tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.03.2017 15:18

Hyvä kun muistutatte rukousaiheista.......nyt kaikille flunssaisille ja muillekin pyydämme terveyttä....ja itsekukin saamme sanoa, kuten laulussa Muillekin kun armos annat, luoksein ennättäy.
Terveisiä Mevasaretin uudesta ostoakeskuksesta, muistuttaa Tampereen Koskikeskusta, samalla tAvalla keskellä näkee ylä ja alakertaan, sisäänmeno keskikerroksesta.Tulipa katsotuksi, mutta bussi ei mene kovin lähelle.
Eilen kuunnellessani Patmosradiota, siellä kerrottiin afrikkalaisten tavasta tervehtiä, uskovien.. Vastaantulika sanoo Jumala on hyvä, vastaus on Koko ajan. Ja taas kysymyklsenä Koko ajanko? Jumala on hyvä.
Ja muunnoksena oli että Elämä ei aina ole hyvä, vastaus kuitenkin että Jumala on hyvä....Koko ajan!!!! :) Tätä voisi sanoa itselleenkin.
Tämä viikko on erikoinen, sillä sunnuntaina oli mahtava lintusten eli kuopiolaisen kuoron Tsipporimein konsertti. Entisiä ja uusia israelilaisia lauluja, Pekka Simojone lauluja. Keskellä konserttia video Suomesta samalla kun taustalla kuului mahtavasti Finlandia. Niin upeaa, että minua itketti.
Tmä viikko myös puurimviikko. olisi mahdollista osallistua Esterin paastoon ja puurimjuhlaan. Saa nähdä, mitä jaksaa.
Huomenna tulee parturi kotiin, sama hinta kuin olisi kampaamossa. tukkani karmea kun leikkelin vähän takaa ja sivuilta itse. Kohta ei voi enää pitää myssyä päässä, joten kunnon leikkaus tarpeen.
Koko ajan Jumala on hyvä, tälläkin viikolla.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 10.03.2017 17:04

Herra.
Sinä et koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua.
Aina Sinä löydät uusia keinoja näyttääksesi,
että rakastat minua tällaisena kuin olen.
Kun ahdistus ja voimattomuus saavat minut lukkoon
enkä näe mitään mahdollisuuksia,
silloin kohtaat minut, olet voimakkaana läsnä.
Kun apeus tunkeutuu koko olemukseeni
eikä millään näytä olevan merkitystä,
silloin minussa syntyy ilo siitä, että pidät minua kädestä.
Kun tuomitsen itseäni ja velka on suuri,
silloin nostat minut pystyyn ja annat anteeksi.
Kun tiedän, että olen pettänyt Sinut
enkä ole lainkaan luottamuksesi arvoinen,
silloin ohjaat minut jo uusiin tehtäviin,
itse valmistamiisi tekoihin.
Kun nyt tulen tyhjänä eteesi,
Sinä otat minut majaksesi
antaessasi minulle itsesi pyhässä ehtoollisessa.
Herra - koskaan en ymmärrä valtakuntaasi,
mutta tahdon kiittää Sinua kaikesta sydämestäni.
Aamen.

(St Davidsgården)
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.03.2017 20:16

Tervehdys kotiväki :D Pitää nyt jotakin kirjoittaa kun taas sama venäläinen häiriköi kuvillaan.
Näyttää siltä että hän hyökkää viikonloppuisin jolloin on tuumiksessa hiljaista :o

Moni tunnettu julkisuuden ihminen on viime aikoina kuollut. Lähtösanat ovat olleet kirjavia mutta ei kuitenkaan
lohduttavia lähi ihmisille iankaikkisuuden edessä.
Jokaiselle tulee tilinpäätöksen päivä, eikä tasetta voi kaunistella. Meillä jotka uskomme Jumalaan ja hänen sanaansa on suuri vastuu
lähimmäisten kohdalla joihin voimme vaikuttaa.
Aina ei voi puhua mutta ensin onkin rukoiltava, rukouksemme muuttaa maailmaa ja siirtää Jumalan käsiä.
Aralian hengelliset lähtösanat muistan hyvin ja hänen vaikutuksensa vielä tänäänkin. Hän on Jumalan luona.
Minkä myötä voi autuaana kuolla, sen myötä voi onnellisena elääkin.

Jokainen uusi päivä on lainaa Jumalalta.

Herran armoa on se, että vielä elämme,
hänen laupeutensa ei lopu koskaan.
Joka aamu Herran armo on uusi,
suuri on hänen uskollisuutensa.
Sieluni sanoo: "Herra on kaikkeni, häneen minä turvaan."
Valit.3:22-24
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Lasse » 11.03.2017 02:44

Tervehdys kotiväki :D Pitää nyt jotakin kirjoittaa kun taas sama venäläinen häiriköi toistamiseen kuvillaan.
Näyttää siltä että hän hyökkää viikonloppuisin jolloin on tuumiksessa hiljaista :o

Moni tunnettu julkisuuden ihminen on viime aikoina kuollut. Lähtösanat ovat olleet kirjavia mutta ei kuitenkaan
lohduttavia lähi ihmisille iankaikkisuuden edessä.
Jokaiselle tulee tilinpäätöksen päivä, eikä tasetta voi kaunistella. Meillä jotka uskomme Jumalaan ja hänen sanaansa on suuri vastuu
lähimmäisten kohdalla joihin voimme vaikuttaa.
Aina ei voi puhua mutta ensin onkin rukoiltava, rukouksemme muuttaa maailmaa ja siirtää Jumalan käsiä.
Aralian hengelliset lähtösanat muistan hyvin ja hänen vaikutuksensa vielä tänäänkin. Hän on Jumalan luona.
Minkä myötä voi autuaana kuolla, sen myötä voi onnellisena elääkin.

Jokainen uusi päivä on lainaa Jumalalta.

Herran armoa on se, että vielä elämme,
hänen laupeutensa ei lopu koskaan.
Joka aamu Herran armo on uusi,
suuri on hänen uskollisuutensa.
Sieluni sanoo: "Herra on kaikkeni, häneen minä turvaan."
Valit.3:22-24
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Eeva » 11.03.2017 08:59

:o Mitähän kirjoittaisi. Toin koneen sänkyyn ja ei mitään mielessä, mutta haluaa olla porukassa, kotiväen kanssa. :)
Kun avasin radion, tuli Jerusalem-laulu ja sekös nostatti mielialaa.
Toisin oli eilen aamulla. Ajattelin aamujumppaa ja panin radion auki. Mikä ihme kanava: musiikki sellaista, että pää ei kestä ja sitten juontaja luki Seura-lehden pääkirjoituksen paastosta. No, ei se ainakaan ole kristillinen kanava. Lopuksi kehui kirjoittajan loppulausetta. Tiesiköhän poika edes sen olevan Raamatusta, Matt.15:15. Olihan se kr. kanava.
Viikko on hujahtanut. On ollut jumppaa, kuntosalia, mummoilua, sairaalassa käyntejä, raamattu-ja rukouspiiriä. Ystävä sanoikin, et taida paljon olla kotona. Puhelimessa aika hujahtaa. Kyllä vielä kotiaikaakin on ja ei minua pelota yksin olo. Kävihän minulla ruokavieraita ja yksi pariskunta, jonka rvalla on kaksi syöpää. Sainpahan pakasteita vähän tyhjemmäksi.
Kuntoutuja tulee tänään kotilomalle. Oikein yökotiin. Eli yön yli. Viikolla kävi fysioterapeutit katsastamassa talon ja kahvojen laittaja tulee ti. Minulla päiväkahvivastuu silloin, mutta vävy tulee kaveriksi.
Aikuiselle on äärettömän vaikeaa tulla avuttomaksi, heikoksi. Haluaisi tehdä kaikki itse, kuten ennenkin. Taitaa olla yleistä, meillä nyt kohdattua. Uskon keskeinen sanoma on vapaus, anteeksianto ja suostuminen siihen, että Jeesus kantaa sairaudessakin. "TULKAA MINUN TYKÖNI KAIKKI TYÖTÄ TEKEVÄT JA RASKAUTEUT, NIIN MINÄ ANNAN TEILLE LEVON." Tarkoittaakohan tämä RASKAUTETUT myös sairautta. Nyt tuli mieleeni, että voisikohan sille viereisellä petillä olevalle antaa kortin. Ei ole puhuttu mitään hengellisistä asioista. Meidän kuntoutuja taitaa päästä viikon kuluttua kotiin. Jospa silloin antaisi kortin vieruskaverille. :) :)
:) Vanhoja kirjoja on tullut tarkasteltua ja sieltä David Wilkesson: Jumala ei ole unohtanut sinua! Hän tietää tarkalleen missä olet, mitä käyt läpi juuri nyt, ja Hän pitää silmällä jokaista askeltasi polkusi varrella. Hän antoi enkeleitä sinne, ettei käynyt pahemmin, vaikka hetkeksi siirrettiin syrjään.
:) Jäädään Vapahtajamme turviin. Se on paras paikka maailmassa, Jumalan syli! :) :) :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 11.03.2017 15:18

Aööakan mukaan elämme kahden puurimin väliaikaa. Varhennettu oli torstaina ja varsinainen, joka olisi sattunut tälle sapatille, mutta siirretty huomiseen. Meillä olikin nyt erikoinen sapattikokouskin kun lapset tulivat upautuneina.....oli siin. sotilasta, vartijaa, sairaanhoitajaa, pikkupeikkoa, pikkuprinsessaa ja prinssiä. :o
J tavallisesya poiketen myös opetuksen aiheena oli Esterin kirja, sen ihmishahmot, ha mitä ne opettavat.
Jerusalem Postissa oli keskiviikkona artikkeli, jonak otsikko oli Juuri tällaista aikaa varten.
Mordekai sanoit nuo sant Esterille, jota pyysi menemään kuninkaan luo ja yrittämään pelastaa kansansa. Ja sanoi myös, että jos sinä vaiknet tällaisena aikana, apu ja pelstus tulee muualta......mutta sinua ja perhettäsi kohtaa tuho.
Ameriikoissa on Chritians United for Israel järjestö, johdossa John Hgee. Heillä on T p<aitoja joissa juuri tuo teksti. Ja on monia muita krisitllisiä järjestöjä, jotka ottavat vaarin noista sanoista, kun antisemitismi on nousussa. Näkevät, että juuri tä'nä aikana pitää korottaa äänens' Israelin ja juutalaisten puolesta. .Siinä mainittin Bridges for peace ja Kansainvälinen suurlähetystö.
J a luulen, että tuossa rintamassa ovat myös pienemmät Israeljärjestöt. Ja pinen pieninä ruuveina mekin.
Lasse mainitsi jotain edemennesitä- Araliaa olen todella kaivannut. Hänellä oli aina selvät ja hyvät sanat. Karmel lehdessä mainittiin eräs melkein satsavuotias, tunremani. Ja häneltä kyllä jäi suvulle ja ulkopulisille hyvä perintö. Kiitos näistä uskollisista, jotka edelleen antavat esikuvaa ja rohkaisua.
:)

:)
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 11.03.2017 17:58

Tiistaina oli retki Ryttylään, Kr. eläkeläisten Hämeen piirin vuosi kokoukseen. Kansan lähetyksen koulutus keskukseen. Päivi Räsäsen mies on siellä johtajana, hän piti siellä hyvän puheen M Lutherin taisteluista, kuinka hän uskaltaa kohdata Vanhurskaan Jumalan kerran viimeisellä tuomiolla. Jumala on valmistanut jokaiselle mahdollisuuden löytää tien Jeesuksen vanhurskauteen, Hänen verensä kautta siitä saamme kiittää tänäkin päivänä. :)
,
Veljeni tuli hakemaan minut ja näin sain vierailla taas heidän luonaan, kyllä ruoka maistuu hyvältä kun toinen sen tekee. Käytiin kirpputoreilla mitään en löytänyt. Kotiin palasin junalla. Aurinkoiset päivät ovat taas hellineet mieltäni, tiet ovat niin liukkaita ettei uskalla oikein liikkua. Ihanat lapset tulevat taas huomenna hoitoon muutamaksi tunniksi. Sen jälkeen olen kyllä rätti väsynyt mutta sitten on taas aikaa levätä. :P

Kiitän teitä kirjoituksistanne mukava on odottaa mitä teille on taas tapahtunut. Eevan miehelle terveyttä ja kotiin pääsyä. :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 11.03.2017 20:10

eva:
Aikuiselle on äärettömän vaikeaa tulla avuttomaksi, heikoksi. Haluaisi tehdä kaikki itse, kuten ennenkin. Taitaa olla yleistä, meillä nyt kohdattua. Uskon keskeinen sanoma on vapaus, anteeksianto ja suostuminen siihen, että Jeesus kantaa sairaudessakin.

Elämä ei ole entisellään, jos joku perheenjäsen tai läheinen, sairastuu niin että tarvitsee päivittäisissä toimissaan apua.
Näitä tilanteita ei osaa ennakoida ja valmistautua. Minulla on äiti tässä seinänaapurina, vuosi sitten hänen kätensä meni toimintakyvyttömäksi.
Yksin selviytyminen jäi siihen , koska muukin liikkuminen oli tukien varassa, ei ole tänä päivänäkään omatoiminen.
Sängystä tullut rakas paikka, josta kolmesti päivässä käydään avustamassa kotihoidon turvin 30 min kerrallaan, työt
on jaettu tarkalleen mitä tekevät, minulle jäi oma osani, myös juoksevista asioista ja puhtaudesta.
Elämäni suunnittelussa on aina ajateltava se kuinka äiti ja hänen asiansa hoidetaan poissaollessani.
Olen ajatellut että Herra sallisi minun lähteä saappaat jalassa, lasteni ei tarvitse minua hoitaa, sitä varten
ovat hoitolaitokset.
Siitä olen iloinen että äidillä ei ole dementiaa, usein ajattelen ja rukoilen omaishoitajien puolesta,
iäkkäät hoitavat toisiaan, tyttäret usein vanhempiaan, niin surkuhupaista on päättäjien toiminta,
nähdään vain se kuinka ihana kun apua tarvitseva saa olla kotona, vaikka asunnossa ei olisi kaikkia vempaimia
joita päivittäisesä toiminnassa tarvittaisiin, ja kuka vain käy vaativaankin hoitoon, kun se tapahtuu kotona.

Meillä on ihana sää ollut fön tuulet saaneet lauhat aikaiseksi ja aurinko paistaa sulattaen hanget korkeat nietokset.
Muistaisitteko rukouksin tyttäriäni,,,
Olkaa siunattuja
rine

ViestiKirjoittaja rine » 13.03.2017 19:31

Kaksi päivää eikä kukaan käynyt :o
Hanget sulavat vauhdilla on plus asteita, lintujen laulu lisääntynyt
samoin valoisan aika. Tintit pesäpuuhissaan olen yrittänyt kuunnella
laulaako titityy vai tityy, kuulema liikenteen melu on saanut aikaan sen että
ti tavu jäänyt laulusta pois.

http://www.tv7.fi/vod/player/55476/

Jumalan armoa ja rauhaa elämäänne,
siunauksin teitä muistaen
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.03.2017 16:49

Hyvää tiistaita kaikille. Ei minullakaan ole tänään käynyt ketään. Eilwn kysyttiin lähdenkö torstaina Haifan reissulle? OI voi, olisi se kiva, mutta liian pitkä reissu.
Eilewn oli sateista, ja tuli kuunnelluksi ja katsotuksi Yle Areenaa. Siellä oli keskustelua populismista, vain oikeistosta, vasemmistiopopulisi oli kuin häivytettynä pois, nuuskan salakuljetuksesta, siinä tienaa kuulemma rutkasti. Ja kuuntelin myös keskustelun eutanasiakansalaisaloitteesta. Illalla kuumtelin myös puheen siitä, mitä ns. tasa arvoinen avioliitto ja se ta aliittolaki ovat. Rajuja kuunnweltavia kaikki nämä.
Tänään on olllut vähän parempi ilma, mutta kuunteluun ja lukemkseen on päivä mennyt. Pekka Reinikaisen Eläimeg opettavat on kirja täynnä asiaa, ei ihan helppoa. Mutta se kyllä käy siinä ilmi tosi hyvin, miten monimutlainen maailmamme ja elämä täällä on, että jos uskoo sen syntymeen sattumalta ja tyhjästä, min' ainakin tarvitsisin siihen nimenomaan paljon uskoa. TV7 ssa on ollut osa 1 Eläimet opettavat seminarista. Kannattaa katsoa, ja jatkokin kunhan se tulee.
T'nään kuuntelin Suomi rukoilee, Patmoksesta. Rukousaiheita tosi paljon. Ei vain tuumislaisilla. Terveyttä kaikille meillekin pyytelin samalla. Ja johdatusta perheisiin eri asioihin. Eevan toipilaalle voimia ja kärsivällisyyttä.
Kiitosvirren säveleitten tieltä pahat enkelitkin katoaa....kärsiä ei voi ne kaanaan kieltä, armo niiltä voimat...vie tai tempaisee, miten se nyt menikään.Eli taas opetellaan kiittämään, siitä mitä on.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja