tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Eeva » 08.03.2018 23:43

Armoa on, että vielä elämme :) :)
Minä kuljen edestakaisin ja mitähän piti hakea ja taas takaisin. Sitten puhun itsekseni ja välillä selitän Jeesukselle asioita, jotka Hän jo tietää.
Pari vkoa sitten lääkäri sanoi, että "tuskin enää kotiutetaan". No huomenna odotan jo tietoa saako hakea kotiin.
Mielestäni siellä on ollut tosi hyvä hoito ja niinpä päätin päivällä, että leivon kakun ja kirjoitan kortin. Sitten jo tänään illalla vein ne ja sanoin, että huomiselle aamupäiväkahveille. Korttiin kirjoitin tietysti kiitokset arvokkaasta ja vaativasta työstä ja toivotin Jumalan siunausta ja taivaallista viisautta työhön. Olikohan kotiin anomislappu.
Rukousapua on ollut ja aloin joka aamu lähettää rohkaisevan viestin ja Raamatunlauseita ja kehotin lukemaan ääneen ja omistamaan.
Toivottavasti saa nyt olla kotona.
Me päätimme jo ennen joulua pitää 50v Kiitosjuhlat. Olemme olleet yhdessä sen verran. Oli jännää, miten käy, mutta mies halusi ja ne ovat nyt lauantaina. Tilasin täytekakun 50:lle ja eilen teimme naapurin kanssa suolaisia ja jatketaan la aamuna. Kukat, lahjat ja puheet meistä on kielletty. Olen ihan iloinen ja odotan innolla. Mies saa olla kättelemättä ja mennä levolle, jos ei jaksa. Kansallispuku otetaan taas käyttöön, kun sain tehtyä uuden puseronkin.
Uimassa olen käynyt pari kertaa viikossa ja vauhti on hivenen parantunut. Täällä: Ui itsesi kesäkuntoon.
Huomenna Raamattupiiri ja nuoriso tulee viikonlopuksi. Taidan mennä aamulla aikaisin kauppaan, silloin toivottavasti aivotkin pelaa,
Vai onko aamulla lumityöt?
Iloa ja voimia teille kaikille. Kuullaan! Kiva, kun olet! Siunaten...
Eeva

ViestiKirjoittaja pappa » 09.03.2018 23:25

Eevan ja kumppanin viiskymppisille en nyt pääse osallistumaan, kun ei ole vielä kulkuaika sielläpäin. Vasta muutaman viikon kuluttua on käytävä katsastamassa Jyvässeutua.
Onnittelen kuitenkin näin matkan päästä.
pappa

ViestiKirjoittaja Eeva » 11.03.2018 20:47

:) :) Kiitos Papalle onnitteluista!
Meillä oli juhlat ja mieskin jaksoi hyvin, istui kättelemättä, mutta puheli. Tupa täyttyi "häävieraista". Kaikkiaan 38 ja viidenkymmenen hengen kakku riitti. Virsirunoilija Leena esitti meille häävirren, oman sanoituksensa ja sävel : Kiitos Herran, suuren voitonruhtinaan. Minulle yllätys, kun ystävän vapaan sanan aikaan puhui, kuinka Billy Grahamin mission jälkeen hän oli meillä mission jälkihoitoryhmässä.
Entisten pyhäkoululaisteni perhe tuli kokonaisuudessaan ja äiti kertoi surusta alkaneesta ystävyydestämme. Poika kirjoitti vieraskirjaan ihanasti pyhäkoulusta.
Illalla tuli vielä yksi nuori mies, joka oli meillä tukilapsena yli kymmenen vuotta sitten. Kyllä ihailin, miten vävyni keskusteli hänen kanssaan. Näin poika sai kertoa omasta elostaan ja suunnitelmistaan ja hän todella avautui. On se taito saada toisesta hyvät puolet esille.
Kiitollinen olen koko viikonlopusta Jumalalle.
:o Tuntuu, kuin ukkonen jyrisisi-lumet putoaa katolta.
Mies istuu takkatulen ääressä ja huomenna mennään verikokeeseen.
Nyt minä lähden sauvakävelylle kuulokkeet korvissa, tiedossa on 45 min raamattutunti.
Iloisiin tapaamisiin! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja rine » 13.03.2018 18:57

Eevalle ja kumppanilleen sydänlämpöiset onnittelut pitkästä yhteisestä taipaleesta.
Siinä on koettu monenlaista ja kaiken se on kestänyt.
Nyt elämässä riisutaan ja on uusi vaihe alkamassa, runsasta Jeesuksen läsnäoloa
ja voimia elämänne joka hetkeen.
Mainitsit Billy Grahamin olimme stadionilla mejun kanssa, monen muun keralla.
Siellä kuulin ensi kerran Kalevi Lehtistä, jonka opetukset ovat olleet
minulle uskontaipaleellani erittäin tärkeät.
Meillä satanut lunta 20 senttiä..räntää tällä hetkellä,
katolta tulleet lumet yltävät pian ikkunan alareunaan.

En voi olla laittamatta Juha Tapion laulun sanoja: Kaksi vanhaa puuta

Minä rakastan näitä
iltojani kanssans sun
kun hetken päässä aamu odottaa

ja me nauramme ja
silmiämme pyyhimme ja
helppo huominen on unohtaa

oomme taas kuin kaksi lasta
jotka aikoinaan
puolivahingossa lähti
samaa tietä kulkemaan

ja sä viet mut ikkunan luo
ja sä sanot: "me kai ollaan niin kuin nuo"

kaksi vanhaa puuta sateen pieksämää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja kestää joka tuulen ja sään

kaksi vanhaa puuta, vaikket sitä nää
katsoo kevääseen, seisoo erillään
ja jossain alla maan
ne kaiken aikaa yhteen punoneet on juuriaan

kaksi ylvästä ja nuorta
varmoina on voimistaan
taivaan kantta kohti kasvaneet

ehkä vuodet ovat kuorta
ja talvet viimoillaan
hiukan ohuemmaks raapineet

kuinka onkaan kaksi lasta
matkan myötä muuttuneet
se ihme on kai vasta
oomme tänne selvinneet

Siunausta kaikille
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 15.03.2018 15:45

Olipa sopiva runoRinelläm taisin ynohtaa onnitella Ewvaa ja puolisoa, tulkoon yt suurin ruusin, joita en osaa lähettää, ja Rinelle itselleen siunausta siunaukasen oerään,
Voe tokkiisa näitä päiviä. Liikenteessämuutoksia joka päivä. Onneksi osa lähtee oikeasta paikasta ja palaa oikeaa paikkaan, välillä katselee silmä pyöreänä, ett mitäs tietä se nyt kulkee.....ja johonkin pitää tosiaan käydä pois eri paikassa :o
Meillä omaisten kanssa meni kävelyksi moni väli, kun sattui maratonipäivä..... :lol: Mekin sitten maratoitiin ne välimatkat kun oli melko pakko
Ei löytynyt paljoa tuliaisia, jos löyti vielä kentältä.Omaiten aikana oikea kösi ja sen sormet alkoivat kvat säryt ja tunnottomuus on ollut jo kroonista mtta ei kipu.Sain lähetteen ja olen jo käynyt kämmenien kuvassa ja kaularangan kuvassa. Olen siell muutoksia möa jossain nivcelessä. mutta palaan kai lääkäriin vasta kun kipulääkkeet ohi, että auttoivatko ne ja tai voko mitään muuta tehdä, osstopedillä käynti auttaisiko se......Se joka tapauksesssa terapieni maton kutominen on tauolla. Herra parantakoon sormeni, jos lääkäriteivät pysty. IIman terapiaa olen vain olemassa.
Mutta kiitän sukulöaisia, ystäviä kaikista kontakteista ja yhteydenpidista ja täällä tapaamisist täällä asuvien kanssa.
Päivä paistaa, luonto kukoista, mimosa kukkii, sitrushedelmät tuoksuvat, on iiriksia.tulppaaneja, mustaa kallaa,ja monia suurehkoja keltaisia kuin päivänkakkaroita ym paljon pientä :lol: :lol: :lol: :) ON mistä iloita.
Herramme on hyvä,
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 16.03.2018 17:13

Älä heitä minua pois minun vanhalla iälläni, älä hylkää minua, kun voimani loppuu.Ps71;9 tässä Psalmissa on kaksi kertaa samantapainen rukous. Viime aikoina se on avautunut monta kertaa avatessani Raamatun. Tuli mieleen kun Tiina kipuilee. Herra auta kivut lähteköön. Minulla vatsa ja selkä aiheuttavat kipua ym.

Viikko on ollut täynnä monenlaista. Lasten äiti sairasti ja lapset juoksivat mamman luokse. Hyvä että asun niin lähellä, apu on tarpeen aina välillä.
Teini tyttö kirjoittaa ylioppilas kokeita. Rukousta tarvitaan.
Täältä toisesta kerroksesta katselen aurinkoisia maisemia, odotamme kevättä. :P Voin iloita niitten kanssa jotka voivat hiihtää tai muuten liikkua jäillä tai lumilla. Oma poikani nauttii jäällä kiitämisestä riippuliitimen avulla, tuuli tarttuu purjeeseen, vauhti on kovaa. :o
Siunausta lukijoille ja lähäisille. KIRJOITELLAAN...... :D
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.03.2018 21:11

Jalat pidän mullassa maailman,
katseelani taivasta tavoitan.
Tiedän , minne matkaani tehdä saan,
olen kansalainen kahden maan.
;) Sanoisin, että jopa kolmen tai neljän......mutta luen parhaillani uutta pyytämääni ja saamaani kirjaa.
Pekka Simojoen MUllan makua, taivaan tuksua.
Häneltä oli pyydetty kirjaa niistä asioista, joista hän kertoi keikoilla laulujan lomassa, ja keikkamatkoista yleensä
Luvu lopussa aina jotakin hänen jostain laulustaan.
MUta täytyy sanoa, että itkettävän nyvä kirja tämä on.
Jutut yhtä hyviä kuin hänen laulunsa.
Opetavaisia, huvittavia, rohkaisevia. nöyryyytöviä....eli koko elämää koskevia.
Kannattaa etsiä luettavaksi.
KOskettaa. kannustaa.
;) Enpä tänään ole siis juuri mitään tehnytkään, kun käpälä, niinkuin veljenpoikani sanoi, on se kipeä kust nyt.
Lämmitin saunan, sain saunavieraan ja yövieraan. Saunateet jo juotu, kohta katsotaan iltauutiset ja juodaan iltateet.
Ihan hyvin se päivä tässä mennyt.
Kirjoitin sille miehelle, joka haluaa opetella kutomaan, että ensi viikolla hän voisi, kun minä en voi......tekstin alku oli että hyvää huomenta, Josi....mutta se huomen jotenkin hävisi ja alku onkin hyvä Josi.......ei ole tullut vielä vastausta.....
HYvää sapattia teille kaikillen.
Ps.Tamperelainen sukulaiseni opetti, että bussi on monikossa nynne.........
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 16.03.2018 23:11

Ai että Tampereen Nyssen monikko, :D eipä ole tullut mieleenkään, niinhän se kyllä kieliopissa mennee.

Eilen jäi mieleen Paavalin sana, joka puhutteli ja puhututti; "Jumala lohdutti meitä Tiituksen tulolla." Oli yhdessä perheessä isoa surua menetyksestä ja sinne kutsuttiin rukoilemaan. Samoin Jumala lähetti oman "tiituksensa" myös omaan kyselyyni aivan yllättäen. Olin juuri pohtimassa terapeutin tarvetta oman perheen asioihin ja siihen Jumala lähetti sanansaattajansa varoittamaan terapeutteihin turvautumisesta ja kertoi, että ainoastaan Herra voi auttaa ko. asiassa, ei kukaan ihminen.
Osaammeko me itse olla sellaisia tiituksia, joita Hän voi käyttää toisiamme lohduttamassa? Usein tuntuu niin avuttomalta oleminen siellä, missä on paljon surua ja kuitenkin oman mitättömyyden keskeltä kai Jumala usein ne työrukkasensa ottaa.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.03.2018 10:20

Sill' kyselij'n paikalla usein ollaan,kuten Pappa. Minäkin nyt kyselen ohjetta, odottaako vain 3 viikkoa sy;den kipupillereit' ja menoa sitten omallääkärille vai pitäisikö jo tilata, varmuuden vuoksi, aika ortopedille, jos tämä ymmärtäisi enemmään.
Tuleepahan muistetuksi useammin yhtä ystävää, jonka oikea käsi aika toimeton siellä Taiwanissa tapahtuneen autokolarin jäljiltä.
Tänään meno kuulokojefirmaan, saamaan varalaitteen :) Tämä nykyinen toiminut niin hyvin, että telkkaristakin olen ruvennut kuuntelemaan uutisia ja kuulen paremmin kuin naapurini Eeva. Hän taas odottelee kaihileikkausta..... ;)
Ikälisistä huolimatta kiitellään......
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 18.03.2018 21:19

Pappa:
Olin juuri pohtimassa terapeutin tarvetta oman perheen asioihin ja siihen Jumala lähetti sanansaattajansa varoittamaan terapeutteihin turvautumisesta ja kertoi, että ainoastaan Herra voi auttaa ko. asiassa, ei kukaan ihminen.
Osaammeko me itse olla sellaisia tiituksia, joita Hän voi käyttää toisiamme lohduttamassa? Usein tuntuu niin avuttomalta oleminen siellä, missä on paljon surua ja kuitenkin oman mitättömyyden keskeltä kai Jumala usein ne työrukkasensa ottaa.

Tartuin tähän papan pohdintaan, näitä Tiituksia pitäisi löytyä seurakunnista, luotettavia ihmisiä joihin voisi ottaa yhteyttä elämän kivuissa.
Ongelmia tulee Jeesuksen omillekin, mutta löytyykö heitä, kuuntelijoita keskuudestamme.
Rukouksin kannan papan asioita Jumalan työpöydälle, että hän laskisi jonkun tiituksen sydämelle sinut ja saisit levon asiasi kanssa.

Katsoin tv7 ohjelmaa kosher-säännöistä..Tiina tietänee nämä tarkalleen. Siinä puhdistettiin koti viimeistä murua myöten, lattioiltakin
pikkuharjoilla keräten ja kontaten kaikki muruset vietiin poltettavaksi nuotioon. Nuotiolla oli myös pappi jonka kanssa rukous lausuttiin. Kattilan puhdistus oli aikaa vievää, tässä ohjelmassa kattila vietiin sitä varten olevaan puhditamoon jossa kattila keitettiin jossakin nesteessä, kattilasta piti irroittaa rivat ja ruuvit ja ne kuumentaa erikseen, näin poistettiin niistä hapatus. :o
Kiitos teidän kirjoituksistanne, siunausta alkavaan viikkoon teille jokaiselle.
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja