tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.05.2017 19:14

Eilenpä Elina oli esillä TV 7 n ohjelmassa. En ole lähettäjä, mutta muistan häntä ja kiitollinen olen hänen julistuksestaan. Se on niin vilpitöntä.

Tänään kävimme Hadassa sairaalassa, Annukkakin. Suomalainen ystävämme sieltä Eilatista, jonka sairastumisesta kwrroin tehorukouksessa, oli heipattu tänne Jerusalemiin tutkimuksiin. Hän on laihtunut, on vain luuta ja nahkaa. Mutta entinen kaunis hymy ja suuret kauniit silmät, ennallaan. Kiitollisuus loisti hänestä. kivuliaista kokeista huolimatta. Ja entinen huumorintaju ennallaan. Jätimme hänet Taivaan Isän käsiin.

FBssä mainitsin, että Karmelin seurakunnan pitkäaikainen pastori David Davis on päässyt lepoon, oli pitkäaikainen kamppailu syövän kanssa. Olette ehkä nähneet hänet tai seurakunnastaan jotain netissä. Taivaan Isä tietää, mitä hän tekee, siitä huolimatta perheellä on surua ja kaipausta, samoin seurakunnalla.
Voimaa antaa päivään uuteen.......Hyvää alkanutta viikkoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 07.05.2017 21:07

Tänä aamuna katsoin allolevan ohjelman, Lemisen teksti on puhuttelevaa, kohtikäyvää
ja syvä rauha valtasi ohjelman ajan.
Runoja ja musiikkia Erkki Lemisen teksteihin.
Toteutuksesta vastaavat Ari ja Johanna Tähkäpää ja Hannes Asikainen.

http://www.tv7.fi/vod/player/12030/
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 09.05.2017 08:45

:) Hyvää huomenta!
Mittari näyttää -1 aste. Eilen ajoin pyörällä lumisateessa KEVÄTJUHLIIN. No, enpä muista aiemmin. Onhan kesäkuullakin joskus tullut lunta. Ei ole kinoksia, eikä maahan jäänyt, mutta kylmältä tuntui.
Hoo, Olen ollut Median myllyssä. Eilen Kr. eläkeläisten kevätjuhlassa yksi sanoi: näin sinut eilen TV7:ssä. Mitä minä siellä? En tiennyt ollenkaan, että viime kesänä Kansanmusiikkijuhlien aikaan Baptistien teltalla oli kuvattu. Tietysti vilahduksia yleisöstä. Sisko soitti, että kuvani on uudessa kirjassa, joka on tehty kotipitäjästäni. Jollakin kurssilla siinä olen ja kansallispuku päällä. Eipä muistu mieleen "entinen elämä."
:lol: :D :) Vappumarssi ja tapahtuma oli kerrassaan upea. Sää loistava ja marssijoita ennätysmäärä. Kymmenen eri seurakuntaa mainittiin järjestäjiksi ja johtajia oli rukoilemassa. Oli Jippii-kuoron konsertti ja paljon tuttuja, simaa, munkkeja, kahta keittoa, hattaroita ja lettuja myytiin halvalla. Ilmassa oli juhlan tuntua. Liikuttavan ihanaa, kun kaksi kuorolaista rukoili. Toinen poika ei ollut varmaan kuin viisi vuotias. Niin reippaasti rukoili päättäjien puolesta. :) Paljon oli porukkaa reitin varrella. Naapurin mies sanoi, että näki minut marssimassa ja mikä harso sinulla oli. Minä innossani heiluttelin valkoista ylistyslippua. Naapuri ihmetteli vielä :kuinka teitä oli paljon. Kiitos Herralle!
:) Olin su läksiäisissä. Ihan Mauri-pappimme, aluekappalainen tuosta viereiseltä alueelta, johon ennen srk:n yhdistymisiä kuuluimme, jää eläkkeelle. Kyllä ikävä tulee. Hän oli meillä kotiseuroissa, monta muuta yhteistä ollut ja on oikein Israel-ihminen.
:) Mökkityöt on aloitettu. La oli oikein mainio päivä. Saimme haravoitua ja siivottua. Nuoriso vauhdissa ja me myötäilimme.
:D Meinasin saada uuden "ammatin". Melkein olin autokauppiaana. Ystävä kauppasi minulle / meidän autokouluun menevälle nuorelle vanhaa autoaan. Lupasin jo osaksi maksaa, mutta sitten tuli vävyltä tekstiviesti, että Kiitos, mutta ei osteta. Siihen se urani jäi. ;)
Niin, ne Kristillisten eläkeläisten kevätjuhlat olivat oikein kunnon kevätjuhlat. Laulua, puhetta/evankeliumia, runoja ja niin kuin minun mielestä juhlassa pitää olla.
Kevätretkiä on paljon, tänäänkin, mutta en nyt lähde. Taidan mennä rukouspiiriin ystävän kanssa.
Täytynee kaivaa hyllystä KRISTITYN VAELLUS, siinä muistutus, ettei taival ole helppoa.
Netistä löysin OIKEA MEDIA.
:) :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.05.2017 21:34

Mikähän se Eevan mainitsema oikea media on....pitäneekö yrittää etsiä? Eikä Rinen antama linkki auennut mulle, Lemisestä.
;) Ja aina täällä tapahtuu.....täkäläinen Yle loppuu......muutaman päivän ajan kai tulee tasatunnein uutiset, muuten musiikkia. Ollut olemassa kai n 80 vuotta. Nyt siis pantu uusiksi,,,saa nähdä milloin sitten alkaa toimia. siirretty alkamispäivää jo monesti.

Koettelee b¨vaan ei hylkää Herra. Kärsivällisyyttä. Jo kahdesyti piti saada vuotuiset verikokeet otetuiksi. Eka kerran oli unohtanut hoituri lääkäriltä pyytää vahvistuksen asialle.....Kuumana päivänä kävelin klinikalle muutaman kilsan mennen tullen, siis turhaan. Sitten toinen kerta yritys, ja tietokoneet eivät toimineet. Sanooko komas kerta toden ensi tiistaina????????? :o

Sairas ystävämme on vlipäivillä kokeista ja sairaalasta Jerusalemissa, kai viikon perästä lisää kokeita tao kokeiotten tuloksia. Ei ole varmaa, kumpaa odotetaan.

Tällä viikolla kulttuuria. Amerikkalaisten opiskelijoitten 60 henkinen kuoro esiintyy kylässämme, joten näin lähelle on pakko jaksaa mennä kuuntelemaan. :)

Noita erikoisiilmoja nyt teillä sekä meillä, meillä plus 36, teillä sinne alaspäin. Näin FBstä sen jutun kun säätieteilijäkään ei voinut pidättää nauruaan kun selitti säätä.
80 luvull kuulemma oli se kesäkuinen lumoisade, itse olin jpo täällää
Olenkohan mahtanut kertoa toista nauratusjuttua. Kerronpa kuitenkin, niin tai näin. Kerran Läetysseuran jumalanpalveluksessa oli tilapäinen s'estäjä, joka ei oikein päässyt oikeaan alkuun siihen Herra olkoon teidän kanssanne.......ja pappia, nainen, alkoi naurattaa niin, että hänen oli pakko painua sen alttaripöydän taakse nauramaan, eli katosi näkyvistämme noin vain. Sitten nousi sieltä ja lauloi ilman säestystä k.o. tervehdyksen. Eipä tuntunut pahalta, vapauttavaa vain. ;)

Kyllä noista peleistä ja vehkeistä on paljon hyötyä. Whatsupissa seurakuntalaisemme saivat esim. seurata hetki hetkeltä yhtä poikaa, joka kaatui skeiottilaudallaan ja katkaisi kai olkavarren luun.....ja rukoilijoita riitti. :) :)

Näinpä siis jäleen päivä kerrallaan eteenpäin. Ja taas kohta on loppuviikko :roll:

Ps. Löysin tuon ohjelman TV7 arkiston kautta. Oli tosi hyvä vinkki. Siinä säestäjänä toimi myös kitarakanttori, eli jossain kirkossa säestää virsiä kitaralla. Sopiskohan myös haitari luterilaoiseen kirkkoon virsiä säestämään, enpä osaa ajatella?
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 12.05.2017 12:18

Kevät.. askel eteen askel taakse.... :oops: Herra on luvannut olla sama, eilen tänään ja iankaikkisesti. Turvamme on ikiaikojen Jumala, meitä kannattavat iankaikkiset käsivarret. Halleluja!!!!!
Kiitos viesteistänne, kyllä ne ilahduttavat, saamme kulkea samaa Jeesus tietä. Minun maallinen vaellukseni johti minut viikon loppuna Turenkiin veljen luo ja seuraavana päivänä Haarajoelle toisen veljen luokse joka täytti 89v. Vaimonsa täytti 85v. Heillä on kuusi lasta ja seuraavaa polvea aika lähelle 20. Onnittelu kortteja oli kertynyt iso määrä. Herran siunaa lapsiansa, joskin paljon on myös surua, koetuksia ja sairautta jota ikä tuo tullessaan.

Tiistaina kokoontui Raamattu piirimme, Apostolien teot ovat virkistävää luettavaa. Eilen olin ystäväni S:n luona kävimme kaupassa ja söimme lounaan yhdessä. Selkäni on kipuillut, sitä joutuu miettimään tulevaisuuden kuvioita.... :cry: :) Ostin tulehdus kipu salvaa sillä nyt kipuja koetan lieventää.

Olen TV7. arkistosta seurannut Salaam aleikun ohjelmaa, jossa entinen muslimi ja entinen vain juutalasten tavalla uskova keskustelevat. Molemmat ovat väkevällä tavalla kohdanneet Jeesuksen ja kasvaneet uskossa. Keskustelu etenee järjestelmälliseti uskoon tulosta syviin kristinuskon pääkysymyksiin, erittäin antoisa, selventää monia asioita.
amanda

ViestiKirjoittaja Lasse » 12.05.2017 12:20

Sopii, sopii hyvin sopii hanuri kirkkoon, kirkon sydänhän on niin avara kaikelle uudistukselle.
Kun ylistetään Jumalaa niin saa ylistää kaikilla soittimilla!
Raamattu kehoittaa koettelemaan ja pitämään sen mikä on hyvää, näin ollen kaikkea saa tuoda esille.

Tervehdys Kotiväki! Pekka Poudan sääjuttu on naurattanut vallan mahdottomasti kaikkia ihmisiä kaikkialla :D :D
itse olen katsonut sen ainakin 10 kertaa ja se vasta on hyvää terapiaa mökkiläiselle joka odottaa vihreitten varsien nousemista
harmaasta maasta. Kivikylässä edelleen olemme koska mökkimaa ulkoisesti on koleaa ja harmaata :x

Rukouksessa tänään esille tullut sana " Herra näkee ja tietää ihmisen päivittäisen elämän kulun"
Raamattukin tukee samaa näkemystä..
Ps. 33:13 Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset.
Sananl. 15:3 Herran silmät ovat joka paikassa; ne vartioitsevat hyviä ja pahoja.

Kun Herra on kaikkialla läsnäoleva niin miksei hän sitten auta kaikissa asioissamme saatamme huudahtaa, no kun hän on Pomo!
Käsitys oikeasta ja väärästä kohtaa Pomon paremmin kuin meidät jotka tuskailemme asian oikeudesta.
Peter kirjoittaa Rauha ei ole sodan poissaoloa,vaan Jumalan läsnäoloa.

Itse Rauhan Herra suokoon teille rauhan,aina ja kaikin tavoin.Herra olkoon teidän kaikkien kanssa. Tess.3:16

Olemme enemmän ja vähemmän toisinaan "Oman itsemme keskiössä" ..ja Jumala ulkopuolella joka koputtaa
oveamme että hän pääsisi sisälle rauhoittamaan. Tuttua vai mitä?
Israelin kansa vaelluksessakin oli omassa keskiössään, ihmiselle on tää mahdollista mutta Jumala onneksi pelastaa :)

Olin sulkenut oven eräälle rukousystävälleni jonka kanssa rukoilin aktiivisesti -90 luvulla nyt tänään Herra sanoi "Ole tietoinen Kaisasta."
Näin Pomo avasi sulkemani oven.

Tämmöistä turinaa tänään :) Jumalan Siunausta kaikille ja Onneksi olkoon Suomalaisuudesta!
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 12.05.2017 12:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.05.2017 12:36

Voi jospa olisitte saaneet olla mukana eilisiltaisessa konsertissa. :) Meni kyllä minultakin hiljaisemmat kohdat ohi, kun en kuullut, samoin humoristisen johtajan välipuheet, en kuullut niitäkään. Mutta mielenkiintoinen ohjelma. The Masters yliopiston 60 henkinen kuoro. Olivat sijoittuneina suurimman osan aikaa pitkin seinänvieruksia ja edessa, siis uumuotoisena......äänet tulivat eri puolilta.Yli 20 vuotta jo olleet Israelin turistiministeriön vieraina, nytkin vielä jatkavat konserttejaan Italiassa.Kuoron jäsenet siis eri puolilta USAta.
Ei ollut yksitoikkoista. Oli viulusoolo myös, myös huilujuttu, alle 10 vuotiaat lapset pääsivät fkyygelin ympärille katsomaan nelikätistä soitto, mikähän kissanpolkka se oli.
Ja kaksi tuttua sävelmääkin mukana, On Herra suur, ja Jumala ompi linnamme.SE oli nostava ilta.
Tällai Jumala välillä antaa jotain upeaa, tuo ihan kotiportille.
Hyvää viikonloppua.
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 14.05.2017 11:07

Hyvää äitienpäivää! :)
Sämpylät on uuni lämpimänä ja aamupala syöty. Moikkaan teitä ja sitten lähdemme mökille katsomaan, kun uusi laituri on järvessä. Tietysti siellä odotettavissa meille valmis grilliruoka. Kakku odottaa kellarissa. Kyllä kelpaa.

Eilen odottelimme entistä tukipokaa käymään. Olisi tullut päivällä, mutta olimme pienellä retkellä. la-ilta on haasteellinen nuorelle miehelle ja siirsimme.
Vein kuntoutujan Laajavuoren hotellille kahville ja vähän "silmittelemään". Lahjakortin loppusumma sai oivan käytön.

Lasse kertoi ovien sulkeutumisesta ja avaamisesta. Minulle oli kolaus, kun ystävä lupasi hakea ja ei tullutkaan, eikä edes viestiä. Tuntui ihan kuin lapsena ei kelvannut joukkoon. :(
Sitten tuli roppakaupalla korvaavia kokemuksia. Vein kuntoutujan kuntoilemaan ja itse rukouspiiriin. Huomasin, että ehdin torstaimessuun ja ehtoolliselle. Sitten kuntoutuja kotiin ja Raamatunopetustuokioon. Eräs paluumuuttaja oli ruotsalaisen raamatunopettajan opetuksia suomentanut ja halusi jakaa niitä tuttavan kodissa. Oli mielenkiintoinen tapa, joka antoi yhteyttä ja kysymyksiä. Ps. 31 on jalokivi, jota kävimme läpi.
Illalla on Tuomasmessu ja olen luvannut olla juontamassa. Vähän kutkuttaa ja jännittää, mutta se on "Korkeemmas käres"
:) Maanantaina on Lukumummilla viimeinen keikka. Saamme pojan kanssa kirjan luettua. Poika saa stipendin ja mietin mitä lahjaa annan, kun on ollut niin uskollinen ja ahkera.
:) Suunnitteilla on matkata viikonlopuksi Suomen Turkuun. Kirkkopäivien nettiohjelmasta en saa selvää, kun ei osoitteita. Kartan kanssa pelattu ja kirjoitin Riitalle. Riitta Keskimäen raamattuopetus on Mikaelin kirkossa la klo 10. Sinne ainakin ja Tuomiokirkon eteen Suomalaiseen messuun. Muu selviää viikolla ja bussissa. Kuntoutujalle tulee kavereita siksi aikaa vaikka kyllä pärjäisi.
:lol: Katsokaa, kuinka suurta rakkautta Isä on meille osoittanut: me olemme saaneet Jumalan lapsen nimen ja hänen lapsiaan me myös olemme.1 Joh.3:1
:) :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.05.2017 11:27

Hyvää äitienpäivää tosiaan. Onhan äiti ollut....sitä joskus myöehmmin surrut, etten saanut nähdä ainuttakaan isovanhempaa, mummia tai vaaria. :( Mutta tosi hyvä äiti oli. :)
Täällä ei aInakaan tänään ole äitirenpäivä, sitä vastoin on lag baomer, perinteinen ei raamatullinen juhla. DSanoisin sitä vähän pakanalliseksi, koska muutama satatuhatta kai menee rukoilemaan Har Meironille, kuuluisan rabbin haudalle.Kuolleitten haudalta etsitään voimaa ja onnea.........
Juhlaan kuuluu nuotion polttaminen, miksi sitä en muista, mutta monet lapset ovat keränneet puita, lautoja jo pitkän aikaa, mistä vain niitä löytyy.

Midänkin kylä järjestää lapsoille nuotion, perheet tuovat nakkeja, perunoita foliossa, marshmalloweja ym. Mutta luulen, että siellä lauletaan Jumalan ja Jeesuksen kunniaksi. Illan sisältö siis ihan erilainen. Rukoillaan elävää Jumalaa, ei kuolleita ihmisiä.

Odottelen tässä jumalanpalveluksen alkamista Radio Deistä, sunnuntain aihe taivaan kansalaisena maailmassa.

Siivoojatyttöni hoitivat jo yhden naulaamisjutun, ja siivosivat myös saunan, kun naapurini perjantaina sekä päkertyi siellä, että oksensi. Näin äitioenpäivän kuniaksi annoin heille palkkioksi pienet Kindersuklaat!!!!!!!!

Toivon, että kaikillla äideillä olisi iloinen ja hyvä äitienpäivä.
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 14.05.2017 14:40

Onnittelut ja Onnea kaikille Äideille!

https://youtu.be/IigxQawA7no

Kuva
Lasse

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja