tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja amanda » 09.02.2018 18:38

Uskolliset tuumislaiset kiitos että kirjoittelette. Kiva on tavata ystäviä näin virtuaalisestikin. :D Olen nauttinut kivasta talvi-ilmasta, pientä pakkasta välillä aurinkokin näyttäytyy. ;) Minulle harvinainen räkätauti ei meinaa millään parantua kunnolla. pakolliset asiani olen voinut hoitaa ja lapsukaisiakin vähän hoidella. mutta kuntosalin olen jättänyt, voimani eivät riitä. :cry:

Vanhin lapsukaisita täytti 7vuotta juhlittiin..... :D lasten äiti meni työ elämään, suuri rytmin muutos perheessä. Vaikeinta on ollut kaksi vuotiaala. Hyvin lapset ovat kuitekin sopeutuneet. Heillä on nyt niin sanotut ruuhka vuodet jotka koettelevet pari suhdetta. Rukousta tarvitaan.

Nautitaa valon lisääntymisestä ja kirjoitellaan. Herra asuu kansansa kiitoksessa!
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.02.2018 16:25

Tänä aamuna kun avasin radion sieltä ei tullutkaan tavalista ohjelmaa, vaan pohjoisesta uutisia. Iranilaiset olivat ampuneet alas israelilaisen koneen, lentäjät pääsivöt hyppäämään ulos, kone romahti maahan, hajosi, Israelin puolella, lentäjistä tpinen loukkaantui pahsit, toinen lievästi, molemmat Haifan sairaalassa.
Samoin Iranin lähettämä miehittämätön kone tuli alas Israelin puolella, pudotettiin siis. Ja parhaillaan hälytyksiä oli pohjoisessa.
Kokouksemme alussa kuulimme sanan Jesajan kirjasta, Turvatkaa Herran, aina ja alati, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.Siinä se turva on, ei armaijassa, johtajissa, vaikka heillekin viisautta saamme anoa.
Nyt ei seurakuntamme ole vielä näköjään päättänyt, mikä seuraava tutkittava Raamatusta olisi,siis systemaattisena. Siispä nyt ovat puhujat saaneet valita aiheensa. Tälle päivälle tuli rukous. Käytiin läpi Elian rukouskamppailuja. Leslken poika heräsi kuolleista......Elia pantiin taistelemaan Baalin profeettoja vastaan, kansakin oli suureksi osaksi mennyt mukaan Baalin palveluun. Elia pyysi Jumalaa näyttämään että Herra on Jumala, ja hän tämän Jumalan palvelija. Jumalan tuli lankesi taivaasta Elian vedellä vaöamaööe alttarille.....Kolme ja puoli vuotta oli ollut satamatta, Elien pyynnöstä. Ja nyt tuli myös sade.....
Puhuja nauratti meitä ajattelemalla, miten Elia olisi päivän tapahtumat kertonut vaimolleen, jos hänellä olisi ollut vaimo. Eli vau, mikä päivä jopa profeetalle......
Mutta suuren voiton jälkeen usein saatana saa otteen.....Eliakin lähti pakoon......hän oli tappanut 450 Baalin profeettaa ja nyt hän pakeni yhtä naista......ja toivotteli itselleen kuolemaa kinsteripuun alla.
Ehkä olisi parempi iman suuria voittoja, mutta ilman suurempia notkahduksia, mielenmasennuksia.
Mutta, turvataan Herraan aina, niin alamaissa kuin kuin muissakin maissa.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 11.02.2018 10:02

Mitäs tuumailisi näin sunnuntaina :D Tosi aikaisin taas heräsin ja käynyt läpi vanhoja valokuvia, ihmetellen ajan nopeaa kulkua. Olisinko elänyt toisin jos saisin hypätä vaikka 40 vuotta taaksepäin. Ihan varmasti monta valintaa tekisin toisin jos voisin.... Noh elämme Nyt hetkeä joka on huomenna muisto vaan, joten uusi päivä uusi mahdollisuus.
Tänään lähden elokuviin ja samalla hyötyliikuntaa kun kävelemme ystikset kanssa kaupunkiin. Olen kertonutkin että uusi harrastukseni on liittyä eri kerhoihin ja yhdistyksiin yms. Liityimme mielenterveys tuki ry järjestöön johon voi kuka tahansa tulla kannattajajäseneksi ja sieltä saa elokuvalippuja puoleen hintaan, uimalipouja, kuntosalivuoroja yms, matkoja edullisia kuten Ikeaan 5€ jne. Myös se tärkeää että tutustumme erilaisiin ihmisiin. Monesti uskovat käyvät vaan hengellisissä jutuissa ja rukoilevat herätystä mutta harvoja näkee liikkuvan esim mainitsemissani paikoissa. Voi, kuinka usein saa kertoa omasta uskoon tulosta jne. Jokaisella meillä oma kutsumuksemme eikä kaikki voi ajatella eikä toimia samoin kuin minä tai sinä mutta ollaan uskollisia vähässäkin.

Olen monesti yrittänyt kirjoittaa tänne mutta tällä puhelimella on niin hankala jos pitemmän tekstin laitan niin se jummiutuu jonnekkin. Toivon että saisin tabletin hankittua, sillä hyvä kirjoittaa kun on isompi näyttö., entinen sanoi työsuhteensa irti, toimii kyllä vielä mutta niin hidas ettei sillä voi muuta kuin lapset leikkiä
.
Hienoa että olette jaksaneet kirjoitella kuulumisia, käyn melki joka päivä lukemassa ja katsomassa onko häiriköitä, ihme mainostajia liikkuu tuumiksessakin, yritän poistella niitä heti kun hoksaan.

Siu siu siu kamut.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.02.2018 10:06

Voi kuinka ihana yllätys, kun Mejuolit kirjoittanut.
Itse ajattelinvain kertoa jutun. Meidän sisäisessä whatsupiisa sanpttiin, että älä pelkää yrittää jotain uutta. Muista, että amatöörit rakensivat arkin. Ammattilaiset rakensivat Titanicin!!!!!!!!
En pelännyt uutta, mitä tein eka kertaa.....Lyttäsin oikealla jalallani yli 200 juomatölkki! Niitä täytyy nyt mahtua säkkiin 330, osaaa ei pysty lyttyämään. NO. vähempi olisi riittänyt, mahtuvat kaikki kunhan niitä löytyy..Moni ihminen täällä kantaa niitä taloni alle.Se näytää aina rakennustyömaalta. ;)
Meju, sinulla sitä on tuota aloitteellisuutta. Hienoa. Varmaan muillakin, joilla aikaa liikenee ja voimia.
Tuokoon tämä päiväjotain uutta. Sadetta meille tiedossa, pitää tarkistaa talon alus, että mitään ei lähde uiskentelemaan, jos tulee vettä niin paljon.
Mahtoiko ketään kotiväestä olla Iraelmarssilla eilen?
Eilen kävi luonani vieras, joka unohti tabelttinsa tänne, mutta naapuri oli vielä läsnä ja juksi perässä bussille. Ilmeisesti sai tärkeän kapineensa.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 12.02.2018 23:01

Ai, että Tiinalla on uima-allas talonsa kätköissä :lol: Meilläkin oli joskus, kun kaivoin talon alta maita pois rakentaakseni kellarin. Sattui kunnon kesäsade ja tontin rajalla oleva vesioja alkoi tulvia ja sinnehän sitä vettä sitten tuli kaivantooni niin, että käsipohjaa olisi voinut uida. Tämä tapahtui Vammalassa (Sastamala) 70-luvulla. Sen jälkeen sinne valmiiseen kellariin oli kaivettava vielä kaivopotero, laitettava pumppu varalle ja usein sitä tarvittiinkin.
Nyt ei vesiä näy mutta lunta on riittävästi ja lisääkin tulollaan.
Meju harrastaa kerhoiluja. Joskus on pyydelty liittymään ainakin Kristillisten eläkeläisten porukkaan, mutta en ole edistynyt. Jotenkin sellainen tuntuma, että sitten pitäisi aktivoitua olemaan myös mukana kohtuullisesti. Aikaahan kyllä olisi mutta se laiskamato taitaa jarrutella.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.02.2018 13:21

Hyvää ystävänpäivää nyt myös kaikille tuumislaisille, jotka ovat jotenkin kuulolla.Eilen oli myös laskiaistiistai, perinteisesti herenkeiton tai kuulemma kalakeiton päviä nykyisin. Pikaisesti keitin nopeasti kypsyvistä linsseistä ja sipulista muhennoksen, ilman lihaa tai makkaraa. Se lihapuoli vieläkin vähän puuttellinen, kun ei ole ollut haluamiani valmiita grillipaloja. Ja saateen ropinaa kuunneltiin ja villatakit niskassa tarettiin.
eilen myös sujuvastu luin kyllä tieteellistä tekstiä englanniksi, mutta enpä suinkaan ymmärtänyt läheskään kaikkea. Oli pyydetty vähän etsimään siitä tietoja, mitä juutalaisten kautta maailma onsaanut eri aloila, kemian, fysiikan, teknologian, lääketieteen jne. Maallikon pintapuolinen luettelo siitä kyllä tuli, jos se kelpaa sellaisena.
Mainitsin lopuksi, että suurin lahja, minkä juutalaisten kautta olemme saaneet on Jeesus Messia meidän ja juutalaisten kuningas. Ja että yhteys Häneen rakentuu ilman modernia teknologiaa, langattoman rukouksen avulla.
Muuten, täällä on suuri poliittinen kriisi meneillään. Herra armahtakoon kansaansa ja sen johtjia.
Tänään näkyy myös olevan tuhkakeskiviikko, Päivän tunnussanassa on virsi 286, 7.
En osaa oikein rukoilla,
väsymystahtoo voittaa,
vaan saanhan sanaan turvata,
armosi anna koittaa.
OI Herrani,
suo ilosi,
pois kuorman alta päästä,
ja tuomiosta säästä.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 14.02.2018 14:48

HYVÄÄ YSTÄVÄN PÄIVÄÄ SINULLE JOKA LUET TÄMÄN. :D :) :P
Olemme saaneet nauttia aika kivasta talvesta on lunta ja pientä pakkasta. laskiaisena lapset saivat lasketella. Raamattu piirimme kokoontui, Paavalin hurja meriseikkailu Roomaan. Me muistelimme myös oman elämämme kulkua. Joku kertoi kuinka Enkeli oli auttanut häntä vaarallisessa tilanteessa.

Hiljattain heräsin lauluuni: "kauttamaisen laakson käyn kotia.
Yö on synkkä polku ahdistava, kohta määräpään jo saavun.
Kohta on koittava kirkas iki-aamu, valkeudeksi yö synkkä vaihtuva.
silloin laulu kaikuu valtavana, niinkuin suurten vetten pauhu.
Oli sellainen tunne että todella Jeesus saapuu pian kaikki muuttuu, Herra muistuttaa meitä!
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 17.02.2018 09:28

Amandalle terveisiä Ilanalta ja Lealta. He mukana kun meitä 5 mummoa oli yhdessä pizzalla Jerusalemissa. Ilana on kyllästynyt kuulokojeeseensa, ei käytä, eli ei kuule jos ei ihan hänen korvaansa puhu tai lähellä kasvoja. Toiseen paikkaan mentiin kahveille, tuumittiin, että se on hyvä paikka, kun vessa on alakerrassa. Ai nin, Annukkakin oli, hänetkin tunnette. :)
Annukka meni kärryineen vielä ostoksille Mahanei Jehutorille. :lol:
Ja minä sain jo enen tapaamistamme kaikki etsimäni,3 juttua.Olin päättänyt jo nyt ostaa uudet kesäkengät :o ,nekin kun ovat kävelykengät, joita jalkani sietävät erikoispohjallisten kanssa.Olisin osatanut mokkaset, niitä kuulemma ollut vain vuosia sitten, ostin valkoiset. Käytän samaa Easy spirit kenkää aina :lol: :lol:
Minulla on vierashuoneessani Ariela, joka kerran muinoin toi minulle muurinpohja, tosi painavan. :roll: JOssain vaiheessa sitä käytettiin tosi paljon.NYt tyoja sitä kyseli, onko tallessa. No on, mutta pölyisenö, ruosteessa :mrgreen: Nytkin onkin sitten homma putsata se. Hiekkaa, harjaa vettä......ja seuraava hobbi, uskokaa tai älkää, se polttaminen Muurikalla :o ;) , kaksi tuubia Muurikka silavaa Ariela tuotatti tutulla Suomesta. Joten eiköhän jossain vaiheessa taas muurinpohjaletut ala paistua ja tuoksua :D
Tämä ystäväni toi monitaitoinen, sain nähdä tutustua kirjaansa, ehkä tehty tietokoneella, jossa tosi kauniita valokuvia ja pöytälaatikkorunojaan. Koska ei ole mitääntekojänoikeutta mainittu, uskalla lainata sieltä yhden luhyen tervehdykseski teille.
Uskoa tarvitaan tietä kulkemaan
usko kaivataan uuteen elämään

Toivoa tarvitaan päivään alkavaan
toivoa kaivataan yöhön pimeään

Armoa tarvitaan päivään jokaiseen
armoa annetaan aamuun jokaiseen,

:) :) :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 18.02.2018 10:31

Pakkasaamuun herätty 15 astetta eihän se paljoa ole, lunta on kaikkialla, katolta
on vääntänyt lumiesteen ja osan kourua. Odotamme että kuntomme kohenisi,
minun polvet tai miehen lonkat ja selkä, että pääsisimme katolle vähentämään
jäätynyttä lumitaakkaa.
Ensi viikon olen lomalla ja matkustan tytärten luokse pariksi päiväksi.
Äiti nukkuu enemmän, hänen luonaan käydään edelleen kolmesti päivässä,
näistä ihmisistä olen kiitollinen. Minulla suurimmat tapahtumat päivittäin
ovat siellä työmailla, koulutuksia on paljon ja uudistamista.
Haasteita molemmissa.
Teille suuri kiitos elämänne jakamisesta ja jos muistatte rukouksin.
Valo lisääntyy siunausta elämäänne.
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 18.02.2018 13:41

Tää ois paremmin kahvilajuttu mutta tuon sen kuitenkin tähän, kun en kykene maistiaisia toisille jakamaan. Meillä on viikon verran puhuttu laskiaispullien tekemisestä mutta asia ei edennyt yhden jos toisenkin valmistusaineen puuttuessa. Ensin ei ollut kaapissa sopivia jauhoja. Seuraavaksi puuttui mansikkahillo, jota minä en vaan sattunut kaupasta tuomaan. Nyt eilen sain ensimmäisen laskiaispullani tänä talvena, kun tytär kävi tässä ja saattoi homman päätökseen tuoden myös valmiin kerman.
Elämä voi olla nautintoa näin paaston aikanakin. Ehkä olen kerettiläinen kertoessani näin lihallisista nautiskeluista, kun jotkut kieltäytyvät yhdestä jos toisestakin hemmottelusta hiljentyessään Herramme kärsimyksen mietiskelyyn.
Rine taisi kirjoittaa valon lisääntymisestä. Tämä meitä vahvistakoon riippumatta siitä kuritammeko ruumistamme paastoten tai sitten eläen halujamme rajoittamatta.
pappa

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja