tuumis

Syyskuu

Syyskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.09.2017 08:05

Tervetuloa tuumailemaan :-)
meju
Ylläpitäjä

Re: Syyskuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 01.09.2017 11:46

Tervehdys kotiväki :) Kivikylää asutettu 2 viikkoa, kaipaan puukylän metsälle johon pääsemme ensiviikon alkupuolella.
Sitä ennen sunnuntaina Amadeuksen konsertti Kannelmäen kirkossa joka oli hänen kotikirkkonsa.
Birssin valot ovat renkanneet ja menevät takuu korjaukseen samasta ongelmasta toiseen kertaan.
Jos ei valot toimi pimeässä on mahdoton pysyä tien päällä, näin myös hengellisessä vaelluksessa.

Koska Jeesus on valo,
kristittyjen aurinko ei laske.

Jumalan myötä,
olemme aina enimmistössä.

Siskon mies siirrettiin oman kuntansa terveysaseman vuodeosastolle, missä on lähempänä omaisia.
Joitakin hoitovirheitä tapahtui alussa mutta omaiset olivat valppaana.

Syyskuu on alkanut, kuinka nopeesti kesäkausi on hurahtanut, eläkkeellähän sitä odottaa pitkää hidasta kesän kulua :)
vihreyttä on edelleen luonnossa, pitää taas luopua kesästä ja syntyä syyskuun elämään ;)

Jumalan Siunausta kaikille ja hyvää alkanutta syyskuuta!

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Lasse » 02.09.2017 10:18

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.09.2017 14:15

Mitenkäpäs se elokuu jo hurahti ja muuttui syyskuuksi, seinällä allakka edelleen napotti elokuuta. Olin kyllä jo kuullut syyskuun tulleen, kun täälläkin lapset jo eilen menivät kouluun. Prjantaisin kyllä ylemillä luokilla ei koulua, mutta ala asteet. Eikä kellään sitä kauaa piisaa, kun alkavat nämä syyskauden juhlat eli muutama viikko taas lommaa....näin sitä täälläpäin.
Kokouksessa tuppasi nenä vuotamaan kun monenlaista tuultinta oli toiminnassa, ulkona näes taas plus 32. Mutta itse jumalanpalvelus eli sananselitys tavallista lyhyempi, sillä sen jälkeen saatiin ulkosalla nähdä ja kuulla lasten esittämä näytelmä, erämaavaelluksesta. Satoi mannaa taivaalta ja jopa vettä tuli kalliosta, mutta napisijat saivat mykrkkykäärmeitä niskaansa, muttavaskikäärme tangon päässä paransi pistksen saaneet siihen katsomalla.
Matkalla kotiin, ollaan menossa, ja näin saadaan virvoitusta välillä Jumalan Sanasta yhteisestä uskosta.
Tellä vielä vihreää ja kaunista, täällä jo odoteltaisiin sateita virvoittamaan kuiva maa . Muutaman viikon perästä ehkä.
Lasse aina niin kivasti tervehtii meitä kotiväkenä. Tervehdys kaikille takaisin.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 02.09.2017 21:19

Syyskuu todellakin alkanut, nurmella näkee joka päivä enemmän kellastuneita puiden lehtiä,
kesäkukat alkavat haalistumaan, miniruusut amppeleissa kaiteen reunalla jatkoivat kasvuaan
varret pidentyneet ja kukkanuppuja runsaasti.
Surinko pilkisti taivaalta mutta ei se enää niin lämmintä ollut, Tiinalla helle,
meillä taisi kaksi päivää mennä yli 25 asteen tänä kesänä.
Satanut on lähes joka päivä.
Tänään oli pojan poika hoidossa, 4kk on jo ikää, kävivät haaparouskuja keräilemässä, niitä olen putsaillut
saadaan huomenna sieniruokaa.
Pikkupoika jokeltelee ja nauraa katselee maailmaa tarkasti, kuulema jo ujostelee, meille naurut päästi.
Tälläista minun arkeeni tänään, laitan vielä alle linkin ohjelmasta jonka aamulla katsoin,
http://www.tv7.fi/vod/player/58016/
http://www.tv7.fi/vod/player/60032/
Siunausta teidän elämäänne!
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.09.2017 21:51

Tuli katsotuksi Rinen antamat linkit, joita en ollut sattunut näkemään, katsomaan.

Oli tosi rauhallinen viikonloppu......joku tarvitseva onnistui vohkimaan minun kännykkäni, joten viikonloppuna ei tarvinnut katsella, että missäs se nyt onkaan, lähellä, että kuulen sen soiton, tai mitäs viestejä siellä nyt whatsupissa onkaan tullut........ :roll:

Ja ku lisäksi on ollut niin kuuma, ettei jaksa oikein mitään tehdä, kun ei muutenkaan, vaikka ilmastointi onkin, niin olen katsellut myös ohjelmia joita Yle antaa myös ulkomaille. Esimerkiksi Niinistön vierailun valkoiseen taloon, sotajuttuja Ihantalasta ja Ilomantsista, pakkoluovutetuista alueista, jne.

Myös oli nyt Inhimillinen tekijässä Pitkä matka suomalaiseksi, eli kolmen maaanmuuttajan tarina aika rasistisesan näyttäytyvässä Suomessa. Omiakin ennakkoluuloja saa kyllä tarkastella.

Kun oma elämä aika rajoittunutta, niin Yle tuo myöstavallista elämää lähemmäksi, ei vain TV7 aa ja Patmosta, joita kyllä tulee kuunnelluksi ja katsotuksi aika paljon.
:) Kuulemisiin!!!!!!!!!
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 05.09.2017 11:47

Tervepä teille! :)
Yöllä näin unta, että ydinase oli lauennut ja talo jossa olin sortui. Huusin Herran puoleen ja kun aamulla avasin lukuohjelmani, siellä oli: Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Heräsin ennen kuin luhistuminen tapahtui. Enpä nopita paljon miettinyt ja silti uniin tuli. :shock:
Meillä oli viikonloppuna juhlatapahtuma: Messu ja uusien tilojen siunaaminen. Sain olla Messussa avustamassa ja leivoin pullat. En uskaltanut koko satsin leipomista jättää aamuun. Niin leivoin aamulla ja illalla. Väkeä tuli niin paljin, että oli pitkä jono ulkopuolella ja yksi sanoikin: hyvä; kun ei sada. Istumapaikat eivät riittäneet edes. Pyysivät puolta pienempää määrää, mutta vanha konna ymmärsi, että eihän se riitä. Kiireessä sitten puin ja menin ja kirkon ovella huomaan, sukassa silmäpako. No eihän se näy kirkossa, kun on pitkä vaate. Menen sitten ostamaan. Vahtimestari toikin minulle ehjät sukkahousut. Kyllä helpotti.
:) Juuri sain tilattua hoitoa jaloille, hampaille ja hiuksille. Eilen veimme jo osan apuvälineistä pois, joten pikkuhiljaa paranemista.
Tänään haen auton täyteen porukkaa päiväkahveille ja illalla menen rukousiltaan. Siinä paikassa en ole ennen käynyt. Mielenkiintoista, ystävä on kotiutunut sinne.
Sitten taas mökille ja loppuja puskamarjoja poimimaan. Enkelinpasuuna on tehnyt vasta nuppuja. Yritämme tuoda sen kotiin. Ei kyllä mahdu taivuttamatta ovista eikä peräkärryyn. Odotan jännityksellä, vieläkö sitä on jäljellä, kun kotiin päästään. :o
Tässä suunnitellaan ja kuitenkin luotetaan, että meitä johdatetaan.
Vahvistukaa Herrassa ja Hänen väkevyytensä voimassa. Ef.6:16
Kuulumisiin! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.09.2017 15:01

Niinpä, kuulumisiin, kuten Eeva kirjoitti.

On sw hyvä, että vanhalla ja vaivaisella on nuoria ystäviä, tässä kylässä. Sama nuori mies, joka oli apuna edellistä kännykkää ostaessani, lähti nytkin viemään Jerusalemiin. Nyt ostettiin halvempi, joka riittää minun tarpeisiini, samalla käytiin myös operaattorini toimistossa, hoitamassa linjat kuntoon. Entinen numerokin sälilyi.

Tämä nori mies on 6 lapsen isä, toisen siivojja apuni mies. Niin se aika kuluu. Eräillä hänen syntymäpäivllään, oli alakouluikäinen, hän kysyi, olinko jo antanutl lahajn. Vastattuani myöntävästi hän lisäsi, että voit sinä antaa vielä toisenkin. :o Eli kännykkäpuoli jo toimii, muttä minä tumpelo odotan toista nuorta miestä laittamaan whatsupit ja muut tarvitsemani esille, iisisti pitää kaiken minulle käydä.

Noita Irmauutisia kuulee uuttisissa, samalla voi huokaista taivaan Isälle, että vrjelisi, jos mahdollista, ja siten ettö ihmisten on pakko antaa kunnia Jumalalle.

Verantani kaipaa siivoamista, pahimpia hiekkoja pois vaikka koko ajan niitä tulee lisää, avoveranta kun on.Oikea olkapää ei tykkää mistää liikkeistä, hissukseen siis vaan, muovituolit pesin, ja vähän mattoakin kudoin. Nyt luen taas kirjaa japanilaisesta nuoresta miehestä joka halvaantui hartioista alaspäin.....takakannessa kerrotaan, että ilo löytyi, kun pystyi suullaan maalaamaan kukkia. Uskosta en vielä tiedä. Mutta Evankeliuminyhdistyksen kustantama kirja.
Tänään vain 29, taas kuulemma hyppää ylöspäin. Sadetta tarvittaisiin myös kovasti, Genesaretin pinta kovasti alhaalla, tarkaa märää en kuullut.
Annukka toivoo sateita vain yäksi, p'iviksi lämmintö.....
kuulumisiin ja kuulemisiin :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 06.09.2017 22:39

Papalla on tässä viestittelykoneessa virustauti ja tuntuu olevan sitkeää lajia. En ole saanut eri ohjelmilla sitä ilmeisesti nujerretuksi ja toivonpa ettei teihin tartu. Ei nuo virusohjemat mitään löydä, vaikka kolmatta vuorokautta on ollut syynissä yötä päivää. Yksi ohjelma vaan ei suostu tulemaan ajantasalle, kun herjaa tästä taudista koneessa. Ruudun ääressä istuminen on nyt viime viikkoina ollut vähäisempää, vaikka tuskin tänne siitä huolimatta olisin mitään saanut terveisiä välitetyksi.

Olkaa Herrassa siunattuja, joka lupaa omiaan varjella kaikilta pahan ansoilta.
pappa

ViestiKirjoittaja amanda » 07.09.2017 14:22

Syksyn merkkejä seuraillaan nyt on sieniä runsaasti, itse en enää poimi. Se on tätä luopumista.

Siskoni 80v. juhlat olivat herttaiset :D väkeä tuli runsaasti ja perheen jäsenet paistoivat letut ja makkarat. Juhlapuheita ei saanut pitää, minä sain lukea kirjoittamani kronikan, aurinko helli meitä. Matkan jälkeen olen ollut väsynyt hiljalleen voimat palautuvat. Olen saanut edelleen olla lasten kanssa, ovat niin iloisia kun saavat olla ulkona, mamma vahtii. 6v. poika meni esikouluun ja pian viisi v.täyttävä tyttö on kerhossa muutaman kerran viikossa.

Me Tiinan kanssa opettelemme elämään kehossa joka tahtoo lakkoilla. Opettelemme kiittämään niistä asioista joita on jäljellä, Tärkein aina riittävä armo. KIRjeitä on tullut alkaa syksyn toimminot, joissakin vielä käyn. Paljon löytyy hengellistä ruokaa tietokoneen kautta,se on suuri kiitoksen aihe. :) :) :)
amanda

Seuraava

Paluu Tuumailuja