tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja meju » 22.09.2017 09:29

Voimaantumista :-) Mietin mikä olisi hyvä aloitus sana ja voimaantumista varmaan jokainen tarvitsee. Aamuisin kuten nyt tätä kirjoittaessa tunne etten jaksa aloittaa tätä päivää vaan olotila "mikään ei innosta".
Pakotan itseni yös, ulos ja jonnekkin :-) Ehkä tänään ajan kierroksen bussilla kun on ilmaista kyyti tämän päivän. Uskon että saan kokea jotain johdatustakin.
Eilen hautausmaalla kävelin ja näin tutun naisen katselevan hautoja, menin hänen luokseen ja kysyin onko äitisi täällä ( tunsin äitinsä ) kertoi että äiti kuoli vuosi sitten ja nyt hän etsii hautapaikka jonka numeron sai muttei löydä, jatkaen että ylihuomenna miehensä siihen haudataan. Hän kertpi pitkälti kohtaloa kuinka mies äkillisesti kuoli ja nyt kaikki on mustaa möykkyä. Eivät kerinneet yhteisiä eläkepäiviä viettää jne, vaimo vielä työelämässä Ymmärsin ei ollut sattumaa kohtaamisemme ja pyydänkin muistakaa rukouksin. Hän lupasi tulla vesijumppaan kunhan jaksaa.....

Rine toi hyvän linkin Matti papin, tykkään niin hänen puheistaan kun ne koettuja sekä aitoja.
Tiina ei ole käynyt kahvilassa herkuttelemassa, Lasse on sinne pöydän kattanut :-)
Iloitsen kun Amandakin tuo kuulumisiaan ja usein silloin kirjoittaa kun ajattelen missähän hän on.
Pidetään lyhyet kirjoitusvälit :-) :-) :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lasse » 22.09.2017 11:19

Tervehdys kotiväki :D puukylästä kivikylään taas lennetty rakas metsä oli jätettävä.
Mustikkaa puolukkaa ja kantarellia saa mukavasti kerättyä ja näin arkisin metsässä ei ole turisteja.
Kiitos aihe Herralle että olen pysynyt pystyssä kaatumatta mättäälle.
Tosin muistan tapauksen vuosia sitten jolloin levisin mättäälle ja löysin mahrottomasti tatteja.
Edellisviikolla oli itselläni flunssa ja nyt vielä niiskutan mutta pian voitettu kanta.
Miten teillä joko syysnuhat on voitettu?

Kun katsomme Jeesukseen
katse siirtyy
hätätilanteesta hätäkatkaisijaan.

Jumalan yhteydessä
istumme aina eturivissä.

Serkkuni Riitta on nukkunut pois tästä ajasta, näin kauniisti hänestä puhuttiin muistotilaisuudessa.

" Riitta, tänään lähti jeesuksen luo ikuisesti. hän oli jumalan palvelija,
saarnaaja ja hänen sanansa herra, jeesuksen gospel.
hän painoi uskon ja vakautta ihmisiin, joihin hän liittyi. se oli aina.
on hymy ja esimerkillinen kuri. sanomme hyvästit,, joka meillä on, siihen asti, aamuna!!! "
Käännös englannista Suomeksi.

Jumalan siunausta kaikille!
Kuva
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 23.09.2017 01:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.09.2017 11:24

Nyt vasta katsoin Renen linkin Mattipapista. Hesan aikana tiesin Matin ja jopa kaksi naista, jotka olivat ihastuneita hänee, ja Maria voiton vei. Noiden aikojen jälkeen en ole liven' tavannut kumpaakaan, vaimohan onkin jo perillä Herran luona. Mattipapin kirjan olen lukenut ja seurannut myös hyviä ohjelmia.
Päätin, että tänään minulle on tämä päivä vain tavallinen sapatinaatto, Raamattu puhuu vain yhdestä juhlapäivästä......
joten herätyskahvin ja muutaman Raamatubn jakeen jälkeen kudoin muutaman sentin mattoa.
Sitten otin kävelysauvat, kiersin koerttelin, pitkästä aikaa, ja tullessani menin bongaamaan niitä Mejun naiselaiia.....siellähän he. Kutsuin heitä kahville*teelle, lupasivat tulla ensi viikolla. Tuttavuus aloitettu.
Sitten söin aamiaiseni.
Eilisessä Päivän tunnussanassa on kohta Filippiläiskirjeestä, että Jumala on antava kaiken mitä tarvitsemme....ja tänään, että Jumala on luonut korvat kuulemaan ja silmät näkemään. Yhdistin nämä niin, että pyysin Jumalalta kuulevaa korvaa ja lisää terveyttä.....mutta anna se mitä sinä tiedät minun tarvitsevan!!!!!!!!
Parasta perjantaita lisääntyvän armon varassa. :roll: :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 23.09.2017 13:48

Hyvyyden voima
Piipahdin lähikirkossa syystapahtumassa ja siellä laulettiin tämä virsi 600 joka jäi soimaan sekä puhuttelemaan. Saamme tänään kokea aivan kuin kesää sillä niin lämmin ilma ja kokee hyvyyden voiman läsnäoloa tässä värikyllästetyssä luonnossa. Jotenkin vaan unohtuu pilvisinä päivibä että sama voima hyvyyden pn läsnä ja olemme kätkettynä suojaansa.

Tiina on tavannut Joensuun tytöt ja varmaan teillä tuttavuus syntyy. Toinen heistä on FB kaverinani ja on laittanut joitakin kuvia sieltä. Siellä ei taida enään monta suomalaista asua mutta varmaan paljon heitä käy vierailulla Jadin kukkuloilla <3

Haaveillut olen kun Rine pääsee eläkkeelle joskus :-) lähdettäs Israeliin ja jos vaikka toteutuid. Lissukin usein puhui reissusta Israeliin mut tainut höpötellä vaan :-) :-)
Taas iski Israel kuume iiiiiiik.

Mukavaa päivää ja kirjoitelkaa edes pikkasen.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.09.2017 10:16

Mejulle tiedoksi, että on 6 suomalaista miniää jayksi puolisuomalainen vävy kylässämme, mutta miniät nuoria perheellisiä, joilla omat kiireiset menot :roll:
Eilen tuli katsotuksi Alfa TVstä senaatintorin suomalainen messu. Uusinta muistaakseni 5.12. Livenähän se messu jatkuu vielä ympäri Suomea, mutta ei niin suuressa mittakaavassa kuin tämä senaatintorin juttu, jossa soittajia, laulajia tosi paljon. Upeaa sekin ns käsikellojen soitto, Virosta kai.
Aina noita onkelmia riittää kännykällä. Tämä ei nyt suostu lähettämään suomalaista tekstiä, muuttaa sanoja ikäänkuin englanniksi......toinen siivoojatyttöni saakin tänään yrittää, osaako siinä auttaa, siivoamisen tilalla. Jos ei, niin taas odotella vielä viisaampaa.... ;)
Täällä toivotelaan tänään hyvää alkanutta viikkoa, onhan tämä arkipäivä täällä, ja vuosi 5778 alkanut. Siis hyvää viikkooa ja uutta vuotta. :)
Ja lämpöäkin enää vain plus 27.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 25.09.2017 13:20

Syksyisen kirkas aurinko paistaa, lehdet tippuvat maahan, on värikylläinen syksy. Ihania ovat tälläiset ilmat. :D

Minun Israel vieraani kuvasi joka päivä syksyn värein kaunistetuja omakoti taloja varsinkin vanhoja puutaloja. Illalla sitten katseltiin tuloksia ja kauniimmat kuvat otettiin. Lauantaina juna vei hänet Helsinkiin ystävien luokse ja tänään lentokone vei hänet Israeliin. Tämä vanha keho väsyi mutta nyt on taas aikaa levätä. :?

Paljon puhuimme hänen uskostaan Jeesukseen siellä kansansa keskellä, Tajusimme että hänellä on Aabrahamin usko joka uskoo Jumalan Sanaan ilman lain tekoja- Tämän uskon löysi myös Lutther ja joutui eroon silloisesta Katollisesta kirkosta.
Tästä mekin saimme vapauden uskoa Jeesuksen täydelliseen lunastukseen ilman lakia.
Tänään varmaankin menen ulos haravoimaan lehtiä ja ruoka kaappikin on aika tyhjä, lääkkeitäkin on ostettava.

Iloitaan väreistä Kiitos mielellä :!: :!: :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 26.09.2017 17:32

Tuntui ihan kivalta kun minua oli kaivattu täällä, aurinko hellinyt ja se sai meidät ahertamaan rästiin jääneiden
pihatöiden kanssa, tänään oli kaikkialla sankka sumu sai aamusta kastevoitelun.
Eilen kävin vesijumpalla, joka tuo arkeeni ohjelmaa työn lisäksi ja juurikaan muuta en jaksaisi harrastella.
Aikansa kaikella auringon alla ja joskus minunkin elämässä saattaa olla sitä aikaa jota ei saa millään kulumaan.
Toivo poikaa olen käynyt tapaamassa ja hän kehittyy vauhdilla meinasi jopa vierastaa meitä rillipäitä.
Äiti on tuossa seinän takana entisellään kolmesti käyvät päivän aikana arkena ja pyhänä, minä huolehdin ruoan
ja muut huoltotehtävät, liikkuu avustettuna.
Työssä on edelleen tiukka muutosten aika, ensi vuosi on haasteellinen ja loppuvuodesta laitetaan alulle suuret
tulevaisuuden linjaukset.
Loma on joskus marraskuun lopulla jos ei muutoksia tule. Marjoja enkä sieniä ole kerännyt mitä muutaman suuhun koiran
kanssa ulkoillessa ja mehevä herkkutatti kasvoi pihallamme, kuvan oton jälkeen puhdistin sen ja paistoin pannulla :D
Poika on onneksi meille sieniä kerännyt marjoille ei olisi suurta pakastintakaan, perhe kun pienenee niin metsän antimet jäävät
hankkimatta, tosin meidän molempien polvet ovat arveluttavassa kunnossa metsäkävelyä ajatellen.
Koska tahansa voi kipu äityä pahaksi, onneksi nyt on hyvä tilanne.
Maailmalla on ollut rajuja myrskyjä, tulivuoret odottavat purkautumistaan ihmismielelle käsittämättömiä,
ihmismassoja pakenee kodeistaan tätä kaikkea pakoon.
Herra armahda meitä!
Luuk 21
Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.

Jumalan autuus pysyy iankaikkisesti, ja hänen vanhurskautensa ei kuksistu.
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 27.09.2017 09:08

:D Luin juttujanne ja ilo valtasi sydämeni.
Amanda toivotti Hyvää viikkoa. Ajattelin ensin sen olevan Hyvää Uutta Vuotta. kun Israelissa alkoi Uusi vuosi.
Olimme juuri Sapatti aterialla viime perjantaina, kun oli heillä vuoden viimeinen päivä. Sapattiateria oli Marjan läksiäiset, Israel työn hyväksi. Marja muuttaa sisarensa kanssa maalle. Saavat talom ja puutarhan siihen hintaan, mitä Helsingistä olisi saanut pienen kopin. Molemmat jäävät nyt eläkkeelle. Marja on huolehtinut paljon Jadin ystävästämme.
Kokoonnuimme, Marjan ideasta kahvilaan suunnittelemaan, että jokainen kävisi 1x vko katsomassa ystäväämme. Sairaanhoitaja käy kyllä joka päivä.
:o Onko Papan tili saanut olla rauhassa, kun kummia on kirjoitettu?
Meilläkin suunniteltiin ja sitten toteutettiinkin mongolian vaahteroiden kaato. Saatiin valoa ja avaruutta. Mies sanoi; punatulkkujen kyllä suuttuvan minulle.
:) :) Tiina kertoi Aaronista. On kyllä mies Jumalan asialla. Muistan kun yhdellä Israelin matkalla kävelimme Jadista Abu Gossiin ja luostarinmäellä jäimme suljetun portin sisälle. Olisihan siellä tarjennut yön viettää puutarhassa, mutta päästivät pois.
:) Matti pappi on mainio. Minulla on ollut etuoikeus olla Matin kanssa vastuussa Pääsiäisen vietosta Vivamossa. Matti sanoi, että kun sinä sanot, hän aloittaa ja kun vinkkaat, hän lopettaa. Voi sitä ihanaa aikaa. Toisenkin kerran vastasin Pääsiäisestä ja muistan, kun lauloimme: KAIKUVA ON KIITOSLAULU HUULILTA SÄRKYNEIDEN.. Oli Pääsiäisaamu ja oikein lattia tömisi, kun laulu kaikui.
:) Olin ma Kr. eläkeläisille puhumassa ja en ole koskaan ennen käyttänyt videotykkiä. Opiskelijatyöntekijä nopeasti näytti sen. Olin jännittynyt, osaanko enää sitä, muistanko piuhat oikein. Joku sanoi, olet saanut aurinkoa. Kun aloitin sanoin tuon ja lisäsin, että tuo kone minut kuumensi, kun ensi kertaa käytän sitä. Tilanne rentoutui ja HUPS osasin käyttää ja kaikki meni oikein hyvin.
Heti perään eilen oli SenioriFoorum ja siinä vastuu. Ostin oikein sinisen vaatteen ja panin valkoisen puseron ja Suomen lippu ja valkoiset kukat löytyi pihasta. Annoin pihasta tuomani auringonkukan naiselle, joka oli ensi kertaa ja huoliansa purki.
Ihanat aurinkosäät houkuttelivat meidätkin metsään. Eskokin keräsi ainakin 100 marjaa ja teki KUPUA=kurpitsapuolukkahilloa. Se on meidän tavallisin kastike ruoalle.
Nyt tunnin kuluttua lähden viemään miestä käsi kuntoryhmään ja sitten omenashow. Viemme huomenna omenat puristamolle.
JOS HERRA SUO, matkustamme ystäväni kanssa Jerusalemiin ensi viikolla. Ohjelmat on, mutta lippuja ei.
Päiväksi kehotetaan meitä taas: Lakatkaa te huolehtimasta! Tietäkää, että minä olen Jumala. Ps46
Eeva

ViestiKirjoittaja meju » 29.09.2017 08:44

Näin valtaistuimen.
Eilen vierailin ryhmän kanssa kaupungintalollamme ja näin sekä opin uutta. Tälläiset ryhmäjutut on hyviä kun hyvät oppaat yms. Istuimme siinä huoneessa jossa kaupunginhallitus kokoontuu, siellä pöydän päässä oli hieno tuoli joka puheenjohtajan sekä pöydällä muija jolla hän nuijii päätökset. Siinä istuissa alkoi elämään Raamatun ilmoitus valtaistuimesta ja siinä istujasta. Myös se vertaus kuka saa istua oikealla tai vasemmalla puolella, myös se jos en olisi ottanut kutsua vastaan en olisi sisällä näkemässä enkä kuulemassa jne..... Myös rukous "anna näkevät silmät" sain opetuksen. Nimittäin kaupungintalomme seinässä on viisi patsasta joihin en koskaan oikein kiinittänyt huomiota ja jos kehtaan näin julkisesti sanoa en ollut nähnyt, esittelijä kertoi että moni ei kiinitä katsetta sinne ylös jossa nänä patsaat on. Oikeesti meitä oli monta jotka eivät olkeet nähneet.
Ajattelin jos ei olisi esittelijöitä niin emme nostaisi katsetta ylös ja hengellisesti evsnkeliumin julistajat ovat näitä oppaita. Luulemme että kaikki tietävät asuoita jotka itsellemme päivänsrlviä, tuskin tämä kaupungintalon esittelijä aavisti kuinka monta tietämätöntä joukossa olikaan.
Moni ei tiedä siitä salista josta Raamattu kertoo eikä istuimesta jossa istuu Kuningasten kuningas, herrojrn Herra. Nostatetaan lähimmäisten katse ylöspäin :-)

Kiitos tuumailijat kirjoituksistanne. Taas ajattelin kuukauden alussa että kannattaako enään tänne kirjoitella kun näyttää kävijät hiipuvan vaan taas tunne kyllä kannattaa.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.09.2017 09:16

KIrjoitukseni meni mustaan aukkoon.Kai piti lyhentää sitä :mrgreen: ;)

Parina päivänä taloni vieressö ihan on käynyt kova pärinä, traktorit, kaivinkoneet.....jatkavat taas sitä viemäriojaa.....
MUtta nyt tuleekin hiljaista, tänään on suuren sovintopäivän aatto. joten ip kaikki hiljeene, tv, radio, autot, jopa lentokenttä.
Tänään meill äkokous klo 20, ja huomenna klo 17, siis jo ennen paaston loppua. Luulen juutalaistemme paastoavan, minä jätän vain ruuan pois.
HYvää viikkoa on toivoteltu aina viikon alussa, jokaisen, mutta nyt vielä lisäksi sana tova eli hyvää uutta vuotta. Nyt kuitenkin täkäläisten toivotus on chatima tova, eli hyvää allekrjoitusta, että ensi vuodeksi nimi olisi taas maallisen elämän kirjassa, n'in olen ymmärätnyt.
Jeesuksen tähden me saamme kuitenkin sanoa, että elimmepä tai kuolimme, olemme Herran omat.

Parina päivänä taloni vierellä on käynyt kuhina ja surina, traktori, monenelaista, jatkavat nyt viemäröintohommaa. Onneksi nyt tulee hiljaista huomiseksi ainakin.
Iloinen uutinen kuulokojeestani, että nyt se toimii hyvin. Kiitos Herralle.
Iloisia uutisia toivon teille kaikille. :) :)
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja