoin: tästä riittäisi useammalle. Niinpä saimme lounaalle naapureita. Rohkeasti rukoilimme, kun se ruoan yhteydessä on niin luontevaa. Annoin vielä hengellisiä lehtiä.

Tänään sitten taas uinti ja kuntosali. Ensi viikolla alkaakin sitten normaalit vuorot.
Kalenterista:
Usko on....
lepäämistä Jumalan rakkaudessa,
läsnäolossa ja huolenpidossa.
Ihanille tuumaajille Siunattua Loppiaisaikaa!! :D
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.01.2014 20:49

valilla tulee kiireeellisia rukouspyyntoja kuten nyt Raamatunkaantajilta, kun heilt' evattiinn viisumit. vaikka ylioposto miita anoi taas.Eli Herralle huokauksia asiasta, teiltakin!!!!!
Eilen satui hasu juttu, joka meita klmea vanhaa naista nauratti. Menimme vanhainkodissa kaydyn jalkeen Jerusalemi n keskustaan syomaan, Naimme ulkopuolella rukalistan, ett n. 10 euroa ateria. No istuttiin ja tilattiin, siihen kuului yksi salaatti ja mehu ylimaaraisena. annnoksesa oli kanan rintaa, tsipseja tai muusia, ketsuppia ja pehmeaa juustoa. Meilla tuotiin kullekin lautanen aseet, isommilla aseteilla tarjottavat. Ihmettelimme vian miksi vain yksi mehulasi ja tilasimme kaksi lisaa........Seliisihan se asia kun ;laksu tulI: olimme ssyoneet yta annosta kaikki kolme tuleet kyllaisiksisikn, mutta pieni laskuu nauratti meita niin kovivn ,etta tarjoilija tuli kysymaan, naurun syyta :) etta paasimme halvalla ja tilasimme viela upit kahvia. Eli uudenvuodenlaous tu;li halvaksi. Joskus ylatyksia nainkin pain
Toivottavast tulevat paivatkin tuovat hyvia yllatyksia myos politiikanalalla, mutta ne onnekso obat suuremmissa kasissa, loppujen lopuksi Taivaallisen isamme Ja Jeesuksen. Kiitos siita. ja optimistisia terveia teille kaikille. Tiina
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 03.01.2014 21:27

Herra tiedät nämä raamatunkääntäjät ja heidän viisuminsa, rukoilen että poistat kaikki esteet ja paholaisen juonet,
jotka estävät sanasi eteenpäin viemistä, kiitos että saamme rukoilla ja kiittää voitosta Jeesuksen nimessä tässä viisumiasiassa.

Tiinalle kiitos optimistisista terveisistä,
palaan usein sinne sorvin ääreen, työpaikan ilmapiiriin,
kotiin palattuani koen usein että tähän pitäisi tulla muutos tai turhaannun lopullisesti...
.olen huokaissut usein Herra mitä tahdot sanoa...

Iloitsen taas 3 vapaasta viikonpäivät ovat sekaisin,
meju kirjoitti kuin omasta elämästäni, väkisin luen muutaman rivin evääksi raamatusta.
Elo vain on sellaista.. minkä nyt muistan huomenna... sitä etsitään....
Kyllä vaellukseni on vaivaista, konkreettisesti riipun Jeesuksen viitan tupsussa, kädet tyhjinä
ja mietin Jumalan rakkautta ihmislasta kohtaan..
evalle sopii tämä sananpaikka:
sinä toimit uskollisesti kaikessa, mitä teet veljien, vieläpä vieraittenkin hyväksi.
He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin,
kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on.
3 joh kirje 5-6
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 03.01.2014 22:08

Iloiten saan lukea kirjoituksianne. Ihailen tuota Mejun avoimuutta. Juuri tuo herkkyytesi pulppuaa sinusta, ja kirjoituksesi ovat eläväisiä olet ilo pilleri.
Olen tässä kirjoittanut mutta en ole taas onnistunut lähettämään sitä teille näkyväksi , saa nähdä jos tämä tulee läpi.
Amanda
amanda

ViestiKirjoittaja marja84 » 05.01.2014 00:22

tänää kävi vanhemmat serkkuni kanssa etukäteen juhlimassa tulevia synttäreitäni ja olihan appivanhemmatkin...

Mittariin tulisi torstaina uusi vuosikymmen... Olen tähän astisesti meidän työtiimin nuorin työkohteella ja vastaan kumminkin enimmältä osalta yhteisistä jutuista siellä, mut toisaalta minusta on kivaa kun saan ohjata asioita ja niin pois päin, mutta siitäkään en pidä kun toinen näistä työpareistani ei oikein ajattele itse vaan kaikki asiat, mitä vastaan tulee hän käännyttää minulle ja ihan kuin odottaisi että kaikki tehtäisiin hälle valmiiksi.

En halua vaikuttaa sellaiselta joka määrää kaikesta kaiken, koska olen työntekijänä samalla tasolla tiimiläisteni kanssa esimiehemme alapuolella...

Mutta siunattua yötä kaikille :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja rine » 05.01.2014 10:01

Marjalle paljon onnea torstaille, sinä olet nuorin, minä taas vanhin tiimistäni :shock:
aina joku tiimistä saa vastuuta työhön liittyen, jotkut tulevat töihin tekemään sen valmiiksi suunnitellun työn.
Kaikista ei ole vastuunottajaksi sen olen todennut työvuosinani, se vain on hyväksyttävä.
työstä vastuu on aina tekijällä, mutta työnsuunnittelun ja tekemisen tapojen kehittely ja yhdessä pohtiminen on joskus mahdotonta.
Tiimityötä on kaikkialla ja jotka tahtovat yksikseen "omalla paikallaan" sitä tehdä, ovat nykyajan haasteita, koska tiimityössä haetaan yleensä laajempien kokonaisuuksien hallintaa
esim poissaolojen paikkauksia jne. Meillä muistetaan rahalla vuosittain tiimiyhdyshenkilöä, ja tähän saakka on palkittu tiimissä myös hiljaisia puurtajia. Ota asia puheeksi omalla kohdallasi.
Marja koska sinulla on osaamista ja halua katsoa laajemmalle pidä siitä kiinni, työnsä organisoijia on vähän.
Siunausta sinun/teidän elämään ja kiekkoilevalle pojalle

kukka.jpg
rine

ViestiKirjoittaja meju » 05.01.2014 11:28

Tiimiläiset
Huomenta tuumis tiimiläisille toivottelen täältä maaseudun rauhasta. Rine toi tuon tiimi ajatuksen ja googletin mitä tiimistä siellä sanotaan, mielenkiintoisia ajatuksia jotka sopii tähän foorumiinkin. Toimiva tiimi muodostuu 1-2 vuoden jälkeen oli jossain kaaviossa, eli me ollaan vasta alussa kun ei 2kk vielä toimittu. Meidän tiimimme johtaja on Jeesus ja voimme täysin luottaa hänen johtoonsa elämämne työt kaikkialla minne johtajamme johdattaa....

Onkohan marja huomannut tuota kahvilaa etusivulle, muistaakseni hän sitä kaipaili. Onhan kaikilla etusivu suosikkeina niin että iun tänne tulee niin ekana näkyy 3 osiota. Muistutan sen takia että etusivulke voi tulla uusia osioita ja ne jää huomioimatta kuten varmaan monille tuo kahvila ja engalanninkielinen osio. Annukka on tehnyt paljon työtä englannin osiolla, kunnon tiimiläiset voi joskus käydä merkkaamassa jotain että on käväissyt, eli innostetaan ja kannustetaan toisiamme.

Kyllä meinas tämän päivän kirjoitus jäädä sillä meinas herne jummiutua nenuun ( suututti ), olin kirjoittanut pitkän jutun tänne lähetettäväksi kun pieni koiruli hypähti syliin yllättäin ja kaikki suitsait hävis koneelta....mrrriikööök.....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Minnuli » 05.01.2014 14:56

Hyviä tiimijuttuja rineltä. Mieheni kanssa 25 vuoden jälkeen olemme hioutuneet yhdessä toimivaksi tiimiksi. Nykyään kai erotaan avioliitoista eniten 4. avioliittovuonna. Silloin, kun ensi rakastumisen tunne on poissa ja se hioutuminen tiimiksi on vasta alkamassa. Kai se kuvastaa aikaamme. Minä, minä, minä... jos ei olekaan aina kivaa, niin pois joutaa sellainen tiimiläinen elämästäni ja heti. En sano, ettei ihmisillä voisi olla todella vaikeita liittoja, mutta kyllä varmaan aika monet erovat kevyistä syistä. Kun paras osa on vasta edessäpäin....
Marja, sinulle toivotan viisautta työpaikallasi, johdatusta ja siunausta sinulle ja perheellesi.
Meju, kiitos sanoistasi, joita luen ajatuksella. Monet niistä ns. kolahtaa aika tavalla. Hyviä kolahduksia :)

Kaikille tuumiksen tiimiläisille siunausta tälle päivälle.
Minnuli

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja