tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.05.2017 14:47

Ylelletuli valitetuksi sitä, että niin harvat ohjelmat näkyvät ulkomaille, kotimaisetkaan. Oli mukava että KOiviston hautajaiset näytettiin alusta loppuun, eli tuli kyllä seuratuksi yhtä tarkkaan kuin Trumpin tulo tänne. Ja netistä tosiaan tuli Jerusalemjuhlallisuudet nähdyksi.
No ne pruustinnat ja kappalaiskat.....ET lehdessä , vuoden alussa, oli juttua pohojalaasista. Kuva oli kappalaisesta. nasipuolisesta. Kiinniti huomiota se, että oli sokeripala kaulassa, päällä oli Marime3kon kuuluisa taskumekko. Eipä tuo yhdistelmä pahalta näyttänyt.
Meikäläinen kun ei paljon missään käy, niin maininnat ovat siitä mitä on nähnyt telussa tai lukenut.
Sattui vastaan uudelleen Maria Kajavan pitkä taival kirja, aloin lukea uudelleen. Siinä sitä pakolaisuuttaa, karkoitusta tuli eteen janiitä vaikeuksia. Välill' vertaa nykyiseen kansanvaellukseen. Molemmissa suuret vaikeudet ja kärsimykset.Min' on pahempaa, eip' tiedä. Mutta sen huomaa, että turvautuminen Jumalaan kaikissa oloissa antaa lohtua ja turvaakin.
4.6. teillä helluntai. Täällä helluntainaatto on 30.5.Ja tänä viikonloppuna kai alkaa muslimien ramadan kuukausi Siis juhlia jos toista,, kullakin uskontokunnalla..Saa nähdä, tuovatko jotakin erikoista kylkiäisinään!
Joka tapauksessa jäämme, siellä Suomessa, ja tääööä, Taivaallisen Isän hoiviin.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.05.2017 15:04

:D Tiinapa täällä taas. Aamulla kuuntelin mieliohjelmaani, sapatinaamun. Mitä maailmalla tapahtuu lehtien mukaan. Yleensä lehdet tosi tuoreita. Tästä en tiewdä, mutta Suomea kehuttiin. Vähiten korruptiota, vähiten vauvakuolemia, ja mikä oiva juttu, että Suomessa valtio antaa syntyneille lapsille kopan ja tarpeellista tavaraa, eli äitiyspakkauksen. JOssakin ruvettu kai jäljittelemään, sieltä tämä uutinen nyt.
:( Toinen asia surullinen, jonka olen kuullutkin Suomen uutisten kautta. Siepattu suomalainen Afganistanissa, josta ei edelleenkää uutta tietoa. Hänen puolestaan rukoiltiin sapattikokouksessam, sillä hän on toisen siivoojatyttöni ystävän ystävä. Näin maailma on pieni.Ja asia tuli läheisemmäksi. Voimme kaikki yhtyä rukoilemaan hänen ja hänen perheensä puolesta, samoin kuin sen surmatun sakasalaisen naisen perheen puolesta, ja jopa vartijan perheen puolesta.
Sfganistanissa työskenteli joskus 70 luvulla kai Leena Kaartinen, syrjäisillä syrjäisillä vuoristokylillä. Ja joutuivat sieltä poistumaan.Ilmeisesti jossain vaiheessa taas ulkomaalaisia pääsi sinne takaisin erilaisiin kehtiysaputöihin. Niitähän kai ne kaksi Kansanlähetyksen surmattua naistakin olivat.
Sanomaa viedään, uhreja annetaan.Mutta eiv't ne varmaan ole turhia.
Herra kanssanne.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 28.05.2017 07:49

Kiitos teille jotka olette tänne lauseita kirjoitelleet, jakaneet elämän arkeanne.
Minulla on elämässäni niinkuin useimilla, iloa ja surua joskus se vie hiljaiselle paikalle,
sanattomaksi.....niinhän se on että huokaukset ovat rukoukseni, Herra riisuu ja pukee.
"Sillä sinun on valta voima ja kunnia iankaikkisesti Amen!"
Arki menee työpaikalla, viileät ovat kelit täällä, vielä ei istutuksia ole ajatellut, kun on
öisin vielä 0 jopa pakkasen puolella.
Viileää on ensi viikolle luvannut isot järvenselät vielä viikko sitten jääpeitteessä.
Olen kuitenkin viimeviikolla nähnyt pääskysen kahdessa eri paikassa samana päivänä.
Puut ovat alkaneet saada vihreä puvun ja maisema muuttunut täydemmäksi,
suren ihmisten vihanpitoa, maailmanlaajuisesti, suvuittain, perheittäin, niin paljon
on kiusaamista, Herra kosketa sydämiämme...
Jääkää siunatuiksi
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 31.05.2017 22:47

:) Vielä ehtii moikata toukokuulla ja toivottaa Hyvää, lämmintä kesäkuuta!
Tuli pyssäys, kun ystävä oli tullut rapakon takaa ja soitti. Olihan meillä kuulumisia puolin ja toisin.
Nyt piti kasvilava käydä sulkemassa, kun vielä muistaa. Ei taida ihan pakkasta tulla, mutta kylmä. :cry: Kylväjä ei ole mitään, eikä kastelijakaan vaan... Elämme toivossa, että pikku kasvimaa antaa ainakin salaattia, tilliä ja perunaa.
Kävin Kirkkopäivillä ja se mitä ajattelin, tapahtui : näin ihanan Turun Tuomiokirkkoineen, Aurajoen ja kauniin kevään. Sain kuulla neljä raamattuopetusta Mikaelin kirkossa ja kuulla presidentti Niinistön haastattelun ja mitähän muuta muistaisin. Evästä näistä jää jakamatta, kun aika on kaikki kullannut.
Kesän rantanuotioillat alkoivat ja sain olla sellaisessa Päijänteen rannalla. Minä leikin kahden pikkupojan kanssa pikkuautoilla. Toisen äiti on Thaimaasta ja toisen Singaporesta ja meillä leikki kävi. Pojat kyseli ja minun piti tietää mikä auto. Kuuntelinhan minä lähetysmatkatarinat ja nautin kesäillasta ja kauneudesta.

La saattelimme hevostalon emännän viimeiselle matkalle. Sain/ halusin muistella häntä ja kerroin viimeisimmästä tapaamisestamme ja rukouksistamme.
Eilen saimme vieraaksemme pariskunnan, jonka syöpää sairastava mies rakentaa kivilinnaa. Olen joskus kertonutkin heidän ihmeprojekteista. Hän kävi nyt syöpähoidossa. Kantasolusiirto auttoi vain neljä kuukautta. Kyllä hän oli positiivinen ja toivorikas. Nytkin oli kasvattanut 140 cannaa ja 300 muuta tainta. Meidän kuntoutujalle käynti oli hyvää terapiaa.
:) :) Huomenna on rukouspiirin päättäjäiset. Sinne sitten ja nähdään, jos Herra suo syksyllä.
Sen tähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä Isä on taivaassa ja maan päällä, saa nimensä. Ef.3:14-
Eeva

Edellinen

Paluu Tuumailuja