tuumis

Lokakuu

Lokakuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.10.2017 08:37

Tervehdys uusi päivä, uusi kuukausi ja uusi mahdollisuus avautuu johonkin jne.
Iloitsi huomatessani kännykän kalenterin näyttävän 01 eli eka päivä ja se tietää että huomenna tilille tullut suuri eläke 1012€ puhtaanaa jippiii :-) :-) :-)
Huvittaa kun joltain kysyy paljonko saat eläkettä niin eivät kerro, ilmeisesti niin suuri tai yksityisasia jota ei sovi udella niinkuin ei palkkaakaan saati omaisuutta :-) Minulle yxhailee voin avoimesti kertoa kun mitä on niin rehellisesti tienattu ja moni luulee että yli 45 vuoden työn tehtyäni eläkkeeni suuri mut hyvin iloinen olen että olen saanut töissä olla koko ikäni ja mitäön ei minulta puutu.
Valituskerhoihin en aio liittyä :-)
Mietin lokakuu nimeäa, tuli aatoksiin ettei heitellä lokaa kenenkäön päälle edes kirjoituksin saati puhein vaan nostetaan sekä kannetaan rohkaisuilla.
Maalla olen ja lapsoset nukkuvat vieressäni vielä sikeesti, mummo hiljaa naputtelee somessa, oi näitä aikoja. Mitähän mummot ennen teki kun ei ollut nettiä....laiskottelivat vaan laskien suuria seteleitä eläkepäivinään. Oikeesti ymmärrän että ennen on ollut kaikki toisin mutta ehkä tyytyväisempiä ihmisiä siihen aikaa löytyi enemmän.

Tästäpä tämä kuukausi alkoi höpöttämällä.
Sinua siunata tahdon <3
meju
Ylläpitäjä

Re: Lokakuu

ViestiKirjoittaja rine » 01.10.2017 11:16

Lokakuu, edelleen sateista, luonto on värikylläistä ja maan peittona lehdet.
Eilen siunattiin viimeiselle matkalle miehen sisko.
Näissä mietteissä teitä siunaten arjessa ja juhlassa

http://www.tv7.fi/vod/player/58761/
rine

ViestiKirjoittaja meju » 01.10.2017 13:50

Rinelle lämmin osanottohalaus <3 Teillä on todella suvussa ollut viime vuosina luopumista näin kuoleman kautta ja monia muitakin vaikeita asioita. Ihailen sinua kuinka luja luottamus rakastavaan Jeesukseen ja koskaan ei katkeruutta kirjoituksistasi huomaa. Ohana että sinulla on TOIVO <3 lapsenlapsen nimi varmaan puhuttelee päivittäin muistuttaen toivosta josta Raamattu puhuu.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 03.10.2017 13:42

Ulkona on sade, ikkunastani näen värikkäitä puiden latvoja, ne ovat piristäviä, ulkona on lehtiä loputtomasti haravoin niitä kasoihin. Viisi vuotias oli apunani lähinnä nautti lehtikasoista, hyppäsi kuiviin lehtiin jäi siihen makaamaan hän osasi nauttia syksyn erilaisuudesta, välillä hän tarjosi minulle puuroa. Tällaista rikkkautta jota ei rahalla saa. :)

Kiitos siitä että olette olemassa, kirjoittelen kuin ystäville varmaan joku jaksaa lukeakin. Todellinen voiman lähde on Jeesuksen rakkaus Sanan kautta löydämme ikuisesti pulppuavan lähteen. TV7 tarjoaa minulle Hengen ravintoa en jaksa enää mennä sinne tai tänne. Pieni Raamattupiiri ja KR:ten eläkeläisten piiri riittävät nyt. Luulen että nyt pitäisi opetella todellista esirukous elämää, Herra minua siihen opettakoon. :!: Jumala haluaa meidän pyytävän Häneltä sekä omia tarpeitamme että Suomen ja koko kärsivän maailman tarpeita :!:
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 03.10.2017 16:00

Eliina Heinonen:
Rakas lähettäjäni!
Niin paljon on tapahtunut sen jälkeen, kun viimeksi on kirjoiteltu.
Elokuun loppupäivinä Vivamossa oli kenttätyöntekijöiden työntekijäkokous. Kolmeen vuoteen en ole päässyt mukaan, mutta nyt pääsimme Tasin kanssa menemään. Menin sinne aralla mielellä, kun ajattelin, että varmaan kukaan ei edes tunne minua, kun olen tällainen muinaismuisto men-neiltä ajoilta. Hämmästyin hirveästi, kun ovelle mennessäni ensimmäisenä tuli vastaan Panu. Hän hymyili minulle niin lämpimästi ja silmät loistaen. Tuntui ihan ihmeelliselle. Kysyin, tietääkö hän, kuka minä olen. Ja hän vastasi, että kaikkihan sinut tuntee.
Luentojen jälkeen keskusteltiin pikkuisissa 3-4 hengen ryhmissä käsillä olevista asioista. Panun kanssa osuttiin aika monta kertaa samaan ryhmään. Tykkäsin siitä pojasta ihan hirveän paljon. Hän vaan on niin lämmin ja rakastettava ihminen kerta kaikkiaan. Hän jäi minulle erikoisesti mieleen. Tuumattiin vaan, että me pidetään yhteyttä jatkossakin.
Erikoista päivillä oli se, että heti alkuun meidät laitettiin muutaman hengen ryhmiin. Kaksi ryhmää oli pöydän eri puolilla ja sieltä jokainen sai sanoa toisilleen joitakin hyviä asioita. Pelkästään hyviä asioita. Ne kirjoitettiin myös paperille.
Oli aivan yllättävä asia, miten monet sanoivat minulle ja minusta aivan ihania asioita. Olin aivan ällistynyt ja pyörältä päästäni. Koska, kuten kerroin, olin ajatellut, että minua ei enää edes muisteta. Minulla on ne palautelaput yöpöydälläni ja silloin tällöin luen niitä. Tulen aina säilyttämään ne. Ne tulevat jatkossakin rohkaisemaan ja kantamaan minua paljon. 10 min. ajan aina yksi ryhmä sanoi näitä sanoja toisilleen. Sitten ryhmä vaihtui. Siellä eivät läheskään kaikki kerinneet sanoa, mitä olisivat tahtoneet.
Ensimmäisessä ryhmässä pöydän toisella puolella oli mm. meidän Tasi. Ajattelin, että ensin annan palautteen Tasille. Mutta se ryhmä vaihtuikin juuri ja minä en ehtinyt sanomaan hänestä ja hänelle mitään. Tasi kyllä tietää itse, mitä minulle merkitsee se, että hän on aina muka-nani töissä. Mutta olisin halunnut muittenkin sen kuulevan. Tasi ei ole minulle pelkästään autonkuljettaja (se onkin sellainen asia, kun olen hänen kyydissä, että minä joudun tavallista enemmän rukoilemaan, koska Tasi pelkää kaikkien muitten kyydissä paitsi omassaan ja kaikki muut pelkäävät Tasin kyydissä), vaan hän on minulle myös suuri henkinen tuki. Hän kuuntelee aina puheeni hyvin tarkkaan ja sanoo niistä rehellisen palautteen. Monta kertaa hän sanoo, että esimerkiksi tuon kohdan sinä voisit sanoa selkeämmin. Hän myös kannustaa minua. Minun on tärkeätä tietää, mikä asia ei välttämättä tule selväksi ihmisille. Nyt ei ole koskaan ikävä olla työreissulla ja poissa kotoa, kun teemme työtä yhdessä. Se on meidän yhteinen työnäkymme; evankeliumin vieminen. Kumpikin hoitaa siitä oman osuutensa. Tasi on hyvin voimakkaasti rinnallani tukenani.
Kahdessa paperissa luki esimerkiksi siitä, että olen niin aito ja panen itseni likoon kokonaan. Se on ihan totta. Alun perin Jumala sanoi minulle, että hän haluaa käyttää minua minuna. Minun elämän pohjalta. Ei ole mitään asiaa, mitä olisin ihmisiltä puheissani salannut.
Koska olen ajatellut, että niistä voisi olla jollekin apua. Vaikeistakin kokemuksista. Tasi on yhtä lailla antanut minulle luvan puhua myös meidän vaikeista asioista ihan suoraan kaikille. Monessa lapussa tuli esille huumorinlahjani. Yhdessäkin lapussa lukee, että ”lämmin huumorin lahjasi on tuonut evankeliumin niin monien elämään. Tuot sitä esiin koko olemuksellasi.”
”Suuri evankelista Jumalan suuna, lohdutuksen ja rohkeuden tuoja.” Ja tämä minun pitää erikoisesti kertoa sinulle: ”Rohkea, kaunis, luottavainen.” Erikoisesti tuo kaunis kosketti.  Täytän tämän kuukauden lopulla 76 v. Ja vielä mm. tällaisia palautteita: ”Siemenen kylväjä, vaikuttaja, luomu-lannoitetta siemenille.” ”Kiitän siitä, että sinun tilaisuuksissasi tulee ihmisiä uskoon.” Yksi, joka on minusta jopa ällistyttävä: ”Olet minun esikuvani Lemisen Ekin rinnalla.”
No, mutta tämä rupeaa jo haisemaan, ihan kuin itse kehuisin itseäni. Mutta tällaista palautetta ihmiset antoivat. Ja ne tosiaan kantavat ja rohkaisevat olemaan oma itseni edelleen. Enpähän minä muuta osaisikaan.
Huonoja puolia ei ryhmissä käsketty kertomaan. Niinpä otan nyt nämä hyvät puolet itselleni ja unohdan ne huonot puolet. Ainakin välillä. Kun itse aina huomaa virheensä ja sen, miten vajavainen on työssä. Tunnen niin suurena vastuuna kokosydämisen työn Herralle. Kuten apostolitkin tunsivat vajautta työssään, niin tunnen minäkin. Niin kuin olen joskus sanonut, täydellistä puhetta en ole elämässäni pitänyt enkä tule pitämään. Koska täydellisyys alkaa vasta taivaassa. Siihen asti räpiköin näillä eväillä, mitä minulla nyt on.
Minulla on ollut myös ihania työreissuja. Esim. Pyhännölle, jossa yksi äiti tuli kertomaan, että hänen poikansa on 7-vuotiaasta asti kuunnellut aina kaikki Eliinan eväät -ohjelmat TV7:stä. Hän on kuulemma silloin jo osannut nauraa oikeassa kohdassa. Nyt hän on 19-vuotias ja kuuntelee edelleen kaikki Eliinan eväät –ohjelmat. Aikoinaan Billy Graham oli rukoillut, että hän osaisi puhua niin, että 12-vuotiaskin sen ymmärtäisi. Minusta silloin pannaan rima jo ihan liian korkealle. Olen itse rukoillut, että kun 6-vuotias ymmärtäisi puheeni. Näitä nuoria ymmärtäjiä on yllättäen minulle tullutkin. He ovat aivan aarteita minulle. Jumala on kuullut rukoukseni tässä asiassa.
Nyt rupeaa itsekehu haisemaan jo niin pahalle, että tämän puhumisen minä lopetan ihan justiin. Sinä lähettäjänä tiedät ja tunnet, minkälainen olen. Tasi tuntee vielä paremmin ja olen jatkuvasti täällä hänen katsottavanaan. Pärjään erittäin hyvin, varsinkin nyt, kun minulla on tuo Rolle (rollaattori) tulppana, tukkona ja painona. Niissä asioissa minä menestyn erikoisen hyvin.
Jumala taas näkee minut läpikotaisin. Ihan paljaana ja riisuttuna. Kuten hän näkee sinutkin. Siitä huolimatta – tai ehkä juuri siksi – hän rakastaa ja armahtaa meitä semmoisina kuin olemme. Sen takia ei yritetä koskaan esittää mitään muuta kuin mitä ollaan. Ainakaan Jumalalle. Eikä mielellään ihmisillekään. Ollaan aidosti, mitä ollaan. Myös ihmisten edessä. Silloin olemme sellaisia kuin Jumala haluaa meidän olevan. Sellaisina myös ihmiset meidät hyväksyvät ja rakastavat meitä. Niin sinua kuin minuakin.
Jätän taas sinut, rakas lähettäjäni ja kaikki läheisesi, Jumalan armon ja rakkauden varaan.
Rakkaudella
Esirukous:
* Panun ja Saaran ja koko heidän perheensä tulevat asiat. Herra, sinä tiedät aivan kaiken.
* Päivin, joka kirjoittaa ja toimittaa nämä kirjeeni, kivut ja sairaudet.
Voimia myös hänen äitinsä rinnalla kulkemiseen, äidillä monia vakavia sairauksia. Kiitos, Herra, että viet äidin oikeaan aikaan Taivaan kotiin.
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 03.10.2017 17:06

Tervepä teille! :) :)
Lopettivat poraamisen, niin pistän muutaman rivin.
Huomenna nimittäin jo tähän aikaan olen junan kyydissä ja sitten iso kone vie minut ja ystäväni Ihanaan maahan.
Meillä vesiputkiremontti menossa. Jatkavat työtä, kun lähden ja tyttö toivon mukaan tulee siivoamaan. Pojat kyllä sanoivat siivoavansa jäljet. Kaapit kaikki tyhjennetty, mistä läpivetoja. Siinä täyttyi iso kirppissäkki ja heitin sen Via Diaan.
:) On ollut omenashow. On viety ja on haettu ja tietysti vääntöä soseeksi ja viipaleiksi. Sitten veimme elämämme ensi kerran mehuasemalle ja ihanaa mehua saatiin. Omenanottamisessa sain roskan silmääni ja se osoittautuikin etanaksi, kun suurennuslasilla katsoin. Nyt omenapuun alla olen laskettelulasit päässä. :shock:
Tyrnejäkin noukin ystävän mökiltä. Sovimme, että vien kahvileivät ja veinkin "keikauskakun". Nimittäin se keikahti täysin ylösalaisin. Onneksi oli paperi, folio ja muovipussi, joten tuli vain ulkonäköhaittaa. :o
Täällä oli Valon kaupunki viikonloppu ja ehdin juosta katsomassa sen. Kirkko ja kirkkopuisto olivat päänäyttämönä.
Olen ollut kiitollinen, kun kaikista haasteista olen selvinnyt. Ihmeesti on saanut viisautta asioihin, jotka ovat mietityttäneet.
??? Yritin yhteyttä Aralian mieheen, mutta puhelin ei ole käytössä.

Kiitos Jumala tästä päivästä.
Kiitos, että suojelet meitä
kaikesta pahasta
tänä yönä ja huomenna,
ja kaikki elämämme yöt ja päivät.
Anna anteeksi meille se,
minkä tänään teimme
tuhmasti tai väärin,
ja anna meidän elää yhdessä
terveinä ja iloisina.
Rukoilemme
... perheenjäsentemme, tuumislaisten, sukulaisten, ystävien
ajankohtaisten asioiden....puolesta.
Anna maailmalle rauha. Aamen
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.10.2017 14:34

Eevan kohdalta poraaminen ainakin nyt loppui......minun nurkallani pörrää jatkuvasti joku vekotin, jatkuu tämä viemäröinnin uusinta. Saavatkohen valmiiksi ennen sateita.
No nyt se tapahtui. Mejun toimittamat halaukset tulivat perille. Sain nämä tytöt lopulta kahveille luokseni. Naapurini Eevan kautta heitä jahtailin jo pitkän aikaa. Nyt menevät kauemmaksi meiltä. mutta jospa tulisivat taas välillä käymään, jäi jätskit tatjoamatta.
Näille ystäville tuli puhutuksi kaikenlaista, jopa rahasta. Tuli sanotuksi, että tunnen itseni rikkaaksi, kun eläke on brutto vähän yli 1000 euroa.
Kun on aloittanut täällä taskurahasta, niin johan on eroa. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Ja voin tarjota vierashuonetta ystäville ilman vuokraa.......saisi heitä enemmänkin olla tulossa, iloiten ottaisin vastaan, muuta kuin huone jaksamisen mukaan.
Täällä sitä taas juhlitaan, tänään aatto, huomenna eka päivä lehtimajajuhlaa, sitten sapatinaatto ja sapatti.......Illaksi tuli kutsu Raamatunkääntäjien sukaan eli lehtimajaan aterialle. Täytyy yrittää mennä.
Huomisiltanakohan netistä näkyisi Kristillisen suurlähetystön ilta sieltä Ein Gedistä????? Yritetään nähdä.
terkuin kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 05.10.2017 23:06

Meillä on rukouksia kuuleva Jumala, kannattaa lukea rukousosiota jossa kerrotaan ihmeellisestä rukousvastauksesta. Halleluja!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 08.10.2017 06:45

Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala.
Mitä kirjoittaisin hänelle jonka fb sivuilta äsken luin "pikkuveli nukkui pois", sanattomaksi menee sillä tällä kirjoittajalla tosi vaikea ollut, äiti, ja isä kuolivat yllättäin ja nyt tämä mykistävä uutinrn. Mies sairastanut paljon ja hän kahta pientä lasta vienyt eteenpäin. Onneksi uskonratkaisun tehnyt mutta eipä usein päöse sanan kuuloon kasvamaan ja vahvistumaan kun tuntuu että just kun yhdestä menetyksestä selviäö niin uusi isku. Miten lohduttaisin vai hyppöisinkö fb ssa kommentoimatta mitään. Laitoin ylläolevan lauseen joka ensimmäisenä tuli mieleen vaikka nd.oma järkeily pisti vastaan.
Vaikka koettelemuksia on niin muistetaan nämä käsivarret joille olemme laskeneet elämämme ovat turvamne ikuisesti, ihmiskäsivarsiin petymme niiden voinat eivät kestä kaikkia taakkoja ja voivat herpaantua juuri silloin kun eniten kantoapua tarvitsisit. Surevan ohi ei saisi koskaan kulkea huomaamatta häntä näin koen.
Voimme somessakin jakaa lohduttavia sanoja joita Isä laskee sydämellemme.

Tälläinen alku oli aamulla, pysähtyminen tosiasiaan ettei koskaan tiedä onko aikaa paljon vai vähän.
Evankeliumia meidät on lähetetty julistamaan jokaikisen, vaikka vaikeita asioita elämäsdä niin Jumala on antanat Sanasa joka on ilosanoma.

Yksin olen ollut yli viikon kaupungin asunnolla mutten yksi vaan olen hakeutun erilaisten ihmisten joukkoon, täällä on jos jonkinlaista kerhoa. Eilen oli kuntosali kokeilu ja uintia sen jälkeen. Kyllä juttua riitti sekä uusia menovinkkejä tuli :-) Pidän välillä pyjamapäivän ettei mene ylikierroksille. Tänäön tulee koiruli kaveriksi muutamaksi päiväksi, mieheni löhtee metsästysteissuun toisen koiran kanssa.
Eeva mainitsi Aralian miehstä ettei saa puh.yhteyttä. Mitenkähän saisi selville onko hän vielä tässä ajassa. Aralian rukoukset sekä opetukset tuli mieleen ja suunnaton ikävä hänen kirjoituksiaan, hänkin aina välillä oli yksin kaupungin asunnossa. Muistetaan Aralian poikia ja heidän perheitäön edelleen rukouksin.

Jokohan keittäisi aamukahveet, taas heräsin ennen viittä, hyödynnetään tämä aika kirjoittamalla ja tuumailemalla . Siusiusiu <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 09.10.2017 07:53

Uusi viikko, uudet kohtaamiset. Toivottavasti täällä tuumiksessakin kohtaamme toisiamme. Totta jos puhun niin pettynyt olrn kun ei uusia juttuja tullut vaan tuntuu että itseksemi itselleni kirjoitan :-)
Lasse rohkaisi ettei pidä luovuttaa eikä tietenkään valittaa sillä se ei innosta ketään, syyllistääkkään ei pidä sillä jokaisella omat juttunsa ja varmaan tympäännyskin tulee kun ei mitään uutta tapahdu.
Katsotaan mitä Jeesus on varannut osaksemme tuumiksessa, hän muistuttaa sanassaan "olkaa vähässä uskolliset"
Lämmintä keliä edelleen ulkona ja niin kauniit syksyn värit ilahduttaa pientä kulkijaa. Tänään ajattelin käydä tutustumassa kaupungilla sellaiseen kuin Toimen tupaan, siellä jokin lauluhetki ja kahveeta. Lähden huomenna heidän reissuun Bomballe, päivänretki. Enkös olekkin hyvä bongailemaan retkiä :-)

Nytpä retkeilen keittiöön kahvikupin äärelle juttelemaan itseni kanssa :-) :-) :-) :-)
meju
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Tuumailuja