tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 06.02.2017 11:55

Hyvää huomenta,tuumislaiset. On mennyt tässä muutama päivä näiden kahden turistin kanssa.
Ja päiväm tinnissana varoittaa tulemasta ylpeiksi, kun ......kauniita huoneita........
Olen huomanniut, miten hyvä sekin asia, että vierashuoneessa oma vessa ja suihku, viime mainittua eivät kyllä ole käyttäneet, viileää, vaikka vesi kumaa.....lämmitämme joku ilta saunan.
Loimia ei vielä olla saatu puiohin, kun puuttuu naulakampa, joka helpottaa alulle panoa.Toinwen vieraani järjestelee nyt kutomakoppiani, toinen lähti kaupungille.
Huomenna tulee joitakin ystäviä syömään tuliaisia, kosereita ja ei kosereita. Lea ystävämme ei pääse, vatsakipuja, saattaa olla umpisuoli, mutta lähettivät kotiin tutkimusten jälkeen, ja joku muu ei pääse muusta syystä. Mutta ketä tulee, niin tulee. Grilliinkin varmaan pannaan tuli, ja paistetaan se yksi lenkki. Turistit valittivat, että miksi en sanonut, että tuokaa paljon ruisleipää.........no eihän sellaista voi kelleen sanoa.
Tiaisesta olette puhuneet. En kaikesta h'nenkään kohdalla pidä Herra häntä kuienkin siunatkoon ja ohjatkoon julistuksessA.
Täällä talitintti lauleskelee vai visertääkö se, vaikk ei vielä kovin keväistä olekaan.
Sain ohjeita olkapään liikkeisiin, pitää varata uusia aikoja sille fysioterapeutille. Hän vähän hieroikin ja löysi todella kipeät kohdat. Osa okapäässä vanha vika, vuosia sitten jänne repesi oklapäästä kyynärpäähän asti. Sitä vikaa ei korjata, lihaksia pitäisi vahvistaa. Pitää tehdä noita harjoituksia, rutisee tai ei.
Mutta muut rutinat yritän panna pois. Sukulaiseni jättä minulle kirkkaan vihreän tikkitakkinsa, minä annan hänelle kauniin Tallinnasta ostetun villatakin, jota en ole juuri käyttänyt. Kumpikin ollaan tyytyväisiä
Kiitos Taivaan isälle kaikesta.
PS Unohdin sanoa, että huoneessa on nyt perkulaattori, suomeksi sanottuna kahvinkeitin, halusivatturistit kunnon kahavia... :lol: ..ja on vedenkeitin ja mikro.
Tiina

ViestiKirjoittaja pappa » 07.02.2017 22:16

Eeva kirjoitti::) Tervepä teille! :lol: :)
--- Olin todella avuton. Siellä olisi voinut "pitää tarjolla elämän Sanaa". Vain pari kertaa sain sanottua rukouksesta: rukoilin, voisitko rukoilla, enkä Jeesuksesta mitään Nyt tuntuu, että olen ollut liikaa omissa porukoissa ja en ole ollut "maailman" kanssa tekemisissä ja olin kuin h moilanen. Miten te olisitte menetelleet?
---

Muutamalla reissulla olemme saaneet sieltä hotelleista kokoushuoneen käyttöön ja on ollu ihan mukava pitää yleisiä tilaisuuksia ja vastaanottokin kohtuullinen. Joskus jouduttu hieman maksamaan ja kerätty mukana olevilta. Kyllä sinne on ihan tuntemattomiakin tullut. Jossakin hotellissa Pärnussa saimme jopa ilmaisia apuja, että saimme monistaa lauluvihkoset, kun mukana oli vain yksittäisiä laulukirjoja. Taisi olla valkoinen tai vihreä talo.
Nyt vuosiin emme ole käyneet koko maassa, vaikka vähän mieli tekisi saamaan paraffiinihoitoja.
pappa

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.02.2017 18:24

Te siellä evankeliumin esillä pitämistä olette phtineet. Siinäpä kysymystä kerrakseen. Tämä sukulaiseni on kyllä nyt saanut kuulla monenlaista hyvää sanomaa.....mikä vaikuttanee eniten. Kanssamatkustajansa puhuu hyvin, mutta jokin täällä tuttavissa ja tapaamisissa ikäänkkuin hiertää....meidän on jokaisen pakko valvoa myös toimiamme ja olemisiamme. että kävisivät yksiin. Herra armahtakoon, meitä kaikkia.
Tämä päivä ollut suloinen kuin kesäpäivä Suomessa. Sukulaiseni on kutonut mattoa, eilen saatiin puihin siis. Sitten tilattiin iso pizza ja huvin vuoksi minä vielä sytytin grilliin tulen. Ah tätä suloista olotilaa, jossa kaukana kavala maailma....kun ei ole tänään kuunnellut uutisia. Olihan siellä eilen todella kaikenlaista.
Huomenna menemme kpolmisin vielä ostoksille, illalla lämmitän saunan.
Ja pe puolelta päivän on mahdollisuus mennä katsomaan taI jopa istuttamaan puiya, kun on puiden uusi vuosi on sapattina.
Ja puutarhani on ihan hyvän näköinen, kun se yksi apilan tapainen kasvi, joka myös myöhemmin kukkiin kauniin keltaisena, peittää kaiken ruskean, missä ei vielä mitään muuta ole istutettuna.
Jumalan luonto on kaunis, kaiken hän on hyvin tehnyt aikanansa.
Siunausta loppuviikkoonne......Amandalle tiedoksi, että ystävämme Lea odottelee vatsatutkimuksia kipuihinsa. Ilnana oli eilen luonani, pirteä 92 vuotias.
Tiina

ViestiKirjoittaja Eeva » 09.02.2017 08:56

:D Tänään on vielä oikea suomalainen pakkaspäivä.-12 astetta mittari näyttää. Hienoisesti lunta sataa. :) Eilen oli niin aurinkoinen ja taitaa tänäänkin olla, ainakin pilvipoutaa lupailivat. Jäällä oli ihana kävellä. Ihanasti narskui ja aurinko helotti.
Ma olin jumpassa ti kuntosalilla ja kävely, eilen Hur-kuntosali ja uiminen. Annetaan kyytiä verenpaineelle. Uhkaavaa.
:) Eilen taas meitä (lukumummoja) koulutettiin kaksi tuntia. Piti viedä mieluinen kirja ja esitellä, mikä siinä on minua. Nyt en pihdannut vaan otin rukouskirjan. Sattuikin kivasti yhteistyö vieruskaverin kanssa. Sieltä sitten haimme vastakohtia, vertailua, mielikuvia ja idomeja substantiiveista, verbeistä jne. "Ah, enkö mä hautahan asti koululainen lie."
:) Tänään sitten menen pojan kanssa taas lukemaan. On niin virkistävää nähdä nuoria ja sillä koululla on kaksi muuta opettajaa ja vielä tuttuja srk ja lauluryhmätoiminnasta.
Tänään on Raijan päivä ja eilen poikkesin ystäväni luona kahvilla ja sovimme menosta nimipäiville. Tuo sopimus sitten leivotti illan. Makeaksi tein ruiskääretortun ja kun päästä maistoin, oli hyvää ja ehkäpä terveellistäkin. Mies kyllä vatkaukset meillä tekee aina.
:) Kävin liiastani viemässä Agabe kahvilaan maan antimia. Pakasteet vielä pullollaan kaikenlaista. Siellä sain ihanan kahvihetken Vivamosta tuttujen kanssa ja hullaannuin raitasukkiin, joita yritän väsätä. Ei ehdi ystävän päiväksi.
:o Lentoliput on Israeliin tilattu kuun lopulle. Matka tehdään, Jos Jumala suo!!
Päivitys loppuu ja odottelen kuulumisia. Kiitos kaikesta! Mielenkiintoista on ja Herran haltuun! :) :)
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 10.02.2017 16:39

Tiina menee paivaunille, turistina nauttivat uringosta, lhto kentalle klo 22.00.......huomiseksi jo luvattu sadetta, kylm''. naita tjuristeja saa suopsi. Tervetuloa Eeva ym maahan ja mulle......pienempia ja suurempia JAUNEUSVIRHEITA VIELA ovenpielissa ym. mutta ei ne muuten haittaa......tervetuloa eevat ja muut, maahan ja mulle. Kirjoitellaan, soitellaan, whatsup toimii, pari henkiloa loysi mut sielta. Isan hoitoon ja johtoon, kaikki. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 10.02.2017 19:29

ELIINA HEINOSEN LÄHETTÄJÄKIRJE
Rakas lähettäjäni!
Kiitos kaikista rukouksista, joita olet rukoillut Tasin ja minun sairauksien johdosta. Kiitos myös joulumuistamisista, kortteja tuli taas iso määrä ja aina ne ilahduttavat!
Itsenäisyyspäivän iltana minulle tuli ihan oikea horkka. Olin katsonut tv:stä itsenäisyyspäiväjuhlien iltapukuja. Kun presidenteistä oli otettu yhteiskuva, menin sänkyyn ja tärisin ihan mahdottomasti niin, että hampaat ihan oikeasti löivät loukkua. Minulla oli kolme peittoa ja kolmet villasukat ja minä vaan palelin ja tärisin. Kuumemittaria ei ollut, kun pojanpoikamme oli vienyt sen kotiinsa. Tärinää kesti 2-3 tuntia ja sitten se loppui. Koskaan ennen ei tällaista ole ollut. Seuraavana päivänä minulla oli pientä lämmönnousua. Juha ja Mervi tulivat käymään ja he veivät minut väkisin sairaalaan. Minä vänkäsin vastaan, mutta vaikka olen itsepäinen, yhdessä voimakaksikko sai tahtonsa läpi. Minut otettiin osastolle. Kun illalla sinne menin, muut siinä huoneessa jo nukkuivat. Aamulla noustessani ylös sängystä, sanoin Taivaan Isälle: Eikö sinulla ole täällä mitään töitä minua varten? Ennen kuin pääsin jaloillenikaan, yksi siskoaan katsomassa käyvä ihminen sanoi: Hyvänen aika, Eliina Heinonen! Siitä ne työt sitten alkoivat.
Siellä oli Marjatta, jota tämä sisko kävi katsomassa. Olen kysynyt Marjatalta luvan kirjoittaa hänestä. Hän oli potilaana keuhko- ja aivosyövän takia ja elinaikaa ei ole paljon luvattu. Marjatalla on 3 siskoa. Yksi heistä tuli kertomaan minulle, että kun Marjatta joutui KYSiin hoitoon, hänelle oli tullut mieleen, että Heinosen Eliinahan asuu Kuopiossa. Pitäisi ottaa häneen yhteyttä, että hän tulisi katsomaan Marjattaa. Minä vastasin, että yhteydenotto ei onnistu, kun minulla on salainen numero, mutta sen takia minä tulin tänne sairaalaan. 
Minusta se oli niin Jumalan järjestämä juttu, että minua ei enää yhtään harmittanut, että olin itsekin siellä potilaana. Yhdeksän päivää olimme siellä yhdessä ja puhelimme kaikkia maailman asioita, nimenomaan Jeesus-asioita. Marjatan usko oli ollut heikko ja hän ei ollut varma mistään. Myöhemmin Marjatta sanoi: Nyt minulla ei ole enää mitään muuta kuin Jeesus. Hän on kaikkein tärkein.
Olimme koko ajan iloisia. Kumpikaan ei itkeskellyt, vaan nauroimme paljon. Koko ajan vaan puhuimme ja puhuimme. Marjatta kirjoitti päiväkirjaansa kaikkia puhumiamme ajatuksia. Olin
sanonut Jumalalle, että minä en tiedä, mistä kuuluu puhella, mutta sinä tiedät. Pyysin Jumalalta mieleeni juuri niitä asioita, joista kuuluu puhua. Näytti siltä, että niin todella tapahtui. Minun piti päästä maanantaina kotiin sairaalasta, kun Marjatta pääsi edellisenä torstaina. Sanoin Taivaan Isälle, että kun minulla ei ole täällä enää hommia, niin enkö minäkin pääsisi kotiin. Perjantaiaamuna lääkäri tuli sanomaan, että minä oikeastaan voisin päästä kotiin jo silloin perjantaina. 
Loppujen lopuksi minulla todettiin joku iso tulehdus, mutta sitä ei saatu selville, mistä se johtui. Vasta sairaalan kolmas lääke auttoi ja tulehdus saatiin pois.
Minusta tämä on ihanaa Jumalan huolenpitoa. Silloinkin kun olen sairaalassa, Jumala lähettää sinne sellaisen ihmisen, joka tarvitsee yksityistä juttelua.
Monet aina ajattelevat – varmasti teistäkin joku – että kun Jumala ei minua käytä. Mutta mietipä oikeasti arkipäiviäsi, eikö Jumala käytä sinua!? Sinulla voi olla jollekin joku roh-kaiseva sana ja se on se, miten Jumala sinua käyttää. Ei tarvitse olla 9 päivää sairaalassa, vaan Jumala voi käyttää vaikka minuutin ajan yhden ihmisen rinnalla. Kun vain joka päivä sanot, että haluat olla Jumalan käytössä. Huomaa sitten, miten Jumala sinua käyttää.
Ennen kaikkea kiitän sinua siitä, että Jumala käyttää sinua minun ja meidän perheen esirukoilijana. Me todella tarvitsemme sitä. Olet minulle – ja meille – tosi rakas, joka ainut teistä! Haluamme sydämestämme siunata teitä tähänkin kuukauteen ja jokaiseen päivään.
Näen nyt pilvenhattaran, muuten taivas on kirkas. Päiviimme kuuluu pikkuisen pilviä, mutta ne väistyvät auringon tieltä. Luota siihen, että pilvien takana on taivas.

Rukouspyynnöt:
- Rakkaan työtoverimme puolesta, hän on vakavasti sairas. Herra, auta!
- Kaikkien sairastavien ja ahdistuneiden lähettäjien puolesta. Jeesus, armahda!
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ,
RAKAS YSTÄVÄ!
rine

ViestiKirjoittaja rine » 10.02.2017 20:06

Pappa:
P. Tiaista en tunne, enkä ole ollut kuulemassa.
Miksi hän herättää niin paljon epäilyksiä, sitä kyselen tietämättömänä?

http://www.tv7.fi/vod/player/55448/
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 11.02.2017 15:11

Tiina! Sinulle on yksityisviesti. taidat avata koneet vasta Sapatin mentyä.
Lähdössä Naistenpäiville. Siellä on myös Eliina Heinonen. Mies meni Miestenpäiville.
:) :) :)
Me olemme suurempia ja syvempiä
kuin oma tietoisuutemme aavistaa.
Se, mitä tiedämme, on vain katkelma,
kapea, suppea, täynnä erehdystä.
Meissä piilee kuva,
suuri ja täydellinen: Jumalan kuva.
Ymmärrys ei tätä ymmärrä.
Se on kuva määränpäästä,
joka meille on asetettu,
aavistuksemme kätkettynä kuvaan,
jonka Jumala on luonut oman kuvansa mukaan.
Siinä avautuu Jumalan lasten vapauden
suuri ja avara tila. :)
Tällaisen saimme joskus uuden alkaessa.
Nyt lähden kävelemään. lämpimästi Heiii!
Eeva

ViestiKirjoittaja rine » 11.02.2017 19:57

Kirjoitukset luettu, monessa mukana olleet, paljon Eva jaksaa,
Herra antaa palon ja innon palvella, suuri kiitosaihe.
Tiinalla vierashuone käytössä kiva kun saat vieraita, ehkäpä Evankin?
Sana lehdessä tuttu henkilö haastattelussa.

Minulla viikot menevät tosi nopeasti, työssä edelleen haasteita
ja paljon ihmisiä influenssan kourissa.
Viikon kuluttua jään lomalle ja käyn Tytärten luona joskin taitavat tulla perässäni
tänne.
Miniä oli hommannut liput teatteriin, äitinsä oli sairastunut ja minä sain kutsun
jonka otin vastaan, Koukussa oli esityksen nimi, sai nauruhermot ja vatsalihakset
kyytiä, aivan hurja juonipunos.
Näillä ajatuksilla jääkää siunatuiksi, kannetaan toisiamme Herran eteen.
yllX.jpg
yllX.jpg (104.15 KiB) Katsottu 71 kertaa
rine

ViestiKirjoittaja rine » 12.02.2017 19:46

rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja