tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja rine » 14.05.2017 19:12

Kylmässä säässä olen äitienpäivää viettänyt, poika kävi kakkukahvilla
ja äidin luona kävimme myös yhdessä.
Jakelin kakkua mukaan, olisi minulle likaa syömistä.
Eilen kävimme ruusukaupoilla ja siellä myytiin paleltuneita kukkia puoleen hintaan. :o
Viikolla kävin Tampereella, yön reissussa työporukan kanssa koulutuksessa.
Huomenna aloitan pyöräilyn, näin työmatkat taittuvat syksyyn saakka.
Teille kaikille siunattua äitienpäivää,,,
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 14.05.2017 21:02

Äitienpäivää vietetty täälläkin. Ensin perheporukalla juhlallisesti lounaalla ja illansuussa vielä seurakunnassa juhla äideille ja me ukot saimme sitten perästäpäin. On kakkukylläinen olo nyt, vaikka pikkasen sain vielä evääksikin.
Huomenna - jos Herra suo - suunta on jälleen Keski-Suomeen talkoilemaan. Samalla ehkä viikonloppuna kiertelyä sukulaisissa ja tutuissa siellä Kotisuomessa päin. Lassen sanontaa lainaillen lähden "mökkikylästä" hetkeksi avarammalle, vaikken juuri kivikyliin suuntaakaan, paitsi ehkä poikkean "Mansessa" ohimennen.
pappa

ViestiKirjoittaja Eeva » 18.05.2017 07:30

Heipä hei! :)
Vakilukemisessa taas osuin: Niin kuin on päiväsi niin on voimasi. 5 Moos.33
Lösähdän istumaan ja tuntuu, että tähän jään loppuelämäksi. On ollut enemmän vastuuta ja huolehtimista. En voi sanoa, että teen kaikki, koska kuntoutuja teki veroilmoituksetkin.
Eilen käänsin kotona pienen kasvimaan ja ostin siihen laatikon, johon salaatit ja sen tapaiset. Kaupassakäyntikin on pitänyt opetella. Alkuun en tajunnut kasseja, sitten ei ollut kärryrahaa. Nykyisin lähden jo aamulla aikaisin, saa rauhassa töpeksiä.

:) Kävimme ystävän kanssa taas haravoimassa Hollannissa asuvien mökillä. Syksyltä jäi vielä aluetta. Olihan se paljon mukavampi nyt auringon paistaessa haravoida. Olikin kesän ensimmäinen aurinkopäivä.
:) Kahdessa ohittamattomassa tilaisuudessa olen ollut tällä viikolla. Ma oli Ulla Järvilehto ja hänellä edelleen vankka, vakava sanoma Israelista.
Eilen lähdin vaikka ikkunanpesijät jäivät hommiin, kuuntelemaan Suomen siunauksia. Olin kyllä nuorisolle tehnyt ruoat valmiiksi ja kyytiläisiä ei voi pettää. Olli Seppänen, kapteeni evp , puhui, kuinka Jumala auttoi sotien aikaan. Olipa mielenkiintoinen, kun hän kertoi armeijan päälliköiden polvirukouksista ja rukousvastauksista. Oli oikein kartat ja kuvat. Hän kehotti 1Aik. 12: 32 mukaan rukoilemaan nykyjohdolle viisautta:.... ymmärtäisivät ja käsittäisivät, mitä on tehtävä.
:) Hur loppui, mutta "omalla" ( ent työpaikan) saa käydä vaikka koko kesän. Olinkin tiistaina ja tänään olisi taas mahdollisuus, mutta menemme sydän tahdistin kurssille.
;) Kirjoitin, että ystävä petti, ei tullut hakemaan. Sylttytehdas on ihan MINÄ ITSE, olin käsittänyt ajan väärin. Ihana, kun asiat selviää, ei jää turhaa painolastia.
Kahdessa tilaisuudessa laulettiin :On Herra suur... Tämä laulu teille nyt täällä laulettuna toivottelee ILOA PÄIVÄÄNNE! :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Lasse » 21.05.2017 11:49

Tervehdys kotiväki :D Lyhyesti ehdin kirjootella. Ristimäen Siunauskappelin tilaisuus oli eilen iltapäivällä.
Aurinkoisessa ja lämpimässä säässä.
Ailaa saattamassa mullan alle oli pääasiassa hänen ystäviään ja srk:n omaa väkeä.
Maikka tunnisti kolme entistä työtoveria joiden kanssa ehti vaihtamaan surullisia ja iloisia uutisia.
Arkku oli valkoinen verhottu,kaunis!
Itse olin päättänyt jäädä rukouspäivystykseen autoon ja löytyi rauhallinen varjoisa paikka.
Siunaustilaisuuden jälkeen kävimme Maikan kanssa kuvaamassa muistolehdon kukkaset laitan tähän esille
kukkavihkomme.

Klikkaa kuva isommaksi.
Kuva

Kuva

Koska omaiset ei kutsunu ulkopuolisia kahvitilaisuuteen niin matkasimme Vesilahden hautausmaalle
katsomaan Astan sukuhautaa.Astan uurna oli siellä maan uumenissa ja hänen ystävänsä Matti oli asettanut
kukka istutuksen siihen kohtaan.

Tänään olemme menossa ulkoilma konserttiin kerron kuulumiset myöhemmin tai vasta huomenna :)
(FB:ssa on tästä maininta)

Eilen illalla olimme ympäristötalkoissa ja oli IlO :D :D jutella nuorten kanssa katukuvassa mitä heidän elämäänsä kuuluu.

Jos sydämessä on Jumala, ei voi olla itkuvirttä huulilla.
2.Kor.4:17-18

Hautajaisissa ja häissä saa ilmaista tunteensa ja rakkautensa vapaasti "niinku musta tuntuu"
Jumalan Siunausta kaikille, Herra on hyvä ja armollinen! Siunausta Amandalle lue sananlaskuja :D
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 22.05.2017 01:54, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.05.2017 19:41

Amandalle sananlaskuja, mitähän itselleni ajattelisin? JOs en muuta niin virsikirjaa, psalmeja, eikä vain muuta hengellistä kirjallisuutta.Tällä hetkellä ollut v ähän stopissa tuo syst3emaattinen luku.
Toiset ovat tällä hetkellä rukjouspiirissä, jonne jätim ,ememättä, kun palatessa on jo pimeäää....ja kun tänään jostain syystä olllut huimausta enemmän. Pyysin läsnäolevolle siunausta, ja että löytyisi aika, joka olisi sopivampi lapsiperheille, jotka haluaisivat olla mukana. Eräästä perheestä ovat käyneet vuorotellen isä ja äiti, toinen siis jäänyt lasten kanssa.
Eilen sapattikokouksessamme kerättiin kolehti, tgai ei oikeastaan kerätty. siellä oli perällä se laatikko. Ei maionottu kokouksessa siitä, mutta whatsupissa kerrottin, että se tulisi avuksi yhdelle seurakuntamme perheelle. Hän oli aikanaan taannut erästä ystäväänsä, ennen uskoontuloaan jo, ja tämä ystävä ei pystynyt maksamaan velkaansa. Summa korkoineen oli jo noussut puoleen miljoonaan sekeliä :mrgreen: :mrgreen: Pitkällisen taistelun jälken Jumala auttoi ja summa jäi alle 30 000 sekeliä. Sekin on perheelle iso summa, joten seurakunta yrittää myös avittaa. :)
Olne tuonut varastosta kirjoja hyllyyn ja tuntuu kuin osaa ei olisi koskan lukeniut. Niin ne unohtuva. Yksi näistä kirjpista Heikki Vaahtoniemen RajataPAUKSIA, ELI PAPIn tarinoita itärajalta.
Siinä monia hauskpja tapahtumia ja sattumia......veneillä kulkua paljon, myös siunaamaan vainajia. Ja veneellä sitten vainaja kuljetettiin hautausmaalle, papin kyyti oli usein arkkuveneessä hAJareisin sen päällä.
Vastavihittynä pappina hänet määrättin Suomussalmen Vuokin rajaseutupiirin papiksi..
Seurakuntalaiset halusivat tervehtiä uutta pappiaan.<niin myös eräs vanha isäntä ja saarnamies, ei tiedustellut nuoren papin hengelisyyttä tai uskonvarmuutta, mutta taisi yllättä kysymyksellään, että oliko sinulla hyvin huonot paperit, kun sinä tänne perukkaan tulit?
NO ei huonoista papereista johtunut.
Misä elämäntilenteessa meistä iteskukin nyt lienee, johtuneeko hyvistö tai huonoista papereista, tai muista asioista, niin saamme katsoa aina uutenn päivään, uusi armo, olkoon se aina enenevä.Ja pitäköö'n Herra meistä kiinni joka hetki. Ja onhan se luvattu.
Oi Herra, ilo ssuuri,
kun kuulet huutoni,
puoleeni käännyt juuri
mun rukoillessani.
Tai vain huokaillessamme hänen puoleensa.......myöskin Trumpin vierailun puolesta tässä maassa.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.05.2017 10:06

Tiinapa täällä jälleen.
Tulipa töllötetyksi telkkua eilen Putinin saapumisesta....oieastaan naapuri tuli sanomaan, että nyt se tulee avaa telkku......hänen kotina v'h'n kaumpana laidalla. joten ohikulkiessaan katseli mulla.
Ovat muutkin pressay, USAn, luvanneet siirtä lähetystönsä Jerusalemiin, :mrgreen: vaalin aikaan. Sitten ovat laistaneet, eli se on aika moneen vaikuttava asia.
Tarttee esirukousta Trumppi.
Granaattiomena on alkanut kukkia ja nythuomasin myös myrtissö paljon nuppuja, yksi peinitähtikukka oli vasta auki.
Teill' eri kukat, mutta kukat kumminkin.
KaikistA kukista saa iloita, myös kaksi kaktukseb kukkaa auki vielä, kuin yön kuningattaren kukat.
:) :) :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 23.05.2017 11:22

Tiinalta "kaikista kukista saa iloita" --Kiitos ny kyllä helpotti vattan alusessa ruustinnan lausahdus!
Mä löydän enemmän hylättyjä kukkia kuin maikka ja yleensä poimin kadulta tai pysäkiltäkin, ihmettelen
miks immeiset hylkää kasveja ?
Kasvi on elävä ja tunteva muutokset sen mukaisia miten niitä käsitellään.
Ympäristötalkoissa törmään useinmiten hylättyihin kasveihin kasviruukkuja, kukkakimppuja jne,.. jos mahdollista kanniskelen ne kotio,
nytkin on yksi kukkaruukku kyökin pöydällä ilostamassa :D

Samasta asiasta kolmanteen. Musiikkitervehdys Lintsiltä jossa vierailtiin Maikan ja ystäväfanien kanssa viime sunnuntaina
upeassa lämpimässä ja kauniissa + 20 ast säässä. Minkä Pekka ennusti se toteutui!
Estradilla vieraili Amadeus & Juha Tikan orkesteri. Täysi sali ihmisiä joukossa kaikenikäisiä 2v - 80v
Lintsi oli mulle nostalginen paikka, olen ollu siellä taapero ikäsenä - 50 luvulla minkä muistan hyvin - yksin pämppäämässä.
Siihenkin aikaan oli namusetiä mutta Jumala varjeli minut heiltä.

Kirjoitin aikaisemmin kasvokirjassa saatesanat konsertin annista "Kun suuntautuu avoimesti vastaanottamaan konsertin annin saa voimaannuttaman mielen tilan." Bändi ja solisti antoi kaikkensa sydämestään kuulijalle.

Tätä juttua voi verrata hengellisessä mielessä Mitä tiiviimpi yhteys Jumalaan,
sitä avarampi sydän muita kohtaan."
Room.15:5-7

Kaiken sinä voit Jumalassa ja kaiken voi Jumala sinussa :D

" Jumala ei käytä ketään, ennenkuin hän tulee myrskyn läpi.
Mitä suurempi tehtäväsi,sitä suurempi myrsky. - John Hagee.

Ajattele elämääsi onko jo myrsky saapunut? tai oletko kokenut myrskyn jossa Jumala tuli läpi?
Huomaa myös järjestys Johnnin lauseessa.

Pitkään olen pohtinut niitä hengellisiä ihmisiä joille on tapahtunut vakava kaatuminen ja luopuminen hengellisestä työstään
siis pastori, evankelista jne,. voiko heidän aikaisempaa julistustaan tai tuotantoa ottaa vastaan.
Kysyi ystävältäni Paulilta, hän sanoi että kaiken hengellisen sanan siis Jumalan sanan saa hyväksyä onhan se julistettu hänessä
vaikka ihminen on saattanut bluffata itseään.
Jumalaa ei voi kukaan bluffata, hän näkee ja tietää ihmissydämen, kuitenkin hän haluaa pelastaa bluffaajat ohjaamalla oikealle tielle -
Jeesus tielle :)
Yhä enemmän kirkastuu sydämeeni Jumalan läsnäolo missä tahansa liikun ympäristössä ja iankaikkinen elämä jota kohden kuljemme
kaikki tuumiksessa :) mehän olemme jo ikuisuusolentoja.
Katsoin puoliviikkoa sitten telkkarista dokumenttia "Kuoleman jälkeen" jossa onnettomuuksia kohdanneet ihmiset kertoivat fyysisen kuoleman sielun kokemukset rajan toisella puolen. Paratiisi kokemukset myös paratiisi - kadotus raja kokemukset.
Kaikki he olivat elävässä uskossa kristukseen ja kiitivät ja myös astuivat silmänräpäyksessä Paratiisiin Jeesuksen läsnäoloon.
Tuosta nousi mieleen Jeesuksen vahvistava sana toiselle ryövärille joka Golgatalla sanoi Jeesukselle mm. "Muista minua kun tulet valtakuntaasi"
Jeesus sanoi: ...Totisesti minä sanon sinulle tänäpäivänä sinä olet minun kanssani Paratiisissa"

Samasta asiasta neljänteen... Pappa odottaa koska hän tapaisi Lassen ja lassella on antaa papalle komia sulka samanlainen kuin jakelin tasavuosi juhlassa työtovereilleni almamanussa.
Herra on varmaan kuullu papan rukouspommit ja lopulta vastaa :mrgreen:

Kuva

-----------------------

Lintsiltä foto...

Kuva

Jumalan Siunausta kaikille, Siunausta Melina! :D :lol: :P
Kiitos ystävät kaikesta esirukouksesta! rukous kannattaa kohdetta, aivan kuin paatti pysyttelee pinnalla kovassa myrskyssäkin.
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.05.2017 07:45

:roll: :roll: Eilen oli Jerusalem päivä, 50 vuotta Jerusalemin vapauttamisesta!!!!!! :)
Menimme ystäväni Lean kanssa siis juhlakahveille Siionin aukion lähelle.. Komiat leivokset kahvin kera.
Jalkamme seisoivat sinun porteissasi, Jerusalem, sanoo psalmi 122......suora yhteys Jaffaportille kylläkin, mutta matkan päässä se oli, emmekä sattuneet näkemään niitä monia jotka marssivat lippujen kanssa ja menivät kai länsimuurille.
Nämä juhlavat jutut tuli nähdyksi vain telkussa ja netissä.
Ja tuli luetuksi muutama psalmi, joissa korostetaan Jerusalemia. Täytyy myöntää, että monesti unohtaa miten ihmeellisessä maassa ja että Jerusalem, tässä lähellä, on Suuren Kuninkaan kaupunki.
:roll: Tämäkin maallinen. Vaikka odotammekin sitä taivaallista Jerusalemia
Ja saamme palata uskomme perusasioihin päivittäin, vaikka unohtelemme asioita. Joka aamu on armo uus.
Ai niin, hyvää helatorstaita. Sitä ei täällä tunnetakaan.
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 26.05.2017 10:06

Huomentapäivää kotiväki :D
Late & Maikka touhuaa möksälle menoa, mukavaa päästä pitkästä aikaa puukylään :D ja ympäristötalkoisiin.
Huhtikuussa jouduimme oleen siellä 3 viikkoa ja nyt Toukokuussa olimme saman mansessa.
Mulla on oikeesti tapana karistaa kivikylän tomut jalloista pois. totaalinen suuntautuminen maalaiselämään.

Manun hautajaisiin osallistuimme telkkarin ja median ääressä, miten teillä ?
Tiinalla oli syytä juhlia Jerusalem päivää, hää on ainakin 50v ikänen.

Jumalan siunausta kaikille myös HB
Kuva
Lasse

ViestiKirjoittaja amanda » 26.05.2017 12:34

:?Koiviston kuoleman johdosta on Suomen historiaakin viime päivinä kerrattu. Uskon vaikutus hänen elämässään näkyi monella tavalla. Hyvältä ja juhlalliselta tuntui kuulla ja katsella ohjelmia.

Oman elämäni muistoista rikas aika oli 50v. sitten, Jerusalemin lähellä olevassa kibbutsissa, sain elää ja seurata kuuden päivän sodan tapahtumia. Siihen ei sanoja löydy, lauloimme yhä uudestaan Psalmeja 120-126, Lohduttavin laulu;" Minä nostan silmäni vuoria kohti, josta tulee minulle apu. Apu tulee minulle Herralta joka on tehnyt taivaan ja maan." Eräs meistä lähetti hätäileville omaisilleen sähkeen: "Niinkuin vuoret ympäröivät Jerusalemia, niin Herra ympäröi kansaansa, nyt ja iankaikkisesti. Herra olkoon kalliomme nyt ja aina. :)

Kevät etenee, rakkaita ovat minulle pienetkin kukkaset jotka pihamaalla kukkivat. Kaivattu västäräkki myös ilmestyi hän saarnaa Jumalan huolen pidosta. Kesä on siis tullut. Eilen olin lapsien kanssa ulkona, porkkanan siemeniä kylvimme, perhosia ja ampiaisia seurailimme :lol:

Siunausta jokaiselle!
amanda

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja