tuumis

Maaliskuu

Maaliskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.03.2018 11:33

Huomenta tuumis kansa, taidamme olla ihan omaa rotuakin tälläisiä nettihöpötiaisia :D Ihana pakkanen nipisteli nenua sekä poskipäitä kun aamulla kuuden maissa tallustelin vesijumppaan. Ärsyttää kun ihmiset valittaa jatkuvasti ilmasta, milloin sataa, pakastaa, hellettä ja nimenomaan niin ettei heille sopivaa. Mietin kuinka talvisodassa sotilaat joutuneet hiihtämään yli 30 asteen pakkasessa niin yritän edes ymmärtää kuinka hyvin meillä on kun lämmintä yllä jne.

Tiinalle tapahtui paljon asioita viime kuulla, toivon että olet saanut voimia sekä taivaallista lohdutusta, kyllä ystävän lähtö koskettaa jättäen aukon sydämeen. Olet ajatuksissani.

Hyvä kun Amandakin muistaa käydä kertomassa kuulumisia, ilo lukea miten jakselet.
Meidän pojat Lasse ja Pappa ovat esimerkillisiä etteivät ole unohtaneet kirjoittamisen jaloa taitoa, heille annetaan 10 pistettä ja ehkä papukaijamerkkikin :D

Ruutin kirjan kuuntelin Jukka Norvannon opastuksella, Kannattaa kuunnella Raamattu kannesta kanteen, Sansa kun laittaa hakuun nimeksi niin pitäs löytyy googlella Itsellä on ladattuna se ohjelma puhelimeen ja melkipä joka ilta nukahdan Jukan ääneen. Olette varmaan jokainen tietoinen tästä mutta minkä kokenut hyväksi tahtoo jakaa toisillekin.

Lämpöä sydämeesi ja voimia kohdata uusia haasteita.
meju
Ylläpitäjä

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja pappa » 01.03.2018 23:35

meju kirjoitti:---
Hyvä kun Amandakin muistaa käydä kertomassa kuulumisia, ilo lukea miten jakselet.
Meidän pojat Lasse ja Pappa ovat esimerkillisiä etteivät ole unohtaneet kirjoittamisen jaloa taitoa, heille annetaan 10 pistettä ja ehkä papukaijamerkkikin :D
---

Missähän niitä merkkejä jaetaan? Ollaan me pojat vaan sellaisia harakoita, että prenikoitten perässä lennetään :lol: Ainakin omasta puolestani tämän kirjoitin. Lassesta en varttuneena miehenä tiedä.
Tässähän se aika kuluu näpytellessä, kun ulkona ei juuri tarkene, vaikkei sitä noitten uimareitten kuullen voi kertoakaan.
Lauantaina taas hautajaiset ja siihen sopiva keli valmistautua sisäolentona.
pappa

ViestiKirjoittaja Lasse » 03.03.2018 03:04

Tervehdys kotiväki ja Maaliskuu :D
Kivikylässä tiiviisti oleskeltu pahimpina pakkaspäivinä, ympäristötalkoot on jääny yhteen päivään viikossa.
Kevään konserttikiertue on alkanut.
Meillä on hautajaiset tiedossa ensi viikon lopulla Turussa. Tuttu Ikäihminen menehtyi tupakoitsijana keuhkosyöpään.
Hyvä tunne on kuitenkin mennä saattamaan koska hänellä oli usko Jeesukseen.

Kas tässä Papalle Papukaijamerkki......Kuva

Siunausta kaikille alkaneeseen Maaliskuuhun!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 03.03.2018 10:45

Havahduin aamulla että on maaliskuu ja on aika kääntää kalenteri myös rukousosioon.
Säästä on puhuttu, siitä on helppo alkaa keskustelu tuntemattoman kanssa. Lehdet kirjoittavat
huippukylmyydestä, 30 pakkasta suomen oloissa on ihan normaalia.
Nuoriso pärjää, nyt on muotia pitää paljaita nilkkoja.
Keväässä ollaan ja pakkasyön jälkeen aurinko lämmittää ja mittarin lukemat muuttuvat.
Lomailin viikon, kävin tytärten luona muutaman päivän, junalla helsingin kautta.
Viikko on työmailla mennyt, moninaisissa ihmistapaamisissa ja vastuisssa.
Vesijumppa on kuulunut myös minun viikoittaiseen ohjelmaan.
Pojan poika kasvaa ja kehittyy ehkä tänään käymme tapaamassa ja ihmettelemässä.
Evalle voimia arkeen, Tiinalle ja muillekin sureville lohdutusta ja halaukset ihan jokaiselle
teille lukijoille,

Kahleitakin vaikka kannat,
kärsit vainon tuskia,
vaikka henkesikin annat,
kaikki kestä uskossa.
Tie on auki taivaaseen,
pyhäin riemuun ikuiseen!
Muista, kuka kanssas kulkee,
suojaansa ken sinut sulkee.
virrestä 179

http://www.tv7.fi/vod/player/61633/
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.03.2018 15:11

Juutalaisilla on omaisten kohdalla ns suruviikko, istuvat kotona, toiset tuovat ruuatkin ym. Minäkin ajattelin, että se siva, 7, on nyt ohi, siirsin kukat kaikki pihalle, olohuoneen ovenkin voi taas avata ulospäin........
Pitäiskö valittaa ilmasta, on liian kuuma talveksi, plus 22 tänään.......on kuitenkin niin kaunista, etten valita, iloitsen.
Puutarhurimme kyseli mattoa keittiöönsä, otti toistaiseksi jo valmiin riemunkirjavan, mutta tilasi leveämmän, kun puissa on leveämpää lointa......
Kyllä nuo merkit ovat tärkeitä. Katselin Yle Areenasta ohjelman pohjoismaisesta kansallissosialistisesta liikkeestä, natsiliikkeeksi sitä sanoisin. Heillä oli jotain kokouksia ja jakoivat siellä ahkerasta osallistumisesta jotain merkkejä kuin konsanaan pyhäkoulussa. :lol:
Tänään oli vähön poikkeava sapattikokous. Paitsi että lapset olivat puurinasuissa ja lauloivat.......sitä enen tietysti koko seurakunta lauloi. Mutta nyt ei ollutkaan sananselitystä, vaan ikäänkuin ennnenkuin alo,imtetaan uuden kirjeen tai muun tutkiminen, niin olivat pyytänett kahta miestä kertomeen uskoontulostaan, että tuntusimme toisiamme, kun paljon uusia jäseniä
Mosh e o,n holokaustista selvminneidden vanhempien lapsi. Isonveljen jäämimnen ns kadonneiden sotilaiden joukkoon 1967 sodassa 18 vuodeksi. Moae näkim unta että makaa munstan k imven alla. Lopulta IMsrae .pääsim etsmiään kadonneita, ja hauta löytyi, vaikka egyptiläset väittivät ettei hellä ole vihollisten hautoja..Sitten Mosse meni naimiaiin suomalaisen kanssa oivat useita vuosia Suomessa.Siellä kirjasto,ssa löyty holkaustista sevinneiden uskoontulokirjoja. Alkoivat vaikuttaa.Sysäyksenä kuitenki se uni veljen haudasta, löytyminne ja unet lakkasisvat.
Toinne oli nunori mimes , äiti messiaaninjEli poi kasvoi uskonnollisesa messiaanisessa kpdissa, mutta sitte alko kiinnostaa äidin juutalaisuusss, mita se ois hänelle.Kulki synagogassa ei kertonut kelleen messiiaanista taustaansa,Sitten meni ortodoksiseen syngoogan siell erehryi kertomaan jollelulletaustansa, men ipaikan rabbin tietoo,n Antoi kaksi maahdollisuuuta, koko väen edssä luovut uskos Jeesukseen tai lahdetr het.Jöhti ajatellen, lapsuuden Jeesus on Messia. O;li pari viikkoa kodittomana, kunnes tutustui äitinssä kautta messiaanisen perheeseen Ja nyt hänelle Jeesus on tiet, totuus ja elämä.....ja on otettava ristinssä ja surattava häntä

Rukoillaan heidän puolestaa..
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 03.03.2018 22:08

Kas tässä Papalle Papukaijamerkki......Kuva

Kiitos Lasselle. Otin tämän tänne omaan mitalikaappiini
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 05.03.2018 20:48

ELIINA HEINONEN:
Rakas lähettäjäni! Olen ollut tosi iloinen siitä, että viime kirjeessä kehotin sinua laittamaan minulle kirjeitä omista asioistasi; kuulumisis-tasi ja rukouspyynnöistäsi. Oikeasti olen huomannut, että se on ollut tarpeen. Minulle on tullut paljon postia teiltä lähettäjiltä ja olen iloinnut niistä. Olen lukenut kirjeitä monien elämästä, missä on hyvin suuria vaikeuksia ja ongelmia. Kuitenkin siellä on lukenut myös se, että Jeesus on turvana. On tuntunut tosi hyvältä, että sinä tiedät, mistä löytyy lohtu ja apu, kun on paha olla. Viinasta ja kapakoista ei sitä apua kannata lähteä etsimään, siellä joutuu vain umpikujaan. Jeesus on ainut auttaja, jolla on vastaus kaikkiin meidän kysymyksiimme. On sinun hätäsi ja tuskasi vaikka kuinka kova, sinä et ole sen kanssa yksin, vaan aina Jeesus on sinun rinnallasi niin pahoina kuin hyvinäkin päivinä. Hän pitää sinua kädestä kiinni ja sanoo sinulle: ”Rakas lapseni, sinä olet minun, minä olen mielistynyt sinuun ja koskaan minä en sinua hylkää. Älä pelkää, sinä olet minun omani.” Sain juuri nyt tässä kirjettä sanellessani Herralta tämän sanan sinua varten, jotta jaksaisit eteenpäin. Jeesus tuntee sinut tarkalleen, hän tietää sinun ilosi ja tuskasi ja on aina sinun rinnallasi. Minä en tunne sinua henkilökohtaisesti, mutta toivon, että minulle tulisi yhä enemmän kirjeitä teiltä lähettäjiltä, joissa kerrotte elämästänne ja ennen kaikkea suruista ja vaikeuksista, jotta voin rukoilla puolestasi. Minä olen täällä Kuopiossa kilometrien päässä, mutta ne kirjeet tulevat perille. Voit kirjoittaa minulle täysin luottamuksellisesti. Kukaan muu ei niitä lue. Voit kirjoittaa asioistasi täysin avoimesti, juuri niin kuin ne ovat. Minä varmasti rukoilen kaikkien kertomiesi asioitten puolesta. Tarvitsemme toisiamme ja vaikka minä en lähetä sinulle vastausta, niin kuitenkin haluan olla rinnallasi. Olen ajatellut, että jos sinulla ei ole ketään niin läheistä ihmistä, jolle pystyisit kertomaan kaikki vaikeimmatkin asiat, niin minä haluan olla rinnallasi. Kaikista kirjeistä ihminen, joka on minulle kirjoittanut, on tullut hyvin läheiseksi ja rakkaaksi. Kerron vielä hiukan Vivamon Naistenpäivistä. Bromanin Leena, joka on Vivamon johtajana, oli aikoinaan evankelistakurssilla, jossa minä olin opettamassa. Kuljimme sen jälkeen Leenan kanssa monet reissut naistenpäivillä eri KRS:n leirikeskuksissa. Meille syntyi hyvin lämmin ystävyys ja nyt kun Leena on tullut KRS:aan, tapasimme pitkän ajan perästä ja oli suuri ilo olla Leenan kutsumana naistenpäivillä. Erityisesti sieltä jäi mieleeni lauantai-ilta Särkyneen sydämen kirkossa. Se, mitä siellä puhuin, oli jotakin täysin muuta, mitä olin alunperin ajatellut puhua. Yleensä en itke puhuessani enkä muutenkaan kovin paljon, muuta kuin ilosta. Vivamon kirkko on niin ihmeellinen paikka, koska siellä on ollut niin paljon sydämiä, jotka ovat särkyneet Jeesuksen edessä. Kirkon sisällä on niin paljon Jeesus kuullut ihmisten tuskaa, hätää, rukouksia ja kiitosta ja siksi siellä on niin voimakas Pyhän Hengen läsnäolo. Kun rupesin
puhumaan, itkin pitkät ajat puhuessani. Minä itkin ja ihmiset itkivät. Tuntui, että Jumala vain oli niin äärettömän lähellä ja kuuli kaikkien meidän tuskamme, ilomme ja kiitoksemme. Puheen loputtua Aino Vesti, joka oli juontajana, kertoi, että hän oli nähnyt minun puhuessani saviruukun. Hän näytti sen käsillään ja ajattelin, että onpa aika pullukka, ihan minun näköinen. Siinä oli reikiä, josta loistivat tähdet. Se tuntui niin mahdottoman ihanalle, koska aina kun rukoilen, pyydän, että Herra antaisi ihmisten nähdä minusta edes pikkuisen Jumalan ehdotonta uskoa, armoa ja rakkautta, jota hän on minulle antanut. Itsestä kun tuntuu, että näkee vain omat virheet ja vajavuudet. Näin kai sen pitää ollakin, että Jumala tulisi suureksi. Koska Jumala ei odota meiltä suurta uskoa, vaan uskoa suureen Jumalaan, jolle mikään asia ei ole mahdoton. Naistenpäivillä lämmitti monien ihmisten tapaaminen. Vivamo-salissa monet tulivat sanomaan minulle, että he ovat olettaneet minun jo vuosia sitten lopettaneen kiertämisen. Pitkään olinkin sairaana ja pystyin vain vähän kulkemaan. Mutta koska Herra on sanonut, että minun paikka on viimeisessä herätyksessä, niin olen pyytänyt Jumalalta, että hän laittaa minut parempaan kuntoon, jotta pystyn kiertämään. Ja nyt se on tapahtunut. Jumala on ottanut pois minulta useampiakin sairauksia suitsait ihan yhtäkkiä. Minä puhkun intoa päästä kiertämään seurakuntia huomattavasti enemmän kuin mitä minulla nyt on töitä. Panepa tämä korvasi taakse, jos haluat kutsua minut seurakuntaasi. Päivillä sain myös yhdeltä lähettäjältäni kortin, jossa luki: Täydellinen nainen täydellisessä iässä. Oikeasti omistin sen itselleni täysin. Nyt 76-vuotiaana tunnen eläväni ihan parasta aikaa elämässäni, paitsi että tunnen itseni 47-vuotiaaksi. Olen täyttänyt sen jo 29 kertaa. Tunnen myös sen, että Jeesus on eheyttänyt minua niin paljon siitä ajasta, kun nuoresta asti kuulin, että sinusta ei ole mihinkään eikä sinusta mitään tule etkä sinä mitään osaa. Juuri tällaisena pullukkana mitä olen, kaikkine vikoineni ja kremppoineni, minä olen täydellinen nainen täydellisessä iässä. Helmikuussa olimme Suomussalmella Ämmänsaaren kirkossa Seppäsen Ollin ja gospelbänd Sateen kanssa teemalla Jumalan siunaus Suomen yllä. Olli kertoi niistä ihmeistä, joita Jumala on tehnyt rintamalla sodan aikana. Minun osuus oli kertoa: Entä nyt? Mikä nyt on Suomen tilanne ja mistä nyt löytyy apu. Tehtäväni oli herättää uskovia ihmisiä vastuuseen ja kutsua heitä omalle paikalleen ottamaan vastuun omasta tehtävästään, kun Herra antaa herätyksen. Myös herätyksen aikana ohjaamaan ihmisiä uskoon. Tämä on viimeinen herätys ennen Jeesuksen tuloa. Jos meidän kansamme ei nöyrry pyytämään apua Herralta, niin Jumala antaa meille vaikeita aikoja. Niin kuin viimeisenkin 100 vuoden aikana nimenomaan sota herätti ihmisiä rukoilemaan. Jospa me uskoisimme vähemmällä. Bändi lauloi aiheisiin sopivia lauluja. Ollin puheen voit kuunnella myös TV7:stä Suomi 100 vuotta -ohjelmasta. Tällä teemalla ja tällä porukalla teemme reissuja myös jatkossa sen mukaan kuin seurakunnista pyydetään. Siunausta sinulle, rakas lähettäjäni! Herra siunatkoon sinun tiesi kohti hiljaista viikkoa, pitkäperjantaita ja pääsiäisaamua! RUKOUKSIIN: * Pyydetään, että Herra antaa minulle lisää töitä. * Maaliskuussa alkaa koko Pohjanmaata käsittävä Mahdollisuus muutokseen -mediamissio, johon tähän mennessä on ilmoittautunut 77 eri seurakuntaa yli seurakuntarajojen. Minä tulen olemaan siellä Vapaakirkon kutsumana useampaan kertaan, ensimmäisen kerran huhtikuussa. Rukoillaan tämän mission puolesta! P.S. Olin puhumassa TV7:n HERÄTYSLIIKEHDINTÄÄ-ohjelmassa. Voit katsoa sen TV7:n arkistosta.
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 07.03.2018 19:14

Monien koetuksien kautta me kuljemme elämän tietä, päämääränä taivaan koti. Rineä olen muistanut ja voimia ylhäältä rukoillut.niinhän me teemme kun yksi jäsen kärsii....
Hienosta kevät talvesta olemme saaneet nauttia, ehkä vähän liikaakin pakkasta, mutta valo ja kuiva sää ovat kiitoksen arvoisia. Pakkanen ottaa henkeen jos sitä on yli 10c. siitä syystä en ole voinut ulkoilmasta paljonkaan nauttinut, mutta näkymät ikkunasta toisesta kerroksesta ovat upeat. Puhelimella on hyvä tavoittaa sukua ja ystäviä ympäri Suomen jopa Israeliin asti. Teini tyttö joskus pistäytyy viimeksi kysymyksiä JUUTALAISUUDEN SYNNYSTÄ ja sen tärkeimmistä ilmenemis muodoista. samat kysymykset myös kristinuskosta. On suurta että saa kertoa asioista, joita pitkän elämän varrella on tarttunut muistiin, pian ne sieltä voivat kadota.

Jatketaan matkaa kesällä on helpompaa. Toivossa on hyvä elää.....
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.03.2018 18:45

Voi että oli kirjoitusvurheitä viimeksi kirjoittamassani ja omituisia merkkejä......pitäisi tarkistaa aina kaikki......pitäisi ;)
Olen saanut nauttia sukulaisten seurasta, kolme kappaletta heitä on. Nuorempia kuin minä. eivät suinkaan kukaan täysin terve, mutta uuraita täälläkin, lomalla. Taloni tai asuntoni alta kannetoivat åaljon tavaraa roskikseen......pullonkeruu siellä edeleen on ja tietysti vähän muutakin..
Ja rruuanlaitto sujuu heiltä hyvin, ovat olleet minulla ennekin, ja veljenpoikani oli aikanaan Ma abarotin kirbutsissA......auttaa moneen asiaan.
Nyt lähetin heidät Elvikseenn jätskille, kun sitä ei nyt satu olemaan pakkasessa.
Mejullakin on lämmintä Tiberiaassak ai hän vielä siellä on. Meilläkin plus 30 oli päivällä, nyt vain parikymmentä astetta. Jätettiin Jerusalemissa käynti huomiseen, mennään lähinnä torille ja jos muuta vielä jaksetaan..
Päivä kerrallaan. Hyvää loppuviikkoa teille sinne pakkaseen, mutta lauhempaa teillekin luvassa Ylen uutisten mukaan.
Herra kanssanne, ja meidänkin. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 08.03.2018 19:58

Pakkasia ollut mutta kevättä ilmassa ja päivälämpötilat alle 10, meilläkin. Nyt on lupailtu sadetta,,
Pojan poikaa kävin katsomassa vanhemman poikani kanssa. Mies on ollut kipeä ja poika tarjosi tietämättään tästä kyydin.
Pikkuinen on jo 9kk ja menee pitkin lattioita ja opettelee istumaan, ääntelee kovasti mennessään ja omistaa ihanat hymykuopat.
Pallolla leikittiin ja hassuttelin siinä touhussa ei huomaa kankeuttaan ja raihnaisuuttaan, kun yrittää kaikin tavoin
saada kontaktia pikkumieheen.
Olen katsonut tv7 arkistosta kensington templen lähetysiä, minusta niissä on hyvää opetusta.
Kiitos amandalle rukouksista,
teille jokaiselle halaukset, ja siunausta elämänne jokaiseen hetkeen.

http://www.tv7.fi/vod/search/?q=kengsinston

Herra, kädelläsi
asua mä saan,
turvallisin käsi päällä maan.
Siellä kaikki saavat
uuden sydämen,
rauhan annat haavat sitoen.
Onneni on olla
Herraa lähellä,
turvata voin yksin Jumalaan.
Onneni on olla
Herraa lähellä,