tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.03.2018 19:57

Rinelle vastauksena, että en toki tiedä kaikkia noita pesahin eli juutalaisen pääsiäisen astioiden ym puhdistuksesta. Uskonnollislla perheillä siis varakkaammilla, on täysin eri astiasto pääsiäisviikkoa varten. Ja hammaslääkärit tiennaavat, kun jotkut tulevat sitä varten että hampaiden väliin ei jäisi hapatetta.!
Miten lienee sitten sen muun hapatteen, sydämessä olevan kanssa? On kai helpompi puhdistaa kaikkea ulkonaisesti.
Minulla ainakin hapanleipää on akkasessa ja kaapissa jälkiuunilastuja, kun sukulaiset niitä toivat. Mutta pääsiäisviikoksi ostetaan matsaa, happamatonta leipäää. Köyhyyden leiväksi sitä pääsiäishaggada sanoo, mutta kalliasta tämä nykyinen ostettava on.....ja vielä kalliimpaa niille, jotka haluavat erikoiskosheria......
Mitäs me pakanat täällä, emme halua loukta kansaa, jonka keskekllä elämme, ja noudatamme Raamatun ohjeita myös muukalaisille.
Mutta olemme kuitenkin Herrassa vapaita.
Ihanat naiselaiset toivat myös kaikenlaisia kortteja. ;) Yhdessä niistä oli Pikku Myyn hunajaherkun ohjeet. Pitää ostaa siihen banaaneja, mantelirouhetta, hunajaa on jo, ja puolikkaan appelsiinin saan puustani, kun siinä on vielä jäjellä toinen sen kahdesta appelsiinista :mrgreen:
Tuo puu nytkin kukkii aika hyvin, tuoksuaa....mutta jokin elukka vaivaa, joten satoa ei taida nytkään paljoa tulla.
Mutta tuoksusta voi iloita. Ja kukkivasta krassista, jonka ruukun panin aprikoosipuun oksien varaan. Muta en raaski syödä sen neljää kukkaa, olkootpa vaikka kuinka terveellisiä.
Nyt odottelen muutamaa ihmistä rukousiltaan, asioita aina on...sadetta meille, kevättä teille, eri asioiden hotumista itse kullakin......ettei tapahtuisi lisää terroritekoja......
Jeesus elää. :) :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 24.03.2018 09:36

Ystävät rakkaat!
Kirjoitin ja kaikki hävisi, kun viimeistä tein.
Olkaa siunatut!
Eeva

ViestiKirjoittaja Lasse » 24.03.2018 17:55

Siunaus terveisin kotiväki :) Kiitos Eva siunaus pallosta!

Tämänkin päivän on Herra tehnyt;
siksi se on arvokas,vaikka tapahtuisi mitä.
?

Olimme Maikan kanssa Turussa 9.3 Tuttavamme Maijun hautajaisissa ja muistotilaisuudessa.
Kaunis valkoinen arkku Ylösnousemuskappelissa ja kukkameri ympärillä.
Koskettavin osuus oli muistotilaisuudessa jos hänen kolme kummilastaan kertoivat
kummitädin elämän tien suorasukaisuudesta ja hänen uskostaan hoitaa ja kohdata
lastenkodin lapsia jossa hänellä oli elämäntyö.
Jokaisen puhujan, sydämestä kumpusi aito hyvä todistus ihmisestä jonka elämää sävytti
tie herrassa.

Usko ei ole synnynnäistä.
Siihen synnytään uudesti.

Kaikki, mikä on syntyisin Jumalasta,
voittaa maailman. Ja tämä on se voitto,
tämä on maailman voittanut: meidän uskomme. 1 Joh.5:4

Olemme olleet suhteellisen terveinä ainakin flunssat on pysytelleet poissa,
vältellään massa tilaisuuksia,pestään kädet hyvin jne.

Siunausta kaikille :D Kiitos kirjoituksista.
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 24.03.2018 19:35

Lunta on satanut lisää, kadulla kulkiessa on kuin kanjonissa menisi, kahta puolta korkeat kinokset.
Tänään olen siivonnut oman ja äidin kodin, matot saivat lumipesun ja kunnon tuuletukset.
Pojan poika kävi viikolla, toukokuussa tulee jo vuoden vanhaksi.
Menee pitkin lattioita ja koira kiinnosti erikoisesti.
Tänään vielä sauna ja saa kellahtaa tyytyväisenä päiväänsä, kun sai jotakin aikaiseksi.
Siunausta kaikille
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.03.2018 20:48

Hän säät ja ilmat säätää,
Mutta on tainnyt syntiinlnkeemus vaikuttaa näihin säihinkin.
Meillä oli eiöen plus 30.
Viime yönä ja tänään 18 ja sumua, tihmoa, joka toi pölyä alas.
Kummasti se tuntui yhtäkkiä kylmältä, kun noin nopeasti laski.
Ja maanantaiksi taas luvattu helleaaltoa.....kotetetaan kestää kuten tekin sitä lumen paljoutta.
Krssissani ainakin 10 kukkaa jo.
Aikaseksi en ole saanut mitään, tämö oikea käpälä eli sen sormet niin arat, mutta ystävä tuli Suomesta, on ainakin muutaman päivän mulla, voisko olla vieraana enleli hänen muodossaan?
Ystävät ovat Jumalan lahja. Ja hyvät naapurit. Kun eilen kepin kera könkkäsin viemään roskia, oli jotakon enemmän, niin vastaantuleva naapuri otti ne ja vei.
Kiitos Herralle teistäkin, kotiväki. Herra kanssanne.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 24.03.2018 22:34

Tiinallahan on nykyään enkelihuone käytössä. Näinhän sitä avoimella mielellä voi enkeleitä kohdata, kun pitää oven auki.
Täällä lumen määrä vaan lisääntyy. Nyt Ilmatieteenlaitos ilmoittaa meille lumensyvyydeksi 70 senttiä. Tänään oli koekäytössä pulkkamäki autokatoksen katolta, josta pudottelin lumia ja kinos seinän vieressä niin, että saa hyvät kyydit.
pappa

ViestiKirjoittaja Eeva » 25.03.2018 09:09

"Virvon varvon vitsasella,
onnen oksalla tällä
toivottelen terveyttä
suuren Luojan siunausta!"
Näin virvotaan käsi, vatsa, koko kehot ja kaikki raihnaisuus terveeksi!
:) On kesäaika ja kaikki niin valkoista.
Hei, mikähän siinä oli, kun kirjoitus hävisi? oliko se paholainen, joka kiskaisi sen pois? Vai oliko se Jumalan tarkoitus, että en teille kaikkia turhia
höpise? Hänen tietämättäänhän ei mitään tapahdu. Vai tarviiko hengellistää? Oliko se vain minun tunarointia?
Monesta asiasta huomaan ajattelevani näin.
:) Eilen olin katsomassa Nooa-näytelmän. Enpä ole ennen nähnytkään tuota kohtaa, jossa kaikki vedenpaisumuksen jälkeiset ajat oli. Veresti kovasti taas, että noinhan se on Raamatussa.
Sain yllätyspuhelun: puolituttu lääkäri pyysi suositusta. Senhän pitää antaa seurakunnan vanhimman tai papin. Katsoin netistä ohjeen ja tein. Panin suosittelijaksi seurakuntalainen. Kyllä varmaan pääsee, kun muutenkin olisi päässyt Raamattuakatemiaan. Muodollisuuksia vain.
:) Mies saanut olla kotona jo kaksi viikkoa. Voin olla poissa kotoa vaikka päivän, sanoi, jos jääkaapissa on ruokaa.
Olen käynyt uimassa, piireissäni, mutta kaupassakäynti ei niin kiinnosta. Yritän aamuvarhaisella tavarat kopsasta.
:) Joko Papalla K-S aika oli? Olet ollut Tiituksena meillekin!
"Kauan on nukkunut
pajunkissa,
oksalla suomun alla.
Huomenna varmaan talitintti
sen herättää tiuttamalla."
Näin kortissa. Jotkut ovat uskollisia korttien lähettäjiä.
Hyvää Pääsiäisen aikaa ja kuulumisiin!
Eeva

ViestiKirjoittaja Eeva » 25.03.2018 09:24

:) :lol: :)
Suurkiitos kaikille onnitteluista ja Rinelle ihanasta kohti käyvästä laulusta! :)
Herra olkoon kanssanne kaikessa, kaikessa! :P
Eeva

ViestiKirjoittaja amanda » 25.03.2018 18:49

Palmu Sunnuntai vahvat kevään merkit ilmassa. Eevalla on juhlamieli, surua tuottaa varmaankin miehen sairastelu.Toivottavasti Joensuuhun asti yltää lumien sulaminen. ainakin pikapuoliin???
Minun elämässäni lasten lapsien kanssa lettukestejä monena päivänä. Seitsemän vuotias harjoittelee taikinan tekoa, jos tulisi pappaansa ruuanlaittaja, toivotaan niin. Viisivuotias innokas askartelija ja kaksivuotias suloinen lepertelijä, sanoja on vasta vähän mutta kaiken huomaa ja ymmärtää.

Tiinalla rukoilemme terveyttä ja tarvittaessa apua. Ikää kun tulee raihnaisuus lisääntyy. Päivä kerrallaan täytyy ottaa ei tänään jaksa huolehtia tulevista päivistä. Jeesus joka on meidät hoiviinsa ottanut on luvannut pitää huolta loppuun asti.

Kirjoittamisiin....
amanda

ViestiKirjoittaja Lasse » 28.03.2018 09:33

Päivä vain ja hetki kerrallansa,
siitä lohdutuksen aina saan.
Mitä päivä tuokin tullessansa,
Isä hoitaa lasta armollaan.
Kädessään hän joka päivä kantaa,
tietää kaiken, mitä tarvitsen,
päivän kuormat, levon hetket antaa,
murheen niin kuin ilon seesteisen.