tuumis

Elokuu

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja rine » 11.08.2017 16:53

Meilläkin olleet kohtalaiset ilmat, mansikoita olen jonkun verran ostanut
säilöntään ei ollenkaan, kova hinta ja pieni pakastin. :D
Mustikoita on takapihalla jonkin verran, meillä koirakin niitä napsii.
Yleensä kerään mustikat käsin, mutta marjankeruu on minulle pakkopullaa....nyt ei ole ollut
hyönteisiä kiusana kun on ollut niin kylmä.
Polvi alkaa paranemaan tosin särkylääkkeiden ja voltarenin voimalla, muta askel on lähestulkoon normaali.
Amandalle ja muille matkaaville varjelusta, siunausta ja Herran uudistavaa kosketusta.
Siunausta elämäänne.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 12.08.2017 11:39

Kadonneet Hän etsii ja tietää minkä näköinen hävinnyt on.

Tänään mielessäni jakaa opetus jonka sain kadonneesta polkupyörästä. 3 vuotiaalta mummoteltavani hävisi pyörä ja kun kyseltiin minne jättänyt sen, hän vastasi " ei muista". Isä, äiti, naapurit hälytettiin etsimään kadonnutta mutta tuloksetta. Harmitus oli suuri ja kilometrejä tuli etsijöillä . Parin päivän päästä tpinen mummo soitti sanoen " miksi ette hae pojan pyörää pois joka viimekerralla jäi tänne". :-) Autssss kukaan ei muistanut että siellähän se olikin.

Ajattelin kuinka kadonnut on ystäviäkin ja ehkä puolin ja toisin " ei muista", kuitenkin he voivat olla siellä minne jätettiin....
Opetus oli myös että valokuvasin pyöräni sillä voi olla että srkin joskus häviää samalla tavalla kun tää muisti ei ohan terävempiä ja voihan käydä niin että pyörä varastetaankin. Onpa sitten kuva laittaa vaikka fb: kkiin ja ilmoittaa hävinnyt.
Tuumiksestakin hävinnyt ystäviä joita tekis mieli etsintäkuuluttaa mut ei ole kuvia.:-) :-) :-) :-)

Ajattelin kuinka Jeesus etsii kadonneet ja hänellä on kuva meistä jokaisesta sekä tuntee omansa, meissä on hänen verenmerkkinsä. Polkupyörässäni lukee " Nopsa" mutta minun merkkini on " Jeesus".

Tämmössii aatoksia täältä maaseudulta lähettelen. Eeva elä murehdi kahvistani :-) Oli minulla kajdetkin kahvitauot kera kahvileipien että bestisten. Kiitos Rinelke ja Eevalle kun otitte niin rakkaudellisesti vastaanuuden ystävän joka eka kertaa tälläisissä tapahtumissa Heinävedellä. Tärkeää että kokee kuuluvansa joukkoon.
Kiitos kun olette minutkin pitäneet tuumisporukassa :-)
Siusiusiusiu
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pappa » 12.08.2017 22:25

Ilmatieteenlaitoksen ajantasainen säätiedotekin on kadonnut. Pahoittelevat.
Muusalle esitin sääkarttaa, kuinka 03 yöllä tulee ukkosrintama kohdalle ja hän silloin vanhusten kanssa "pelkäämässä". Nyt en pääse seuraamaan missäpäin salamoi, ilmeisesti kuitenkin tännepäin lipumassa tuo pelätty ukkosrintama.
Vaikka tuhat kaatuisi viereltäni, en minä pelkää, kertoo Daavid. Myös meidän turvamme on Jumalassa ja hänen pojassaan Jeesuksessa. Siis ollaan levollisia. Muistan, kuinka lapsena kerrottiin Jumalan puhuvan ukkosessa. Mitähän tuolla sanomisella mahdettiin tarkoittaa :?:
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.08.2017 21:11

:o :o iOnpas kulunut taas päivi.....mihin kadonneet!
Sunnuntaina kuunnellessani Radio Deistä virsiä kuulin,että yhdessä lastenlaulussa alkuperäinen muoto oli Mä taimi olen sun pellollas.......Monesti tuntee olevansa tuon pellon joku rikkaruoho ;)
Nyt luin Vesalaisteb kirjaa Nepalista, lhominien parissa tehdystä raamatunkäännöstyöstä. Paimenella saattoi olla useita satoja lampaita, jokaisella kuitenkin nimi, oma nimi. J paimen tunsi jokaisen lampaansa nimeltä!!!!!! Vau. Eikö sitten Jeesus tuntisi nimeltä omia lampaitaan. ;) Kiitos Jumalalle siitä tänäänkin,
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 17.08.2017 10:22

Monet vaivat kohtaavat vanhurskasyta.......
Hetkellinen pakokauhu ylläti, kun ajattelin kadottaneeni yhden visakoryin, ihmttelin että miksi kabntaisin sitä mukanani, kun se on Suomen tilin, enkä nosta täällä siitä, itse nimittäin. Ja sitä ei sitten ollutkaan laukussa....kiireesti yhteys pankkiiriini, ns. että olinko jo antanut xen hänelle. Kiitos Herralle, olin antanut, mutta en muistanut sitä ;) Vanhuus.....
....niistä, sis kauhuista Herra vapauttaa. Ainakin nyt kävi näin.
Toivottavasti ilman kauhua menee teilläkin viikonloppu.
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 18.08.2017 16:51

Tervehdys kotiväelle, kivikylän rotvallin reunalta :) oli pätevä syy lähteä elokuun maiseman puukylästä ja metsän lumoavasta tattimetsästä.
Amadeuksen konsertti Nokian kirkossa on sunnuntaina, pitää kuskata 3 nais-immeistä.
Nokian kirkossa kävin aikoinaan 4 vuotta kun siellä sanan -ja rukouksen iltoja pidettiin torstaisin, siis varsin tutut puupenkit.
Kuten tiedätte kirkoherra ja kanttori on vaihtunu hiukan apaattisen oloisena kohdata nokian kirkon ulko ovet kun vanhat upeat
muistot tulvahtaa mieleeni.
Amppu on varmaankin ulkona näistä jutuista ja hänellä on ekana tulijaisena kuulijalle "Syvyydestä minä huudan sinua, Herra."
Siis hänen tämän kesän kirkkokonserteissa pyörii sama ohjelma josta kaikki ovat tykänneet.

Olen taas sairaslomalla minulla on er'omasen hyvä kyky hankkia samantapaisia sairauksia, sisarruksia keskenään, toisaalta pääsen tutustumaan
kivikylän lähiterveyden hoito henkkarikuntaan. Tänään tapasin 3 upeeta ja kaunista,reipasta tyttöä :D

Mökkimaailmasta tuon teille mustikkaa, kantarellia mut vei yhtään hirvikärpästä :D
Puolukat kypsyy uudellamaalla elokuun lopussa ja niitä tullee aivan hirmusesti.
Papalle tiedoksi! Kantarellit kasvaa etelän aurinkoisella rinteellä, hiukan märässä mättäällä ja piilossa.

Rauha voi olla vain sillä,
joka jakaa sitä eteenpäin. 18.8

Silmäys Jumalan suuruuteen
antaa puhtia päiväksi. 19.8

Jumala kestää minua silloinkin,
kun tilanne on jo kestämätön. 20.8
Hebr.4: 14-15

Jumalan Siunausta kaikille ja muistetaan toisiamme rukouksin ja huokauksin :)
Kiitos kaikesta muistamisesta.
Toije on irroitettu kaikista letkuista ja tilanne seurannassa, jalat ei toimi..
ehkä hän pian pääsee omaan asuinkunnan terveyden vuodeosastolle johon omaisilla on lyhyempi matka.

----------------------------

Jokin pakollinen ilmaislahja mainos pyörinyt tällä samalla sivulla, kalastaa salasanoja ym :(
Sain juuri äsken tietää klo 16.05 kasvokirjassa pyörii sama huijaussivusto kuin täällä.
Älkää avatko,sivu ilmestyy äkkinäisesti esille.
Huijarit ovat maksaneet sivun hallitsijalle mainostilaa ja näin se tulee esille.
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 19.08.2017 17:17, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.08.2017 09:28

Näin se elämä menee, että ei ainakaan Turun pupli päässyt ilman kauhua. Paha maailma tuli sinnekin. Ja ihmekös jos tuli, kun se on myös meitin jokaisen sisimmässä. Vaikka ei johtaisikiaan tuollaisiin tekoihin, Jumalan armosta.
Niin, inhoan niitä ns lahjatarjouksia netissä, joissa ei näy xäääjosta sen saisi pois.
Sapattirauhaa nyt kumminkin kaikille.....ja voi kun sain ihania kantarellikuvia Teiskosta! Kantarellia kerätessä tietää saaneensa vain syötävää sientä ;) :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.08.2017 11:48

Täytyypä vielä pikaisesti liäsät, että naapuriperhe oli Suomessa ja Turussa,. lähti siltä samoihin aikoihin kun tuo puukotus tapatui. Nyt ovat vimelä Helsingissä.
Herra heitä ja kaikkia suomalaisiakin varjelkoon.
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 19.08.2017 20:34

"Hän kääntää vaikeudet
voitoksi. Hän lähettää
apunsa. Hän laskee
siunaavat kätensä yllesi.
Hän ottaa taakat
kannettavakseen. Ei
epävarmuutesi, ei
pelkosi voi sitä estää.
Hän rakastaa niin
paljon sinua, omaa
lastaan<3"
Olipa tuosta apua, kun tuntui, että olen "löysässä hirressä", kuten raamattupiirikaveri sanoi. Nyt se on ohi ja selvisin. Kiitos Jumalalle. :) :) Eli monenlaista on tapahtunut ja nyt olemme mökillä. Kaupunkikodissa olemme vain lyhyesti käyneet.
Talon emäntä on kolmena aamuna soittanut jo kahdeksan aikaan, että on löytänyt vattupaikan. Sitten heti menoksi, kun enin aamukaste on haihtunut. Yhtenä päivänä menimme sitten vähän kauemmaksi vanhoille vattumaille ja saimme yhteisen metsäkahvihetken. Oli niin hiljaista ja kaunista. Ojan pientareelle unohdin termospullon sisäkorkin. Illalla päätimmekin lähteä hakemaan ja käydä moikkaamassa linnan rakentajaa upeassa puutarhassaan. Siinä oli johdatuksen makua. Isännän sairaus jatkuu. Joka viikko käy hoidossa. Ei voi, kuin ihailla hänen sitkeyttään, ajaa nurmikot ja sanoi jatkavansa linnan rakentamista mielenterveydekseen ja tekee öisinkin, kun ei saa nukuttua. Tuntui, että kukkia siellä oli entistä enemmän. Suomi 100-kukkapenkki loisti kauneuttaan. On niin valoisa ja elämänmyönteinen ja jos sairaus etenee, hän on valmis luopumaan. Ovat rukouksissamme.
:) Saimme pitää tyttöni kanssa Naisten saunaillan ohjelmaosuuden. Tyttö luki Psalmia, valitsi laulut, piti rukouksen ja teki käytännön työt. Minä "saarnasin." Kuulitteko tutkijasta, joka keksii RAUHANKONETTA. Tästäpä sain aihetta. Riihikirkossa oli 50 naista ja yritin pitää esillä RAUHANRUHTINASTA. Tiinan Jadin kaverikin oli mukana.
Perinne vierailupäiväkin saatiin pidettyä. Lapset halusivat kaikkea, mitä ennenkin vaikka sää ei olisi sallinutkaan. Toinen poika makasi riippukeinussa ja pieni sade ei edes haitannut. Mölkkypeliä saimme pelata jo hyvässä säässä.
"Sinun rauhasi anna mulle elon kohtalot kirkastain. En pyytänyt tyyntä tietä, Sinun tahtosi tietä vain."
:) :) Jääkää siihen rauhaan!
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.08.2017 11:54

Kiva kun Pappa, Lasse ja Eevakin piipahtaneet. On välillä ikävä teitä kaikkia, niitä pois kdonneiakin, Tanjaa ym.
Toin tullessani Suomesta taas matonloimia, vaikka entisetkin vielä puissa.....olen tehnyt kesäisen heleitä mattoja, itse taidan saada ne pitää, täkäläiset tykkäävät enemmän tasaisen värisitä, usein sinisen eri vivahteista. Yksitoikkoista kudottavaa. Nyt kyllä tuli pakollinen loma kutomisesta, jokin jänne, hermo ranteessa ja kädenselässä kipeytyi, nyt ei voi tehdä juuri mitään. ;) Tulipahan tutkituksi kortilla vingutetut ostokset, oilo oikein otettu :mrgreen:
Luen parhaillani Hilja Aaltosen muistokirjaa Armo riittää.
Uusi Amerikan aalto oli kuulemma, ja on kai vieläkin, että riivaajat voivat asua myös krisityissä Hilja oli tokaissut, että on minussakin ollut koreilunhalun riivaaja hamasta lapsuudestani asti....ja varokoonkin, ettei kukaan tule ajamaan sitö ulos.
Ja jolloinkin hän oli tokaissut, että täytyyhän naisellahelmet olla!!!!!!
Huumoria hänellä oli, mutta myös aito sanoma rististä ja armosta, jota me jokainen aina uudestaan tarvitsemme.
Vähän viielämpää tänään, sanoivat, eli putosi kai 32sta asteesta 30een :roll:
Ostimme, naapuri ja minä, kumpikin uuden ns petauspatjan. Kuten ennekin tarvitsin apua uminauhanlkanan laittamisessa koko homman päälle.
Nyt pitää miettiä, mihin entisen patjan voisi kierrättää, mihin käyttöön :roll:
Turvallista alkanutta viikkoa.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja