tuumis

Maaliskuu

Maaliskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.03.2017 08:06

Ihanaa
Uusi kuukausi on hyvä aloittaa ihastellen jo aivan kuin etukäteen mitä saamme kokea Herran hyvyydestä.
Meikäläisellä taipumus jäädä :lol: :lol: johonkin juttuun aivan kuin jumiin, samoin usein vaivaa "korvamato" joka tarkoittaa sitä että joku laulu tai lause jää korvaan luikertelemaan.
Eilen katsoin ohjelmaa jossa 90v täyttävää Aira Samulinia haastateltiin, hänen hersyvä naurunsa sekä positiivinen elämän asenne kosketti, usein hän toisti "ihanaa hah hah haa". Helppoa ei elämänsä ole ollut mutta löytänyt elämäänsä ilon.
Ajattelin itseänikin kuinka harvoin varmaan ilo näkyy vaikka ilonlähde on ehtymätän. Väitän että iloisen ihmisen lähellä on enemmän ihmisiä kuin " Aina Ankeisen".
Iloa voi ilmaista monin eri tavoin ja tyytyväinen mieli on kuin ainaiset pidot. Opetellaan asenteen muutosta.
Minulla yksi ystävä joka aina valittaa vaikka hänellä nätti koti, ruokaa, vaateus jne. Kaikki vaan tuntuu olevan huonosti . Oikeesti opetellut välttämään turhaa kanssakäymistä hänen kanssaan koska alkaa ahdistamaan kun ei mitään kiitoksen aihetta kuuluu suustaan. Ymmärrän oikean valituksrn mutta........

Ihanaaaaa hah hah haaa :lol:
meju
Ylläpitäjä

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Lasse » 03.03.2017 12:33

Tervehdys kotiväki :D
Täällä porskutellaan elämässä kiini vaikka sairaudet tarttuu ihoon asti, maikka osasi taas lohduttaa kokemuksesta
kun sanoi: Pari ensimmäistä vuotta eläkeläisenä on sairaanloista taivalta,kun siitä koettelemuksesta pääsee, elämä kirkastuu.

Kiittämisen aloittaminen on paras tapa lopettaa synkät hetket:
Ylistetty olkoon Herra päivästä päivään.
Meitä kantaa Jumala,meidän apumme. Ps.68:20

Meju totesi positiivisten ihmisten seura valaiseen mielen josta saa uutta voimaa vaellukseen.
Mutta näitä synkeitä ihmisiäkin tapaamme matkan varrella, joita on meidän valistettava he juuri tarvitsevat
valoa elämäänsä.
Jeesuksen maanpäällinen vaellus oli melkoista henkisistä vastoinkäymistä ihmisten keskellä.
Oliko hänellä yhtään positiivista ihmistä ympärillään?
Hänellä oli hallussa kirjoitukset ja rukous, yhteys Isään jolta hän sai jaksamisen eväitä.

Tänään on penkkiurheilu ja ympäristö talkoo päivä :lol:

Siunausta kaikille myös Darinhopelle!
Viimeksi muokannut Lasse päivämäärä 03.03.2017 15:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja amanda » 03.03.2017 14:25

Ylistetty olkoon Herra päivästä päivään... Kiittäkää joka tilassa... Vaikea läksy mutta kannattaa opetella, uskoa että Herramme pystyy tämänkin asian hoitamaan, niinkuin Hän on sen suunnitellut. Helppo on kiittää ja olla hyvällä mielellä, kun elämässä ovat ne helpot päivät, mutta kun tulevat Jobin kaltaiset koetukset, joudumme syvään kriisiin. Isä meidän rukouksen hartain pyyntöni on ollut:" Herra päästä meidät pahasta." :o :)

Minulla on näitä vanhuuden tuomia sairauksia, kiitän että antavat minun kuitenkin nukkua lääkityksen avulla. vaikeampaa on lasten ja lasten lapsien kärsimykset. Tällä hetkellä kaikki on hyvin mutta elämä on arvaamaton.

Lasten lapsia olen joskus aina hoidellut, erikoisen iloinen olen kun löysin pojan 6.v kanssa TV.7 lasten ohjelmaa Raamatun kertomuksia piirretty ja kerrottu. Viimeksi Sunnuntaina poika oli luonani ja muistutti mennäänkö katsomaa niitä Jeesus juttuja. Kiitos nousi Isän puoleen että saimme yhdessä kuulla ja nähdä mitä Jeesus teki ollessaan maan päällä.
Meju on ihanasti Johdatuksessa siellä arjen askelissa. Tiinalle olen yrittänyt soittaa mutta ei vastausta, kiva täällä on lukea kuinka jaksat. Joko yhteinen ystävämme on päässyt kotiin sairaalasta? Voimia teille kaikille!!!! :D :( :roll:
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 03.03.2017 17:12

No johan on kummaa, kun ei Amanda minulle pääse puhelimella, vasta toissapäivänäkin tuli puhelu Suomesta ja hyvin kuului. Tulisi yksi ystävä vioerailulle, mutta hänellä niitä viisumiongelmia on ollut.
On yhteinen ystävämme päässyt sairaalasta. On kotona,.mutta en ole ielä edes pyrkonyt häntä kotiin katsomaan, puhelimessa vain ollaan puhuttu. Kunhan taas tämä tai nämä sadepäivät ja viileydet menevät ohitse,
Joku sanoi kerran jostain lielenopettelusta, että ensimmäiset kymmenen vuotta ovat vaikeat, kyllä se sitten... :mrgreen: Oiskohan niin eläkkeellä olonkin kanssa? Ainakin noita vaivoja tuntuu riittävän.
Ajattelin tänä aamuna, että mikäs kumma nyt on kun tuo olkapää on niin kipeä ;) piti oikein ruveta miettimään. No, taisin tehdä montä asiaa, jota ei olisi pitänyt tehdä- Nousin tikkaille....ei pitäiso enää tässä iässä, onneksi Jumala varjeli etten tippunut. Kyllästyin odottelemaan seinäkoukkujen irroittajaa, toiselle puolelle pantaviksi. Ne olivat melkein katon rajassa, ja molemmissa koukuissa kaksi ruuvia. Niitä kun vääntelin irti, niin siitäpä kipeys.
Seuraavaksi pyydän siivojatyttöjä mallaamaan tilkkutyötä seinälle ja merkkaamaan koukkujen paikat, on sitten se asia valmiina kiireistä miestä varten, kenet sitten saanenkin siihen hommaan :cry:
Luin juuri veikeät sanat et lehdestä. Rakastuin Suomeen, mutta jos kuulet, miten täältö pääsee pois, olisin kiitollinen. Sanoi hiljainen mies, Syyrian pakolainen.
Luin fb sta, että 1.3. astui voimaan myös määrätynlainen sensuuri. Jos lainaa määrätyllä tavalla Raamatun sanaa, joka voidaan lukea vihapuheeksi määrättyyn suuntaan, niin ulos vain. Patmos radiossa kyseltiin, että saako määrättyjä asioita sitten kritisoida ollenkaan, ainahan joku voi pahoittaa mielensä. Eli missähän nyt mennään sanavapauden linjoilla?
Mutta kiitollista mieltä saa osoittaa Jumalalle ja Jeesukselle ja Pyhälle hengellekin, kaiken keskellä.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 03.03.2017 18:07

Eliina Heinonen:
Rakas lähettäjäni!
Kiitos kaikista rukouksista, mitä olet rukoillut minun ja Tasin syöpien takia ja meidän perheemme puolesta.
Olin tiistaina keskussairaalassa syöpälääkärin luona ja hoidoissa. Lääkäri katsoi tietokone-tomografian tuloksia. Sieltä näkyi, että esim. kaulan imusolmukerypäs (se oli suurin) oli pienentynyt nor-maalin kokoiseksi. Samaten kaikki muutkin imusolmukkeet koko vartalon alueella. Pernassa on vielä yksi pesäke. Se on vasta pikkuisen pienentynyt. Mutta hoidot jatkuvat 2 kk välein lokakuulle asti. Joten uskon, että tämä on juuri se, kuten kerroin, kun olin ensimmäisen kerran näitten tautien kanssa tt-kuvauksessa ja näin ilmestyksenä koneessa sen valkean kirjekuoren. Silloin heti minulle tuli valtava ilo siitä, että asia on Jumalan hoidossa. Siltä nyt tämä tilanne näyttää.
Tasi jaksaa hyvin. Hänellä jatkuvat hormonihoidot kolme vuotta. Kumpikaan meistä ei ole ollut missään vaiheessa kyselemässä eikä hämmentynyt. Emme ole toivottomia. Olemme vain iloisina odottaneet, mitä uusi päivä tuo tullessaan.
Haluan tässä pyytää rukousta työtoverimme Halttusen Ullan puolesta, joka on meitä paljon nuorempi ja jonka syöpä on paljon pahemmassa vaiheessa. Ulla on tullut meidän tytöksemme jo joskus alle 20-vuotiaana. Kun Ullan oma äitikin kuoli jokin aika sitten, niin minä olen ollut varaäiti. Ulla soittaa aina ”äitille” ja ”isille” ja puhelemme kuulumisia sekä rukoilemme. Ulla on nykyisin enemmän mielessämme kuin omat lapsemme. Rukoilethan sinäkin Ullan ja hänen miehensä Hannun puolesta!
Miettiessäni tätä maaliskuun kirjettäni, minulle tuli mieleen hyvin tärkeä asia, jonka haluan jakaa kanssasi. Minulla on ollut yksi vaikea lähimmäinen (se ei ole tuo meidän Tasi). Siitä asti kun tulin uskoon 38 vuotta sitten ja aina kun olemme tavanneet tai soitelleet, sieltä tulee hyvin teräviä piikkejä. Erityisesti uskoon liittyviä. Olen kuulemma liian paljon ja liian iloinen uskossa ja kaikkea muuta mahdollista, mitä siihen liittyy. En ole koskaan puolustautunut millään lailla enkä sanonut niihin mitään. Olen vain kuunnellut, kun hän haukkuu minua. Olen pyytänyt Jumalalta rakkautta häntä kohtaan, koska rakkaus on se, joka peittää syntien paljouden. Olen pyytänyt Jumalalta neuvoja ja erilaisia keinoja siihen, miten osaisin antaa rakkautta. Olen vienyt hänet välillä syömään. Kerran kävimme jopa ostamassa vaatekaupasta hänelle mekon. Ostin sen ja maksoin sitä kolme kuukautta, koska minulla ei ollut rahaa maksaa sitä kerralla kuin muutama kymppi. Nyt vuosien aikana tämä asia on tuntunut vaikealle. Minulle on meinannut tulla tästä asiasta uupuminen, en meinaa jaksaa millään. Pari kolme kuukautta sitten minä sanoin Jumalalle, että mitä minä teen tämän ihmisen kanssa, mitä minä voin hänelle sanoa, minä en jaksa tätä enää. Silloin Jumala näytti minulle, että tällä ihmisellä on hirsi silmässään kovin monia ihmisiä kohtaan. Minä taas olen luullut, että minulla on roska häntä kohtaan, mutta silloin tajusin, että tätä ihmistä kohtaan minulla onkin silmässä hirsi. Minulla ei ole mitään oikeutta ruveta vastaamaan pahaa pahalla, vaan minulla on edelleen oikeus vain rakastaa ja antaa anteeksi.
Uskon, että monilla teistäkin on tällainen vaikea lähimmäinen. Kuitenkin Raamatussa meitä neuvotaan, että meidän kuuluu rakastaa heitä, jotka meitä vainoavat, Matt. 5:10.
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä. Matteus 7:1-5
Löysin itseni siitä fariseuksen paikalta, joka kiittää Herraa ja antaa kymmenykset. Publikaani pyytää anteek-si, kun on niin syntinen.
Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." Luuk. 18:9-14
Jeesus on antanut meille, ei kehotusta, vaan käskyn rakastaa lähimmäisiämme. Emme saa olla tuomitse-massa. Minusta aika ihmeellinen Jumalan juttu tässä asiassa oli, miten hän välittömästi vastasi rukoukseeni. Seuraavana päivänä tämä ihminen soitti minulle ja sen jälkeen hän on ruvennut soittelemaan useammin ja on ollut ihan kiva. Pieniä piikkejä on välillä tullut, mutta se menee itse eestään. En niistä välitä. Mutta hänen suhteutumisensa muuttui välittömästi, kun minä sain tämän asian kuntoon Jumalan kanssa ja halusin pelkästään rakastaa.
Siunausta maaliskuuhusi! Rukoilen joka päivä puolestasi!
Rakkain terveisin

Rukoillaan vielä ystävän puolesta, jolla isot taloudelliset ongelmat eikä mistään tunnu tulevan apua. Herra, auta!
Tammikuun lähettäjäkirjeessä kerroimme koko henkilöstöä koskevien yt-neuvotteluiden alkamisesta. Niissä oli tavoitteena 145 000 euron säästöt henkilöstökuluissa. Neuvottelut on nyt käyty, ja niiden perusteella päätettiin lomauttaa koko henkilöstö kolmeksi viikoksi tämän vuoden aikana tuon säästön aikaansaamiseksi. Lomautukset pyritään toteuttamaan niin, että ne vaikuttavat mahdollisimman vähän toimintaamme.
rine

ViestiKirjoittaja rine » 04.03.2017 19:33

Jarkko Lassilan ja lopussa Leena Lehtisen kirje
Tervehdys, rakas lähettäjäni!
Siunattua maaliskuuta sinulle! Toivottavasti Jeesus on tuonut valoa elämääsi päivien pidentymisen lisäksi. Helmikuu oli liukkauden täyttämä kuukausi, mutta myös todella monipuolisia tilaisuuksia sain työssä kohdata. Toivon, että sinulla on ollut myös yllätyksellinen kuukausi ja että olet saanut oppia uutta Jumalan rakkaudesta. Meillä on niin mahtava Taivaallinen Isä, joka haluaa Poikansa Jeesuksen kanssa antaa meille kaiken arjen keskellä, myös toivorikkaita ja rakkaudellisia kohtaamisia ja tapahtumia. Kiitos, Jeesus Kristus, kun siunaat ja varjelet lähettäjäni ja heidän perhekuntansa!
Yksi mieleenpainuva tapahtuma oli, kun olin Naantalin yläasteella elävänä kirjana, jota 8-9 -luokkalaisten opiskelijoiden 1-4 hengen ryhmä sai varata 20 min. kerrallaan ja kysellä elämästäni.
Oli todella mahtava kokemus saada kertoa elämästäni ja kuulla, miten erilaisia käsityksiä nuorilla on vankilasta, huumeista ja rikollisesta elämästä. Poliisikin oli yhtenä kirjana ja juttelimme avoimesti ruokailun yhteydessä hänen kanssaan Turun nuorten huume- ja rikoselämästä.
Osalla kirjoista olijoista oli huonoja kokemuksia uskovista, mutta he sanoivat, että saivat kauttani hyvän kuvan uskovasta. Siitä kiitos yksin Jeesukselle!
Yhtenä lauantaina oli Mies myrskyssä -miestenpäivä ja hienosti se keräsi yli sata miestä jakamaan kokemuksiaan uskonelämänsä myrskyistä. Sunnuntaiaamuna oli Mikaelinkirkossa elokuvateemalla musiikkijumalanpalvelus klo 10, jossa oli mukana loistava Aboa gospel -kuoro Silvia Kosken johdolla. N. 900 ihmistä oli kymppimessussa, siitäkin kiitos Jumalalle!
Samana iltana jaoin ensimmäistä kertaa ehtoollista Mikaelmessussa, johon riitti vielä hyvin ihmisiä.
Perustan lähettäjilleni yhteisen WhatsApp-rukousryhmän, johon voi laittaa rukousaiheita yhteisesti rukoiltavaksi tai vain henkilökohtaisesti, jos lähettää viestin vain minulle. Puhelinnumeroni on 045- 694 4829. Jos käytät WhatsAppia, niin laita sen kautta viestiä minulle, mikäli haluat liittyä rukousryhmään. Saat toki laittaa myös tekstiviestejä ja soittaa, jos haluat jakaa kanssani jotain. Sinä mahdollistat minun työni ja haluan, että voit olla kanssani siinä enemmän mukana. On etuoikeus saada rukoilla sinun ja aiheittesi puolesta, koska me Jeesuksen omat tarvitsemme toisiamme ja Paavalikin kehottaa meitä rukoillen jakamaan taakkojamme ja rohkaisemaan toisiamme.
Siunattua maaliskuuta, lähettäjäni! Tuokoon kuukausi uutta Jeesuksen rakkauden tuntemusta elämääsi! Kiitos, Jeesus, kun kosketat ylitsevuotavasti lähettäjiäni toivollasi, armollasi ja rakkaudellasi!

Loppuun pätkä Hilja Aaltosen sanoista Nina Åströmin laulussa:
Oi, Herra, siunaa kotimme, isät ja äidit, lapsemme,
rakkaus aina meitä vallitkoon, ja Henkesi nyt meitä johtakoon.
Ristisi olkoon toivomme, ja pyhä viitta tiellämme,
veresi voima meitä hallitkoon, ja kotiin asti meidät varjelkoon.
Lähettisi, Jarkko

LEENAN TERVEHDYS: Hei, täältä eläkkeeltä! Sovimme, että muutaman kerran vuodessa vielä kerron omia kuulumisiani teille Jarkon kirjeen yhteydessä. Tämä tervehdys on ensimmäinen laatuaan. Ensinnäkin, uusi sähköpostiosoitteeni on: leena.lehtinen1949@gmail.com. Siirryin todellakin eläkkeelle vuodenvaihteessa ja läksiäiset pidettiin Vivamossa 8.1., juuri ennen työntekijäkokousta. Kokoukseen en enää osallistunut, paitsi juhlapäivällisille, joissa pitkään palvelleet ja meidät eläkkeelle lähtijät kukitettiin ja Ulla ”Ressu” Saunaluoma piti kullekin meistä oman puheen. Sitten on elämä mennyt omaa kulkuaan. Suurin muutos on se, ettei Jarkko enää ole auttamassa monissa käytännön asioissa. Ystäviä onneksi edelleen olemme, josta suuresti iloitsen. Ja uskon, että yhä rukoilemme toistemme puolesta. Mutta olen reissuillani opetellut käyttämään yleisiä kulkuneuvoja, jolloin matkat vievät enemmän aikaa ja suunnittelua ja joudun kulkemaan yksin. Jarkko oli Jeesuksen lahja minulle myös turvallisuuden suhteen. Mutta kyllä minä opin!  Nämä pari kuukautta ovat olleet mielenkiintoisia. Minulla on käynyt vieraita vuosien takaa, olen vihkinyt ystäväpariskunnan avioliittoon Helsingin tuomiokirkossa, käynyt puhumassa rukouksesta Helsingin opiskelijoiden Hehku-yhteisössä. Kutsuja on tullut ihan kuin ennenkin. Viimeksi olin kaksi päivää Sastamalassa Kristittyjen yhteisessä naistenpäivässä ja Jyväskylän Kiponniemen Tulisieluraamattukoulussa opettamassa Jumalan, Isän parantavasta rakkaudesta. Suuri ilo on myös, että sain kutsun nuorten ystävieni esikoistyttären kasteen suorittajaksi. Maaliskuisen Espanjan loman jälkeen on Vivamossa taas Rukous- ja kiitospäivä 18.3. 23.3. on Tuusulassa rukousilta, 26.3. Kallion kirkossa Lähde Elämään -ilta sekä 8.-9.4. Vivamossa Surun monet kasvot. Saan olla mukana myös Raamattukylän pääsiäisnäytelmässä ”se toinen Maria”. 21.-23.4. Jyväskylässä on Yhteiskristillinen naistenpäivä sekä vierailu Helluntaiseurakunnassa. Ja vielä 30.4. vapunaatto Heinolan ev. lut. seurakunnassa. Olen erittäin kiitollinen, että Jeesus minua edelleen käyttää eikä ole tarvinnut pudota tyhjyyteen! Edelleenkin on totta, että "Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämeemme pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu", Room. 5:5. Eletään siinä! Ole siunattu, ystäväni!
Toivottaa Leena
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.03.2017 09:27

Rinelle kiitos noista kirjeistä, joita muuten en olisi saanut. Saa muista ainakin välillä näitä evankelistoja.
Eilisessä sapattikokouksessamme sananseliitäjälle osui Nehemian luvusta 10 30 jaetta. Mitahan suomalainen pastori olisi tehnyt, lukenut kaikki nuo jakeet......meillä hän luki ne kaikki, ja 27 jaetta olivat nimiä......kun ne oli luettu seurakuntalaiset taputtivat, ei sitä yleensä tpahdu. Nuo nimet ovat niiden, jotka lupasivat noudattaaa Jumalan lakia, hänen opetuksiaan. Ei puhuja sitten nimistä puhunut, vaan yleensä Nehemian kirjan sisällöstä. ja siitä miten Israelin kansan asenne yleensä ollut ja nytkin päinvastainen, Jumalasta poispäin.Ja että messiaaninen eio saa asettua kansansa ulkopuolelle, ikäänkuin parempana, vaan sen rinnalle rukoilemaan sen puolesta.....jasitten oli myös henkilökohtainen sovellutus, mitä teksti minulle ja sinulle sanoo.
Minun maapalloni ei oikein pysy akselissaan. Nytkin on kokonaan irti siitä. kun ilmaa poistunut, ei auttanut vaikka lisäsin akselin pituutta hammastikulla. :mrgreen: Muistutan, että se on puhallettava maapallo.....
Olen juuri lukemassa kirjaa, joka oikeastaan kuuluu joulunaikaan, yksi luku joulukuun joka päivälle. Ann Voskampin Lahjoista suurin.
Voimme lumoutua Jumalan ihmeistä......."Siitä, että Maa ikkunasi takana pyörii akselinsa ympäri juuri kahdenkymmenenkolmen asteen kulmassa. Ja siksi meillä on uodenajat eikä valtameristä höyrynä haihtuva vesi synnytä kjäisi' mantereita. Ja maapallo, joka painaa kuusi triljonaa tonnia...siinä on 21 nollaa....pyörii täydellisessä tasapainossa näkymättömän akselinsa varassa pyörittäen sinua 1600 kilometria tunnissa, 14 miljoonaa kilometria vuodessa. Ja juuri tälläkin hetkellä sinkoat avaruuden halki aurinkoa kieertävällä radalla kolmekymmentä kilometriä sekunnissa, 965 miljoonaa kilometriä vuodessa. Sinö, tässä hetkessä, näkymättömän painovoiman varassa, käännät näitä sivuja hitaasti samalla kun ihmeitä tapahtuu kaikkialla ympärilläsi.....Tyhjyyden päälle hän on levittänyt taivaan, olemattoman varaan hän on ripustanut maan.Job 26,7."
Mikä on siis ihminen, jota Herra muistaa,,,,,ja sinä ja minä, joittten puolesta hän lähetti poikansa, alas luoksemme, ettei ,meidän tarvitse kiivetä portaita häntä kohti.
Ihmeitten maaliskuuta meille kaikille. :) :o
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 05.03.2017 19:35

Tiinalle kiitos, kun laitoit nämä lauseet tänne.
"Siitä, että Maa ikkunasi takana pyörii akselinsa ympäri juuri kahdenkymmenenkolmen asteen kulmassa. Ja siksi meillä on uodenajat eikä valtameristä höyrynä haihtuva vesi synnytä kjäisi' mantereita. Ja maapallo, joka painaa kuusi triljonaa tonnia...siinä on 21 nollaa....pyörii täydellisessä tasapainossa näkymättömän akselinsa varassa pyörittäen sinua 1600 kilometria tunnissa, 14 miljoonaa kilometria vuodessa. Ja juuri tälläkin hetkellä sinkoat avaruuden halki aurinkoa kieertävällä radalla kolmekymmentä kilometriä sekunnissa, 965 miljoonaa kilometriä vuodessa. Sinö, tässä hetkessä, näkymättömän painovoiman varassa, käännät näitä sivuja hitaasti samalla kun ihmeitä tapahtuu kaikkialla ympärilläsi.....Tyhjyyden päälle hän on levittänyt taivaan, olemattoman varaan hän on ripustanut maan.Job 26,7."
Mikä on siis ihminen, jota Herra muistaa,,,,,ja sinä ja minä, joittten puolesta hän lähetti poikansa, alas luoksemme, ettei ,meidän tarvitse kiivetä portaita häntä kohti.
Ihmeitten maaliskuuta meille kaikille. :) :o
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 06.03.2017 09:17

Juuri kuuntelin Raamattu kannesta kanteen ohjelman, kuinka Jeesuksen opetuslapset olivat "hykerryksissään", kun saivat niin hyvää opetusta. Olisivat halunneet jatkaa raamattutuntia. Luin Ps.100 ja sitten tänne, ettei jää. :D :D
Sain minäkin hyvää opetusta. Olin kuullut, että Äänekoskelle on perustettu yhteiskr. kahvila Dalet. La luen edellisen päivän lehteä klo 12 ja huomaan, että siellä on tilaisuus klo 14, joka vaikuttaa houkuttelevalta ja kun olin kuullut, että siellä kokoontuu paljon Israelissa käyneitä. Soitto; oletko äkkilähtöinen ja hän on jo valmiina kaupungilla. Minä ehdin puolessa tunnissa ottaa pyykit koneesta, piirakan uunista, pestä tukkani ja vaatteet päälle. Emme myöhästy. Kyllä sitä ehtii, kun on mieleinen meno vai PH on asialla.
Minulle selitettiin, että D= portti ja ovi hebreaksi. Tapasinkin ihanan nuoruuden ystävän, jota sanottiin "kukkamekkotytöksi", kun hän Naisten saunaillassa itsestään näin kertoi. Nyt hän miehensä kanssa kulkee kertomassa Hyvää sanomaa. Tapasin myös naisen, jonka pojalle olin antanut jotain kaupan parkkipaikalla. Nyt saimme keskustella ja hänellä olikin paljon kerrottavaa.
Viikko menee kuntoutujan luona käynneissä ja sitten aina yllätysohjelmia. Ma olin Kr. eläkeläisten tilaisuudessa ja siellä ihanat laulut ja Sana. Kuntoilinkin, että edestakaisin kävelin kaupungille. Lumitöitäkin on ollut kolmena aamuna.
:) Nyt saimme kuntoutujan su kotilomalle. Siinä syödessä ja kisoja katsoessa aika meni ja nuoriso hoiti kuljetukset. Kuulin, että entinen naapurin poika hiihtää. Nyt rukoillaan pojan puolesta. Sanoivat, että ; no nyt Heikkinen jää. Tuli tunne, että valmista smootimaljat ja juuri sain valmiiksi, kun pronssi tuli.
:) Tänään taas Lukumummoilemaan ja sairaalan kautta jumpalle.
Jeesus elää rukoillakseen meidän puolestamme. Siis :no hätä! Taivas ja maa katoavat, mutta minun Sanani eivät.
Täällä pakkasta -12 ja uusi päivä, päivä siunausten! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja pappa » 06.03.2017 14:37

Virustauti pitää poissa toisten jaloista. Ehkä hyvä niin, välillä pysyä hetki hiljaisuudessa, vaikka minulle on vaikeaa liikkua vain keittiön ja pedin väliä.
Aurinkoiset päivät houkuttais ulos mutta kun ei kykene siitä nauttimaan. Olisiko vaan nähtävä, että taivaan Isä haluaa pysäyttää kuuntelemaan Hänen asiaansa? Taitaa vaan olla korvatkin tukossa niinkuin hengitysrööritkin.
Jotain muutakin tukkoisuutta tuntuu olevan, kun koittelin lähettää takstiviestejä ja puhelin käyttäytyi oudosti. En oo nauttinu kolmiolääkkeitä, ei se kirjoitusongelma näinollen päihteistä johdu. Jotenkin vaan hoksottimet on kohmeessa vaikka paidan alla onkin lämmitys ollut normaalia isommalla.
Kiitos, että olette muistaneet rukouksin.
pappa

Seuraava

Paluu Tuumailuja