tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.02.2018 14:11

No voi etta. Pappa toi lihalliset halut mulle mieleen, niin etta pitaa varmaan huomennaostaa kermaleivos, kun ei sitä laskiaispulla kuitenkaan saa :roll: :roll:
Huomiseksi sain ajan kuulokojeetohtoorilleni, kun on alkanut ongelmoida tuo vehje, toimii huonommin ja ip usein jopa mykistyy kokonaan, vahan sita sipaisemalla alkaa uudestaan ja taas lakkaa.....luulin ongelman olevan radiossa, kun se yhtakkia ölakkasi toimimasta. Vaihdoin patterit, ei mitään, sitten huomasin etten kuullut moitään muitakaan ääniä :mrgreen:
Oikeastaan ensi kuussi piti neuvotteleman, tarvitsenko paremmat kpjeet, eli molempiin korviin. Tulokseni on se, että jos koje toimii,niin yksi riittää, mutta hankin kai toioseb, ettö on varalla jos pitemman aikaa kestää kprjaus. Aika kamalaa olla parikin viikoa melkein kuurona ;)
Nyt on taas sellainen aamu ja päivä, että on pitänyt vilkuilla talon alle, olisko siellä siä uima altaan oloista...ja tekisikö mkieli uimaan, käsipohjaa :lol:
Samalla sunnuntaipäivä, joten laittauduin istumaan patterin viereen, kuuntyelin jo kaksi jumalanpalvelusta, tosi hurskasta ;) , mutta samalla olen kyllä jo melkein kaksi verhoa leikannut matonkuteiksi, siinä Ruottin lipun värit. Mutta vieläkään ei tietoa, että minkällaista alkaisin tehdä. Keltään ei ole toiveita mihinkään suuntaan. Siispä voisi kokeilla jotain hulluakin??????????
Vielä Arielan pöytälaatikosta....

Ystävä

käden ojentaa

malttaa odottaa

hiljaa kulkevaa

vettä tarjoaa.
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 20.02.2018 09:53

Tervehdimpä teitä! :)
Monesti on mielessä, mutta kirjoitus jää.
Meillä tilanne huononee. Mies ei pääse sairaalasta. Oli su päiväkäynnillä ja sekin otti koville. Yritimme pitää tytön synttäreitä, josta voisi nauttia.
Minulla sairaalassa juoksua ja talvihuoltoa.
Monta asiaa on , joita en osaa tehdä ja se painaa mieltä. Ne ovat vaan yksinkertaisesti jääneet opettelematta. Esim tulostin
Oppia ikä kaikki.
Olinhan Naistenpäivillä ja kerroin niistä, kun 20v sitten aloitin ne. Kerroin, miten Jumala vastasi moneen asiaan aivan ihmeellisellä tavalla. Nyt Naisten päivät ovat toisten hoidossa ja minä sain kauniin kimpun kukkia.
:) Ullan luona (lähinnä Tiinalle) olen käynyt, kun sielläpäin kurvailen. Ulla ei enää paljon jaksa lähteä tilaisuuksiin. Lukee tapansa mukaan Raamattua ja rukous sujuu hebreaksi. Ruokaa ja kahvileipää pyrin viemään ja hän iloitsee ja viimeksi näytin kännykästä Israelvideoita.
Eilen kelkkailin koululle lukumummiksi ja illalla Raamattupiiriin. Olikin ihana keli ja hiekotus ei tuntunut haittaavan. Päivällä auringonpaisteessa kävelin sairaalaan. En uskaltanut ottaa kelkkaa, kun välillä tietyö.
Eilen Psalmi-raamattupiirissä, ruotsalaisesta tekstistä suomennettu:
Kristus on noussut kuolleista ja ainoa, mitä hän tarvitsee, on opetuslapsia, jotka kuuntelevat hänen Sanaansa,
uskovat sen ja soveltavat käytäntöön arjessa, niin että hän voi siirtää jumalallista ylösnousemusvoimaa,
Jumalan yliluonnollista voimaa opetuslastensa henkilökohtaiseen elämään.
Nyt uimaan ja sitten rakasta katsomaan. Teille siu, siu! :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.02.2018 11:22

Voimia ja uutta toivoa Evalle ja miehelle. LUvassahan sitä aina on, emme vain aina osaa ottaa vastaan.
Eilen minä sitten tumpeloin sielää kuulokojefirmassa. ;) Tai oikeastaanvasta lähtiessä, kun kiire bussille. Kävelin päin lasiovea. Ehdin bussiin ja siellä kokeilin otsaa, oli siinä pahkura, sarven alku. Onneksi otsatukka peittää sen.
Koje saatiin toimimaan mutta käskettiin menää korvalääkärille.
Se ajantilaus sinne meni vaikeaksi, kun en tahtonut kuulla mitä toisessa päässä puhuttiin. Myöhemmin taas tämä tumpelo muisti, että jostain jotenkin puhelimessa saa sen äänen kailottamaan.......kokeilemalla opin seuraavaa kertaa varten. Välillä Jumala näin neuvoo eteenpäin, muistuttamalla.....
No se on ihme, että ystämme Ulla vielä rukoilee hepreaksi :roll: Itse huomaan, että heprea heikkenee, kun niin paljon kuuntelee ja puhuu suomea. Mutta minkäs sille voi.Sapatinaatoksi sain punaisia anemoneja maljakkoon. Nyt ovat täysin aueneina, muisuttavat Jumalan huolenpidosta ja meidän huolehtimisesta......
Herra olkoon teidän kaikkien kanssa askareissanne ja toimissanne. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 22.02.2018 23:15

Pakkaspäivän terveiset täältä Karjalan laulumailta. Kovasti vaan kaunista talvimaisemaa vilkuilen ikkunasta. Ulos astuminen jo puistattaa töitten tekemisestä puhumattakaan. Monet metsän elikot keräävät talvivarastonsa kesällä, niin kai minäkin. Ullakolla on nimittäin yhtä ja toista aiemmin kerättyä "romua" odottamassa talven luppopäiviä, jolloin niitä voi korjailla tai ainakin pyöritellä käsissä ja ihmetellä mitähän tuollakin olen aikonut joskus tehdä. Tällainen hamsteri olen. Yhden kahvinkeittimen sentään sain toimivaksi ja ison kasan poisheitettävää.
Seurakuntamme kirpputori on tuollainen tavarataivas, josta tarjoavat toisinaan yhtä ja toista hyödynnettäväksi, korjattavaksi tai tarkastettavaksi ja jotain sitten palautuukin kiertoon. Kirpparin perustaja aikoinaan osasi pistää jätteetkin uudelleenkäyttöön ja hän opetti monia hyödyntämiskeinoja sellaisellekin tavaralle, josta ei kauppiaana eroon päässyt.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.02.2018 23:49

Min' olen sellainen romun kerääjä, että mihinkös tuonkin käyttäisi :mrgreen: Olin ostanut kertakäyttökuppeja, pahvisia, niihin kuuluikin muoviset kannet. Ripustelin niitä naruihin, kirkkaan vihreitä, nyt neroikkuvat lehdettömän puun mobileina.....lisäksi siellä roikkuu kirjasvärisiä muovikeiloja kai ne on.....eli puu kukkii.....
Huomenna myös kylässämme kirpparit, joten mitähän ihmeellistä löytyisi. :lol:
Mutta elämä on yllätyksellistä kuten rukousosastosta voi lukea.
Surua, kaipausta ystävän menettämisestä, mutta iloa ettei tarvitse istua viikon suruaikaa ystävän puolesta. hän on perillä, tallella,kaipaus ja muistot meillä.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.02.2018 14:49

