tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja amanda » 21.03.2017 14:11

Tänään Tiistaina näyttää harmaalta ja sateiselta, kyllä sen kestää näin keväällä kun on jo valoa tarpeeksi. :D
Eilen oli hyvä päivä, lääkärini suostui antamaan minulle kipu laastarin kun en pysty kävelemään kerralla kuin lyhyen matkan, ja vetää selkää pahasti etu kumaraan kivun takia, rukoilen että tämä keino auttaisi ja voisin tehdä kävely lenkkejä. ;)

Eilen oli myös Krs. eläkeläisten kk.kokous, siellä oli TV.stä tuttu Pekka Reinikainen puhumassa, ostin kirjan ELÄIMET OPETTAVAT. Hänen puhetyylinsä oli täynnä huumoria ja tietoa Jumalasta kaiken luojasta sekä meidän luotujen ihmeellisyydestä. Ei sattuma, ei kehitys oppi voi sellaista saada aikaan. :o

Kaikkia meitä tässä foorumissa tarvitaan, ollaan vain sitä mitä ollaan se saa aikaan hyvän sekoituksen. Joku se aina kuiskuttelee korvaan sinä olet niin huono kirjoittamaa YM.YM. Jokaisella on paikkansa jokaista tarvitaan, aina löytyy siemeniä jotka jossakin kasvavat ja syntyy elämää. Eräässä runossa sanotaan:" Suo kukkia nousta maahan joka jäänyt on selkäni taa." Tippukoon Sanan siemeniä rakkaittemme sydämien maahan.

Psalmi 104 sopii hyvin siihen mitä eilen kuulin. Hyvin Hän on kaiken tehnyt aikansa. :!:
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.03.2017 18:37

Amandalle tiedoksi, että hänen tykästämänsä mustakalla jo nupulle, pi3net siniset iirikset aukenevat iltapäivisn iloksmme, jos ehtii ja jaksaa käydä ulkona edes vähän.Näistä Jumalamme ja Luojamme antamia pieniä ilonpilkahduksia ja luonnon kauneutta. :roll: :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 23.03.2017 19:50

Ilmaiseksi Jesaja 55
"Ostakaa rahatta", evankeliumin sanoma on että Jeesus on meidät lunastanut omalla verellään, eli maksettu on kallis hinta. Pelastus on ilmaista jos sen vastaan otamme.

Tuli ajatuksiini kun tänään kävin ilmaisessa käsihoidossa joka oli Body Shopissa, joku aika sitten ilmainen hieronta hierojakoulussa ja etenkin näin vaalien alla on ilmaista kahveeta, soppaa, makkaraa yms. Meillä on tapana viestitellä kavereitten kesken näistä ilmais jutuista ja tosi kivaa että kaverille kans. Eilen yksi ystävä soitti että nyt mene käsiäs pehmittämään ja niinpä tottelin, puoli tuntia sain hyvää hoitoa.
Eli tämmöisiäkin kivoja päivän piristyksiä kun vaan ottaa vastaan kutsun ja lähtee liikkeelle.
Näin on evankeliumikin jos sitä ei ota vastaan niin ei voi kokea Jeesuksen rakkaudellista hoitoa.

Tänään taas maalle menen viikonlopuksi, eli reissumummo olen. Ihana ilma tänään ollut, kävelin kaupungilta ja nautin auringon lämmöstä. Vaihdoin kevyemmät kengätkin, tuli niin tyttömäinen olo että ois voinut vaikka ruutua hyppiä. Muistan sen tunteen lapsuudesta kun sai laittaa kesäkengät jalkaan niin olipa mukava juoksennella.

Toivotan sinulle kepeitä askelia ja keväistä mieltä :-)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Eeva » 25.03.2017 10:15

Shabat salom Terveisiä Sapattiaterialta! :)
Eilen uusien ystävien kanssa ajoimme toiseen kaupunkiin ja kyllä kannatti. Oli yhteyttä ja on se ihmeellistä kuinka Israel yhdistää. Aivan upeat ruoat. Jos tuollaisen söisi ravintolassa satasen saisi pulittaa. Nyt vain 20 e. Kyllä olemme onnellisia, kun saimme tämän mainion sapattiaterioiden tekijän takaisin K-Suomeen. Hän oli perustamassa kahvila Ropaa Helsinkiin.
:) Nuoriso tuli meille viihdyttäjäksi kuntoutujalle. Kun tulin oli vohveli lautasella odottamassa. Tunsin, että olen odotettu. Olivat hakanneet talven aikaan pursunneet naulatkin.
:) Meju kirjoitti lampaista. Minulla on kirja, joka oli ihan hittini -80 luvulla. Siinä kerrotaan tarkkaan lampaasta ja paimenesta. Yritin hakea kirjahyllystä, mutta eipä helposti löytynyt. Mutta löysin meillä tiistaina olleen puhujan kirjan YÖLYHTY, Aune Inkeri Keijonen. Enpä tiennyt omistavani sellaista, painettu -94. Olisinpa löytänyt ennen tiistaita. Huomaatte, kuinka en usein hyllylläni käy.
:) Olipa meillä äiti-tytär juttu, kun olimme yhdessä vastuutehtävissä Tuomasmessussa. Toivomukseni tietysti, että tytär ottaisi luettavakseen ykköskirjan. lukee paljon, on kirjaston kova käyttäjä.
Olen niin kiitollinen meidän Raamattupiiristä. On keskustelua, kysymyksiä ja hauskaakin meillä on. Kukaan ei ole toistaan etevämpi ja aina avautuu uutta. Nytkin jokainen tuli.
Huomenna sitten kesäaika ja lukumummo lähtee Kirjamessuille mummoilemaan.
Ps.92 Hyvä on aamulla kertoa armostasi ja illalla uskollisuudestasi!
Eeva

ViestiKirjoittaja pappa » 26.03.2017 22:26

Tuohon kirjoitteluun: Meijän uusi pappi kertoo, ettei tykkää kirjoitella mutta jo avasi seurakunnan sivuille bloginsa ja onhan sinne kertynyt useita kirjoituksia hengelliseen elämään liittyen.
Mä en ymmärrä mitään blogeista, Instagrammeista, tindereistä tai whatsapeista. Kai ne on myöhemmin syntyneitä varten, mutta täällä on ihan kiva joku ajatus heitellä silloin tällöin. Tää innostus kai aikanaan 2004 lähti Kotisataman tällaisesta foorumipalstasta ja sieltä jäi monia ystävyyssuhteita elämään ja kirjoittelu oli paljon "livenä" kuin nykychateissakin oletan olevan. Tässä ei nyt sellaiseen ylletä, kun joukkomme on pienehkö. Kuitenkin usko Kristukseen yhdistää ja luo yhteydentunteen, vaikka elämänpiirimme ovatkin yksilöllisempiä kuin jossain senssipalstoilla, jollaisen lisänä em. keskustelufoorumi aikanaan palveli.
Te jotkut täällä olevat olette kertoilleet "Helmen" ajoista, josta mulla ei ole mitään tuntumaa. Varmaan se yhdistää vieläkin teitä tämän palstan vakio-osakkaita, vaikka muutamat ovatkin siirtyneet kirjoittelijoista näkijöiksi maailmaan jota me vielä haikailemme.

Omalla kohdallani yön unet usein tuovat esiin asioita, joita kirjoittelen muistiin. Niitä vain harvoin voi näin yleisesti jakaa. Joskus muusa kysyikin, mitä niille sun kirjoituksilles tehdään, jos satut äkisti poistumaan tästä elämästä? Siinäpä pulma. Ehkä nuo joskus aika kipeätkin ja kuvitelmien synnyttämät vaikutelmat on paras haudata, vaikka joskus sanoinkin, että tarinoita tai näytelmiä niistä voisi laatia. Mutta koska kalajutut eivät ole täällä "in!", en kerro esimerkkiä tekstimuodon saaneesta yön seikkailusta.

Suokaa anteeksi julkinen höpsöttelyni!

Tänään seurakuntamme kokouksessa kerroin, että huomaan lääkärin aikanaan eläkehakemukseen kirjoittamansa luonnehdinnan vaan voimistuneen vuosien myötä. "Hajamielinen professori" lienee aika osuva, vaikka opinnot ja väittelyni eivät ole läheskään loppusuoralla.
Siitä kuitenkin iloitsen, että Vapahtajani on jo yhteyteensä kutsuessaan tuntenut millaista tekoa olen ja siitä huolimatta kelpuuttanut seuraansa.

Nyt täällä tuntuis alkavan säätieteilijöiden ennustama myrskyinen ilma. Päivällä jo räntää ja vettä roiski. Nyt kuuluu melkoinen tuulen kohina ja välillä on kirkas taivas ja vuoroon synkkä. Suokoon Herramma, ettei vakavia vaurioita syntyisi, vaikka sähköt katkeilevatkin ja rata kuulemma jossain Kouvolan - Mikkelin välillä poikki kaatuneiden puiden vuoksi.
Katsellaan sitten jännittäviä unia, kun ruudut pimenevät.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 29.03.2017 13:04

Onpa tässä päiviä vierähtänyt ettei ole tullut kirjoitetuksi. No eipä kummempia ole tapahtunutkaan, eikä muualla ole käyty kui fysioterapiassa, jossa eri vehkeillä piti olkapään lihaksia vahvistettaan. N muut viat mitkä tulleet, ovat jäämässkin, ei niitö pois saa.
Voi että, myrkyä ja mylväystä teillä. :roll: :( Meillä taas kevään lämpimiä päiviä, huomenna ehkä jopa sarav, etelästä, ja siinä voi olla hiekkaakin sitten.
Oliskohan sitä jo, kun nenä vuotaa koko ajan, ja mimosassakin vasta muutama kukka auki. MUtta taitaa iolla muita siitepölyjä ihan tarpeeksi.
Olen jo muutamina päivinä nyhtänyt rikkaruohoja tästä ymp'risöstä, ja niitähän tulee riittämään.....ne pitää saada pois. kaikki, kuivina ne olisivat tulipalovaara, Jos vain muistaa käyttää myös oikeaa kättä niin terapiasta sekin käy.
Pesah ja pääsiäinen lähestyvät. Täkäläisissä kodeissa varmaan jo alkanut kova pääsiäissiivo, että kaikki hamets eli hapatus, tavalliset leivän murutkin poiskodista.Mulle vain tavallinen siivous tehdään.
Kävin kyllä yhden hyvän työn tekemässä, näin roskia pursuavan pöntön, johon olhikulkijat pkai panneet roskiaan.......vein ne suurempaan roskikseen. Kun ei ole tullut käudyksi viime aikoina roskkierroksilla niin edes tömö. :lol:
:lol: uin uudelleen ns Euroopakronikan, 6 osaa. Toisen maailmansodan ajalta, tai muutamilta vuosilta ennen sitä. Antisemitismiä jää ihmettelemään, noinanaikoina, ja taas nytkin. Vieläköhön nytkin käytetään syhhynä jossakin meidän Jumalamme tappajina juutalaisista?? Ainbakin se oli silloin kovasti esilä ja vuosisatoja sitä ennen.
Kuinka voi vihata juutalaista jos rakastaa tai sanoo rakastavansa heiän ja meudän Messiasta, juutalaista Jeesusta :roll: :roll: :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 31.03.2017 20:25

MInullakin mennyt aika etten saa kirjoitettua tänne mitään, työssä kuluu päivästä
se paras aika, kotiin päästyä on aina omat rutiinit ja pian on yö käsillä.
Kelloa siirrtty ja antoi se iltaan enemmän valoa ja kauniita päiviä ollutkin
ja hanki kantanut yöpakkasten jäljiltä.
Vaalit tulossa, muistetaan kristittyjä ehdokkaita.

1. Herra tässä paikassa / käy taas keskellemme, / siksi tulvii kiitosta / laulu sydäntemme. / Armon Henki lohduttaa / Herraan uskovaista, / niin kuin äiti rakastaa, / hellii pienokaista.
2. Tänään laulan iloiten / lunastuksestansa, / ansiosta Jeesuksen / veisaa Herran kansa. / Vaikka loppu maailman / saapuu lähemmäksi, / armovirta Golgatan / ei käy vähemmäksi.
3. Laulut toiset vanhenee, / laantuu niiden voima, / mutta tämä etenee / ja on aina soiva. / Maailma ei tiedäkään / voimaa suurenmoista, / että Jeesus verellään / syntivelan poistaa.
4. Kiittäkäämme Karitsaa, / kaikki uskovaiset! / Kiitosvirttä veisatkaa, / armon sukulaiset! / Kaikki, kaikki yhdessä / kiittäkäämme Luojaa / ja myös Herran Henkeä, / rauhan, voiman tuojaa! (siionin kannel 75)
Siunausta elämäänne kaikessa!
rine

ViestiKirjoittaja meju » 31.03.2017 21:44

Taas elämme kuin viimeistä päivää, noh taitaahan se ollakkin kuukauden viimeinen päivä. Hyvä että Rinekin jaksoi kirjoittaa ja huudahtaa " paikalla " :D
Äänestämässä kävin tänään joten velvollisuus suoritettu ja Jeesukseen uskovalle ääneni annoin.
Nyt voinkin nauttia eri puolueiden tarjontaa ja huomenna olis Tapiossa klo 11 elokuva ilmainen yms. Saas nähdä minnekkä askeleet kuljettaa. Tänään kävin euron aterialla Ort.srk. tarjoamana. Käy kaikkien tarjoukset :) Arvaatte varmaan että uusia juttukavereita löytyy tällä tavalla.
Lueskelin tulevan heinäkuun kirkastusjuhlien ohjelmaa ja tosi hyvää tiedossa, laitahan Rinekin kalenteriin muistutus 29.7 Heinävedelle.
Tiinasta olin jo hädissäni kun ei näkynyt kirjoituksia mutta onneksi kaikki ok ja piipahtanut täällä.
Papan ei pidä kirjoituksiaan piilotella vaan talentti käyttöön rohkeasti.

Huomiseen jHs <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Eeva » 01.04.2017 09:01

:D Hyvää huomenta! Nyt saa kirjoitukset mennä vaikka aprillipäivän piikkiin.
Ensiksi kerron, kun meillä oli suuret juhlat. Yads Hamonan perustajajäsen Ulla Peltonen täytti 85v ja olin mukana järjestämässä yllätysjuhlia. Hoidin kuljetuksen. Jo päivällä meillä oli Raamattupiiri, johon Ulla tuli myös. Siellä muistimme kukin, kortein, lauluin ja siunauksin. Ulla ehti vähän levätä, kunnes hain hänet. Kaikki pysyi Ullalle yllätyksenä. Väkeä oli kohtalaisesti, olihan sinne järjestetty ICEJ:n tilaisuus ja upea kakku. Ulla sai sinivalkoiset kukat kultakirjaimin kirjoitettu teksti mukana. Ulla oli onnellinen, kun saattelin kotiin. Kuvia panin FB:n ja mielestäni Ullasta oli hyvä kuva.
Meillä oli Huhtasuon kirkossa viimeinen ruokailta. Kun 1986 valmistunut suuri kirkko meni eilen kiinni. Hometta. Täällä on lähikirkkomme ja suuri keskusseurakuntatalo samassa tilassa. Surullista. Herra ei asu käsin tehdyissä temppeleissä... Ruokailta oli mainio. Koskaan ennen ei ole ollut niin monta todistusta. Me laulajat aivan spontaanisti todistimme ja lauloimme Jeesuslauluja. Minäkin kerroin Sinua siunata tahdon laulun jälkeen, miten laulu on syntynyt. Siinä on elävä esimerkki, kuinka Jumala puuttuu asioihin ja haluaa , että siunaamme emmekä kosta. Tapahtui Hyvinkääläisessä koulussa.
:) Olin viikonloppuna Lukumummina Kirjamessuilla. Tunsin kierrellessäni, että olen väärässä paikassa. Mutta oma osuus meni hyvin ja sain t-paidan palkkioksi ja hävitin käsineeni.
:) Olin viikolla myös Kr. eläkeläisten tilaisuudessa. Oli lauluvoittoinen. On ollut jumppaa, kuntosali vaikka niistä ei niin hyötyä olisi. Kuntoutujaa kuskattu ja hän hakee jo vaalimainokset postilaatikosta. Eilen aikoi imuroida. HOOOh! Imuri täynnä. Tyhjensi ja sitten pitikin jo levätä. Siinä makasi ja minä imuroin ja sanoin. Minä imuroin nyt sinulle. Nauroimme, koska avioliittomme ensimmäisellä viikolla mies sanoi minulle juuri noin. Siihen minä: Älä minulle imuroi vaan imuroi itsellesi.
:o Melkoinen tilanne oli SenioriFoorumin alkaessa. Vahtimestari seisoi ovella ja sanoi ambulanssi on tilattu. Meidän musiikkivastaava ei päässyt liikkeelle. Hänet vietiin. Mistä soittaja? Soitin yhdelle. Oletko tulossa? Hän oli venettä kunnostamassa ja menossa saunan lämmitykseen. Sanoin, että sinua tarvitaan! Hän suostui, pesi itsensä ja kampasi tukkansa. Kyllä helpotti. Juuri ehti, kun aloittelimme.
Kaikki meni hyvin. Minä luin keväisen runion. Musikantti sai lievän aivoinfarktin ja toipuu sairaalassa.
Onpa ollut tapahtumarikasta. Kävin katsomassa lonkkansa murtanutta.6 viikkoa maattava. Ei ole helppoa. Onneksi nyt lumet teiltä sulanneet ja voi ajaa pyörällä.
Talvi vielä pitää otteessaan., mutta kohta ne kukkaset nousee ja saamme iloita jo kaikesta hyvästä , mitä meillä on ja siitä, että olemme vapaaksi lunastetut. Olemme ihanan Jumalan tyttöjä ja poikia! :) :) :)
Eeva

Edellinen

Paluu Tuumailuja