tuumis

Syyskuu

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja pappa » 14.09.2017 22:16

Sain toimeksiannon kaataa pihamme kaunein puu. Hieman harmittaa, kun pihamme koristus iso Hopeapaju, joka näkyi kylän keskustaan, on nyt osin pölkkyinä odottamassa muusan "kiukunpurkausta", jolloin se menee "päreiksi". Muutamia isoja oksia tökin maahan, jois vaikka ensi kesänä olis juurtuneet, ainakin joku, että säilyis perintönä seuraavalle sukupolvelle.
Se etu tästä hommasta on, että lehtien haravointia on huomattavasti vähemmän, kun nyt oksia kerätessä lehdet meni mukana.

Muistelen Isosta kirjasta sanaa, että pitäkää (säilyttäkää) se mikä on hyvää. Varmaan elämässä on tärkeämpiäkin säilytettäviä kuin näkyväiset asiat, vaikka haikeus tässäkin vallitsee.
pappa

ViestiKirjoittaja meju » 15.09.2017 08:59

Kutsutut
Huomenta ilosanoman viejät, siihen meidät kutsuttu ja annettu toimeksianto. Raaskimmeko karsia omalta tontilta mitään vaan olemmeko niin kiinni tässä maisemassamme hossa rakas pihlajapuu tai oliko puu joku muu....
Pappa kirjoitti koskettavasti toimeksiannosta joka ei mieleinen ilmeisesti ollut mutta nöyränä miehenä toteutti tehtävän, uskon että valoisuus lisääntyi ja tuli rauha :-)
Jumala puhuu tavalla ja toisella kuten papan kirjoitus sen teki.

Olkaa siunatut Jeesuksen nimessä <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 15.09.2017 21:15

Tervehdys teille kaikille, istahdin varta vasten koneelle, että saisin muutaman sanasen kirjoitettua,
Toisin kuin Tiinalla olleet helteet, meillä on riittänyt vesisadetta ihan koko kesän, naapurin pappa sanoi
että kahdesti oli sortsit jalassa. Oliko edes kaksi hellepäivää 25 astetta. Vesisade haittaa ulkona puuhastelua,
raja-aita odottaa leikkausta sitä ei voi sähkövehkeillä tehdä sateen aikana ja maalaustouhut jäivät kesällä
torsoiksi. Takka on lämminnyt joka toinen päivä. Kaikella lienee tarkoituksensa,,,sateellakin,,mutta
kuinka sitä odottaakaan syksyn ja talven pakkasten jälkeen, lämmintä vähäsateista kesää..
Mejulla matka lämpimään edessä, rohkaisee lukiessa, kuinka Jumala johdattaa lastansa, kuten tässäkin matka-asiassa.
Pappa kaatanut rakkaan puun, sama meillä edessä pihlaja joka on kasvanut rinnallani ja ollessani 13 vuotias oli mittaiseni.
Sen kyljessä on kuva otettu tytöstä voikukkaseppele päässä, nyt kierrämme haaroittunutta pihlajaa suunnitellen mihin
sen kaataisimme. Sen oksilla on monet pikkulinnut pesineet ja oravat hyppineet. Ehkä sillä on vielä jatkoaikaa..
Meidän kotia reunustaa korkeat koivut kahta puolta, tämä pihlaja ,muutama kuusi ja vaahtera, varjopaikkoja kesällä
löytyy jos aurinko paistaa.
Ilmoittauduin vesijumppaan jossa olen jo pari kertaa käynyt se tekee hyvää polvinivelilleni ja lämmin sauna.
Saan kiittää kuinka hyvään kuntoon polvet ovat tulleet, kesälomalla tuskin pääsin liikkumaan kun oli kipeää-
Työssä ollut haasteita ja lisää tulossa, Herra on johdattanut antanut rohkaisun sanoja, kun olen joutunut
jopa väärien syytösten kohteeksi,
Nämä sanat jes 41:stä, nostivat ahdistuksesta, ja rohkaisivat, sain kokea elämässäni kuinka Jumala pitää sanansa, hän ei jätä lastansa pulaan
asiat saavat uuden käänteen ja syytetty tulee kuulluksi ja ymmärretyksi.
Työelämässä on kilpailua ja toisen syömistä, koen että alan olla jo nuorempien tiellä he haluaisivat paikkani, se tuntuu hämmentävältä.
Ole luja..Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät.
Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.
Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua".

Evalla on vauhtia riittänyt, monissa puuhissa,hyvä niin, me olemme erilaisia ja kiitos Herralle siitä, ei olla klooneja vaan tarkasti luotuja piirteinemme ja luonteinemme.
Sosiaalisessa mediassa on omat vaaransa, en ole vaarojen vuoksi jättänyt käyttämättä facebookia tai muutakaan, mutta
voin sanoa että sitä kautta nuoruuden ystäväni alajärveltä sai yhteyden minuun viikko sitten.
Hänelle oli tullut hätä minusta ja oli ruvennut facen kautta etsimään,,aikaisemmalla nimelläni,,oli löytänyt poikani
ja huomannut valokuvan pojistani, joka oli otettu 70 luvulla ja kuva oli hänen ottamansa..poikani ei ollut vastannut
kutsuviestiin ja ystäväni jatkoi etsintää ja laittoi viestin poikani vaimolle joka soitti minulle ja kysyi tunnenko kyseisen henkilön..
tunsinhan minä nyt on soiteltu ja mikä parasta hänen tyttärensä asuu melkein tässä meidän naapurissa,,voidaan ehkä tavatakin.
Ystäväni tuli uskoon jo hyvin nuorena ja tiedän hänen rukoilleen puolestani aina....
Ihmeelliset ovat Herran tiet..
Kaikille teille runsasta Jumalan siunausta, ilo lukea kirjoituksianne.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 16.09.2017 07:48

Elkää nukkuko :-)
Herättelen teitä sillä selvästi vielä torkutte. Voi kun ilahduin Rinen kirjoituksesta, kaipasin niin kirjoitustasi syystä että useana päivänä olit voimakkaasti ajatuksissa ja rukouksissa, ajattelin että varmaan väsynyt työtaakasta yms. Ihmeellinen johdatus tosiaankin tuo lapsuudenystävän löytyminen, kuinka sinnikkäästi hän etsi sinua ja varmaan kohtaamisenne tulee olemaan siunattu.
Näin Isä johdattaa ympärillemme ihmisiä jotka tukevat sekä rohkaisevat jaksamaan sekä uskomaan ihmeisiin.
Maalla olen edelleen, eilen tein kaksi lenkkiä eri naapurin kanssa ja sain kertoa ihmeistä :-) Silmät ympyröisinä kuuntelevat ja varmaan mielessään hupsuksi ajattelevat muttei haittaa Isä pitää hupsuistaan huolen sen olen vuosien mittaan kokenut. Ihanaa kun nämä naapurit melki joka päivä pyytävät uudestaan kävelylle :-) :-) :-) Kiitos kun muistatte rukouksin näitäkin lenkkejä sekä lenkkikavereitani. En laita sanaa jos vaan kun, sillä tiedän olette rukoilleet paljon myös minun puolesta.

Viritellään tätä tuumista eloon niin että täällä olis taas päivittäin uusia juttuja niinkuin ennen vanhaan mutta tietenkin uudistuneita olemme :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.09.2017 08:37

Niin tosiaan, kylmät ja helteet. Menimme torstaina Jerusalemissa vanhalle rautatieasemalla, jossa nykyisin baareja, ravintoloita, kauppoja.....halusin syöttää vanhat ystäväni, eli muut mummelit, meitä oli 5, tulevan syntymäpäiväni merkeissä. Oltiin iloisia, että muutaman asteen oli lämpö laskenut, mutta niin sitä vieläkin oli, että kun laskeuduttuamme linja autosta ja menimme alueelle sisäkle, niin eka paikkaan lysähdimme ja sanoimme, että jos teiltä löytyy liharuokaa, niin jäämme. Sisällä liien kova tuuletus, joten ulos kutenkin tulimme syömään. Olin sanonut, että lahjaksi voisin ottaa käytettyjä lakanoita, mahdollisia tulevia vieraita varten. Joten jos tulette, ei aina ole uusia lakanoita ;)

Sain käsiini joskus jo lukemani kirjasen Abu ali, eli kerrotaan naapurikylämme Aaronista, uskoon tulleesta muslmimipojasta, ja hänen työstään muslimien evakelioimisessa. Eilen luin myös Avainmedialehdestö, että hänkin oli mukana turisiryhmässä, joka Abu Goshissa luistarin mäeltä siunasi sen kylän asukkaita ja Aaronia. joka nykyisin johtaa katsotuinta kristillistä arabiankielistä tv kanavaa!
Ja ihmeelliset ovat Jumalan tiet, Aaroninkin piti Suomessa käydä läpi alkoholireissut ym ennen uskoontuloaan.

Samaisesta lehdestä luin myös että paikaöiset tvkanavat olisivat ottaneet vastaan mainokset Jeshua Chai eli Jeesus elää nettitv stä. Täytyypä joskus ruveta avaamaan telkkua, katsomaan sillä silmällä, en ole näes sitä juuri availlut, kun en tahdo kuulla sen puhetta.....jos menisi rikki tämä vanhanaikainen iso laatikkoni, niin hankkisin kyllä taulutv n, ja siihen yhdistettäisiin langaton yhteys kuulokkeisiin, joita nykyisin on olemassa.

Tiina siis enimmäkseen kuuntelee ja katselee, vähemmän tapaa ihmisiä. Niin, jäi menemättä ystäväni Ahuvan synttäreille 12.9., täytti 94 vuotta. Yritän mennä tässä joku kerta, parempi mennä kun ei paljoa porukkaa, hän ei kuule, joten kysymykset ja vastaukset pitää hänelle kirjoittaa. Rihvelitauluun tussilla. Hän kyllä kysyy ja vastaa selvästi. :roll:
Herra kanssanne, puunkaadossa, vanhojen ystävien tapaamisessa, työssänne, eli kaikessa. :)

PS Minun piti mainostaa eiliiltaista Marttyyrien ''ni ohjlmee TV 7ssa. Siin' haastateltiin Pohjoiskorena uskvoia auttavan j'rjest;n johtajaa. Siin' ilmeni sellainen juttu, ett' Pohjois Korea on tehnytt eritt'in hyv'n raamatunkäännöksen, muka uskonnonvapauden osoittamiseksi, mutta ei ole koskaan painattanut sitä, mutta tämä järjestö painattaa ja lähettää niitä ogjatuilla ilmapalloilla E Korean rajan yli Pohjois Koreaan. Lähetä leipäsi vette tai rajan yli.... :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 16.09.2017 17:44

Tiina, yritäppäs bongailla paria Joensuun "tyttöä", he tulivat sinne Raamattuopistolle töihin
. Tänään tulleet :-) Tosin ei hyvin tuttuja mutta uskovia ihania sisaria ovat.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 18.09.2017 21:58

Aivan ihana sana Matti papilta, kuuntele ja uskon että tulet kosketetuksi
näin minulle kävi
http://www.tv7.fi/vod/player/20210/
Siunausta elämäänne
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 20.09.2017 09:52

Rakkaat tuumislaiset, olette taas kirjoituksillanne ilahduttaneet, kiitos. :) Lehdet putoilevat ja päivät lyhenevät, lapset menevät kouluun elämä jatkuu. Myrskyt ja maan järistykset runtelevat erikoisesti Amerikkaa, paljon on kärsimystä maailmassamme. Taivaan Isän lohdutusta rukoilemme.

Minä sain Lauantaina vieraan Israelista, eräs ystävä perhe otti hänet vastaan Helsingissä. Hän oli siellä muutamia päiviä ja nyt hän on ollut koko perheemme vieraana. Olemme kaupoista etsineet alennus tavaroita ja kun meillä kesä loppuu, löytyikin mukavia kevyitä puuvilla paitoja ym. Tunsin että meitä johdettiin oikeaan paikkaan. :) Ihastellen syksyn värejä ja Suomalaisia puutaloja, hän ottaa kuvia kaikkialta. Tässä ovat tämän viikon puuhat :!:

Onnea Dinalla voimia ja siunauksia ylhäältä. Hän on luvannut olla sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Pelastajamme Jesuan turviin saamme jäädä. :)
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.09.2017 18:34

Mejulle tiedoksi, etta naapurini Eeva on jo tavannut ne kaksi suomalaista, itse en viela ole kyennyt.......Kännykkänikin kanssa ongelmia, ei oikein hyväksy mitä kirjoitan, parin sanan jälkeen muuttaa itse tekstiä kummalliseksi, mutta pientä se on.....Nyt kolme pyhäpäivää peräkanaa, eipähän tervitsekaan liikkua mihinkääm, eikä olkapää taas siedä mitään....muta kiittäen joka tilassa, armon runsaudesta......teillekin oli kai luvassa helteitä, vai miten.
Kaunista syksyä kuitenkin kaikillen,
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.09.2017 12:51

Jatkanpa vielä muutamansanan. Istuin sentään ulkona keinussa, kun ei vielä liian kuumaa, mutta oli äkäisiö körpösiö, jotka myös purivat, että piti lähteä pois.
Kylä on melkein yhtä hiljainen kuin jom kippurina eli sovintopäiväbä. Joku koiran ulkoluttaja näkyi liikkuuvan, muutama lintu lauloi, kuului sentään jollakin kuulokojeella.
Sain neljännen Mooseksen kirjan loppuun, eli alkaisi viides.
Kyllä kiitollinen saa olla Jumalalle, että antoi Jeesuksenuhriksi puolestamme, kyllä siellä temppelissä piti tosi monenlaisia uhreja toimittaa. Kunpa nyt osaisi oikealla tavalla kiitosta uhrata hänelle.
Niin, tänään siis oikeastaan pasuunansoiton päivä, muisututsta kai, ja 10 pv perästä Jom Kippur, joka sattuu sapatinpäiväksi, ja sitten pian onkin lehtimajanjuhla. Juhlasta juhlaa kuljetaan nyt.
Ruskaista syksyä teille.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja