tuumis

Elokuu

Elokuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.08.2017 08:19

Sinua siunata tahdon.
Elokuu koittanut, uuden sivun käännämme foorumissakin.
Kuukaudet hujahtaa myös paljon tapahtuu neljässä viikossa. Yritin miettiä viime kuukauden tapahtumia ja esille nousi kohokohta Kirkastusjuhlat jossa sain tavata useamman teistä kokien usko muuttuu näkemiseksi
, aivan kuin ripaus siitä hetkestä kun kerran kohtaamme taivaallisella kohtauspaikalla kultakatu kuusi ja olemuksemmekin uusi mutta me tunnistamme toisrmme näin uskon.
Opetus oli myös kuinka kuukauden viimeisinä päivinä koet kirkastuhetken ymmärtäen sinua kannetaan.

Hetki sitten heräsin eikö ajatus juokse mutta ekana tärkein tehtävä tuumiksen ovet avattava :-)
Kiitän Isää sinusta!
meju
Ylläpitäjä

Re: Elokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.08.2017 12:47

:o Jumalani avulla hyppään muurien yli.
Tämä lause oli Päivän tunnussanassa tänään.
Sitä se varmaan oli kun sain lähdettyä aamulla roskien keruuseen bussipysäkkimme ymp'riltä. Ja kas, siinä oli jopa isohko roskalaatikko mihin niitä panna. Ei suinkaan aina ole ollut.
Ja sitten kukonkieunta terveiset, ja kissamaiset ja koiramaiset terveiset myös Suomenreissulta. :lol:
Vuomislahdessa oli sukulaistalossa kolme koiraa, ennen ei yhtään.
Oi Vanharouva, musta pitkäkarvainen.
Kaksi muuta oli kesähoidossa heillä. Toinen niistä vähän hermoheikko, toinen rakkaudenkipe., hyppäsi yhtäkkiä syliinkin....ja minä kun säkähdin pudotin heti pois :roll: :roll:
Ja Tampereen ystävälläni neuroottinen kissa, Tuikku, minä sanoin sitä rontiksi. Ystävääni se raapaisi, jos ei huomannut, sillä aina kynnet esillä. Minua se vähän karttoi, mutta poissaollessamme hivuttauti tyynyni alle makaamaan.
Tosi rakas tämä rontti on ystäväälleni, mutta oli hyvä kun se karkasi melkein alkupäivinäni siellä. Sitä kävi emäntä huutelemassa. Nyt vasta oli tullut kotiin, mutta taas joku oli avannut ulko oven, että oli karannut. Lohduttelin emäntää, että kyllä se taas tylee, aikanaan. ;)
Ymmärrän kyllä koira ja kissarakkauden.
Ihmistä ja eläintä sinä autat, sanoo Sana
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.08.2017 08:42

huomenta taas tuumislaiset. Tiinalla täällä sopivasti aikaa......ei marjankeruuta. Tuossa melko lähellä tosin viikunapuu, josta yksitellem melkeoin löytää kypsän viikunen.....niin kaunan kuin kukaan muu ei ole niitä keksinyt!
Sain mukaani Suomesta DVDn, Mielensäpahoittaja,Tuomas Kyrön kirjoihin perustuvan. Eilen oli sopiva aika katsoa se. Oli siinä paljon mietittävää ja varteen otettavaa.
Kuulinkohan väärin vai sanoiko päähenkilö myös, että kyllä minä pahoitin mieleni kun pahoitin toisten mielen. Sitä passaa todella opetella, ettei ihan turhan takia pahoitA toisten mieltä. Olenpa huomannut tehneeni sitäkin......
Jospa en tänään.........täälläkään tuumiksessa. :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 03.08.2017 11:56

Sataa, sataa ropisee ja nyt niin mieleni pahoitin tämmöisestä ilmasta. No oikeesti en niin tehnyt vaan tuo Tiinan tuumailu sai aikaan eri mietteitä kuinka kuulemme näitä mielipaha juttuja. Todellakin tärkeää ettei pahoittaisi lähimmäisen mieltä. Vaikea oppi kun tulee tietämättäkin niin tehtyä.

Tiinalla varmaan valtavasti kirjoja, mitkä kirjat viime reissulta hankit? Minulla tuo lukeminen minimissään, viimeksi luin "Talon tarina" googlettakaa niin löytyy. Siinä kerrotaan entisestä,pultsari, vankikaverista joka tuli uskoon , voitti miljoona lottopotin jonka sijoittanut evankeliointiin. Kiertää edelleen evankeliointibussilla suomea ristiinrastiin. Mielenkiintoinen juttu kuinka eri tavalla meitä kutsutaan Jumalan elovainiolle ja rahatkin siunaantuu kelle enemmän kelle vähemmän mutta uskoa lisää tämänkin veljen stoori.

Tekisi mieleni mustikkametsään muttei sinne nyt asiaa mutten mieltäni pahoita sillä ymmärrän vesi on tärkeää luonnolle ja on maita jossa jopa ihmiset nääntyy kun ei ole vettä.

Tässäpä tätä juttua tulikin ja uskotteko että kirjoittaessani on ulkona aurinko alkanut paistamaan enkä siitä mieltäni pahoita, mutta oikeesti pahpitan jos et kirjoita tänne :-) (vitsi )
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pappa » 03.08.2017 19:59

Kävinpä tänään uimassa kirkkaaksi kehutussa Valkeajärvessä, jossa Järven tarina dokumenttielokuvaa kuvailtiin pari- kolme vuotta sitten. Mustikoitakin katselin ja kanttarelleja. Sienipaikka on hakattu eikä mustikoitakaan löytynyt kourallista.
Mejun ukkoskuuromylläkkä kulki tästä pohjoispuolelta, jossa satoi kymmnekunta milliä tunnissa ennen puolipäivää. Meillä lakanat kuivumassa ulkona, eikä saaneet huuhtelua.
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 04.08.2017 14:39

Ilo tulla elokuun tuumikseen, koska porukka ollut aktiivista kuulumisineen :lol:
Kotiuduin viime yönä, kävin pirkanmaalla tytärten luona.
Polvi vihoitellut toukokuusta, viime kuussa siihen kortisoni laitettiin
ja ma piti uudelleen käydä pistos, olin liput bussiin jo ostanut ja
matkalle lähdettävä, liikkuminen oli vaivalloista ja vähäistä,
mutta yhdessäoloa senkin edestä.
Tyttäret saivat tukena olla, näin matkanteko keveni.
Viikko lomaa, puolipilvinen sää, jos vain mahdollista, katselen ulkona toisten työntekoa
ja kuuntelen luonnon ääniä, ehkä pyöräilen rannassa...
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.08.2017 18:03

Olenpa varma, että jos jastain saatte käsiinne >Ellla Inkerin kirkjan Keskeneräinen, niin lukemtta ei jää. Ja monen avioliitto rupee tuntumaan helpolta.
KYselkää kirjastoista, jos hankkisivat :roll: :o :
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.08.2017 17:23

Taas minä mainostaisin, nyt ylen inhimillistä tekijää, jossa haastateltiin Jaakko Löyttyä ja vaomoa. Sinkkukin sai siitä paljon, ehkä pariskuntavielä enemmäm. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 05.08.2017 19:28

Lähettäjäpostia Eliina Heionen
Olen ollut lomalla. Eräänä päivänä, kun taas mökillä istuuduin verannalle ja rupesin katselemaan luontoa, yhtäkkiä linnunpöntöstä pyrähti poikasiaan ruokkimassa ollut lintu. Minulle nousivat mieleen erään laulun muutamat sanat: ”…ei huomisen huolia huokaa, vaan silti ei puutetta kärsi.”
Nyt tähän kohtaan vain tämä lyhyt pätkä tästä laulusta. Nämä sanat kuuluvat meille jokaiselle. Meillä itse kelläkin tahtoo olla niin monenlaisia huolia. Juuri kuuntelin yhtä uutta nuorta uskovaista, jolla on elämässään monenlaisia huolia. Hän sanoi, että on kummallista, kun hän ei kuitenkaan osaa olla huolissaan, vaan hänellä on sydämessä ihan täysi rauha. Minä tulin siitä hyvin iloiseksi. Koska olen huomannut saman, minä en myöskään osaa huolehtia huomisesta päivästä. Huominen kun pitää huolen itsestään. Ja Jumala pitää huolen kaikesta.
Muistan ensimmäisen kesän mökillämme 20 vuotta sitten. Olimme juuri myyneet kotimme Rautalammilta ja rahat menivät kokonaan velkojen maksuun. Otimme uutta velkaa, että saimme pikkuisen mökin Suonenjoelta. Minä olin hyvin pitkällä sairaslomalla monien eri syitten takia. Olimme tosi tiukoilla, koska putosin kokonaan Kelan päivärahoille. Lisäksi tuli asunnon aika suuri vuokra ja lainanlyhennyk-set. Sinä kesänä oli paljon kauniita kesäpäiviä, vietimme paljon aikaa mökillä. Joka ilta laskimme verkon järveen ja minä rukoilin Jumalalta kahta ahventa.
Kun aamulla menimme nostamaan verkon, siellä olivat ne kaksi ahventa. Ei koskaan enemmän eikä koskaan vähem-män, aina ne samat kaksi ahventa. Ahvenet olivat sen kokoisia, että niistä riitti hyvin yksi kummallekin hen-gelle, Tasille yksi ja minulle yksi.
Minä söin joka päivä ruokaa kyyneleet silmissä. Maasta saimme perunoita ja sipuleita. Ahvenia Herra antoi molemmille sen yhden. Olin valtavan kiitollinen siitä, miten
Jumala piti huolen meidän jokapäiväisestä leivästämme. Leipä ostettiin tosin kaupasta, mutta muuten menimme niillä Jumalan antamilla eväillä. Kahtena päivänä viikossa, enkä ollut rukoillut niin, tuli yksi iso särki. En ollut koskaan ennen syönyt särkeä, kun sitä pidetään roskakalana. Mutta sinä kesänä minä siivosin joka särjen. Otin särjestä joka ainoan ruodon pois ja siivosin kalan niin tarkasti, että olin ihan hiljaa siivotessani. Niistä tuli älyttömän hyviä. Kun kraavasin ne, ihan kuin leivän päällä olisi ollut kraavisiikaa.
Ja Tasi oli onnellinen, kun minä olin kerrankin hiljaa tunnin yhteen perään. 
Jätetään mekin sinun kanssasi nyt kaikki huolet Herran käsiin eikä huokailla niitä. Herra pitää huolen omistaan.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.08.2017 19:54

;) :o Sekä Jaakko Löytyn että MIelens'pahoittajan filmistä tulee mieleen ns taistelut tai riidat. Mielensäpahoittaja ja vaimo istuivat puhunattomina vmelkein viereikkäin, väänsivät vuorotellrn lämmityspatterin nappia, toimem 17 asteeseen ttoinen 23, kunnes vaimo työästyi kylmyyteen, otti ja lähti, puoleksi vuodeksi......
Minulla ja vljelleäni o aina ollut eipäs juupas kiista, kaikessa yhstävyydessä, mutta meneevät mielipiteet niin ristiin, että jo sukulaiseni sanoi minulle, ettÄ nouse ylös, tartu kraiveliin.........nauurksihan se aina lopulsi menee. Sovussa ajettiin nekin n. 10000 km, joita kertyi sinne pohjpoiskarjalaan, Karjaalta lähtien. Ja synttäreille kutsuttiin.
Tiina

Seuraava

Paluu Tuumailuja