Hyvää sunnuntaita ja alkanutta viikkoa
On siis vähän erilaista aikaa ollut näinä päivinä.....kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole.....mutta Herran armo pysyy......
Eilisiltana oli myöskonsertti, Juudean kunnan naiskuoro, esitti Reqiemin, joka merkitsee muistoa tai rauhaa suurin piirtein. Sopi siis hyvin.Mutta taidettiin olla melkein tauon kohdLLA, kun yksi laulajista, joka oli jo varmuuden vuoksi istuutunut, pökertyi ja putosi kolahtaen lattialle. Kyllä se ensin pani kylmät väreet selkään......hoituria ja muuta naista siinä pyöri ja kantoi hönelle vettä.....toipui mutta ei enää laulanut.
Muu kuoro sitten jatkoi loppuosalla, jossa kauniita israelilaisia laulua. Yleisökään ei kaikonnut, vain sellisti lähti, kun ei enää loppuosassa häntä tarvittu.
Viiime aikoina säälin siivoojiani ja pidin taukoa, mutta tänään änkesivät ja tekivät kunnollisemman sivon, sanoivat puurimsiivoukseksi, kun puurim on tällä viikolla....Ja huomasin, että matot voi sii olla noinkin.....ja korituoli ihan hyvö tietokoneen ööressä, ei aina tarviikaan mennä sankyyn seinään nojaamaan.... :) Ja raikas tuoksu huoneessa...paitsi että kukkakaali jota keitän tuo oman ei niinkään hyvää tuoksuaan...
Mutta armossa eteenpäin. Ja tilasin messiaanisten professoreiden kirjoittaman kirjan Lue Moosesta ja löydä Jeesus. Englanninkielinen.
Niinhän Jeesu käski tekemään, uskomaan Moosekseen ja niin löytää hänet.
:) :)
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 26.02.2018 19:13

Pakkasta on riittänyt tänä talvena, saamme kiittää että saamme asua lämpimissä taloissa, joskin villa röijyä harteilla tarvitsen. Vanha autoni ei ole kovin halukas liikkeelle lähtöön, joten olen sisällä ja odottelen vähän leudompaa ilmaa. :!: :!:
Eeva jaksaa paljon vaikka ei tunnu hyvältä kun mies sairastaa. Voimia ja terveisiä Ullalle. Tiina on kokenut vaikeita päiviä yhteinen ystävämme nukkui pois. Suuri menetys Jadin ystäville Suomessa ja myös Jadin yhteisölle Israelissa. Rukoillaan että löytysi uusia ihmisiä tilalle, kun Jumala kutsuu entisiä Kotiin.

Rukoillaan kiitetään ja toivotaan että Isämme taivaassa auttaa meitä meidän heikkoudessamme.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.02.2018 21:09

Ilmeisesti Tiina saa viikon kulutua 3 sukulaista vieraakseenviikoksi. Olen siitä todella iloinen. Toivottavasti Jumala siunaayhdessäolomme, että saavat jotakin uutta. Jumala heitä puhutelkoon tavalla ja toisella..
Kummia nämä eläkeläisten kiireet, tänäänkään en saanut mitään aikaan, kuitenkaan en ehtinyt kutomaan.....
Pikkuserkkuni lähetti sähköpostissa tietoja isoisistämme, ei kylä sen kauempaa kuin suurten nälkävuosien ajoilta......ja omasta elämästään, hän kun joutui jäämään Stalinin vainoihin.....Siperiaan.....ja nyt ollut 90 luvulta lähtien Suomessa perheensä kanssa. On yli 90 vuotias.Herra häntäkin puhutelkoon, eli elämästtän suuriman osan ateismin alla, ja paljon se vaikutti.
Toisalta oli niitä, jotka ateismin allakin pitivät kiinni uskostaan......
Herra auttakoon tänäkin päivänä kaikkia vainottuja.
Voimia teille kIKILLE.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 27.02.2018 23:34

Seurakunnasssamme on alkanut käydä yksi Inkerin paluumuuttaja. Hän on kertoillut maanmiehistään, joita Siperia kutsunut. Itse kertoo asuneensa "oikeassa osassa" itäistä naapuriamme ja niin välttynyt pitkältä opintomatkalta ja muutama vuosi sitten onnistui pääsemään isänsä synnyinmaahan.
Nyt Siperia lähetti tänne kylmän kouransa ja meteorologi päivällä radiohaastattelussa kertoi kylmän ilmamassan olemisesta maamme yllä 1,5 km korkeudessa ja sieltä laskeutuvan maan pinnalle vielä täksi yöksi. Pohjoisnavan lähellä Grönlannin pohjoisosissa kerrottiin olevan poikkeuksellisesti lähes 5 astetta plussalla. :o
"Hän säät ja ilmat säätää", lauletaan virressä. Onhan se paikallaan, että talvella on hetkellisesti pakkasiakin. Monien viikkojen kylmiä kelejä en kyllä enää kaipaa.
pappa

Edellinen

Paluu Tuumailuja