tuumis

Huhtikuu

Huhtikuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.04.2017 10:47

Aprillia :-) Hupsista,vaan kun meinas unohtua uuden sivun aukaisu. Onneksi Eeva mainitsi kirjoituksessaan tästä mokasta.
Aikaa vaan hujahtaa ettei keho pysy ajatusten mukana saati päivitykset täällä. Olen huomannut että on eloni kuin hidastettua filmiä katsoisi toiminnan suhteen, aatos vielä lentää mutta niin vilkkaasti ettei niitä kiinni saa :-) Kyllä te tiedätte mitä yritän kuvata.
Tämä tänne kirjoittelu samaa eli ajatuksissani höpötän teille mutta mitään jälkeä ei jää eli sormet hidastuneet vai missä vika vika vika vika.....

Iloitaan tänäänkin ja nautitaan Luojamme antamista armon päivistä. Olisi oikeesti mukava tietää ketä täällä vielä käy näistä kirjautuneista, eihän liikaa pyydetty jos vaikka yhdellä sanalla ilmaiset käyväsi täällä.
Mielenkiinnolla seurannut miten tuumiksen käy jos kirjoituksia ei viikkoihin näy. Uskon näin että Taivaan Isän tahto on että vielä hetken jatkamme.
meju
Ylläpitäjä

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 01.04.2017 11:54

Tervehdys kotiväki!
Yleisradio ei voi tehdä tänä vuonna yhtään aprillijuttua koska heiltä oli putkahtanut esille kolme valejuttua :o
Useissa sanomalehdissä on hauskat aprillit kunhan ne oivaltaa... http://www.suomensanomalehdet.com/
Nythän mun ei tarvi kertoa teille Rap-saarnaajasta koska se olikin tositarina eikä aprillia.

Kristittyjen ajatukset kulkevat
ristiin ja poikkiteloin,
sillä ne ovat peräisin Golgatalta.

Aina meitä ollaan riisumassa ja pukemassa, maailma pukee ja Jumala riisuu, tämmöinen mielialataistelu.
Tämän lisäksi saamme lohdutuksen Jumalalta ja toivon...
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."

Maikka huuhdahtaa Syömään!! pitää mennä kattoon ettei se oo aprillia :o
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.04.2017 14:12

Unohtuipa koko aprille, ei kukaan tehnyt mulle ainakaan.
:roll:
Mutta täytyy kertoa tämän päivän kokouksen jälkiosa, jossa yksi seurakuntalaimme esitti trodistuksen rukousten voimasta.Olluy nyy seurakunnan jäsen ja uskossa 8 vuotta. Sitä ennen hän erehtyi takaamaan hyvän ystävänsä, talo rakentamista varten N.vuonna hänelle tuli pankilta kirje, että takuusumma on puolimiljoonaa sekeliä, neljällä jattuna euroina.Nämä vuodet ovat olleet koko perheen kivirippana kaulassa. Heillä on ollut eri kaklimiehiä auttamassa, I ON varma, että seurekuntalaisem rukoukset ova olleet se voima, jolla asiat edestyivät. puolunmijkoonn sekelin summa saatiin lasketuksi 25 000 sekelii.Ylistys Herralle.l :D :P :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 01.04.2017 16:53

Aika kuluu nopeasti nyt jo Huhtikuu olemme taas ohittaneet pimeän talven. Kiitos Jumalan! Perheen kanssa on aikaa vietetty, lapsiakin olen saanut hoidella. TV.7:sta ihania lasten ohjelmia olemme katselleet.

Tiina kirjoitti että mustakalla on nupuillaan varmaan jo kukkii. Jadissa vanhat parakit puretaan ja uutta on noussut tilalle. He tarvitsevat rukouksiamme, että uudet asukkaat kotiutuisiva. Koko maailman tilanne on outo, Herra armahda meitä. Raamatun Sana on luja, lupaukset pysyvät muuttumattomina. Kun näette kaiken tämän tapahtuvan niin nostakaa päänne, Jeesus on tulossa. Haluaisimme että kaikki rakkaamme olisivat valmiina kun tämä tapahtuu.

Eevalla on ollut taas hurja vauhti,
Ullan Ystävänä kiitän että olitte järjestäneet hänelle juhlan. Kiitos.
Siunauksia Ylhäältä kaikille!!!
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 02.04.2017 10:41

luuk 22:39->
Ja hän meni ulos ja lähti tapansa mukaan Öljymäelle, ja hänen opetuslapsensa seurasivat häntä.
Ja tultuaan siihen paikkaan hän sanoi heille: "Rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen".
Ja hän vetäytyi heistä noin kivenheiton päähän, laskeutui polvilleen ja rukoili
sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.
Ja kun hän oli suuressa tuskassa, rukoili hän yhä hartaammin. Ja hänen hikensä oli niinkuin veripisarat, jotka putosivat maahan.
Ja kun hän nousi rukoilemasta ja meni opetuslastensa tykö, tapasi hän heidät murheen tähden nukkumasta.
Niin hän sanoi heille: "Miksi te nukutte? Nouskaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen."

Eilen kuuntelin saarnaa kyseisestä tekstistä, aina se koskettaa Jeesuksen kärsimys, syntiemme tähden.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Minua puhutteli se minkalainen olen rukousystävänä toiselle, nukahdanko ennenkuin taistelu on alkanutkaan,
olenko kuin muuttolintu joka syksyllä lähtee.
Jeesus kehoittaa rukoilemaan ja vielä hartaammin kun tuska on suuri, olenko rukousystävänä rinnalla vai
jääkö ainoaksi tukijaksi taivaan enkeli?
Pohdiskelen elämääni Jeesuksen seuraajana useinkin, armoa se on että saa olla Jumalan lapsi ja perillinen
ansioton armo osakseni tullut.

Psalmista 115:
Te olette Herran siunatut, hänen, joka on tehnyt taivaan ja maan.
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.
Mutta me, me kiitämme Herraa, nyt ja iankaikkisesti. Halleluja!
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 02.04.2017 22:49

Aprillipäivän jälkeen olen jo toipunut :mrgreen:

Terveiset vaan kaikille teille kevään odottajille ja ihailijoille talveni ensimmäiseltä eiliseltä hiihtoretkeltä!
Joutsenien kevättoimia sain seurata suksien päältä.
pappa

ViestiKirjoittaja meju » 03.04.2017 07:31

Herätkää!
Onpa ollut pitkä tunti kun taas niin aikasin heräsin, kelloa katsoessa tuntuu ettei viisari mene yhtään eteenpäin eikä päivä taida tullakkaan. Tiedämme että varmasti päivä tulee vaikka ajan kulu on niin erilaista, toisinaan tuntuu että viisarit pyörii itsestään eikä millään ehdi mukaan.
Ajattelin Jeesuksen tulon odotusta, ajankello osoittaa viisatein että tulonsa lähellä mutta miten se tuntuu että aika pysähtynyt ja jotenkin käy niinkuin päivän odotuksen ......

Oikeesti kaksi tuntia jo hereillä ollut niin alkaa tympiä tämä odottelu :-) Onneksi mietinämyssyssä paljon asioita joita nappailen sieltä. Eilen olin srk.ehtoolliskokouksessa ja samalla sain kuulla uuden työntekijän puhetta. Tykästyin häneen kovasti , Päivi Kaila ja miehensä Hannu, varmaan googlella löytyy tietoja.
Tämän tilaisuuden jälkeen menimne Martan kanssa Soropin ( googleta ) 25v juhlaan. Oli kuin eri maailmaan oltas hypätty eli srk.ssa oli niin ihanat laulut, puheet ja tunnelma. Täällä taas elämän murretut omineen lauluineen ja puheineen mutta ymmärrän Jeesuksen esimerkistä että heidän keskelle meidät on lähetetty jakamaan murrettuna murrettua leipää. Niin se ei käy että saarnaamme joltain oman minä hyvän korokkeelta vaan laskeuduttava ihmisrnä ihmisen tasolle. Kuinka hyvälle tuntuu kun kuukausienkin tutustumis yritysten jälkeen kuuluu kadulla tervehdys MOI :-) tai niinkuin eilen " tule meidän pöytään ". Mitäkö saarnasin, noh mainitsin vaan että olin seurakunnassa :-)
Viinapiru ( löytyy googlella ) esittivät myös siellä, nämä videolla olevat pääosanesittäjät edelleen seilaavat puistoissamme ja joku sanoo moit minullekkin :-)
Kaupunginjohtajakin oli paikalla ja piti hyvän puheen ja ehkävhänkin joskus moikkaa :-) :-) :-) :-)

Tälläisiä menoja eilen ja tänään lähiötalon kerhoon mummojen ja pappojen seuraan. Mikä hälyttävintä niin tässäkään jpukossa ei mpnta uskovaa vaikka ajallisesti elämänkello tikittää viimeisiä vuosia. Kyllä humpat innostaa mutta jos vähänkin hengellistä niin ilmekkin synkistyy. Ollaan kaikkien ojien varsilla jakamassa murrettuna murrettua elämän leipää Jeesusta Kristusta.
Iloa alkaneelle viikolle muruset <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pappa » 04.04.2017 23:34

Taitaapi olla porukka auringon otossa?
Kaunis ja lämminkin iltapäivä täällä, joskin tuulinen. Viime tipassa otin aprillipäivänä sukset esille, nyt vesi virtailee pihamaalla, vaikka vielä lunta onkin.
On Jumalan osoittamaa suurta rikkautta, että voi nauttia keväisistä päivistä muun meille annetun hyvän lisäksi.
Huomiseksi taitaa olla luvassa kehnompi keli mutta onpahan sisähommia kalenteriin merkittynä. ...Huh :o , mikä sana tulikaan kirjoitettua, "K-a-l-e-n-t-e-r-i". Eihän mun enää pitäis tuollaista missään tarvita, kun elän niin sanottua omaa aikaani ilman huolten ja huolehtimisten häivää ja nautin "huru-ukon" leppoisasta kiireettömyydestä.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.04.2017 10:21

Huomenta päivää ystävät. Se Papan puhuma tuulinen sää taisi tulla nyt tänne. Ns mimosa eli tämä pitkälehtinen akaasia taipuu ihan maata myöten tuulen mukana.Ei siellä nyt hatut pysy päässä, eika villamyssyäkään viitsi panna kun toisaalta lupasivat plus 28 tälle päivälle :o
Oltaisiin menossa taas muutama mummo Malhan osssstoskleskukseen, katselemaan, juttelemaan toistemme kanssa ja myös samalla syömään.Paljon muutakin väkeä siellä lienee kun lapsilla kai jo pääsiäisloma alkanuut.
Kyllä sitä kalenteria välillä pitää käyttää. kun on pakko kirjpitella sinne ylös pakollisia menoja tai vapaaehtoisiakin. Ei muuten muista.Välillä täytyy bussissakin muistaa mihin on menossa. Eli täytyy sanoa kuskille. :mrgreen: Nyt näes mullekin sattui niin, että kortiin lätkäistiin rahaa ja tällä kortilla voi nyt sitten ajaa eri pituisia reittejä jakoneen antamassa lapussa lukee paljonko erahaa on jäljellä. Siitä on jo puhuttu jonkin aikaa, mutta mulle se tuli nyt kuskin oikusta, pani koko rahalla. kun ei tainnut olla vaihtorahaa :mrgreen: :mrgreen:
Ensi sapattina mweidän seurakunnassa Herrsan pyha ehtoollinen. Miten siihen voi valmistautua, muuten kuin sanomalla Ole minulle syntiselle armollinen, tänäänkin.
Koivun kukinta Suomessa vähäistä tänä keväänä, sanottiin. Täällä kukkii mimosat, sypressit, heinät ym. ;)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 05.04.2017 20:55

Eliina Heinonen
Rakas lähettäjäni!
Toissapäivänä tulimme Lapua-Seinäjoen reissulta, jossa olimme Vapaakirkon vieraina. Siellä on aina yhtä lämmin vastaanotto ja sinne on aina yhtä hyvä mennä. Kaipaisin edelleen lisää töitä tähän kevääseen, mutta niitä ei ole näyttänyt tulevan.
Asia, josta nyt sinulle kirjoitan, liittyy tähän hetkeen - ja erityisesti Jeesukseen. (Niin kuin se voisi mihinkään muuhun liittyäkään. Kalajoen Jomppe kysyi minulta kerran ollessamme jossain puhumassa, että mistä aion puhua. Vastasin: ”Jeesuksesta.” ”Niin, Jeesuksesta, Jeesuksesta, mutta mitä hänestä?”, jatkoi Jomppe. Siihen sanoin hänelle, että ”en minä sitä vielä tiedä”.)
Kerron nyt sinulle: Kun Jeesus oli murheellinen, hän itki.
Ensiksi otan Joh. 11. luvusta kertomuksen Lasaruksen kuolemasta. Jeesus oli Martan, Marian ja Lasaruksen ystävä, hehän olivat sisaruksia. Kun Jeesus lähti heidän luokseen, hän näki ensimmäisenä Martan. Martta sanoi Jeesukselle, jae 21-22:
”Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot.”
Joh. 11: 25-27: Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?” Hän (Martta) sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan.”
Joh. 11:33-36: Kun Jeesus näki hänen itkevän ja hänen kanssaan tulleiden juutalaisten itkevän, joutui hän hengessään syvän liikutuksen valtaan ja vapisi; ja hän sanoi: "Mihin te panitte hänet?” He sanoivat hänelle: "Herra, tule ja katso. Ja Jeesus itki. Niin juutalaiset sanoivat: "Katso, kuinka rakas hän oli hänelle."
Jeesus näkee ihmisen tuskan ja surun ja itkee sitä. Hänellekin olivat sisarukset rakkaita. Hän näki kaipauksen, mikä sisaruksilla oli, vaikka tiesikin tulevansa herättämään Lasaruksen kuolleista.
Luukas 19:41-44: Ja kun hän (Jeesus) tuli lähemmäksi ja näki kaupungin (Jerusalemin), itki hän sitä ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävä sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta; ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
Jeesus itkee sitä, kun koko maailmassa yhä vähemmän annetaan Jumalan käskyille arvoa ja kuljetaan oman tahdon tietä eikä kysytä Jumalalta neuvoa. Jeesus itkee eniten sitä, kun emme anna elämäämme Hänelle!
Matt.13:14-15:
Ja heissä käy toteen Esaiaan (Jesajan) ennustus, joka sanoo:
”Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.”
Jeesuksella on tuska, että elämme kuin pellossa emmekä muista etsikkoaikaamme.
Luuk. 22:39-46 Ja hän (Jeesus) meni ulos ja lähti tapansa mukaan Öljymäelle, ja hänen opetuslapsensa seurasivat häntä. Ja tultuaan siihen paikkaan hän sanoi heille: ”Rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen.” Ja hän vetäytyi heistä noin kivenheiton päähän, laskeutui polvilleen ja rukoili sanoen: ”Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun.” Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä. Ja kun hän oli suuressa tuskassa, rukoili hän yhä hartaammin. Ja hänen hikensä oli niin kuin veripisarat, jotka putosivat maahan. Ja kun hän nousi rukoilemasta ja meni opetuslastensa tykö, tapasi hän heidät murheen tähden nukkumasta. Niin hän sanoi heille: ”Miksi te nukutte? Nouskaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen." ”Henki tosin on altis, mutta liha on heikko.” Matt. 26:41
Miten helposti me nukahdamme. Jeesus kehottaa meitä olemaan valveilla joka hetki. Nukahdamme emmekä ajattele sitä, olenko minä oikealla paikalla Herran edessä, haluanko minä noudattaa Jumalan käskyjä. Siihen tarvitsem-me valvomista.
Jeesus oli suuressa tuskassa. Mutta hän oli jo ennen ihmisen luomista ottanut Jumalalta tehtävän lunastaa meidät synnin pauloista ja antaa meille syntimme anteeksi. Jeesus syntyi kuollakseen meidän tähtemme ja sovittaaksemme meidän syntimme.
Kun Jeesus oli ristiinnaulittu ja kuollut, tuli pääsiäisaamu. Luuk. 24:1-8: Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he (naiset) tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit. Ja he havaitsivat kiven vieritetyksi pois haudalta. Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista. Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa. Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta? Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa, sanoen: ´Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä nouseman ylös.´" Niin he muistivat hänen sanansa.
Joh: 20:19: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
Meilläkin on kohta kiirastorstai ja pitkäperjantai. On hyvä, että silloin muistamme Jeesuksen kärsimystä ja tuskaa. Mutta sen jälkeen koittaa pääsiäisaamu. Jeesus on ylösnoussut kuolleista. Hän sanoo myös sinulle: Rauha sinulle! Syntisi on sovitettu ja sinä tulet elämään iankaikkisesti Jumalan luona.
Siunattua pääsiäisen aikaa sinulle ja rakkaillesi!
Rukousaiheet: 1. Nuorehkon miehen haimasyöpä. 2. Mikon asunnonmyynti. 3. Kahden Johannan avioero ja lapset, jotka reagoivat voimakkaasti. 4. Pekalle töitä. 5. Päivin kivut. 6. Salmen liika työmäärä. 7. Kahden työtoverimme vakava sairastuminen. 8. Jaksamista ja voimia kaikille joiden puolesta on rukoiltu.
Huhtikuun työt:
* 7.4. ja 11.4. Ruoanjakelu, Kuopio * 16.4. Joensuu, Vapaakirkko, bändin kanssa
* 22.4. Majataloilta, Ravintola Aika, Kuopio * 6.5. OPKO, Kuopio
Tutustuithan jo pääsiäiskeräykseemme!
rine

Seuraava

Paluu Tuumailuja