tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 23.04.2017 01:27

Lasse kirjoitti:Tervehdys kotiväki :) ollaan taas lennetty Maikan kanssa etelän työleirille.
Päivystämään peltiseppää.
Luonto haluaisi kukoistaa kunhan ilmat lämpiäisi.
Ponkattiin satoja skilloja aurinkoisesta rinteestä,myös sinivuokkoja.

Sanonta...Elämä on lainaa Jumalalta,sopisi paremmin sanoa elämä on lahja Jumalalta.
Miten sen kukin käyttää? Ratkaisee iankaikkisuuden missä silloin olemme.
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Eeva » 24.04.2017 08:36

Olkoon Juhlamme loppumaton! :) :)
Pääsiäinen saa jatkua. Hössötys ja ruoat ei ole tarpeen, mutta sydän on täynnä juhlaa.
Luin R. keskimäen kirjettä ja iloitsin. Minäkin olin ennen Pääsiäistä Seder-aterialla. Se oli kolmas kerta ja se oli niin hyvä ja avaava. Pariskunta, joka sitä seremoniaa veti, lähtevät nyt Ukrainaan juutalaisten luo ja saanemme jotain tavaraa mukaan. Siellä elävät köyhyydessä.
:o Eilen menin istumaan kirkossa ystäväni kanssa pariskunnan viereen, jota tapaan Tuomasmessuissa. Sanoin olleeni pe-iltana ( pidettiin Haifassa olevan vanhusten kodin hyväksi) Sapattiaterialla. Hän oli aivan huuli pyöreänä: miten sinä sellaista syöt. Sanoin olleeni vielä ennen Pääsiäistä Seder-aterialla. Aivan sama, kuin Riitalla., eivät tienneet mitään näistä asioista. Siinä en paljin voinut puhua. Tulimme ystäväni kanssa meille ja täällä perunamuusi ja taimen paistettuna. Kuntoutuja oli kokkina. Oli meillä ihanaa Sitruunatorttua jälkkäriksi. Se on minun herkkua ja teen sitä ikivanhalla ohjeella vain keväällä.
Kiitos Riitan kirjeestä. Ihana kuulla, että hän puhuu Kirkkopäivillä. Ilmoittauduin matkalle, vaikka en ohjelmasta tiennyt. Ilmoitin ystävälleni, että lähde. Hän tekstasi: ei ole kiinnostunut ja kun ilmoittautumisaika oli loppu, hän olisikin lähdössä. Nyt lähden yksin, kyllä siellä on porukkaa ja saan mennä minne haluan ja vipottaa kovaa paikasta toiseen. Luultavasti en saa omaa huonetta ;)
:D Olipa eilen ihana yllätys. Puhelin soi ja saimme vieraaksi Olan. Tällaisista vierailuista minä tykkäään. Kerittiin vähän jutella ja sopia uusia tapaamisia., jos Herra suo. Tervetuloa muutkin. Olemme keskellä Suomea ja tästä ei hevin pääse ohi.
Pyöräilin sitten vielä sairaalaan, katsomaan sänkypotilasta. Ei olisi pitänyt mennä, kun Tanssii tähtien kanssa on menossa. Siellä kaksi, joista kumpikaan ei pääse kävelemään tanssiaisissa. Kuulumiset kuulin ja siunasin molemmat. Vein Mahdollisuus muutokseen kirjan ja toivoin, että lukevat toisilleen.
:) Kesä tulee. Tuossa toivottelen kesälintuja tervetulleeksi ja vien niille jyviä, että jaksaisivat.
Nyt Lukumummiksi, vien ensin kuntoutujan kuntoilemaan. Sitten olisi Kr. eläkeläiset Pelastusarmeijassa ja Erkki Luoto puhumassa. Koulumme kerhokin on samoihin aikoihin ja illalla vielä jumppa. Onneksi on noita kulkupelejä ja sulat tiet. Päivällä täytyy mennä pyörällä. Ei ole parkkiongelmia.
Eilinen teksti Sak. 8:6-8, väkevä teksti, sanoo Herra Sebaot..
Hän antoi suuhuni uuden virren.. Iloa ja valoa! Hauta on tyhjä, kaikki haudat täynnä siemeniä. :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.04.2017 12:52

:o Kello 10 soi sireeni, ylös seisomaan ja jos olet autossa, pysähdys ja ulps seisomaan sinäkin. .....On näes soan eli hätyksen ja sankaruuden muistopäivä.
:roll: Pidän telkkua koko p'iv'm auki ja aina kun tarviin selän oikaisua tai muute pientä lepotaukoa istahdan kiikkistuoliin ja katson mitä tarinaa sieltä nuyt tulee. Tarinoita, jotka antavat kasvot tuolle 6 miljoonan tuholle.
Minun vamhon veljeni kuoli minun 5 vuoptissyntymäpäivänäni 19 vuotiaana, mutta se taas ihan eri asia.

Ei meitä suomalaisia surmattu kaikkialla maailmassa suomalöaisuutemme rakia, vain sodassa. Sodassa jota sanotaan veljessodaksi, myös vapaussodaksi, meillä oli kirja Suomen vappaussota kuvin, joten ilmeisesti meidän työläisperhe oli enemmänkin oikeistolainen, isänmaallinen.

Suomen sotien aikaan valtio piti meistä huolta, kääräsi evakkoon, ettei jääty vihollisen jalkoihin, ja jopa valtio korvasi menettämämme omaisuuden kutakuinkin.

Toisessa maailmansodassa juutalaisia tuhottiin kaikkialla, eikä juuri mikään maa ollut kovin altis laskemaan heitä rajojensa sisäpuolelle.

Nyt Syyriassa sisällissota, josta ei oikein kukaan ota selvää, mitä tapahtuu. Kuin kaikki tappelelisivat kaikkia vastaan.

Ja lisäksi monta suurvaltaa yrittämässä omiaan. Pakolaisvirrat valtavat.Antakoon Jumala meille rakkautta totuudessa heitä kohtaan.

Ne puuhani ovat edelleen pihahommia, vähän kerrassaan. Ilanaa olen houkutellut yökylään.....pitäisi etsiskellä sitä sängyksi muuttuvaa nojatuolia vähitellen.... ;)
Tätä tällaista meillä nyt.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.04.2017 09:18

Eilen sa sanoa monta kertaa vau,vau, onpa kaunista.Bussi kierteli kaupungilla ja voi sitä kukkaloistoa monissa paikoissa. loistvaia istutuksia, hehkuvia silkkikukkia ja leijonankitoja ym, samoin yksi ympyrä täynnä kukkivia salkoruusuja-Kauneutta Jerusalemissa. :o
Sain Annukan lähtemään kanssani teollisuusalueelle, hutera pääni.........Kävimme muutamissa huonekalukaupoissa, ja varsinaisesti Annukka huomasi tulin, jota etsin. Siis sellaisen josta saa varavuoteen. Sitä ennen hinnat olivat olleet lähes 1000 euroa., mutta tämä vanhanmallinen maksoi 100 euroa. Kaupat tehtiin, tuovat tuolin ensi viikolla Itraelin itsenäisyyspäivän jälkeen.Odotellaanpa siis vieraita sohvalle ja tuolille :mrgreen:

Monissa jutuissa joita olen lukenut, kysytään mistä pahuus tuli maailmaan, ateisitkin ja evoluution kannattajat. Evoluutiohantuntuu siltö, että vahvin pärjää, siinä onsilloin yleensä väkivaltaa. toisen tappamista ym. Kysymyksen voisi siis asettaa myös päinvastoin, mistä yleensä HYVYYS tuli maailmaan???????????
Pahuuden keskelle. Ei siitä, että ihminen olisi kehttynyt kalasta ta i apinasta, vaan siitö että hänet luotiin Jumalan kuvaksi. Joka kylläkin turmeltui syntiinlankeemuksessa. Mutta joka palautettiin Kristuksessa, häneen uskovilla.
Kiitosvirren säveleitten tieltä........

Siunausta viikonloppuunne :)
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 27.04.2017 12:34

Iloa kevät aikaan teille tuumislaiset. Hiljaista on mutta jokainen voimien mukaan. Ihana ilma ulkona, aurinko valaisee tienoota. Paljon olisi siivottavaa talven jäljiltä. Tässä meidän varjoisalla pihamaalla ei vielä kukkia näy. Tiina on saanut ihailla Jerusalemia kukeilla koristeltuna. :o :D Onko sinulla ollut vieraita siinä vara huoneessa?

Pääsiäisenä olin Karmel kodilla. Huomasin että suurin osa vieraista ovat niinkuin minäkin vanhoja. Herra oli kuitenkin läsnä Sanansa ja Henkensä kautta. Viime viikolla nuorin veli vaimonsa kanssa oli lähdössä Pohjanmaalle pääsin mukaan. Olin näkövammaisen veljeni luona, siellä käy auttaja päivittäin. Vakituinen oli sairaana, uudet hoitajat olivat uskovia Israelin ystäviä, olipas mukava jutustella. Veljenikin on uskossa, hän kamppailee jatkuvien kipujen kanssa, se on surullista. :|

Kiitollinen olen kun voin elää itsenäisenä toistaiseksi. :D Raamattu piirissä meillä on hyvä olla, voimme tukea toinen toistamme. Eilen olin esittely tilaisuudessa, vanhuksille apu välineitä oli kaupan. Ostin kynsien leikkurin, kuorima veitsen, suurennuslasin ja ihme vehkeen jolla saa neulan silmään langan. Näillä pienillä tavaroilla selviän taas muutamasta hommasta joitten kanssa on ollut vaikeuksia. Taivaan Isän armossa ja suojassa kuljemme kohti elämän päättymistä. AAMEM HALLELUJA!!!!!!!!!
amanda

ViestiKirjoittaja Lasse » 27.04.2017 12:38

Tervehdys kotiväki, ollaan taas Maikan kanssa päästy kivikylään lomalle.
Peltiseppä ilmestyi viime tiistaina hoitamaan kiitettävästi tehtävänsä.
Seuraava projekti on ulko oven uusinta hankinta joka tilattiin paikalliselta yrittäjältä, noin 3 viikon toimitus.

Tiina kertoi paikallisesta kukka loistosta. Meillä puukylässä näin eilen ensimmäisen nupussa olevan valkovuokon.
Aikaisempina vuosina samaan ajankohtaan on valkovuokot kukoistanu runsaasti esillä.
Eräs pohjoisen mökin bloggari kirjoitti kommentin "Lämpimät tulee vasta, kun kylmät ovat sataneet alas."
Olipa osuvasti sanottu, tuli aivan huojentava mieliala.

Samasta asiasta kolmanteen...Kantava usko on lujin pohja,jolla kohdata elämän rajuilmat.
Ps. 27:1 henkiset rajuilmat voisi sanoa.

Ympäristötalkoissa kohtasin erään miehen joka alkoi aivan luontevasti puhumaan ja tilittämään elämänsä
vaikeuksista lapsuudesta lähtien. Hän sanoi "Minulla on tätä nykyä pieni eläke ja purutupakka jota pyörittelen päivittäin"
Hänen isänsä oli jättänyt pojalleen perinnöksi pöydän ja tuolin, kyllä mies huomasi ettei materiaali tuonut onnea.
Keskustelussa ilmeni ettei hänellä ollut puolisoa koska hän ei vieläkään tiedä mikä on oikea koti.
En puhunut hänelle Jumalasta koska hän halusi purkaa painavaa lastiaan.

Jossain vaiheessa tein lähtöä mutta hän sanoi: "Mihin sulla on kiire" niin jäin penkille istumaan.
Muistin keskustelun Jumalan kanssa olin jo kauan sitten sanonu Herralle, "Jos siellä talkoo ympäristössä on joku sielu joka tarvitsee sinua..."
Nyt vasta kuukausien päästä Herra vastasi kun minulla oli puolikiire, sitten tajusin ettei Jumalan työmaalla saa olla kiire sillä tästä joutuu vastuuseen rajan toisella puolen.
Kannan lompsassa pahvista pientä traktaattia "Henkivakuutus John.3:16 " tää on varmaankin tarkotettu miehelle, mutta annan sen hänelle seuraavalla kerralla.

Pitemmittä puheitta Jumalan Siunausta kaikille ja nähdään taas!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 28.04.2017 20:04

Olen lomaillut kotosalla ja keräillyt voimia, tehnyt pieniä kävelylenkkejä.
Sään puolesta talvitakki ei jouda varastoon, tuulta ja sadetta.
Oli mukava lukea kirjoituksianne.
Jääkää siunatuiksi Jeesuksen rakkaassa nimessä

http://www.houseseurakunta.fi/saarnataudio/
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 29.04.2017 21:37

Säätiedottaja uhkaili huonolla kelillä ja todella nyt on koillistuulen myötä maa valkoisena. Hyvin viihdyn nyt sisätiloissa ja päivällä lämmitin takan. Kelpaa tässä köllötellä ja kuunnella konserttia :D
Ei tarvitse vielä vaihtaa kesärenkaita autoihin, kun ulos katsahtaa.
Sinivuokot ja leskenlehdet saavat valkolakin päähänsä.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.04.2017 18:21

No oli se jännää saada huhtikuun lopun kuva Suomesta, lunta aika reippaasti jossain, märkää lunta.....Ja meillä tänään plus 29-------
Ja aina jotain jännää sattuu. Kuuntelin vähän myöhemmin Raamattuopiston jumalanpalveluksen, kun sen aikana olin viimeistä kertaa nyt fysioterapiassa, vaikka nyt ei voitu tehdä mitään kuntulehdusta nivelissä
Mutta kun loppui jumalanpalvelus tuli yhtäkkiä Uou Tuben mainoksia ja sormi vahingossa sattui johonkin niist, niinpä alkoi Korsuorkesterin konserrti Sota soi.....jotenkin se spii yhteen kun täällä tänä iltana alkaa kaatuneitten muistopäivä, ja eri puolilla tätä maata on muiostojuhlia. Ei juhlita sotaa, mutta muistellaan kaatuneita, omaisia ja kaikkia. Huomisiltana se muuttuu itsenäisyyden juhlaksi. Teillä huomenna vappu, ytäällä illalla itsenäisyysjuhla.
Iloitaan molemmista oikeassa mielessä.
:roll: :roll: :roll:
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja