tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja rine » 05.04.2017 20:57

Siunattu lähettäjäni!
Kesä alkaa lähestyä lupaavasti, kun kevätpäiväntasauskin jo oli ja kellotkin siirrettiin kesäaikaan. Päivään on tullut mukavasti valoisaa aikaa ja toivottavasti myös elämässäsi on saanut tapahtua valoisia asioita. Ja vaikka elämässämme olisikin vaikeaa, niin aina siihen kuuluu myös valo ja toivo, kun uskomme Jeesukseen Kristukseen. Taivaallinen Isä haluaa antaa sinulle ylen määrin rakkauttaan ja tulevaisuuteesi toivon. Hän on täydellinen Isä ja rakastaa Sinua ikuisella rakkaudella. Jeesus kuoli ja nousi kuolleista, jotta sinä ja Isä voisitte tehdä sovinnon. Kun olet ottanut vastaan Jeesuksen, niin mikään ei erota sinua Isän, Kaikkivaltiaan rakkaudesta.
Mikaelin seurakunta toimii kausittain Tuton jääkiekkopeleissä otteluisäntänä. Sain kunnian olla kirkkoherra Jouni Lehikoisen ja seurakunnan miesten kanssa katsomassa peliä. Erätauolla Juhani ”Tami” Tamminen kävi meille kertomassa Tutosta sekä yhteistyöstä Mikaelin ja Lehikoisen kanssa jo siitä asti, kun hän oli 90-luvulla valmentajana Tutossa.
Täysin uusi kokemus minulle oli myös käynti lastenkodissa Mynämäellä. Sain jakaa asioita yläasteikäisten nuorten sekä heidän hoitajiensa kanssa. Mennessäni paikan päälle ilmoitti johtava hoitaja minulle kahden pojan sanoneen, ettei heitä saa millään minua kuuntelemaan. Hoitaja pyysi minut syömään heidän kanssaan ja sanoi pojille, että he sanovat asiansa minulle suoraan. Juteltuamme ja syötyämme he molemmat osallistuivat iltaan. Toinen ei kuulemma jaksa kuunnella yleensä 5 minuuttia kauempaa, mutta nyt oli paikalla yli puoli tuntia ja toinen pojista kuunteli koko ajan. Jäin vielä juttelemaan tilaisuuden päätyttyä henkilökunnan kanssa ja hekin ihmettelivät, kuinka yksi tyttö ja tämä toinen poika juttelivat niin avoimesti, koska he eivät normaalisti puhu elämästään mitään eivätkä osallistu keskusteluihin. Kiitos, Jeesus, kun kosketit näitä nuoria ja heidän hoitajiaan!
Sain olla puhumassa myös Mikaelin nuorille aikuisille. Heidän kanssaan syntyi myös antoisa keskustelu Jeesuksen rakkaudesta ja toivosta meidän arki-elämäämme.

Jarkko Lassila

Sain Laura Siltalalta kutsun osallistua ilta Lauran kanssa -iltaan yhdessä Veeti Kallion kanssa Turussa, Submarinassa 25.4.2017 klo 18. Turun ja ympäristön lähettäjät ovat erittäin tervetulleita osallistumaan iltaan. Tule, lähettäjäni,
rohkeasti nykäisemään hihasta, että saamme tutustua paremmin. Tätä pyydän sinulta kaikissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa, missä olemme samaan aikaan.
Erittäin siunattua ja armontäyteistä huhtikuuta sinulle, lähettäjäni!
Me teemme tätä työtä yhdessä Jeesuksen kanssa ja minä en pystyisi tekemään mitään ilman sinun rukoustasi ja tukeasi. Kiitos, Jeesus, kun annat lähettäjälleni ja hänen perhekunnalleen huhtikuussa ylitsevuotavasti
rakkauttasi ja toivoasi.
Loppuun vielä Kalevi Lehtisen rukous:
Herra, minä olen väsynyt yrittämään kaikenlaisia temppuja.
Otan yksinkertaisesti vastaan Sinun sanasi niin kuin se on kirjoitettu.
Sinun käskysi mukaisesti ja lupauksesi varassa omistan
Pyhän Hengen täyteyden tässä ja nyt.
Tule Pyhä Henki ja täytä minut. Amen!

Nuorten aikuisten illassa:
Lähestyvä pääsiäinen muistuttaa meitä Jumalan rakkaudesta. Se kutsuu meitä juhlimaan valon voittoa pimeästä ja elämän kuolemasta. Minä kutsun sinut osallistumaan tulevaan pääsiäiskeräykseemme.
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 06.04.2017 00:19

Tervehdys kotiväelle mökki mailman työleiriltä. Lumien ja märän maan kuivumista odotellaan.
Vasta tänään oli eka aurinkoinen ilma. Olemme täällä useamman päivän,
Sillä mökin kattoremontti on alkanut. Vanha päre katto joka on kuiva jää paikoilleen peltikaton alle.
Vanhan välikaton uumenista löytyi edellisen sukupolven 1908 lukukirja sekä muistinpano kirjoitusta,oli kiva lukasta.

Siunausta kaikille, Jumala on kuiskauksen päässä sinusta ja minusta,ole turvallisin mielin.
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Lasse » 06.04.2017 20:58

Kotiväelle :)
Tänään Jumala antoi aurinkoa koko päiväksi,tästä oli iloa rakentajalle ja meille.
Maikalla on tyytyväisyys funktio rakentajalle kahvittaa tuhdeilla voileivillä, hänen nimensä on Daniel.
Kahdessa päivässä on paljon tapahtunut katto työssä, iloa meille tuotti uutinen ettei vastoin käymisiä
ole ilmaantunut katon rakenteissa,edellinen sukupolvi rakentajat ovat tehneet tunnollisesti työn.

Tänään päästiin kevään ensimmäiseen saunomiseen :D
Siunausta kaikille!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Eeva » 08.04.2017 09:21

:D Jeesus mua rakastaa. Raamattu sen ilmoittaa. Totta ja rakastaa myös sinua! Tämä on niitä tärkeimpiä asioita= OLLA JUMALAN RAKASTAMANA. Kyllä onkin kiitoksen aihetta. Luettelo olisi pitkä.
Aurinko paistaa taas ihanasti ja uusi päivä alkamassa.
Kaupungilla en ole paljon käynyt, siis ostoksilla. Nyt, kun yritin juosta, kun toinen oli kuntoutuksessa, saadakseni jotain uutta, sain ylpeyteni kolahduksen. Menin nuorisokauppaan ( oli kerrottu, siellä hyvä pusero) Valitsin ja kun rekki oli ihan kiinni kassapöydässä vasemmalla, panin sen vasemmalta pöydälle ja odotin ja odotin. Kassa huikkasi: meillä kassajono kulkee täältä oikealta. Lähdin hiljaa pois. :( Olisihan minun pitänyt nöyrtyä ja mennä oikealle ja odottaa. Vai olisiko voinut kysyä: kenen vuoro. Kyllä sitä on tullut yliherkäksi ja ylpeäksi.
:) Olin 12v synttäreillä ja sieltä tulin tuliaispussin kanssa. Meillä on hauskaa tiedossa. Lupasin viedä pojat kesäretkelle Tervonsalmelle. Mökkivaraus on tehty.
Taas kerran, kun vein kuntoutujaa, menin ja tilasin lääkärin. Sanoi, että olisi peruutusaika tänään. No, otan sen ja tulen heti, kun kuntoutuja on kotona. Mitä se aika onkin tuntia myöhemmin. Kuulo ja järki ei mene yhteen. Menin Agabe-kahvilaan. Siellä on tuttuja töissä. Kaikki paikat melkein täynnä. Ruuanhaku numerot oli jaettu ja kassien jako alkoi. Ehdin juoda kahvit ja hyviä kohtaamisia ja kallis lääkäri antoi minulla aiemminkin ollutta geeliä.
Raamattupiiri on kyllä joka kerta oikein vitamiini. Luimme viimeksi Juudan kirjeen.
Eilen leivoin jo vähän Pääsiäiseksi, kun Pohjanmaalta lupasivat tulla käymään. Kyllä piti maistaa vaikka onkin paaston aika. Makean syöntiä olemme vähentäneet.
Su mieluista odotettavaa. Ajamme Seder-aterialle Tikkakoskelle.
Iloa ja valoa päiviinne. Herra kanssanne kaikessa, kaikessa! :) :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja rine » 09.04.2017 19:51

Aamusta pakkasta,sitten lumisadetta joka tällä hetkellä muuttunut tihkuiseksi vesisateeksi.
Eilen pesin pyykkiä myös äidille ja kaikki kuivuivat ulkona tuulessa, tänään ei olisi onnistunutkaan.
Äänestämässä kävimme heti aamusta, tasaiseen ihmisiä tuli, liekö nukkuvien puolue kuitenkin se voittaja.
Pääsiäinen lähellä 11 vuotta isän kuolemasta.
Nuorisoa odotamme tulevaksi eivät ole vielä varmoja mikä päivä.
Tulppaanit maljakossa, suomessa kasvatetut, narsisseja korissa ulkona, keltaisia.

Miksi ihmeessä kaikkien on saatava kuultava evankeliumi?
Koska se on ainoa mielettömän -mielekkääksi muuttaja tässä mielettömässä
maailmassa ja tarkoituksettomassa elämässä.
K.Rainerma

Matteus 26:
26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
30 Ja veisattuaan kiitosvirren he lähtivät Öljymäelle.
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 11.04.2017 17:37

Kevät sää on vaihteleva, nautin kun on valoa, maa paljaana ei enää pelottavaa jäätä. Nyt vain odotamme kukkien ilmestymistä mustasta mullasta. Olkoon keväänne iloa tulvillaan.

Pääsiäinen lähestyy meidät ostettiin pahan vallasta Jumalan Pojan Valtakuntaan. KIITOS JUMALALLE.

Elämäni kuvioissa on ollut lasten hoitoa Raamattu piirejä, avautui toinenkin pieni ryhmä jossa saan olla mukana. ihana on tavata uskovia ihmisiä. Mutta kuinka viedä sanomaa heille jotka eivät ole päässeet sisälle...siinä rukoukseni. Mitä enempi tutustuu Raamattuun sen paremmin sen johdonmukaisuus avautuu.
Eläkkeellä on aikaa syventyä sanaan, sairaudet kun estävät monet muut asiat, joita eläkeläiset tekevät. Kiitos myös TV7:n sieltä saa ammentaa.....Tämmöistä sekavaa puuroa on kirjoitukseni, antakaa anteeksi, mutta muistan Mejun pyyntöä kirjoitan että olen vielä olemassa. Teitä muistaen ja kiittäen.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 11.04.2017 20:56

Aamulla kuuntelin tämän "saarnan" oi kuinka se kosketti, kuinka samanlaisten
Kysymyksien kanssa elelen- kyllä Jumala tuntuu puhuvan muille,
mutta miksi hänellä ei ole asiaa minulle....

Pekka Simojoki, Leena Lehtinen ja Ilkka Rytilahti
kertovat Evankelistapäivillä Mikkelissä,
miten Jumala on kuljettanut läpi särkymisien ja vaikeuksien.

http://www.tv7.fi/vod/player/55298/

Ihana kun amanda on piipahtanut, tietää täälläkin että kaikki hyvin,
Tiinasta ei ole mitään merkintää, uskon kuitenkin että molemmilla Jerusalemin tyttärellä kaikki
hyvin.
Mejulla ja Evalla viuhti vauhti erilaisiin tapahtumiin, niistä on ilo lukea.
Lasse remontissa ja liekö pappa kaloja pilkittämässä....
Teille jokaiselle runsasta Jumalan siunausta kun laskeudutaan pääsiäiseen
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 11.04.2017 22:19

Kyllä papalla oli tarkoitus su-aamuna käydä tuossa rannassa pilkillä, mutta unohdin silloin. Kiitos Rine, että muistutit nyt, kun vielä on jäätä ;)
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.04.2017 10:45

Kiitos Rinelle maininnasta, kaikki on valilla melko hyvin......ja varsinkin kun eilen katsoin Yöest' Pienistä taistelijoista eli vakavaa tautia sairastavista lapsista.....ja näinpä myös ylivelkaantineiden kohtaloita, joten näiden rinnalla on pienta kaikki, eli kiitosta siitä, mitä on.
Eilen oli siis juutalaisen pesahin eka päivä, pyhä, katsoin myös noiden muiden ohjelmien ohella fb stä Käärinliinan arvoituksen. Ja naapiriEevalla kAffeella, kun ed. päivänä oli hänellä synttärit. Ei pyöreitä buosia.
Tänään siis pesahviikon eka arkipäivä, luvassa plus 30, jotern kävin jo vähän rikkaruohonnyhtämisreissulla. Vähän taikoa tässä,sitten yritän jatkaa vielä, sen mitä olapäät sietävät.Oliskohan se lohdutus piakkoin tänne päin suuntaaville, ettyö kyllä se tästä vielä viilenee, ei koko kevät ole näin kuumaa, se hyppii ylös alas ennekuin asettuu kesän normaalilämpimiin.
Annukka kyseli, että miten ne juutalaiset aina jaksaa muiostella sitä Egyptistä lähtöä vitsauksineen? Yhdessä pesahlaulussa sanoyaan, että ajatelkoon jokainen olevANSA juuri se, jonka Jumala vapautti Egyptin orjuudesta. Ja muistuttaahan se Jumalasta, joka toimii vielä tänäkin päivänä.
Ja kristillistä pääsiäisviikkoa myös vietämme. Ja saamme sanoa, että juuri minun tähteni Jeesus kuoli ristillä-
Yksi Ehrnroth kirjoitti blogissaan rajua asiaa Lutheruksen juutalaisvastaisuudesta, ihna oikein. Jäin miettimään, miten hän saattoi myös syyttää juutalaisia Jeesuksen tappamisesta. Eikä hn ollut sisäistänyt sitä asiaa, että kun sen kerran piti tapahtua. niin mukana oli myös tämä pappiskansa. Olisko suomalaisaten pitänyt se tehdä.
Erräästä toisesta lehdestä luin Lutherin sanonen, että pitää luke a Raamattua ......Ja soisinkin, että kaiki kirjani haudattaisiin maahan yhdeksän kyynärän syvyyteen.....Ainakin ne juutalaisvastaiset kirjat.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.04.2017 11:10

:roll: Ai niin, piti vielä sanoa, että tällä hetkellä sitruspuut kukkivat ja tuoksu on huumaava, toivottavasti vielä jonkin aikaa, että maahan tulevat saavat sen kokea, :)
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja