tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 27.01.2017 13:44

Oppia ikä kaikki, veljeni on 2 vuotta minua vanhempi, jotenkin DNa pani kaikki ottamaan jonkinlaisen älyjkännykän, hän väitti. 8 vuotias pojanpoika taitaa näytää hänelle sen käyttöä, tai 4 vuotias pojantytär!!!!!!

Harvoin taitaa tulla miehiä kehutuksi, nyt sanon IHANA Michael! Hän teki alun minulle helpoksi, etusivulle tulevat vain tärkeimmät tarvitsemani......jatkossa sitten lisää.

Viestejä rupesi tulemaan....aluksi en osannut vastata, no se oli seuraava vaihe.

Pikkuhiljaa Jumalakin meitä opettaa, itse olen monissa asioissa hidasoppinen. On hänellä kärsivllisyyttä, siitä suurkiitos
Ja kiitos myös sateesta, alkoi jo viime yönä, aamulla jopa rakeita vähän, ja ensi yönä ehkä vähän luntakin Jerusalemin liepeillä.
Hyvää viikonloppua teille itsekullekin.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 27.01.2017 19:31

Kiitos tarinoistanne.
Tiina uutta oppimassa, vierivä kivi ei sammaloidu.
Mejulle siunattua kylpylämatkaa pojan pojan kanssa, uskon
että hänelle jää näistä matkoista ja mummosta arvokkaat muistot.

Vapaat alkoivat ja lähdin pitkästä aikaa huojentunein mielin kotiin, niin
paljon asioita ja tapahtumia työviikossa. Nyt on tunne että tilanne hallinnassa.
Ilman rukousta ei voi kuvitellakkaan näistä asioista selviävän.
Pian taas kuukausi vaihtuu, ajatus on että menisin tytärten luona käymään.
On silloin viikon loma.
Jumalan hyvyyttä ei voi kuvailla sanoilla....
Jääkää siunatuiksi matkoillanne

https://www.youtube.com/watch?v=nI9bE6798oQ
rine

ViestiKirjoittaja Eeva » 28.01.2017 08:32

:) :) Eilen R-piirissä lauloimme yhden toivomuksesta virren 536 "Kristus valo valkeuden". Se oli hänen rukouksensa ja sitä siinä on: sodat. riidat, onnettomuudet.....
Valo voittaa, kuten Jippii laulaa. Yleensä aamulla on jo valoa, kun herää. Nyt vielä odotellaan. Aamulukemiseksi sain Room 10 :Jos sinä suullasi tunnustat...
:o Taidan olla "ihan pihalla", mitähän Lasse tarkoitti, että olisin kommentoinut? Sinne sisäosastoon en vierailija Eevana pääse ja sisäänkirjoitus roikkuu. Illalla luin kirjoituksianne ja kiitos!
Paljon on tapahtunut, mutta ei mitään huonoa. Ihmettelenkin, kun saa sovitetuksi kaikki ja noin ajallaan. Mutta liikakin on liikaa. Menin sinne työikäisten jumppaan, johon eläkeläiset saa mennä. Olin kahdessa jumpassa mukana. Olivathan ne erilaisia ja nuoret notkeat tytöt vetämässä. Vielä kävelin tunnin kotiin ja kuuntelin Patmoksesta mielenkiintoista tuosta vallanvaihdosta rapakon takana. Sitten kesti palautuminen.
Lahdessa kävimme katsomassa Tuomasmessua ja se kirvoitti meidät tulomatkalla kovasti keskustelemaan.
Kodin ja 100 vuotiaan suomen perintö oli Heli Karhumäellä aiheena ja hän avoimesti ja värikkäästi kertoi kotinsa henkisestä, hengellisestä ja aineellisesta perinnöstä, unelmista ja haaveista, puhumiskulttuurista ja me tietysti heti muistelimme omaa juttuamme. Onko sinulla kaapissa sellaisia kahvikuppeja, joita et koskaan käytä?
Jos Herra suo lähdemme su aamuna Viroon kylpylään tutun porukan kanssa ja siinäpä se viikko meneekin.
:( Tuntuu niin kankealta kirjoittaa. Pitäis pitää "lyhyet tilivälit"!
:) :) Lämmöllä!
Eeva

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.01.2017 19:23

Eipä ole ollut jumppapaikkaa kuten Eevalla. Meju kertoi fb ssä Aamutohrorista, sain näkyviin ja siinä oli ikäihmisten liikunnasta. Nyt on ollut sadetta, en ole lähtenyt vielä kävelyille, heilutin kyllä vähäm jalkojani....lähestyy olkapään fysioterapia.
Ei tullut vielä lunta mutta pöussaa vain 5, sisälläkään ei tahdo lämpö pysy, vaikka patteri kuumana.

Kuumavesipussi jalkojen alla kummasti lämmittää. Istun sängyssä ja luen Bonhoefferin elämäkertaa. Paksu kirja. Mielenkiitoinen, mutta vaatii samalla hereillä oloa. ajatusta, sill' sisältää myös teologiaa.

Tänään kokouksessamme vieraileva puhuja, aineena Room.10, vähän laajemmin kuin EEvan maininta. Oli sali täynnä, veirailevia turisteja. Ei siis johtunut siitä, kuka sanaa selitti. Tuossas mainisemassani kirjassa kerrottiin, että Bonhoefferin ollessa Barcelonassa apupastorina ja h'nen saarnatessaan kirkko tayttyi.....vars. pastori lakkasi ilmoittamasta kuka milloinkoin puhuu. Tuskin tuo on meillä syynä, mutta emme tiedä kuka kulloinkin sanaa selittää, yleensä nykyisin Neheman kirjaa. Siellä Norvantkin menossa mainitsi Meju jossakin. Tai joku muu mainitsi.
Nyt on jo pimeää ulkona, joten voi toivottaa savua tov, eli hyvää viikkoa, siis alkanutta. :) :)
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 30.01.2017 14:47

Tämä lauha talvi jatkuu, jossakin oli tieto ja kuvakin, kuinka etelä mantereella on irtautumassa valtava jää lautta. Pelko siitä että merien pinta nousee alkaa siis toteutua. Outoja asioita tapahtuu. :o Ainut kestävä, luja tuki elämän merellä on Jumalan Sana Hänen lupauksensa. :)

Viime viikolla,viirus teki elämästä raskasta, voimat olivat vähissä :x mutta nyt on jo pirteämpi olo. Eilen sain taas hoidella mussukoita Danielkin oli ensi kertaa luonani (äitinsä kanssa) Äkkiä menee kotini mullin mallin kun kaksi touhuaa. Piirrettiin vähän aikaa, sitten leikittiin arvaus leikki, tulikin piti panna pönttö uuniin ja välillä syötiin karjalan piirakoita, hedelmiä ja jukurttia. :lol:

Huomenna alkaa Raamattu piirimme, ei siinä johtajaa tarvita, luetaan luku kerralla Raamatusta ja keskustellaan sen pohjalta. Apostolien teot ovat kuin seikkailu kertomus missä Jumalan vaikutukset ovat vahvasti esillä.
Minulle tämä tuumis on ystävien keskustelu kerho, livenä olen nähnyt Mejun ja Dinan. Kaikki muutkin olette tulleet tututksi kirjoituksienne perusteella. Jatketaan, toivotaan että joku joskus pysähtyy ja tulee mukaamme. :P :cry: :|

Siunausta, uskoa Herramme lupauksiin, toivoa!!!!!!!!!!!!
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.01.2017 15:32

Minun on hopea ja minun on kulta, sanoo Herra Sebaot,Hagg.2,8.

Sopivasti tämä sana Päivän Tunnussanassa.
Näinä päivinä kprjaukset tuossa lisähuoneessa ovat vaatineet rahaa kuin vettä ;) , mutta niin kauna kuin sitä vielä on, se ei ole ongelma. Eikä sitä ylellisyyteen ole mennyt.

Tuli myös mieleen ystäväni, joka aikoinaan meni pankkiin pyytämään visakorttia. Pankki nauroi hänet ulos, ei tuollaisella eläkkeellä mitään luottokorttia anneta. Selitysten kanssa kylla sitten sai sen.

Kun itse menin sitä pyytämään, Suomessa saatava tyäeläkkeeni alle 300 eruroa, ei pankki nikotellut, kortti tuli. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että on vaikeampi mitätöidä kortti, peruuttaa, kuin saada sellainen. Mitätöin juuri yhden, jonka erehdyksessä saivat minut ottamaan

Eilen oli TV 7ssa messiaanista musiikkia kokonainen tunti, konsertti ehkä, Midor ledor, eli sukupolvesta sukupolveen. Minua se elähdytti, ehkä siksi että kaikki laulut olivat vanhempia, ja ohjelmakin kai, että tunsin ne ja saatoin elää mukana, vaikka en laulakaan. Discomaisista valoista en pitänyt. Ehkei se teitä niin sykähdytä, mutta kannattaa kuunnella.
Tänään kuuntelin Suomi rukoilee ohjelmaa. samalla lappoi sisään ja ulos miehiä, kuka katsomassa mitäkin korjattavaa.
Siis rukousta kaiken keskellä. Ja kiitosta myös.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 31.01.2017 09:55

Armahdettu
Huomenta armahdetut * Tänään aamusta sain kokea esimakua kuinka tuntee armahdettu, tietenkään tätä ei voi verrata siihen armoon jota emme ymmärrä tässä ajassa mitä Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa oikein merkitsee. Itse koen että minua opetetaan tälleen ruohonjuuritason opetuksella.
Käyn postin vasta aamulla ennen kahvin juontia, samalla vien parin naapurin aamun lehdet. Meille oli tullut tilitoimistosta isännöitsijältä kirje ja pelkäsin avata sitä siilä ajattelin on lasku kuiteskin joko jäänyt yhtiövastike maksamatta tai pyykkitupamaksuja ja mahollisuus ylimääräisen vastineen keräyskin, nyt on niin budjetti nollilla kun se Israelin matkan maksu 16 pv ja laskettiin että pitää olla tosi tarkkana kauppaostpksilla että saan maksettua. Joku ehkä ajattelee ettei pitäs reissata mutta niinkauan kun intoa niin haluan nauttia tällä tavalla elämästä, oppien näillä reissuilla tosi paljon. Ystäväni kanssa eilen puhelimessa juteltiin ja hän sanoi että mielummin ostaa kotiin sisustusjuttuja yms sekä remontoi asuntoaan kuin tuhlaa maailmalle rahojaan. Ihan hyvä hälle muttei minun juttu :) Toinen ystäväni sanoi että hänellä ei vara matkata kun säästää arkku ja hautajaisrahoja. Ai että kun olis tehnyt mieli sanoa jotain mutta jokaisella valintansa, minä en säästä mitään ja jos ei ole arkkuun rahaa kun kuolen niin jätesäkki kelpaa, mitään merkitystä sillä ei kuoleman jälkeen ole onko arkku tammesta vai pahvista. Tärkein että asiamme kunnossa Taivaan Isän kanssa.

Noh niin asia tais olla se saamani kirje, ihan uskomaton uutinen siinä yhtiövastike putosi yli satasen ja kun laitan tilinumeroni niin saan jonkin verran palautusta kun ovat liikaa perinneet. Nimittäin meillä oli putkilaina yhtiövastikkeessa lisänä ja sitä maksettu vuosikymmeniä, harmiteltu on kun se ei vaan lopu sillä satanenkin olisi iso apu kun ei olis sitä lainaa lisänä. Nyt se tapahtui velka maksettu ja vielä saadaan liikaperintää takaisin. Satasen kun saisin niin budjettini olisi kohdallaan. Koin oikeesti tämän vastaukseksi kun harmittelinkin että extempporee ilmottauduin varattomana reissuun, koen tämän vastaukseksi että kuljen johdatuksessa.

Leppiksessä koin taas johdatusta sillä Jumalan maailmoissa ei ole sattumia. Aikani kylpylässä kelluttuani ajattelin että tasan klo 20 lähden saunaan, minulla näitä hassuja juttuja riittää, noh niin tein ja saunaan mentyäni siellä istui vain yksi nainen, tervehdin ja yllätyyyys hän oli ystävä johon tutustunut Orolla ja sama joka laittoi yllättäin pyynnön lähtisinkö hänen kanssaan huhtikuulla Israeliin hän ei aikasemmin käynyt, olin just samalle ilmottautunut aikasemmin joten en huonekaveriksi voinut kun Kuopion kaverini lähtee. Tiennyt en oliko ilmottautunut samalle reissulle ja nyt kohtaaminen saunassa ( hän asuu Leppävirralla ). - Arvaatte että olimme yllättyneitä mutta ymmärsimme Jumalan johdatusta, hän on lähdössä reissuun ja sain rohkaista ettei tarvitse pelätä yksin oloa sillä varmasti porukassa ollaan. Teimme reffit seuraavallekkin päivälle kylpylään ja pari tuntia porukassa porisimme porealtaassa yms . Uskomaton juttu tämäkin.

Eilen lähdin hiihtämään ja ladulla kohtasin lapsuudenkaverini miespuolisen ja hän halusi jutella kanssani. Pyysi että hiihtäisin hänen kanssaan pitemmän lenkin mut en olisi halunnut kun olen niin hidas, hän sanoi että hiihdetään sinun tahtia ja jutellaan hän voi tehdä toisen lenkin iltapäivällä. Noh eihän siinä muu auttanut kui hiihtää, sain kertoa hänelle monta todistusta Jeesuksesta ja näistä ihmeistä elämäni varrella. Hän haöusi kuulla ja kyseli koko ajan. " Olipa mukava retki, otetaan uusiksi " hän tuumasi lähtiessään.
Näin saamme olla todistajina jopa hiihtäessä. Noh voihan joku hupsuna pitää juttujani mut olen siihen jo tottunut.

Kamala kuinka pitkän stoorin taas höpötin mut tehän olette ymmärtäväisiä. Ilo huomata että tänä kuukautenakin on käynyt kirjoittajia ja sinä joka et ole saanut aikaseksi vielä niin kerkiit sillä muutama tunti vielä Helmikuuta jäljellä.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.01.2017 17:03

Oli ilo lukea Mejun johdatuksia, paljon enemmn sinä saat todistaa kuin meikäläinen täällä. J ihana asia tuokin rahan palautus, oikeaan aikaan :o
eeva kyseli perintöjuttuja, onko kuppeja joita ei koskaan käytä. Ei ole, perin täällä kiorsdikkakupit, Arabian, itse käytän ja jos joku haluaa pientä kuppia eikä mukia...... ;) Ja minulta saa vain pikakahvia. ai täytyy ehkä ostaa sentään murulkahvia.
Mutta nyt kun on lisätilaa muistin talteen panemiani juttuja. Minulla on kotikutoinen kangas, yli 100 v vanha, oikeastaan noin vanhaa ei kai saisi viedä Suomesta ulos :o , mutta täällä se on. Punakirjava, ilmeisesti tehty hamekankaaksi, isälläni se oli keinutuolin mattona, minulla joskus jo seinällä, taas yritän johonkin panna. Isäni veljenvaimon kutoma. Ja äidiltäni on hämem kutomiaan astiapyyhkeitä, käytössä.
:lol: :lol: Ei taida jerusalemilaisia nauratta, meitä kävijöitä vain. Roskanäyttely siellä- Puhtaanapitolaitos lakosss, ja jokiu muukin. Mutta toiseen suuntaa bussi ei kulkenut Mahanei Jehudan ohi Agrippaa myöten. Teki bussi pitkän kierroksen linja autoasemalle. Oli niitä roskakasoja muuallakin, mutta torin alueella eniten.
Me oltiin näes neljä mummoa kaupungilla, pitsalla käytiin. Minä ja Ilanan puolikuuroja, Mutta juteltiin mitä juteltiin, kuoitenkin iloittiin tapaamisesta ja ystävyydestä. Eikä onneksi sadetta tullut, vielä.

Ja eilen minullakin yllätys. Sähkömies oli luvannut tehdä sopivan pienehkön pöydän sinne toiselle puoelle.....eikä h'alunnut ottaa siitä maksua. :roll: Apua, lupasin jollain tavalla panna kiertämään eteenpäin.
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 31.01.2017 18:49

http://www.reijotelaranta.fi/viikon_tar ... nteisesti/

Kaikille siunattua tammikuun loppua, kiitos mukavista kirjoituksistanne
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 03.02.2017 18:30

meju kirjoitti:Oppikaa!

Ihania muistoja ehkä tänä viikonloppuna saan muistoihini kun lähdemme kylpyläreissulle perinteiselle, 13 vuotta täytti lapsenlapseni ja joku muistaa että en lahjoja osta mutta nämä reissut on synttärilahja. Olen roikkunut nettimaailmassa yli 13 vuotta sillä muistan kuinka innoissani kirjoitin että minusta tuli mummo :-) tosin siihen aikaan olin Helmi chatissa enkä edes ymmärtänyt mitään foorumeista joten opittu on mutta vain vähän.
Iloa päivääsi!

Onnitteluni pitkästä taipaleesta. Olethan sinä saanut paljonkin aikaan, esimerkiksi mä oon oppinutr tuntemaan jonkun ihanana sisaren naapurikaupungista!
Hei tää on tammikuuta, eikä oo lukossa :o
pappa

Edellinen

Paluu Tuumailuja